Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Media & Live
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 03-05-10, 16:10   #1
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

As. zondag (20.00 uur op Ned. 3) begint Hand van God, een documentaireserie over gelovige voetballers die op het komende WK actief zullen zijn. De voetballers die meewerken zijn Enoh, Braafheid, Pienaar, Moreno en Lazovic.

Een unieke en openhartige inkijk in het leven van vijf topvoetballers.

Vijf gelovige topvoetballers
Afrikaans gras, volle stadions, onvergetelijke wedstrijden en schietgebedjes. In RKK’s Hand van God worden vijf gelovige topvoetballers geportretteerd op weg naar het wereldkampioenschap voetbal in Zuid Afrika. Ze komen van over de hele wereld maar spelen of speelden allemaalbij Nederlandse clubs en zijn zo bekend bij het grote Nederlandse publiek. Presentator Sander de Kramer gaat verder dan de deur van de kleedkamer en het kruisje dat ze slaan. Hij bezoekt de spelers thuis, volgt ze op trainingskamp met de nationale ploeg en gaat met ze mee naar de kerk. Hij praat met de internationals over de betekenis van geloof en vaderland en blikt uiteraard vooruit op het WK.

Geloof
Sander duikt in het leven van deze gelovige voetballers, dat zich niet alleen afspeelt op het veld. Welke rol speelt geloof in hun leven? Wat houdt hen bezig? De Kramer leert een zeer verassende kant van deze topvoetballers kennen. Zo gaat hij mee met Eyong Enoh (Kameroen, Ajax) bij één van zijn vaste bezigheden buiten het veld: Eyong staat op straat te evangeliseren. Eén dag voor de belangrijke wedstrijd tegen PSV staat hij op de markt flyers uit te delen. Topsport kent ook zijn eenzame kanten. Edson Braafheid speelt sinds kort bij Celtic en Sander zoekt hem op in zijn nieuwe woning in Schotland. Hoe is het om tweeduizend kilometer van je vrouw en kind in München te zijn verwijderd?

Vaderland
De voetballers hebben allen verschillende achtergronden. Met Danko Lazovic (Zenith Sint-Petersburg) reist Sander naar zijn geboortegrond Servië. De aanvaller vertelt vrijuit over de oorlog die zijn land heeft verscheurd en zijn persoonlijke verdriet. Ook Steven Pienaar, Zuid-Afrikaan en voormalig topvoetballer bij Ajax, en Hector Moreno, international uit Mexico en basisspeler bij AZ, vertellen openhartig over de problemen van hun vaderland en de eer om uit te komen op het WK.

Sander de Kramer
Presentator Sander de Kramer werd bekend van zijn hoofdredacteurschap van de Straatkrant. Daarnaast is hij al jaren succesvol columnist voor De Telegraaf. In 2009 won hij de Laurenspenning, als blijk van waardering voor zijn inzet voor het culturele en maatschappelijke leven in Rotterdam. Sander is ook als schrijver actief, hij publiceerde de volgende boeken: Botsauto door Rotterdam, Van miljonair tot krantenjongen, Steppen met één been en SOS Rotterdam.

Hand van God, vanaf zondag 9 mei om 20.00 uur bij het RKK op Nederland 3

Uitzendschema:
Afl. 1 - Eyong Enoh: Kameroen & Ajax
zondag 9 mei 20.00 uur Nederland 3
Afl. 2 - Edson Braafheid: Nederland & Celtic
zondag 16 mei 20.00 uur Nederland 3
Afl. 3 - Hector Moreno: Mexico & AZ
zondag 23 mei 20.00 uur Nederland 3
*deze uitzending wordt drie dagen voordat Nederland een vriendschappelijke wedstrijd tegen Mexico speelt uitgezonden.
Afl. 4 - Danko Lazovic: Servië & Zenith Sint-Petersburg
zondag 30 mei 20.00 uur Nederland 3
Afl. 5 - Steven Pienaar: Zuid-Afrika & Everton
zondag 6 juni om 20.00 uur op Nederland 3
Ik werk mee aan het programma, heb al een aantal afleveringen kunnen zien, en het is echt een aanrader. Het is prachtig gefilmd en interessant om de voetballers eens van een totaal andere kant te zien.

Kijken dus!

koningdavid is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 03-05-10, 16:44 wink   #2
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb weinig tot niets met het geloof, maar het kan interessant zijn.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 16:48   #3
De forumdominee

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Ik heb weinig tot niets met het geloof, maar het kan interessant zijn.
Denk zeker dat je de uitzending met Enoh wel interessant gaat vinden. Er zit ook gewoon veel voetbal in.
Oud 03-05-10, 16:49   #4

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben zelf niet anti-religieus maar ik vind het altijd zo stom dat de spelers bidden voor een wedstrijd. Zou de Heer werkelijk een voorkeur hebben? Waarom wint de VS dan niet altijd? Het land met de meeste toegewijde zielen en volgens de gelovigen zelf het voorkeursland van God

Oud 03-05-10, 16:50 wink   #5
De forumdominee

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker
Ben zelf niet anti-religieus maar ik vind het altijd zo stom dat de spelers bidden voor een wedstrijd. Zou de Heer werkelijk een voorkeur hebben? Waarom wint de VS dan niet altijd? Het land met de meeste toegewijde zielen en volgens de gelovigen zelf het voorkeursland van God
Ook dat soort vragen komen aan bod.
Oud 03-05-10, 16:52 big smile   #6
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Johan Cruijff over geloof:
"Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden."
"Bij Barcelona hadden we een kapel in de catacomben, voor iedere wedstrijd gingen beide elftallen daar bidden. Daar zag ik het nut niet van in. Er gingen twee elftallen bidden, maar er kan er slechts één winnen. Nee, met het voetbal heeft het niets te maken."
behangplakker is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 16:53   #7

Oorspronkelijk geplaatst door koningdavid
Ook dat soort vragen komen aan bod.
Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen de VS? Lang niet alle gelovigen denken op die manier maar er zitten grote groepen mensen tussen die serieus denken dat de VS op de eerste plaats komt bij God. Dergelijke zienswijzen worden zonder blikken of blozen af en toe ook op FoxNews geventileerd. Met de olympische spelen bijvoorbeeld.

Oud 03-05-10, 16:53 wink   #8
Suarez!

Toch ga ik het wel kijken, vind het wel interessant om te weten wat er nou precies in ze omgaat en hoe ze denken dat het geloof ze helpt in de wedstrijd
Oud 03-05-10, 16:54   #9
De forumdominee

Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen de VS? Lang niet alle gelovigen denken op die manier maar er zitten grote groepen mensen tussen die serieus denken dat de VS op de eerste plaats komt bij God. Dergelijke zienswijzen worden zonder blikken of blozen af en toe ook op FoxNews geventileerd.
I.v.m. offtopicgevaar, even kortaf:
FoxNews is een propagandastisch gedrocht en ik heb vrij weinig met een dergelijke theatrale, chauvinistische Amerikaanse manier van geloven.
Oud 03-05-10, 16:56   #10
De forumdominee

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker
Toch ga ik het wel kijken, vind het wel interessant om te weten wat er nou precies in ze omgaat en hoe ze denken dat het geloof ze helpt in de wedstrijd
Buiten het geloof gaat het ook gewoon over de carriére en het privé-leven van de voetballers. Geloof komt niet bij elke aflevering heel uitgebreid aan bod.
Oud 03-05-10, 16:58 wink   #11
Suarez!

Buiten het geloof gaat het ook gewoon over de carriére en het privé-leven van de voetballers. Geloof komt niet bij elke aflevering heel uitgebreid aan bod.
Ook dat wil ik wel zien. Maar het lijkt me dat ook wel aan bod komt waarom ze bidden voor/in de wedstrijd, ik zie daar het nut nooit van in aangezien je zelf verantwoordelijk bent voor de prestaties op het veld en daar heeft een god naar mijn mening geen rol in.
Oud 03-05-10, 16:58 wink   #12
De forumdominee

Ook dat wil ik wel zien. Maar het lijkt me dat ook wel aan bod komt waarom ze bidden voor/in de wedstrijd, ik zie daar het nut nooit van in aangezien je zelf verantwoordelijk bent voor de prestaties op het veld en daar heeft een god naar mijn mening geen rol in.
Dat komt zeker naar voren idd.
Oud 03-05-10, 17:02   #13
Redactie

ryan babel is ook gelovig
r.olyslager is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 17:10   #14

Je kunt natuurlijk hopen/bidden dat God jouw de kracht en moed geeft om je taak uit te voeren In het echte leven kan het wel zijn nut hebben om het te verzoenen is met een coöperatieve opvatting van de maatschappij. Maar in de sport, in het veld, betekent het sowieso dat je een ander laat verliezen. In die zin is het wel wat lastiger omdat jouw beroep op God direct ten koste gaat van een ander.

Oud 03-05-10, 17:12   #15
Suarez!

In het echte leven kan het wel zijn nut hebben om het te verzoenen is met een coöperatieve opvatting van de maatschappij. Maar in de sport, in het veld, betekent het sowieso dat je een ander laat verliezen. In die zin is het wel wat lastiger omdat jouw beroep op God direct ten koste gaat van een ander.
Voor gelovigen zie ik ook wel de meerwaarde van het geloof in het dagelijks leven. Neemt niet weg dat ik vind dat ze zichzelf gruwelijk voor de gek houden maar als geloof een meerwaarde voor ze is dan juich ik het ze alleen maar toe.

Maar ik zie ook niet in waarom geloof een rol kan spelen in de sport, maar in die reportages zie ik dus wat er in ze omgaat
Oud 03-05-10, 17:14   #16
Redactie

ik vind het niet hebben van een geloof een meerwaarde voor mezelf. anders zou ik me minderwaardig voelen
r.olyslager is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 17:34   #17

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door r.olyslager
ik vind het niet hebben van een geloof een meerwaarde voor mezelf. anders zou ik me minderwaardig voelen
Oké
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 17:57   #18
FootballManagerResearcher

vind het toch vaak wel interessant wat zich afspeelt met sommige voetballers buiten het voetbalveld - als het interessante persoonlijkheden zijn, en het uiteraard goed gedocumenteerd is.

Ook al vind ik religie een gedrocht, het kan heel interessant zijn
FMNederland is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 18:39   #19
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat is jouw rol in het geheel, KoningD?

Oud 03-05-10, 19:23   #20
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Op welke manier heb jij er aan meegewerkt KD?
SCH is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 19:25   #21
SCH
Hup Holland!

Wel jammer dat het zo'n beetje allemaal buitenlandse jongens zijn. Waren er geen Nederlandse voetballers te vinden die iets met het geloof hebben? Op een wat andere manier misschien dan het hele evangeliserende van Enoh, waar ik persoonlijk dan weer weinig mee heb.
Oud 03-05-10, 19:27   #22
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Interessant.

Ik had Bert Konterman wel verwacht of Volkert Felten uit het verleden.

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 19:29   #23
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door tong80
Interessant.

Ik had Bert Konterman wel verwacht of Volkert Felten uit het verleden.

Die spelen niet meer natuurlijk en draafden tot nu altijd op. Ik vind het wel eens interessant om anderen te horen.
Oud 03-05-10, 19:33   #24
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Kan me niet herinneren Felten op TV te hebben gezien. Zijn natuurlijk al een tijdje gestopt idd. Weinig relevant misschien.

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 22:30   #25
TR

Oorspronkelijk geplaatst door SCH
Op welke manier heb jij er aan meegewerkt KD?
Dat vraag ik al jonge, kut

Oud 03-05-10, 22:42   #26
SCH
Hup Holland!

Ja, dat zie ik nu ook robbie. Moet je daarom gaan schelden?
Oud 03-05-10, 22:45   #27
De forumdominee

Wel jammer dat het zo'n beetje allemaal buitenlandse jongens zijn. Waren er geen Nederlandse voetballers te vinden die iets met het geloof hebben? Op een wat andere manier misschien dan het hele evangeliserende van Enoh, waar ik persoonlijk dan weer weinig mee heb.
Juist de aflevering van Enoh vind ik heel goed. Er zijn meer gelovige jongens in Oranje dan Braafheid, maar ze wilden niet allemaal meewerken.
Voor de rest was het een voorwaarde dat ze sowieso op het komende WK actief moeten zijn.

Mijn rol in het programma: Ondersteunen redactie en verantwoordelijk voor beeldredactie (beelden opzoeken, rechten verkrijgen, etc.).
Oud 03-05-10, 22:51   #28
TR

Ja, dat zie ik nu ook robbie. Moet je daarom gaan schelden?
Sorry, inderdaad niet gepast in dit topic.

Ik ga morgen biechten.

Oud 03-05-10, 22:55   #29
SCH
Hup Holland!

Juist de aflevering van Enoh vind ik heel goed. Er zijn meer gelovige jongens in Oranje dan Braafheid, maar ze wilden niet allemaal meewerken.
Voor de rest was het een voorwaarde dat ze sowieso op het komende WK actief moeten zijn.

Mijn rol in het programma: Ondersteunen redactie en verantwoordelijk voor beeldredactie (beelden opzoeken, rechten verkrijgen, etc.).
Heb je ook in het AKN-pand gewerkt?
Oud 03-05-10, 23:16   #30
De forumdominee

Heb je ook in het AKN-pand gewerkt?
Nope. Zit niet op het mediapark ook.
Oud 04-05-10, 08:59   #31
SCH
Hup Holland!

Nope. Zit niet op het mediapark ook.
Jammer, had graag eens een bakkie NCRV koffie met je gedronken
Oud 06-05-10, 16:11   #32
Hoi

Lijkt me een leuk programma en ga dan ook proberen te kijken. Ben zelf christelijk maar ga eigenlijk nooit naar de kerk.
Waarom mocht je met Piennaar bellen dan?
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 06-05-10, 16:55 wink   #33
De forumdominee

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Lijkt me een leuk programma en ga dan ook proberen te kijken. Ben zelf christelijk maar ga eigenlijk nooit naar de kerk.
Waarom mocht je met Piennaar bellen dan?
Een aantal van ons gaat over twee weken naar Zuid-Afrika om te filmen. Ik heb contact met Pienaar om afspraken te maken over wat we daar met hem gaan doen.

Hij is echt superrelaxt en spreekt perfect Nederlands nog.
Oud 06-05-10, 17:30   #34
FootballManagerResearcher

hij heeft daar vanuit Zuid-Afrika natuurlijk wel een opstartje gehad, voor goed Nederlands

goed bezig trouwens in Engeland....
FMNederland is offline   Met citaat reageren
Oud 08-05-10, 11:42 no smile   #35
De forumdominee

Morgenavond, morgenavond!!!
Oud 08-05-10, 12:23   #36
Nice, ik ga zeker kijken.
opinionr is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-05-10, 12:54 big smile   #37
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TerroRobbie
Sorry, inderdaad niet gepast in dit topic.

Ik ga morgen biechten.
Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 09-05-10, 19:25 wink   #38
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Straks dus, ik ga kijken.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 09-05-10, 20:18   #39
SCH
Hup Holland!

NU dus!
Oud 09-05-10, 20:21 sad   #40
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

wtf is dit
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-05-10, 20:24   #41
SCH
Hup Holland!

Hmz, het viel me een beetje tegen eerlijk gezegd. Het ging niet zo diep en het was een beetje zouteloos. Nu maar snel naar Rosenmoller in Afrika op Ned 2. dat is echt een goed programma.
Oud 09-05-10, 20:25 sad   #42
Suarez!

Zag ik in de kerk nou Sarpong naast Enoh? Daarnaast zou ik als ik Enoh was die 'broeder' van hem niet al te veel laten beslissen over zijn toekomst als voetballer. "Attacking midfielder"
Oud 09-05-10, 20:33   #43
033

Mr_DG's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat stukje op het einde vond ik wel mooi, dat Enoh tegen Sarpong zegt dat 2010 zijn jaar gaat worden, en er geen mislukkingen zullen zijn dit jaar.
Ik ga de volgende keren ook kijken, vind het wel interessant.
Mr_DG is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-05-10, 20:44   #44

Lexie's Voetbal Forum schermafbeelding

Geloof , het oudste bedrijf ter wereld om geld te verdienen door mensen stelselmatig dom te houden zodat ze niet voorzichzelf na gaan denken

Toch gekeken voor de Ajacieden
Lexie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-05-10, 20:45 emo   #45
Suarez!

Oorspronkelijk geplaatst door Lexie
Geloof , het oudste bedrijf ter wereld om geld te verdienen door mensen stelselmatig dom te houden zodat ze niet voorzichzelf na gaan denken

Toch gekeken voor de Ajacieden
Daar gaat dit topic niet over. Dan kan je beter in de 3e helft een topic erover openen.
Oud 09-05-10, 20:49 thumb down   #46

Boring. Het is mijn hobby ook niet. Een docu over vliegvissen met Klaas-Jan Hunterlaar en Paul Bosvelt had ik nog wel uitgekeken waarschijnlijk.
Mugger is offline   Met citaat reageren
Oud 09-05-10, 22:47   #47
De forumdominee

Zag ik in de kerk nou Sarpong naast Enoh?
Yep is de kerk waar Sarpong ook naartoe gaat.
Oud 10-05-10, 00:18   #48
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Dus als iemand een shirt van Enoh wilt hebben weet je wat je de doen staat

Oud 10-05-10, 00:59   #49
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie niet in waarom voetbal en geloof boeiend is. Net als voetbal en je favoriete bigmac, of lievelingskleur. Totaal niet relevant vind ik het.
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 10-05-10, 09:03   #50

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BertMaalderink
Ik zie niet in waarom voetbal en geloof boeiend is. Net als voetbal en je favoriete bigmac, of lievelingskleur. Totaal niet relevant vind ik het.
In principe kun je natuurlijk wel voetballers in een ander perspectief laten zien dan hoe ze normaal in beeld komen. Ik denk wel dat er perspectief in had gezeten, maar moet zeggen dat ik niet geboeid was.
Helaas weinig echte diepgang en niet vernieuwend. Gemiste kans denk ik.
Dreamer is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Media & Live

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site