![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#51 |
|
Buitenlandse jongens spelen sowieso het meest op de straat. Ik zie maar zelden Hollandse boys op de straat ballen. Zij lezen liever een boek bij oma op de schoot.
![]() Straatvoetbal zou voor jongetjes toch de basis moeten zijn. Daar leer je toch heel veel. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Misschien is een overstap naar de jeugdopleiding van Ajax gewoon wel heel lucratief, omdat de jeugd daar nou eenmaal snel de kans krijgt.
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
In mijn jeugd in een gemengde wijk, was er nooit een probleem. Iedereen mocht/kon voetballen (natuurlijk gebeurde er ook genoeg waardoor je een straatvechtersmentaliteit ontwikkelde) en ik geloof niet dat nu zoiets niet meer kan. Zeker bij jonge jochies maakt kleur weinig uit is mijn ervaring. |
||
|
|
|
|
|
#54 | |
Maar ik merkte en zag toen al dat er (uiteraard) kliekjes zijn op de pleinen. Ik woonde dan wel in een erg blanke buurt, en het was niet volledig gesegregeerd, maar je had toch een beetje van die kliekjes met hun eigen maniertjes en bijbehorende 'turf wars' (want iedereen zoekt naar een plekje). Ik sluit niet uit dat nu 15 jaar later in sommige buurten een bepaalt cultuurtje zo dominant is geworden dat noch ouders noch kinderen zich daartoe aangetrokken voelen (en onbedoeld of niet er door worden geïntimideerd inderdaad).
|
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
Er zijn meer producten op de markt gekomen voor kinderen die ze ook interessant vinden tegen redelijk betaalbare prijzen. Je hoeft niet rijker geworden te zijn om meer afleiding te hebben. Zie bijvoorbeeld internet > in 2000 niet vooruit te branden, duur en niet interessant.
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
In het, overigens leuke, boek 'dure spitsen scoren niet' staat een hoofdstuk over het verband tussen welvaart en sportprestaties. Zoals ik al bevroedde zijn meestal de meest 'overpresterende' landen op de Spelen en in het voetbal, de rijke landen. Zoals een Finland, Zweden of Denemarken die gezien hun inwoneraantal zwaar overpresteren in een breed scala aan sporten. Dan zoomen ze in op Finland en inderdaad: in Finland is de infrastructuur zo ingericht dat optimaal van het potentieel gebruik wordt gemaakt. Zo heeft bij wet vastgesteld elk dorpje/regio van meer dan 3000 inwoners recht op een sporthal met gediplomeerde trainers (meestal vrijwilligers though). Bezopen, maar het is wel effectief. |
||
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Dan zou je binnenkort een (lichte) kentering moeten gaan zien want Cruijff is van mening dat Ajax te veel selecteert op kracht en fysieke eigenschappen. |
||
|
|
|
|
|
#58 | |
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Mooi resultaat voor de jongens. Hopelijk flikken ze hetzelfde op het WK.
|
|
|
|
|
|
|
#60 | |
Daarom zeg ik ook, ze krijgen die playstations volgens mij vaak op oudere leeftijd. Ik zeg ook niet dat welvaart direct de schuld is, maar meer afleiding en andere leuke dingen buiten voetbal zorgen dat ze buiten minder voetballen. Als ze alleen voetballen op training en op zaterdag bij de club ontwikkelen ze minder als jongens die 5 a 6 x per week voetballen. |
||
|
|
|
|
|
#61 | |
Ik denk dat je een heel goed punt hebt over dat hier niet zoveel wordt gedaan aan sportbeleid (vooral in de breedtesport). Daardoor is Nederland slechts goed in een paar sporten (aangetoond in dat boek). Een land als Zweden kan in veel meer sporten goed mee komen, zoals bijv. sport nummer één atletiek (maar is daardoor in bijna geen enkele sport van echte wereldklasse; desondanks doen ze het gezien hun inwoneraantal toch beter dan Nederland). |
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
||
|
|
|
|
|
#63 | |
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
||
|
|
|
|
|
#66 | |
![]() Schijn je je techniek goed mee te ontwikkelen. Boodschappentassen aan één kant dragen (merk bij jezelf: je hebt vast de voorkeur voor je linker of rechterarm) zijn dan weer funest voor de techniek. Bedoel je dergelijke verklaringen? |
||
|
|
|
|
|
#67 | |
(toch zit in de aanpak van de Zweden een achilleshiel; ze leggen van oudsher zeer veel nadruk op een generalistische, fysieke ontwikkeling van de jeugd (zie Borg, dat was een boom van een kerel, één brok kracht naast zijn superieure balgevoel). Je leert als kind van alle sporten iets en als je een beetje talent hebt dan wordt je fysiek ontwikkeld, maar in sommige sporten zoals voetbal kan dat ook een nadeel zijn). Laatst gewijzigd door Koekebakker; 15-05-11 om 14:17 |
||
|
|
|
|
|
#68 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
En dus dat ze het op blote voeten leren. Dat is beter. En die spullen op je hoofd dragen. Grappig is overigens wel dat de regios waar Bekele en Gebreselassi vandaan komen geen schaarste aan water hebben en dat daar veel granen worden verbouwd en pluimvee graast (dus makkelijker bereikbaar dan elders in het land). Dus ook daar gaan de wetten van de welvaart op (gedeeltelijk, want zoals jij al zegt moeten ze heel veel afstanden lopend afleggen).
Laatst gewijzigd door Koekebakker; 15-05-11 om 15:29 |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
|
Ik heb ook nog een project voltooid dat over Ethiopie ging en wij hadden ook contact willen zoeken met Gebreselassie. In zijn wiki staat ook dat hij dagelijks 10km rende om naar school te gaan, en dat op een hoogte van 2500m.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Nu opnieuw op Eurosport
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Haha die keeper van Duitsland bij de eerste twee goals van Nederland behoorlijk in de fout
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
Ja, dat wordt geen Neuer, Kahn, Kopke of Schumacher, nee.
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Ben benieuwd wie speler van het toernooi is geworden. Kan nog geen naam vinden |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Daantje Disveld
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Alle goals, betere samenvatting kon ik niet vinden../ __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
Ze zenden nu de tweede helft uit op Eurosport.
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Er komt dus weer een goede lichting aan.
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Dus wat doe je dan? Ballen... __________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Wie is die negert die de hele tijd van die leuke huzarenstukjes doet na een doelpunt?
__________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
ebicillio
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Zag net de loting voor het Wk voorbij komen op mexicaanse tv. (daar hang ik uit op t moment). Nederland zit bij mexico, noord korea en ??? In de groep.
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
???? = congo
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Moet te doen zijn.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Diverse poule, drie verschillende speelstijlen. Ben benieuwd, maar mag natuurlijk geen probleem zijn voor de Europees kampioen
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Het is niet N-Korea, maar Z-Korea.
Oh, toch niet. Dan had het AD het fout. |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
|
|
|
#89 | |
![]()
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#90 |
|
Daan Disveld
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
is de speler van het toernooi al bekend?
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
Wat mij betreft was dat die spits. Die gaf bijna alle assists. En anders die Ebecillio omdat hij ook een aantal keer belangrijke doelpunten maakte en op het middenveld heerste.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Under 17 in Servië - De Kabel doet het weer!
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|