Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-05-11, 12:56 Standaard   #51
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Buitenlandse jongens spelen sowieso het meest op de straat. Ik zie maar zelden Hollandse boys op de straat ballen. Zij lezen liever een boek bij oma op de schoot.

Straatvoetbal zou voor jongetjes toch de basis moeten zijn. Daar leer je toch heel veel.
buddyb is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 15-05-11, 12:57 thumb up   #52
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Dat nu vanwege alle externe druk men scout en hengelt naar talenten in het hele land is natuurlijk niet alleen iets van Ajax (hoewel ze daar wel het best in zijn ).
Misschien is een overstap naar de jeugdopleiding van Ajax gewoon wel heel lucratief, omdat de jeugd daar nou eenmaal snel de kans krijgt.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 15-05-11, 12:59 Standaard   #53

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Zeker, dat valt me ook op. Zelfs in de gemengde wijken. Maar dat soort gasten hebben meestal ook wel een playstation ofzo. Zonder dat ik met de boze vinger ga wijzen kan het ook zijn dat de 'blanken' ervan verdreven zijn. Dat bedoel ik niet verwijtend, kliekjesvorming is heel menselijk en voetballen op straat is deels ook een sociale bezigheid.
Bij mijn ouders (een bijna volkomen blanke wijk) is er ook haast niemand aan het voetballen. Ik geloof niet dat de blanke jongens verdreven zijn, het zal weleens gebeuren maar massaal niet.

In mijn jeugd in een gemengde wijk, was er nooit een probleem. Iedereen mocht/kon voetballen (natuurlijk gebeurde er ook genoeg waardoor je een straatvechtersmentaliteit ontwikkelde) en ik geloof niet dat nu zoiets niet meer kan. Zeker bij jonge jochies maakt kleur weinig uit is mijn ervaring.
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-05-11, 13:01 Standaard   #54

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Smeich Bekijk bericht
[...]

Ik ben van mening dat jij een zeer degelijk punt hebt hier mbt "het verdreven zijn" en geintimideerd zijn door de grote groepen buitenlandse kinderen die de voetbalveldjes domineren, al dan niet voetballend. Ik merk dat zelf ook waar ik woon (Arnhem). Al ben ik blij om te zeggen dat ik in de 80's ben geboren en dus continu lekker buiten aan het voetballen was, itt de Nederlandse jeugd die voornamelijk aan het voetballen is op de PS3.
Nou ja, in mijn tijd hadden velen ook wel een SNES (of later PSX) Maar ik merkte en zag toen al dat er (uiteraard) kliekjes zijn op de pleinen. Ik woonde dan wel in een erg blanke buurt, en het was niet volledig gesegregeerd, maar je had toch een beetje van die kliekjes met hun eigen maniertjes en bijbehorende 'turf wars' (want iedereen zoekt naar een plekje). Ik sluit niet uit dat nu 15 jaar later in sommige buurten een bepaalt cultuurtje zo dominant is geworden dat noch ouders noch kinderen zich daartoe aangetrokken voelen (en onbedoeld of niet er door worden geïntimideerd inderdaad).

Oud 15-05-11, 13:02 Standaard   #55

[...]

En inderdaad, in mijn jeugd (10-15 jaar geleden) was dat nog anders. Maar alleen al daarom geloof ik niet in de verklaring dat het komt doordat blanke jongens het te goed zouden hebben want zoveel rijker zijn 'we' in de tussentijd niet geworden...
Er zijn meer producten op de markt gekomen voor kinderen die ze ook interessant vinden tegen redelijk betaalbare prijzen. Je hoeft niet rijker geworden te zijn om meer afleiding te hebben. Zie bijvoorbeeld internet > in 2000 niet vooruit te branden, duur en niet interessant.
Oud 15-05-11, 13:08 Standaard   #56

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
[...]

Er zijn meer producten op de markt gekomen voor kinderen die ze ook interessant vinden tegen redelijk betaalbare prijzen. Je hoeft niet rijker geworden te zijn om meer afleiding te hebben. Zie bijvoorbeeld internet > in 2000 niet vooruit te branden, duur en niet interessant.
Inderdaad maar dat kunnen 'de zwarten' ook betalen. In plaats van (al 30 jaar) de schuld te zoeken bij de rijkdom ligt het denk ik aan de cultuur, maar wat het precies is heb ik geen idee van.

In het, overigens leuke, boek 'dure spitsen scoren niet' staat een hoofdstuk over het verband tussen welvaart en sportprestaties. Zoals ik al bevroedde zijn meestal de meest 'overpresterende' landen op de Spelen en in het voetbal, de rijke landen. Zoals een Finland, Zweden of Denemarken die gezien hun inwoneraantal zwaar overpresteren in een breed scala aan sporten. Dan zoomen ze in op Finland en inderdaad: in Finland is de infrastructuur zo ingericht dat optimaal van het potentieel gebruik wordt gemaakt. Zo heeft bij wet vastgesteld elk dorpje/regio van meer dan 3000 inwoners recht op een sporthal met gediplomeerde trainers (meestal vrijwilligers though). Bezopen, maar het is wel effectief.

Oud 15-05-11, 13:12 Standaard   #57

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
Denk dat het vooral aan het feit ligt dat donkere jongens op veel jongere leeftijd veel dynamischer zijn.
Interessant. Dat is in de literatuur de heersende verklaring voor het feit waarom het basketbal zo gedomineerd wordt door zwarte spelers vandaag de dag (de sport is tevens veranderd).
Dan zou je binnenkort een (lichte) kentering moeten gaan zien want Cruijff is van mening dat Ajax te veel selecteert op kracht en fysieke eigenschappen.

Oud 15-05-11, 13:13 Standaard   #58
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Inderdaad maar dat kunnen 'de zwarten' ook betalen. In plaats van (al 30 jaar) de schuld te zoeken bij de rijkdom ligt het denk ik aan de cultuur, maar wat het precies is heb ik geen idee van.

In het, overigens leuke, boek 'dure spitsen scoren niet' staat een hoofdstuk over het verband tussen welvaart en sportprestaties. Zoals ik al bevroedde zijn meestal de meest 'overpresterende' landen op de Spelen en in het voetbal, de rijke landen. Zoals een Finland, Zweden of Denemarken die gezien hun inwoneraantal zwaar overpresteren in een breed scala aan sporten. Dan zoomen ze in op Finland en inderdaad: in Finland is de infrastructuur zo ingericht dat optimaal van het potentieel gebruik wordt gemaakt. Zo heeft bij wet vastgesteld elk dorpje/regio van meer dan 3000 inwoners recht op een sporthal met gediplomeerde trainers (meestal vrijwilligers though). Bezopen, maar het is wel effectief.
Sport hier in Nederland sowieso laag in de pikorde. In de landen die het goed doen met sport over het algemeen, stel je wat voor als je wat bereikt. Hier in Nederland niet, behalve met voetbal dan (en schaatsen misschien). Als je in het buitenland kijkt hoeveel er op school en buiten school (vooral middelbare en uni) gedaan wordt aan sport en dat vergelijkt met Nederland, gewoon treurig eigenlijk. Er is hier gewoon geen sportcultuur.

Oud 15-05-11, 13:13 Standaard   #59
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi resultaat voor de jongens. Hopelijk flikken ze hetzelfde op het WK.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 15-05-11, 13:14 Standaard   #60

[...]

Nou, wat ik zie is dat bij de donkere jongens dat er veel alleenstaande moeders of ouders zonder baan zijn die rond moeten komen van bijstand/uitkering dus is er minder mogelijk. De woonomstandigheden zijn vaak ook minder riant, kan ook een reden zijn om meer buiten te willen zijn.

Daarom zeg ik ook, ze krijgen die playstations volgens mij vaak op oudere leeftijd. Ik zeg ook niet dat welvaart direct de schuld is, maar meer afleiding en andere leuke dingen buiten voetbal zorgen dat ze buiten minder voetballen. Als ze alleen voetballen op training en op zaterdag bij de club ontwikkelen ze minder als jongens die 5 a 6 x per week voetballen.
Oud 15-05-11, 13:18 Standaard   #61

Oorspronkelijk geplaatst door kabonk Bekijk bericht
[...]

Sport hier in Nederland sowieso laag in de pikorde. In de landen die het goed doen met sport over het algemeen, stel je wat voor als je wat bereikt. Hier in Nederland niet, behalve met voetbal dan (en schaatsen misschien). Als je in het buitenland kijkt hoeveel er op school en buiten school (vooral middelbare en uni) gedaan wordt aan sport en dat vergelijkt met Nederland, gewoon treurig eigenlijk. Er is hier gewoon geen sportcultuur.
Nou ja, Finland is ook wel een land van 'doe maar gewoon, dan ben je al gek genoeg'. Amerika is het andere uiterste maar die presteren, zo toont het boek aan, gezien hun inwoneraantal (en zelfs rijkdom) zwaar onder de maat.
Ik denk dat je een heel goed punt hebt over dat hier niet zoveel wordt gedaan aan sportbeleid (vooral in de breedtesport). Daardoor is Nederland slechts goed in een paar sporten (aangetoond in dat boek). Een land als Zweden kan in veel meer sporten goed mee komen, zoals bijv. sport nummer één atletiek (maar is daardoor in bijna geen enkele sport van echte wereldklasse; desondanks doen ze het gezien hun inwoneraantal toch beter dan Nederland).

Oud 15-05-11, 13:24 Standaard   #62

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
[...]

Nou, wat ik zie is dat bij de donkere jongens dat er veel alleenstaande moeders of ouders zonder baan zijn die rond moeten komen van bijstand/uitkering dus is er minder mogelijk. De woonomstandigheden zijn vaak ook minder riant, kan ook een reden zijn om meer buiten te willen zijn.

Daarom zeg ik ook, ze krijgen die playstations volgens mij vaak op oudere leeftijd. Ik zeg ook niet dat welvaart direct de schuld is, maar meer afleiding en andere leuke dingen buiten voetbal zorgen dat ze buiten minder voetballen. Als ze alleen voetballen op training en op zaterdag bij de club ontwikkelen ze minder als jongens die 5 a 6 x per week voetballen.
Wordt in het boek ook genoemd als een factor Maar ze wijzen tegelijkertijd op het belang van een zeker welvaartsniveau. Kinderen moeten niet lijden aan honger (en het 'juiste' voedsel kunnen veroorloven, wat in sommige landen onbetaalbaar is; daar is ranzig voedsel veel goedkoper dan gezond voedsel) en moeten in zekere zin op een goede manier zijn opgevoed (staat in het boek wat uitvoeriger beschreven). Hierbij horen uiteraard ook ouders die weten hoe ze hun kinderen moeten ondersteunen, en een gebrek aan deze kennis en kunde is meestal een product van armoede. Het leuke is dat ze dat dan koppelen aan een praktisch voorbeeld: Zlatan Ibrahimovic. Hij woonde inderdaad in een klein, maar kwalitatief goed krot. Voor Zweedse begrippen was hij arm alleen vergeleken met Zuid-Amerika was hij natuurlijk rijk, inclusief ouders die wisten hoe ze hun kind tot ontwikkeling moesten laten komen.

Oud 15-05-11, 13:28 Standaard   #63
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Nou ja, Finland is ook wel een land van 'doe maar gewoon, dan ben je al gek genoeg'. Amerika is het andere uiterste maar die presteren, zo toont het boek aan, gezien hun inwoneraantal (en zelfs rijkdom) zwaar onder de maat.
Ik denk dat je een heel goed punt hebt over dat hier niet zoveel wordt gedaan aan sportbeleid (vooral in de breedtesport). Daardoor is Nederland slechts goed in een paar sporten (aangetoond in dat boek). Een land als Zweden kan in veel meer sporten goed mee komen, zoals bijv. sport nummer één atletiek (maar is daardoor in bijna geen enkele sport van echte wereldklasse; desondanks doen ze het gezien hun inwoneraantal toch beter dan Nederland).
Zweden heeft toch wel een paar wereldtoppers in het atletiek gehad (hoogspringen, meerkamp, hinkstap schieten mij zo even te binnen), daarnaast blinken ze ook uit in bijvoorbeeld ijshockey, curling, produceren ze toch redelijke goede voetballers over het algemeen, zijn ze wereldtop in handbal, doen het goed in zwemmen, tafeltennis (of niet meer?), hebben ze altijd goede tennissers voortgebracht en doen het ook redelijk goed in het rallyrijden. Volgens mij doen ze het ook altijd goed bij de ski-sporten.

Oud 15-05-11, 13:55 Standaard   #64

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
Denk dat het vooral aan het feit ligt dat donkere jongens op veel jongere leeftijd veel dynamischer zijn.
[...]

Interessant. Dat is in de literatuur de heersende verklaring voor het feit waarom het basketbal zo gedomineerd wordt door zwarte spelers vandaag de dag
Ik wil mijzelf er niet aan wagen, maar voor sommige mensen is dit te verwijzen naar iets dat in de wetenschap bekend staat als Physical Determinism, waarbij de natuur/omgeving directe impact heeft op de fysieke kenmerken van de mensen die door deze omgeving worden beïnvloed. In die zin dat donkere (Afrikaanse) mensen door haar omgeving min of meer pre-determined zijn om harder te kunnen lopen dan blanken (marathon lopers bv)
Smeich is offline   Met citaat reageren
Oud 15-05-11, 13:57 Standaard   #65
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Ik wil mijzelf er niet aan wagen, maar voor sommige mensen is dit te verwijzen naar iets dat in de wetenschap bekend staat als Physical Determinism, waarbij de natuur/omgeving directe impact heeft op de fysieke kenmerken van de mensen die door deze omgeving worden beïnvloed. In die zin dat donkere (Afrikaanse) mensen door haar omgeving min of meer pre-determined zijn om harder te kunnen lopen dan blanken (marathon lopers bv)
Is nog wel een verschil tussen Oost-Afrikanen (lange afstand) en West-Afrikanen (korte afstand).
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 15-05-11, 14:09 Standaard   #66

[...]

Je bedoelt zoiets als dat zij beter kunnen lopen omdat ze op blote voeten (dat kán in het Westen niet eens) vaak lang en vaker moeten lopen? Las ook een keer zoiets als dat ze hun looptechniek beter ontwikkelen doordat ze gewend zijn om spullen op hun hoofd te dragen.

Schijn je je techniek goed mee te ontwikkelen. Boodschappentassen aan één kant dragen (merk bij jezelf: je hebt vast de voorkeur voor je linker of rechterarm) zijn dan weer funest voor de techniek.

Bedoel je dergelijke verklaringen?

Oud 15-05-11, 14:15 Standaard   #67

Oorspronkelijk geplaatst door kabonk Bekijk bericht
[...]

Zweden heeft toch wel een paar wereldtoppers in het atletiek gehad (hoogspringen, meerkamp, hinkstap schieten mij zo even te binnen), daarnaast blinken ze ook uit in bijvoorbeeld ijshockey, curling, produceren ze toch redelijke goede voetballers over het algemeen, zijn ze wereldtop in handbal, doen het goed in zwemmen, tafeltennis (of niet meer?), hebben ze altijd goede tennissers voortgebracht en doen het ook redelijk goed in het rallyrijden. Volgens mij doen ze het ook altijd goed bij de ski-sporten.
Nou ja, ze leveren niet elke vijf jaar een Bjorn Borg af, of een Karolina Kluft. Dat bedoel ik een beetje. Ze kunnen in een hoop prestigieuze sporten goed mee komen maar dat betekent niet dat ze constant in de top van de medailleklassementen eindigen op WK's oid. Nederland is in een aantal sporten constant goed bezig in de wereldtop, maar dat zijn dan wel slechts een stuk of twee tot drie sporten. Desondanks presteren de Zweden toch beter.

(toch zit in de aanpak van de Zweden een achilleshiel; ze leggen van oudsher zeer veel nadruk op een generalistische, fysieke ontwikkeling van de jeugd (zie Borg, dat was een boom van een kerel, één brok kracht naast zijn superieure balgevoel). Je leert als kind van alle sporten iets en als je een beetje talent hebt dan wordt je fysiek ontwikkeld, maar in sommige sporten zoals voetbal kan dat ook een nadeel zijn).

Laatst gewijzigd door Koekebakker; 15-05-11 om 14:17

Oud 15-05-11, 14:21 Standaard   #68

[...]

Je bedoelt zoiets als dat zij beter kunnen lopen omdat ze op blote voeten (dat kán in het Westen niet eens) vaak lang en vaker moeten lopen? Las ook een keer zoiets als dat ze hun looptechniek beter ontwikkelen doordat ze gewend zijn om spullen op hun hoofd te dragen.
[afbeelding: link]

Schijn je je techniek goed mee te ontwikkelen. Boodschappentassen aan één kant dragen (merk bij jezelf: je hebt vast de voorkeur voor je linker of rechterarm) zijn dan weer funest voor de techniek.

Bedoel je dergelijke verklaringen?
Dat zijn inderdaad aspecten die bijdragen aan dat de omgeving (in)direct van invloed is op dit soort attributen ja waaraan de mens zich dient aan te passen. Vooral dat zij vaak ontzettend lange afstanden moeten afleggen om iets simpels (voor ons Westerlingen) als water te krijgen.
Oud 15-05-11, 15:26 Standaard   #69

En dus dat ze het op blote voeten leren. Dat is beter. En die spullen op je hoofd dragen. Grappig is overigens wel dat de regios waar Bekele en Gebreselassi vandaan komen geen schaarste aan water hebben en dat daar veel granen worden verbouwd en pluimvee graast (dus makkelijker bereikbaar dan elders in het land). Dus ook daar gaan de wetten van de welvaart op (gedeeltelijk, want zoals jij al zegt moeten ze heel veel afstanden lopend afleggen).

Laatst gewijzigd door Koekebakker; 15-05-11 om 15:29

Oud 15-05-11, 15:37 Standaard   #70

Ik heb ook nog een project voltooid dat over Ethiopie ging en wij hadden ook contact willen zoeken met Gebreselassie. In zijn wiki staat ook dat hij dagelijks 10km rende om naar school te gaan, en dat op een hoogte van 2500m.

This led to a distinctive running posture, with his left arm crooked as if still holding his schoolbooks
Oud 15-05-11, 16:48 Standaard   #71

Die hoogte is inderdaad cruciaal, was ik nog vergeten. Erg gunstig voor duurloop.

Oud 16-05-11, 14:00 thumb up   #72
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Nu opnieuw op Eurosport
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-11, 14:34 big smile   #73
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Haha die keeper van Duitsland bij de eerste twee goals van Nederland behoorlijk in de fout
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-11, 14:38 Standaard   #74

Ja, dat wordt geen Neuer, Kahn, Kopke of Schumacher, nee.

Oud 16-05-11, 16:51 Standaard   #75
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben benieuwd wie speler van het toernooi is geworden. Kan nog geen naam vinden
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-11, 19:13 thumb up   #76
Openheid van zaken

Muto's Voetbal Forum schermafbeelding

Daantje Disveld
Muto is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-11, 19:29 Standaard   #77
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Alle goals, betere samenvatting kon ik niet vinden../

Oud 16-05-11, 19:33 Standaard   #78
Ze zenden nu de tweede helft uit op Eurosport.
Barnet_Bee is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 08:47 Standaard   #79
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Er komt dus weer een goede lichting aan.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 09:34 Standaard   #80
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb Bekijk bericht
Buitenlandse jongens spelen sowieso het meest op de straat. Ik zie maar zelden Hollandse boys op de straat ballen. Zij lezen liever een boek bij oma op de schoot.

Straatvoetbal zou voor jongetjes toch de basis moeten zijn. Daar leer je toch heel veel.
Ja omdat Marokkaanse jongeren met 10+ in een woning zitten worden ze naar buiten gestuurd (Opa, oma, ooms en tantes neven en nichten) die zoeken elkaar veel vaker op.

Dus wat doe je dan? Ballen...

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 09:36 Standaard   #81
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Wie is die negert die de hele tijd van die leuke huzarenstukjes doet na een doelpunt?

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 09:43 Standaard   #82

ebicillio

Oud 17-05-11, 23:41 Standaard   #83
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Zag net de loting voor het Wk voorbij komen op mexicaanse tv. (daar hang ik uit op t moment). Nederland zit bij mexico, noord korea en ??? In de groep.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 23:42 Standaard   #84
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

???? = congo
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-11, 00:08 Standaard   #85
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Moet te doen zijn.

Oud 18-05-11, 09:31 Standaard   #86
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Diverse poule, drie verschillende speelstijlen. Ben benieuwd, maar mag natuurlijk geen probleem zijn voor de Europees kampioen

Oud 18-05-11, 13:25 Standaard   #87
Openheid van zaken

Het is niet N-Korea, maar Z-Korea.

Oh, toch niet. Dan had het AD het fout.
Oud 18-05-11, 13:26 big smile   #88

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fuckbuddy Bekijk bericht
[...]

Ja omdat Marokkaanse jongeren met 10+ in een woning zitten worden ze naar buiten gestuurd (Opa, oma, ooms en tantes neven en nichten) die zoeken elkaar veel vaker op.

Dus wat doe je dan? Ballen...
Of jatten.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-11, 21:53 smile   #89
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Feyenoord hofleverancier WK-selectie Oranje onder 17

Feyenoord is met negen spelers vertegenwoordigd in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor spelers onder 17 voor het aanstaande WK onder 17. Dat toernooi wordt van 18 juni tot en met 10 juli gespeeld in Mexico. Anass Achahbar, Nathan Ake, Jean-Paul Boëtius, Boy de Jong, Terence Kongolo, Karim Rekik, Joey Sleegers, Jordy Toorenburg en Tonny Trindade de Vilhena zijn allen opgenomen in de voorselectie van KNVB-coach Albert Stuivenberg. De definitieve selectie van 21 spelers wordt op maandag 6 juni bekend gemaakt.

Nederland is op het WK ingedeeld in groep A, waarin het Mexico, Noord-Korea en Congo treft. De kersverse Europees kampioen opent het WK op zaterdag 18 juni in Morelia met een wedstrijd tegen Congo. De aftrap in Estadio Morelos is om 15.00 uur (plaatselijke tijd; in Mexico is het zeven uur vroeger). Op dinsdag 21 juni is in hetzelfde stadion Noord-Korea de tegenstander (aftrap 15.00 uur). Voor het laatste groepsduel met het gastland reist Onder 17 naar Monterrey. Het eerste fluitsignaal op vrijdag 24 juni in Estadio Universitario klinkt om 18.00 uur.

Oranje onder 17 werd afgelopen zondag Europees kampioen, door in de finale van de eindronde in Servië de leeftijdsgenoten uit Duitsland met 2-5 te verslaan. Feyenoorders Anass Achahbar, Nathan Ake, Boy de Jong, Terence Kongolo, Karim Rekik en Tonny Trindade de Vilhena kwamen allen in actie tijdens de finale.

De voorlopige selectie van Oranje onder 17 voor het WK ziet er als volgt uit:
Jordi Bitter, Danzell Gravenberch, Mickey van der Hart, Peter Leeuwenburgh, Darren Rosheuvel (allen Ajax), Kyle Ebecilio (Arsenal), Joris van Overeem, Thom Haye (beiden AZ), Anass Achahbar, Nathan Ake, Jean-Paul Boëtius, Boy de Jong, Terence Kongolo, Karim Rekik, Joey Sleegers, Jordi Toorenburg, Tonny Trindade de Vilhena (allen Feyenoord), Michael Chacon (RJO Heerenveen/Emmen), Gyliano van Velzen (Manchester United), Thomas van Miert (NAC Breda), Daan Disveld (N.E.C./FC Oss), Memphis Depay, Menno Koch, Eric Verstappen (allen PSV), Jetro Willems, Adnan Bajiæ (beiden Sparta Rotterdam), Yassine Ayoub, Wouter Soomer (FC Utrecht), Nick de Bondt (Vitesse/AGOVV) en Rewien Ramlal (RJO Willem II/RKC).

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-11, 21:59 Standaard   #90
Openheid van zaken

Daan Disveld
Oud 09-06-11, 11:49 Standaard   #91

is de speler van het toernooi al bekend?

Oud 09-06-11, 12:02 Standaard   #92

Wat mij betreft was dat die spits. Die gaf bijna alle assists. En anders die Ebecillio omdat hij ook een aantal keer belangrijke doelpunten maakte en op het middenveld heerste.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site