![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
Een technisch werkgroep van de wereldvoetbalbond FIFA, onder leiding van de Duitse oud-international Franz Beckenbauer, werkt aan voorstellen om twee spelregels aan te passen. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dat minder zwaar straffen bij een penalty is een prima plan.
Wat betreft buitenspel. Geen idee, daarvoor is nog te weinig duidelijk. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Het wordt zo lonend om iemand maar onderuit te trekken, zeker als het de laatste minuten van een wedstrijd betreft. Je moet nog maar zien of iemand vanaf 11 meter met de druk om kan gaan. Niet doen. |
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Nu wordt een hele wedstrijd verpest als een keeper, bijv in minuut 5, een doorgebroken speler neerlegt. 0-1 achter en met 10 man verder. Voor het kijkspel is het veel leuker als het dan gewoon 11 tegen 11 blijft. Wel doen dus. Laatst gewijzigd door Thieske; 25-10-11 om 18:29 |
||
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Wel een argument dus. Stel, je kunt op de 85ste minuut van 5 meter uithalen, dan zou ik als verdediger die gast even goed onder de zoden schoppen als je alleen maar geel krijgt.
|
|||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ah, dit heb je er nog even achteraan geschreven.
Wat een verschrikkelijk etterig ventje ben je toch altijd ook. Als je reageert op mijn posts, dan is dat altijd negatief. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#8 | ||
![]()
|
|||
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik ben het zelden tot nooit met je eens inderdaad en vind dat je vaak een hoop onzin post. Ik reageer daar regelmatig op. Nooit door middel van schelden, maar soms wel wat cynisch ja.
Laatst gewijzigd door Thieske; 25-10-11 om 18:37 |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Omdat doelpunten schaars zijn vind ik het sowieso wenselijk dat een rode kaart wordt getrokken voor het belemmeren van doelkansen. |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
En omdat op illegitieme wijze een doelpunt wordt verhinderd, dan moet daar een fikse sanctie op staan. |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
De naam 'reactie' is teveel in dit geval. Het blijven bij kutsmilies en kutopmerkingen zodat nooit de discussie kan worden aangegaan.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Het zou toch bezopen zijn als Lehmann alleen maar een gele kaart zou hebben gekregen? Dan blijft het 11 tegen 11 én heb je een zeker doelpunt van het scorebord geveegd. Dat doelpunt is er nog steeds niet als je iemand van het veld stuurt maar het is iig op z'n minst het juiste signaal en nog een beetje compensatie voor de tegenpartij die een zuurverdiende doelkans heeft gecreëerd. En dat zeg ik als Barcelona-hater. |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar 9 van de 10 keer trek je er veronderstelling en andere complot theorieën bij. Daar valt niet tegenop te beargumenteren.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Het plan van de FIFA is niet van gisteren. Het is jaren geleden al geopperd door o.a. Van Basten maar het rust op foute aannames. Zij denken dat een penalty al genoeg is 'als straf', maar dat is niet persé waar! Als verdedigende partij kan een penalty zelfs winst betekenen ten opzichte van de uitgangssituatie, namelijk een 1 tegen 1 met een speler op snelheid tegenover de keeper.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Dat alleen is een belachelijk idee. Waarom zou je binnen het strafschopgebied overtredingen opeens lichter gaan bestraffen?
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Het gaat tegen elke logica in.
Doel van het spel: punten maken. Je voorkomt een reële scoringskans binnen de 16 meter: een lichtere straf dan als je op 40 meter staat. Nou goed, mijn punt is gemaakt. Ik ga niet nog verder het topic vervuilen. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Maargoed. Mijn enige argument is eigenlijk dat ik er als neutrale toeschouwer erg van baal als een wedstrijd na 5 minuten beslist is door een penalty + een rode kaart. Dan kan ik de TV in 9/10 gevallen net zo goed meteen weer uitzetten. De vraag is of dat argument genoeg is om de regels aan te passen. Mij is duidelijk dat voor jou mijn argument niet al te zwaar weegt.
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
En nu ik er nog eens over nadenk.
Je ontneemt iemand een directe scoringskans binnen de 16, straf: - tegenstander krijgt de scoringskans terug in de vorm van een penalty - gele kaart als extra straf Je ontneemt iemand een scoringskans buiten de 16: - tegenstander krijgt de scoringskans niet terug, want het is maar een vrije trap - rode kaart als extra straf zodat de kans groter is dat men wederom een directe scoringskans creëert. Volgens mij is de strafmaat van binnen en buiten de 16 in bovenstaande situatie aardig in balans, en een wedstrijd is niet meteen van al zijn spanning ontdaan. Nu ga ik iets anders doen.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Ook zijn beide kansen niet persé gelijk of hetzelfde. |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Zoals ik elders zei: Je moet het principe aanhouden dat er enkel rood wordt gegeven wanneer de kans die onreglementair ontnomen wordt groter was dan de kans die je ervoor terugkrijgt: Iemand neerleggen die 1-op-1 komt met de keeper in het strafschopgebied => 1-op-1 situatie krijg je terug met de penalty => geel Iemand neerleggen die 1-op-1 komt met de keeper buiten het strafschopgebied => 1-op-1 situatie ben je kwijt met vrije trap => rood Iemand neerleggen die de keeper al voorbij is in het strafschopgebied => de keeper komt terug met de penalty => rood |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Om terug te keren naar de topictitel. Met betrekking tot buitenspel bepaalt de middellijn de eigen helft. Waarom deze lijn niet opschuiven richting de tegenstander zodat de eigen helft van de aanvallende ploeg groter wordt? Leidt volgens mij tot meer succes bij ploegen met dravers als Robben.
Laatst gewijzigd door cornervlag; 24-11-11 om 19:58 __________________ PSV | Borussia Mönchengladbach |
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Fifa wil verandering buitenspel
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|