Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 11-05-11, 21:11 no smile   #1
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Kon het topic niet vinden dus was niet zeker.

Lord Triesman, the former Football Association and England 2018 chairman, has accused several Fifa executive committee members of "improper and unethical" behaviour.

He told the select committee looking into football that the Fifa vice-president Jack Warner asked for money – suggested to be £2.5m – to build an education centre in Trinidad with the cash to be channelled through him, and later £500,000 to buy Haiti's World Cup TV rights for the earthquake-hit nation, also to go through Warner.

Paraguay's Fifa member, Nicolás Leoz, asked for a knighthood, he alleged, while Brazil's Fifa member, Ricardo Teixeira, asked Triesman to "come and tell me what you have got for me", although Triesman said the comment could be open to interpretation.

Thailand's Fifa member, Worawi Makudi, wanted to be given the TV rights to a friendly between England and the Thai national team, said Triesman.

Warner said the allegations made against him by Triesman were "a piece of nonsense". He told Sky Sports News that Triesman "no doubt feels he can revive his dying political career by mentioning that piece of foolishness".

Warner said: "I've never asked Triesman nor any other person, Englishman or otherwise, for any money for my vote at any time. In the English World Cup campaign, before he [Triesman] was unceremoniously kicked out, I've spoken to him on his initiative on only three occasions, while I have spoken to his other colleagues on other occasions and not one of his colleagues will ever corroborate his bit of trivia." Warner added: "This is the last I intend to say on this matter."

The Tory MP Damian Collins said that evidence submitted by the Sunday Times, which the committee will publish, claimed that the Fifa vice-president Issa Hayatou from Cameroon and Jacques Anouma from Ivory Coast were paid $1.5m (£900,000) by Qatar. Fifa's ethics committee last year banned two other executive committee members after a Sunday Times investigation into World Cup bidding.

Collins said: "The Sunday Times' submission, and this is to be published by us later, claims that $1.5m was paid to Fifa executive committee members Issa Hayatou and Jacques Anouma who went on to vote for Qatar."

Collins said the submission claimed Qatar specifically employed a fixer to arrange deals with African members for their votes.

Mike Lee, the London-based public relations consultant who worked on Qatar's bid, said he was unaware of any payments being made. Lee, formerly communications director of the Premier League, Uefa and London's 2012 Olympic bid, told MPs: "I was working at the highest level of that bid and talking at length with the chairman and CEO and saw no evidence of any of these allegations. My experience is I would have had a sense if such things were going on and I had no sense of that."

Meanwhile, asked why he did not report the incidents to Fifa, Triesman said he feared that would damage the England bid but admitted he should have done so and pushed for action. "The point was not pressed," he said. "And I think, in retrospect, we would have burned off our chances. In retrospect that was not the right view to take and I accept that."

John Whittingdale, chairman of the committee, said he would now be writing to the Fifa president, Sepp Blatter, to launch an investigation into the evidence "as a matter of urgency". Triesman added that he would undertake to provide his evidence to any Fifa inquiry.

Blatter has promised to address the latest allegations, telling Sky Sports News: "If this is true, I will fight this.

"I am fighting for Fifa to clean Fifa. I cannot answer for individual members of our committee. I cannot say if they are all angels or if they are all devils."

Asked whether the Prime Minister would like an inquiry into Lord Triesman's claims, David Cameron's official spokesman said: "There is an investigation into these allegations. Sepp Blatter has said that these claims are being investigated and they will take action if there is evidence of wrong-doing. That is something we welcome.

"Ultimately, [Fifa] are the world governing body of football and it is for them, if need be, to do the things that they need to do to put their house in order. Clearly they need to reassure the sporting public and fans that there is no suggestion of corruption or any problems with competition for these kinds of major sporting events."

Lord Triesman accuses Fifa executives of 'unethical behaviour' | Football | The Guardian

Het zal niemand verbazen dus hopelijk komt er bewijs dat heel die pleurisbende op mag rotten

Oud 11-05-11, 21:47 Standaard   #2

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind die engelsen weer eens megatriest met hun hypocriete gejank. JE HEBT VERLOREN! Deal with it. Jullie hebben er zelf aan bijgedragen dat het profvoetbal zo'n corrupte bende is geworden.

Owja, de Triesman ken ik nog ergens van...
Lord Triesman 'accused’ Spain of planning to bribe World Cup referees - Telegraph
Lord Triesman's careless talk may cost Howard Webb Euro final chance | Football | The Guardian

Oud 11-05-11, 21:48 Standaard   #3
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Ik vind die engelsen weer eens megatriest met hun hypocriete gejank. JE HEBT VERLOREN! Deal with it. Jullie hebben er zelf aan bijgedragen dat het profvoetbal zo'n corrupte bende is geworden.

Lord Triesman 'accused’ Spain of planning to bribe World Cup referees - Telegraph
Lord Triesman's careless talk may cost Howard Webb Euro final chance | Football | The Guardian
Wilde net zeggen, de PL is een van de oorzaken dat het voetbal zo'n zooitje geworden is.

Oud 11-05-11, 22:34 arrow   #4
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht

Volgens mij zou juist jij tegen corruptie moeten zijn... Altijd voor eerlijkheid preken enzo maar als het over Engelsen gaat sla je 180 graden om....

Oud 11-05-11, 23:41 Standaard   #5

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Volgens mij zou juist jij tegen corruptie moeten zijn... Altijd voor eerlijkheid preken enzo maar als het over Engelsen gaat sla je 180 graden om....
Dan moet je ook de hand in eigen boezem steken. Het is bijvoorbeeld onwaar dat Engeland hier helemaal niet aan mee heeft gedaan in het hengelen naar het WK. Dat hebben ze wel gedaan en ze hebben dat spel verloren. Moet je niet gaan janken. Volgens mij is die Triesman een beetje een ongeleid projectiel. Hoop grote woorden ook met weinig nieuws. Dat over Jack Warner was al bekend, zou me niet verbazen als dat voor meer geldt.

Oud 14-05-11, 17:16 emo   #6
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

er staat een pleonasme in de TT

Oud 14-05-11, 17:54 Standaard   #7
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

OMGZOMFGG!!!1
dit kan niet, de fifa is helegaar integer enzulks!
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 27-05-11, 12:09 Standaard   #8
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

De FIFA gaat Blatter onderzoeken
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 27-05-11, 17:29 emo   #9
Mênnus Brabander

Wij van WC-eend......

Oud 27-05-11, 18:14 Standaard   #10
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik wou net zeggen, de FIFA die Blatter onderzoekt... wat een grap.

Oud 27-05-11, 18:23 arrow   #11
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi toch, die fossiel beschuldigt zijn enige opponent (Bin Hammam) en die doet omgekeerd hetzelfde.
x = , .

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 27-05-11, 18:27 Standaard   #12
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 28-05-11, 18:43 surprise   #13
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

FIFA-topman kondigt schokkend nieuws aan | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

SPAN-NEND!!!!

Cliffhanger!!!!!

Aanvoerder is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-05-11, 19:26 Standaard   #14
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Jack Warner is nog wel de ergste man binnen de FIFA. Als hij weggaat/achter de tralies verdwijnt, is de wereld al oneindig beter.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 28-05-11, 21:49 Standaard   #15
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Mafia die de mafia gaat onderzoeken op een klacht van de mafia .
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 28-05-11, 23:05 Standaard   #16

GoonerNL's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
FIFA-topman kondigt schokkend nieuws aan | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

SPAN-NEND!!!!

Cliffhanger!!!!!

Is het niet alleen schokkend als er geen corruptie blijkt te zijn geweest
GoonerNL is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 19:28 emo   #17
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Blatter vrijgesproken door de commissie, want hij kon er niet vanaf weten. Hamman en Warner wel geschorst.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 19:46 Standaard   #18
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Blatter vrijuit
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 19:47 emo   #19

Huniddity's Voetbal Forum schermafbeelding

Bl44tter
Huniddity is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 19:48 emo   #20
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat was "de tsunami" nou?

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 19:52 emo   #21
Theo, pak 'm terug

verrassend dat blatter is vrijgesproken

Oud 29-05-11, 19:53 Standaard   #22
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Blatter blijft dus sowieso aan als voorzitter nu hij geen concurrent meer heeft. Inderdaad verrassend

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 19:59 emo   #23
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
Blatter vrijgesproken door de commissie, want hij kon er niet vanaf weten. Hamman en Warner wel geschorst.
''Onderzoeken'' ze ook ff in een week 2 dagen tijd hé

Oud 29-05-11, 20:00 emo   #24
U2

bloodysunday's Voetbal Forum schermafbeelding

FIFA laat zich weer is van zijn mooiste kant zien
bloodysunday is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 20:06 emo   #25
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Blatter blijft dus sowieso aan als voorzitter nu hij geen concurrent meer heeft. Inderdaad verrassend
Ik had daarom ook een emo als geplaatst bij mijn bericht

Oud 29-05-11, 20:10 Standaard   #26
U2

Voor hoe lang blijft die maffiabaas nou nog voorzitter dan?
Oud 29-05-11, 20:12 Standaard   #27
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bloodysunday Bekijk bericht
Voor hoe lang blijft die maffiabaas nou nog voorzitter dan?
Sowieso weer 5 jaar. Of hij moet het loodje leggen (*wishful thinking).

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 20:17 Standaard   #28
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
Mafia die de mafia gaat onderzoeken op een klacht van de mafia .
Een sigaar uit eigen doos gemaakt door kinderen in een sweat shop.
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 20:17 Standaard   #29
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
Sowieso weer 5 jaar. Of hij moet het loodje leggen (*wishful thinking).
Ja ban aan je broek de bal met de kop.
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 21:02 Standaard   #30

Lakitu's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht

SPAN-NEND!!!!

Cliffhanger!!!!!

Is deze SHOCKER inmiddels al geweest of komt ie nog?
Lakitu is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 21:05 emo   #31
U2

FIFA: Blatter niet verdacht, Bin Hammam geschorst
© reuters

UPDATE Er komt geen verder onderzoek naar vermeende omkooppraktijken van FIFA-voorzitter Sepp Blatter. Dat heeft de ethische commissie van 's werelds overkoepelende voetbalorganisatie zondag gezegd. De uitspraak kwam na verhoor van diverse kopstukken binnen de organisatie.
© afp
De leden Mohamed bin Hammam en Jack Warner daarentegen worden voorlopig geschorst. Zij worden wel verdacht van corruptie. Vooruitlopend op de uitspraak had Bin Hammam uit Qatar zich zaterdag teruggetrokken uit de race om het voorzitterschap van de FIFA.

Voorlopig is er niet meer dan een zaak tegen de twee leden van de FIFA. De commissie haastte zich te zeggen dat hun schuld nog niet is bewezen. 'Ze moeten wel veel vragen beantwoorden.' De twee zouden stemmen hebben gekocht in het voordeel van Bin Hammam.

Geen tegenkandidaten
Blatter heeft nu geen tegenkandidaten voor zijn herverkiezing, komende woensdag. De ethische commissie liet ook weten geen aanleiding te zien de procedure stil te leggen. Dat betekent dat eigenlijk zeker is dat de Zwitser ook de komende jaren de baas van de FIFA blijft.

'Er is geen enkel reden om de verkiezing komende woensdag niet te laten doorgaan', verklaarde Jerome Valcke, secretaris-generaal van de FIFA. 'Ik geef toe dat het tijdstip hoogst ongelukkig is, maar dat is nu eenmaal niet anders. Een concrete reden tot uitstel hebben we niet. Er is inderdaad nog maar een kandidaat, maar dat is voldoende.'

Door slijk gehaald
Bin Hammam trok zich zaterdag terug voor het voorzitterschap. In een verklaring liet hij weten te zijn geraakt door de beschuldigingen van corruptie. 'Ik kan niet toestaan dat de naam van FIFA nog meer door het slijk wordt gehaald. Mijn persoonlijke ambitie moet de waardigheid en integriteit van deze organisatie niet in de weg staan.'

Beckenbauer
Blatter kreeg steun van het Duitse icoon Franz Beckenbauer. Hij noemde Blatter nog altijd de aangewezen persoon om voorzitter van de FIFA te zijn. 'Het is een zware taak. Ik denk dat Blatter met zijn staf bewezen heeft het aan te kunnen.'

Beckenbauer haalde wel uit naar de toestand van de FIFA in het algemeen. 'Wat nu gebeurt, is slecht voor het imago van het voetbal', zegt Beckenbauer. 'Ik ga ervan uit dat binnenkort duidelijk wordt dat er geen schandalen hebben plaatsgevonden en we kunnen overgaan tot de orde van de dag. Maar dit is een ramp voor de organisatie.'

Beckenbauer is ondanks alles niet in de race om het voorzitterschap. 'Geen denken aan', aldus de oud-international. (ANP)
Oud 29-05-11, 21:21 emo   #32

Lakitu's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bloodysunday Bekijk bericht
[...]
Dit is de "voetbaltsunami die de Fifa en de wereld zal meesleuren''?
Lakitu is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 21:37 Standaard   #33
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee, volgens mij komt dat morgen pas ofzo.
Aanvoerder is nu online   Met citaat reageren
Oud 29-05-11, 22:08 thumb down   #34
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Het zijn gewoon allemaal Qatar-haters .

Oud 30-05-11, 14:08 Standaard   #35

Dat Warner maar zoveel mogelijk mannetjes met zich mee naar beneden haalt!
Smeich is offline   Met citaat reageren
Oud 30-05-11, 14:54 sunglasses   #36
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Klokkenluider Warner: ‘Hamam kocht WK 2022 voor Qatar’
Het ‘geschenk’ van Josep Blattar aan de Concacaf is niet de enige vuile was die de geschorste vice-president Jack Warner buiten hangt. De bestuurder heeft eveneens een e-mail openbaar gemaakt waarin staat dat Mohan Bin Hammam, lange tijd tegenstrever van Blatter, het WK 2022 heeft ‘gekocht’ voor Qatar. “Hamam dacht dat hij de FIFA kon kopen, op de manier waarop hij namens Qatar het WK kocht”, luidt een zin uit de mail afkomstig van FIFA-sectretaris Jérôme Valcke.
Klinkt alsof Warner jaloers is dat Qatar het WK heeft.

Oud 30-05-11, 15:53 emo   #37
Drums

Dat wist natuurlijk niemand nog, dat dat WK verkocht was
Oud 30-05-11, 20:50 thumb down   #38
U2

Blatter: "Er is geen crisis, er zijn wel problemen"
Gepubliceerd op maandag 30 mei 2011 om 19:23

FIFA-voorzitter Joseph Blatter heeft maandag tijdens een persconferentie weersproken dat de voetbalwereld in een crisis verkeert.

In de aanloop naar het congres van de FIFA in Zürich gaat de mondiale bond gebukt onder beschuldigingen van corruptie en een interne machtsstrijd. "Het voetbal zit niet in een crisis, maar er zijn wel wat problemen die binnen onze familie opgelost worden", aldus Blatter.

De Zwitser was zichtbaar geïrriteerd door vragen over de toewijzing van de WK's van 2018 en 2022, die mogelijk onreglementair zou zijn verlopen. "Er is geen enkel probleem. De toewijzing van de WK's is normaal verlopen", aldus de Zwitser, die tijdens de persconferentie botste met een aantal journalisten. "Ik ga niet in discussie met mensen die problemen willen creëren", zei Blatter toen een aanwezige reporter ontevreden was over het antwoord dat hij had gekregen.
Oud 30-05-11, 21:23 Standaard   #39
U2

'Ja, de KNVB stemt op Blatter, omdat er verder niets te kiezen valt'
Kan de KNVB ook niet stemmen?
Oud 30-05-11, 22:02 Standaard   #40
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Inderdaad, gewoon met blauwe pen i.p.v. rood potlood.

Oud 30-05-11, 22:06 Standaard   #41
Cool Daddy

Ik zou overigens graag zien dat de KNVB met de Belgische voetbalbond, maar ook de bonden van de andere landen die het WK in 2018 en 2022 zijn misgelopen, een schadeclaim indienen bij de FIFA ter grote van hun volledige som besteed aan de campagne om te proberen het WK binnen te halen, terwijl dit gewoon verkocht is, er aan alle kanten omkoping heeft plaats gevonden door een organisatie die zo ongeveer rotter is dan de maffia en net zo democratisch als Mugabe.

Oud 30-05-11, 23:20 Standaard   #42
Drums

Blatter
God zegene de dag dat die boef wordt ontmaskerd of omvalt.
Oud 31-05-11, 11:17 Standaard   #43
Hup Holland!

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

De sponsors, de bron van al het grote geld, gaan zich roeren: BBC Sport - Fifa corruption allegations worry sponsors
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 31-05-11, 11:25 Standaard   #44
EAYS

Mooi, die hadden natuurlijk gehoopt op een WK in "eigen" land.
Oud 31-05-11, 12:42 thumb up   #45
Mênnus Brabander

Engeland wil uitstel verkiezingen. Hopelijk gaat heel de beerput open en wordt het één grote chaos.

Oud 31-05-11, 14:58 Standaard   #46

Onderbroek's Voetbal Forum schermafbeelding

Engeland wil uitstel verkiezingen. Hopelijk gaat heel de beerput open en wordt het één grote chaos.
De FA wil natuurlijk wraak voor het mislopen van het WK. Het zou mooi zijn dat de bonden van grote voetballanden geen stem uitbrengen mochten de verkiezingen gewoon doorgaan, maar ik vrees dat de (persoonlijke) belangen net iets belangrijker zijn.
Onderbroek is offline   Met citaat reageren
Oud 31-05-11, 15:42 Standaard   #47
Cool Daddy

Het moeten echt meer landen zijn die hier tegen openlijk gaan ageren, niet alleen Engeland.
Het is toch (al jaren) totaal van de zotte, die hele FIFA?

Blatter z'n vrij vertaalde reactie "er is niks aan de hand, we strijken de plooien zelf intern wel glad" deed me nog het meest denken aan die randdebiel in Bagdad die claimde dat er geen Amerikanen waren terwijl de bommen in de achtergrond ongeveer vielen.

Zo veel sponsers betalen dik geld: Kom eens in opstand, je betaalt dat geld niet voor niks
Vele landen dingenden mee naar organisatie van de WK's: Kom in opstand, dien een claim in voor alle campagne uitgaven omdat de organisatie wegens corruptie toch vergeven is.
De nationale voetbalbonden, kom in actie tegen zo'n ondemocratisch debiele organisatie met dictator die zichzelf onschendbaar acht.

Wat mij betreft komt er ook overal een actie in de stadions tegen de FIFA, dankzij die FIFA zitten we straks met een WK in fucking Quatar

Oud 31-05-11, 15:45 Standaard   #48

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Adidas heeft de corruptie binnen de FIFA bijna eigenhandig geintroduceerd. Blatter is ook door Adidas als marionet geinstalleerd. Al zijn de verantwoordelijken daarvoor nu wel weg.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 31-05-11, 15:54 Standaard   #49
EAYS

Het ergste waar ik voor vrees is dat we een afsplitsing gaan zien van de bonden. Zoals bijvoorbeeld bij Darts of Boxen waar het helemaal een zooitje is.
Oud 31-05-11, 16:02 Standaard   #50
Cool Daddy

Een afsplitsing zou ik ook niet erg vinden, als er maar 1 goeie bond komt. Alles beter dan hoe het er nu aan toe gaat.

Enige wat wel bijzonder jammer is: Waarom is er niet een andere goede kandidaat naar voren geschoven (bv. door Engeland).

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site