![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() New Caledonia Vanuatu Solomon Islands Guam American Samoa Tuvalu B Fiji Tahiti Papua New Guinea Cook Island Kiribati Vanaf 27 augustus is het voetbal op de Pacific Games met Foppe de Haan als bondscoach voor Tuvalu. 27 augustus beginnen ze met een wedstrijd tegen Amerikaans Samoa. Altijd lastig. Verder volgen Vanuatu, Nieuw Caledonie, De Solomon Eiland en als laatste Guam. De nummers 1 en 2 gaan naar de halve finale. Kortom volg het avontuur van Foppe hier.
Laatst gewijzigd door Boris; 21-08-11 om 14:16 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Go Foppe!
Hoe schat je zijn kansen in? __________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Werkelijk geen idee
. Traditioneel(gebasseerd op geschiedenis, fifa en gevoel) zijn de kanshebbers Caledonië, Tahiti & Fiji. Ben benieuwd wat Foppe in een maandje voor elkaar heeft gekregen. Laatst gewijzigd door Boris; 21-08-11 om 14:29 |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Loves C, R en M
|
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik las ergens dat de reis erheen niet al te best verlopen was. De motor van de boot had het begeven waardoor ze veel langer onderweg zijn geweest.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hup Holland!
|
De boot waarmee de reis gepland was, was kapot gegaan. Maar dat was de langzame boot, Foppe heeft daarop om de snelle boot gevraagd bij de Premier en die gekregen.
4 jaar geleden verloren ze overigens 3 van de 4 wedstrijden bij de Pacific Games, waaronder 16-0 van Fiji. En speelden 1x gelijk met 1-1. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hup Tuvalu
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Live bij de NOS?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Loves C, R en M
|
Tuuuuu-va-lu! Ooooh-ho. Tuuuuu-va-lu! Oh-oh-oh-oh!
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#10 | |
Als ze het onder de 10 houden dit keer is de missie eigenlijk al geslaagd dus? __________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Leuk topic.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Welke van deze landen is eigenlijk wel bij de FIFA aangesloten. En hoe werkt dat, want ik begrijp dat het doel van het hele project is om Tuvalu lid van de FIFA te maken. Wanneer kunnen ze dat worden? Heeft dit tournooi daar wat mee te maken?
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dat lijkt me niet, dat lidmaatschap heeft volgens mij niets met prestaties te maken.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dat denk ik ook niet, daarom was ik nieuwsgierig naar de criteria om lid te mogen worden van de FIFA.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ik weet het niet, je zult wel een goed gevulde envelop onder de hotelkamerdeur van Sepp Blatter moeten doorschuiven, maar of dat genoeg is?
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Als Tuvalu lid kan worden van de Fifa dan hebben ze ieder jaar miljoenen aan subsidies en inkomsten die ze inkomsten gebruiken voor alles wat met voetbal te maken heeft. Iedereen op Tuvalu en Kiribati na is volwaardig Fifalid. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
![]() Kiribati is wel lid van de Non Federations Board, daar hoort Tuvalu ook al niet bij. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Thnx, maar het wordt me nog niet duidelijk waarom Tuvalu nu geen lid is en waarom ze hopen dat het ooit wel gebeurt. Kwestie van aanmelden, lijkt me.
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Wikipedia zegt
De Tuvalu Football Assocation is een van de weinige nationale bonden die geen lid zijn van de FIFA, waardoor het Tuvaluaans voetbalelftal uitgesloten is van deelname aan het wereldkampioenschap voetbal. De bond heeft echter aangegeven in de nabije toekomst lid te willen worden. In augustus 2011 werd bekend[4] dat de Nederlander Foppe de Haan de nieuwe bondscoach van Tuvalu werd. Het zal wel zo zijn dat het tot nu toe nauwelijks georganiseerd was en dat er nu een paar mensen zijn opgestaan die er serieus werk van maken. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bij de NOS zeiden ze enkele tonnen.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hup Holland!
|
Miljoenen
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
BAM! 3-0 gewonnen van Samoa, grootste overwinning ooit van Tuvalu!
Wat een tovenaar die Foppe.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Wat een koning!
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Heb je in ieder geval niet voor niets 5 dagen op de boot gezeten.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Wat een held
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
De tovenaar van Tuvalu
.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Mister De Cock flikt het hem weer.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bij Samoa wisten ze niet wat hen overkwam.. normaal winnen ze eenvoudig, nu dit..
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#33 |
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Die verhalen over vermoeide spelers na die bootreis...
![]() 3-0 overwinning... ![]() Als je inderdaad een paar maanden met professionals die gasten traint maak je wel veel meer kans op die Pacific games! ![]() Zou wel aflevering van Hard Gras hierover willen zien btw...
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
"Tja, je ziet dat we de eerste helft niet goed tussen de linies lopen. Vervolgens laat je de lopende mensen teveel vrij waardoor ze toch gevaarlijk worden. Bovendien knepen de backs niet goed waardoor je het gevaar in het centrum niet neutraliseert. En dan kan je dus met 3-0 verliezen van Tuvalu". |
||
|
|
|
|
|
#36 | |
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Samoa heeft ook pas 1 wedstrijd gewonnen in de geschiedenis. Van 'Wallis en Futuna'.
Nu ben ik wel een geografie-nerdje maar van dit 'land' had ik nog nooit gehoord. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#39 |
__________________ Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Als de bruine rat en de Tongavleerhond de enige zoogdieren zijn, dan kan ik daar in m'n eentje ook wel van dat voetbalteam winnen.
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Stel je ook voor dat je in een atol op Tuvalu woont en de boot naar de training mist.
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Dat hele eiland al maanden in spanning: 'De europeanen hebben beloofd een nieuw zoogdier te introduceren! Wat zal het zijn? Een paard? Een koe?" En dan gewoon met een bruine rat aankomen.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Samoa..die ken ik alleen van die recordnederlaag destijds
![]() Archie Thompson ftw
__________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Oh. Kut.
__________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Beeld: NOS Sport - Eerste werkdagen Foppe in Tuvalu
Niet van de wedstrijd maar over de aanloop er naartoe. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Tuvalu heeft zijn eerste wedstrijd op de Pacific Games met 4-0 gewonnen.
![]() Evenement - Site Officiel des XIVe Jeux du Pacifique en Nouvelle-Calédonie |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Voetbal op de Pacific Games. Het avontuur van Foppe
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|