Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 02-06-11, 12:41 Standaard   #101
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Al bekend welke landen zich hebben onthouden van stemmen? De landen dus, die het met de FA eens zijn.
El Cid is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 02-06-11, 12:46 Standaard   #102
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Cid Bekijk bericht
Al bekend welke landen zich hebben onthouden van stemmen? De landen dus, die het met de FA eens zijn.
Volgens mij is er nog geen lijstje gelekt. Wel weten we dat de Schotten en Noren de Engelsen steunden. En ik denk Duitsland ook gezien ze de keuze voor het WK 2022 onderzocht wilden hebben, maar moeilijk zeker te zeggen.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-11, 13:20 Standaard   #103

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Natuurlijk hebben de Noren die Engelse hypocrieten gesteund. Hun eigen voetbal stelt niks voor maar ze zijn helemaal idolaat van de Premier League in dat land. Wordt vanaf de jaren '60 free to air uitgezonden.

Oud 02-06-11, 13:39 Standaard   #104
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Natuurlijk hebben de Noren die Engelse hypocrieten gesteund. Hun eigen voetbal stelt niks voor maar ze zijn helemaal idolaat van de Premier League in dat land. Wordt vanaf de jaren '60 free to air uitgezonden.
Zie het nu even los van je sentiment tegenover Engeland; het is toch schandalig hoe de FIFA het weet te bewerkstelligen dat alleen Blatter nog over blijft als kandidaat voor het presidentschap? Het hele systeem van de FIFA is toch waardeloos. Hoe kan het zijn dat er iemand van de fucking Kaaiman eilanden in het financieel comité zit? Het hele zaakje stinkt en dat is het probleem. En de Engelsen vinden dat ook, ja. Dat ze er eerder mee moeten komen en niet pas na het missen van het WK ben ik met je eens, maar is een ander verhaal.

Oud 02-06-11, 13:46 Standaard   #105

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Mocht Duitsland de Noren, Schotten en Engelsen steunen dan zou ik dan ieder geval al een stap in de goede richting vinden. Niet dat het voor nu veel uitmaakt, maar wellicht kan er een alliantie gevormd worden. Engeland en Duitsland hebben in ieder geval genoeg in huis om invloed uit te oefenen. Een aantal voormalig topvoetballers, grote bonden, grote clubs, groot belang in het clubvoetbal en interlandvoetbal. Dat de rest mag volgen.

Oud 02-06-11, 13:46 big smile   #106
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Puur omdat iemand geboren is op de Kaaimaneilanden betekent natuurlijk niet dat hij niks kan en nergens voor geschikt is.

Oud 02-06-11, 13:47 Standaard   #107
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Puur omdat iemand geboren is op de Kaaimaneilanden betekent natuurlijk niet dat hij niks kan en nergens voor geschikt is.
Dat bedoel ik ook niet te zeggen natuurlijk, maar het is geen toeval dat de meest uitgesproken steun uit allerlei bananenrepublieken komt.

Oud 02-06-11, 13:50 question   #108
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
[...]

Dat bedoel ik ook niet te zeggen natuurlijk, maar het is geen toeval dat de meest uitgesproken steun uit allerlei bananenrepublieken komt.
Hoe is het ooit ertoe gekomen dat kut landen evenveel recht hebben als wij bij de FIFA? Iemand?

Oud 02-06-11, 13:51 Standaard   #109
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Hoe is het ooit ertoe gekomen dat kut landen evenveel recht hebben als wij bij de FIFA? Iemand?
Een ander systeem is ook lastig uit te leggen natuurlijk. Dan krijgen de grote landen zoals Engeland en Spanje nog makkelijker overwicht in het spelletje.

Oud 02-06-11, 13:54 arrow   #110
Mênnus Brabander

[...]

Een ander systeem is ook lastig uit te leggen natuurlijk. Dan krijgen de grote landen zoals Engeland en Spanje nog makkelijker overwicht in het spelletje.
Lijkt me logisch toch? In het Europees Parlement heeft Andorra toch ook niet hetzelfde stemrecht als Duitsland (ze zitten er niet eens in volgens mij )

Oud 02-06-11, 13:55 Standaard   #111
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 02-06-11, 13:58 Standaard   #112
Scherp en helder

Pres's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het wel opvallend en tekenend dat Blatter bekendmaakte dat de kleinere landen straks ook mogen stemmen wie het WK mogen organiseren. Hij vond het ineens super belangrijk. Alsof Blatter toch een knieval heeft moeten doen richting de kleine landen om de omkopingsgeruchten de kop in te drukken en nog eens 4 jaar de macht te krijgen.
Pres is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-11, 14:03 Standaard   #113

[...]

Zie het nu even los van je sentiment tegenover Engeland; het is toch schandalig hoe de FIFA het weet te bewerkstelligen dat alleen Blatter nog over blijft als kandidaat voor het presidentschap? Het hele systeem van de FIFA is toch waardeloos. Hoe kan het zijn dat er iemand van de fucking Kaaiman eilanden in het financieel comité zit? Het hele zaakje stinkt en dat is het probleem. En de Engelsen vinden dat ook, ja. Dat ze er eerder mee moeten komen en niet pas na het missen van het WK ben ik met je eens, maar is een ander verhaal.
Die Engelsen hebben eerst jaren aan het spelletje meegedaan, en zelfs meer dan dat, en nu ze eens nederlaag lijden gaan ze zitten janken. Het blijft een narcistisch, in zichzelf gekeerd volkje dat denkt dat het voetbal (en de hele wereld) nog steeds van hen is. Dat is het probleem.

Oud 02-06-11, 14:28 Standaard   #114
Doc
Loves C, R en M

Die Blatter is een mafiabaas die voornamelijk daar zit omdat hij daar status en geld als een malle oogst. En hij doet daar wat-ie daar voor moet doen. Het voetbal boeit hem niet veel heb je zo de indruk (want - waarom anders een WK in de zomer in Quatar; waarom zo huiverig tegen lijn technologie etc), en zit daar omdat hij de vele kleinere landen macht geeft. Dat laatste is juist op zich juist helemaal niets op tegen.

De grotere landen hebben in principe de macht om deze zich zelfverrijkende dwerg over te laten met zijn wereldkampioensschappen tussen Benin en Bhutan. Ik snap niet waarom ze dat niet doen, al is het wel asociaal naar de kleinere landen. Maar er moet daar toch simpelweg iemaqd kunnen zitten die er echt zit omdat-ie van voebal houdt?

Oud 02-06-11, 14:51 Standaard   #115

Oorspronkelijk geplaatst door Doc Bekijk bericht
Die Blatter is een mafiabaas die voornamelijk daar zit omdat hij daar status en geld als een malle oogst. En hij doet daar wat-ie daar voor moet doen. Het voetbal boeit hem niet veel heb je zo de indruk (want - waarom anders een WK in de zomer in Quatar; waarom zo huiverig tegen lijn technologie etc), en zit daar omdat hij de vele kleinere landen macht geeft. Dat laatste is juist op zich juist helemaal niets op tegen.

De grotere landen hebben in principe de macht om deze zich zelfverrijkende dwerg over te laten met zijn wereldkampioensschappen tussen Benin en Bhutan. Ik snap niet waarom ze dat niet doen, al is het wel asociaal naar de kleinere landen. Maar er moet daar toch simpelweg iemaqd kunnen zitten die er echt zit omdat-ie van voebal houdt?
Het is een beetje verdeel en heers. Enerzijds moeten ze de kleine landen tevreden houden (of beter gezegd: de corrupte elite van die landen), anderzijds de grotere landen. Havelange is op deze wijze aan de macht gekomen. Andere kandidaten zoals Stanley Rous hadden helemaal geen oog voor de kleine landen en Havelange wel. Om de grotere landen in bedwang te houden waren er goede contacten met Adidas, Coca Cola en andere multinationals. De wereldkampioenschappen gingen naar landen als Argentinië, Spanje, Colombia (toevallig centraal gelegen in het Amerikaanse continent en bereikbaar voor de Amerikanen, Brazilianen, Argentijnen), Italië, Verenigde Staten en Frankrijk. Het is zeer zeker niet zo dat de grote landen er bekaaid vanaf zijn gekomen. Het is correct dat er veel is 'geïnvesteerd' in de relaties met de Afrikaanse landen, tegelijkertijd is er eveneens heel veel geld van de FIFA gegaan naar bijv. de Verenigde Staten om het voetbal te helpen verspreiden. De elite van het Westerse bedrijfsleven, vaak ook het slag mensen waarvandaan de Westerse voetbalbestuurder sinds de jaren '80 komt, voer er wel bij en zo is de cirkel rond.
Het meest kwalijke van dit alles is dat het allemaal zo geheimzinnig gebeurt. De FIFA zit helaas in Zwitserland en is dus niks verplicht. Het lijkt er heel sterk op dat iedereen baat heeft bij deze geheimzinnigheid over bijv. de geldstromen (behalve dat er vele miljoenen/miljarden naar de VS zijn gegaan weten we niet het exacte getal). Ik kan wat de Engelsen nu doen niet anders zien dan een machtsgreifung, waar ze sowieso al langer op uit zijn (a la de Amerikanen met hun NBA).

Laatst gewijzigd door Koekebakker; 02-06-11 om 14:57

Oud 03-06-11, 12:41 Standaard   #116
1manwolfpack

GeoffreyClaeys's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Wat heeft Nederland gedaan?
NOS Sport - "Blatter voldeed aan onze eisen"

Michael heeft ook een envelopje gehad
GeoffreyClaeys is offline   Met citaat reageren
Oud 03-06-11, 12:56 Standaard   #117
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een BS.

Ieder weldenkend mens snapt dat de man die hoofdverantwoordelijk is voor de problemen en elke vorm van modernisering tegenhoudt, niet dezelfde man kan zijn die nu die problemen ineens gaat en kan aanpakken.
Eigenlijk dient er gewoon een redelijk extern iemand (interim?) te komen die eens grondig schoon schip kan maken omdat hij niet onderdeel is van die "familie" en daarom een wereld aan dubbele belangen heeft lopen intern.

Oud 05-06-11, 14:22 Standaard   #118
Kissinger biedt FIFA hulp aan | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Zien jullie Kissinger al met Cruijff in één commissie zitten ? Overigens vind ik het opmerkelijk dat Blatter in staat is om dergelijke namen naar voren te schuiven. Wie is de volgende: Barack Obama?

It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve.
generaal is offline   Met citaat reageren
Oud 05-06-11, 22:59 Standaard   #119
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb die reportage gezien op Brandpunt over de Fifa.

Het schijnt dat Blatter vier miljoen salaris krijgt, zonder extra bonnussen - smeergeld.

Ik snap wel dat hij op z´n baantje zit.

Dat de Europese bonden hier in mee gaan, snap ik weinig van, uit Europa komt het geld wat de Fifa financiert.
rja is offline   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 21:49 Standaard   #120
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Britse premier: 'Herverkiezing Blatter is een grap'

De Britse eerste minister David Cameron noemt de herverkiezing van de voorzitter van de Wereldvoetbalbond Sepp Blatter 'een grap'. Sinds Blatter het WK 2018 aan Rusland toekende, botert het niet echt meer tussen het Verenigd Koninkrijk en de FIFA.

'De reputatie van de FIFA zit op een dieptepunt en de voorzittersverkiezing met maar één kandidaat was een grap', kwam Cameron stevig uit de hoek. 'Ze moeten bewijzen dat ze de job aankunnen. Maar de verandering moet vanuit het voetbal zelf komen en ik ben er zeker van dat de FA (de Engelse voetbalbond) daar een grote rol in kan spelen.'
Maar verder is het weer volkomen stil en kan die corrupte machtswellusteling weer doen wat ie wil zonder zich voor welke kritiek dan ook te hoeven verantwoorden.

Oud 05-07-11, 20:54 emo   #121

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Trololol. Blatter en Mugabe hebben het gehad over de corruptie binnen de fifa.
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-07-11, 20:55 big smile   #122
Mênnus Brabander

Grapje toch?

Oud 17-09-11, 19:15 big smile   #123
11 tegen 11, bal is rond

Blatter uitgejouwd in thuisstad: 'Dit getuigt van een gebrek aan opleiding'

Sepp Blatter blijkt ook in eigen land alles behalve populair. De president van wereldvoetbalbond FIFA hield een toespraak in het Zwitserse Visp, zijn geboortestad, maar werd daarbij in de rede gevallen door zingende supporters van voetbalclub Sion.

Blatter hield zijn toespraak in een grote tent. Buiten verzamelde zich een grote groep supporters, die luid zingend probeerde het praatje te verstoren. “Dit heeft geen niveau, zoiets doe je niet”, reageerde Blatter. “Dit getuigt van een gebrek aan opleiding."

De Zwitserse FIFA-baas vond het nodig te benadrukken dat het gedrag van de Sion-aanhang geen verdere gevolgen zal hebben voor de club, ofwel het nationale elftal van Zwitserland. “Wat er ook gebeurt, er is geen sprake van uitsluiting van het Zwitsers elftal."
Die laatste alinea . Die Zwitsers boffen maar, geen uitsluiting van het Zwitserse elftal .

Oud 22-09-11, 14:19 Standaard   #124
Het is toch.... Dat je alleen al zoiets in je gedachten hebt blijkbaar, omdat je toespraakje verstoort wordt.... Volkomen los van de wereld die randdebiel.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-11, 22:34 no smile   #125
Mênnus Brabander

In de toekomst bepaalt de wereldvoetbalbond (FIFA) niet langer zélf naar wie een WK gaat. Vrijdag stemden bijna alle leden van het uitvoerend comité van de bond in met een gewijzigde opzet. Voortaan maakt de FIFA een voorselectie van een aantal landen, die wat de bond betreft mee mogen dingen naar de rol van gasthe(e)r(en). De 208 bij de FIFA aangesloten landen kiezen daarna de winnaar.

Vorig jaar werden de WK's voor 2018 (Rusland) en 2022 (Qatar) verdeeld. In de aanloop naar de grote dag, begin december, werd al duidelijk dat de voorkeur van het uitvoerend comité uitging naar Rusland. De 22 leden van het comité verdeelden hun stemmen in de eerste ronden over Rusland (negen), Portugal/Spanje (zeven) en België/Nederland (vier). In de tweede stemronde kreeg Rusland dertien stemmen en werd het land uitgeroepen tot winnaar.

Dat kwam de FIFA op grote kritiek te staan. Media en voetballiefhebbers verweten de bond puur om financiële redenen voor Rusland en Qatar te hebben gekozen en niet op sportieve gronden. In de toekomst gaat dit dus anders; de wereldvoetbalbond selecteert vooraf een aantal landen en daarna mogen de 208 FIFA-leden (de landen dus) bepalen wie het WK mag organiseren. Het eerstvolgende WK dat verdeeld zal worden, is het WK 2026.

DIT MAAKT HET ALLEEN MAAR ERGER.

Oud 21-10-11, 23:29 emo   #126
11 tegen 11, bal is rond

.

Oud 24-10-11, 10:45 Standaard   #127

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoezo? Tenzij je zoveel geld hebt dat je 208 mensen kunt omkopen...
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 24-10-11, 10:52 Standaard   #128
Kluf

Reken maar dat er genoeg geld tegen aan gesmeten zal worden om al die banenrepubliekjes om te kopen. Alsof ze er op zo'n tropisch eiland ook maar iets om geven of het WK in Dubai of in Kazachstan wordt gehouden..

Oud 24-10-11, 10:58 emo   #129
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
Ze kopen er gewoon meer om, die gasten hebben geld zat. En nu krijg je (was eigenlijk maar nu extreem) dat Bhutan een even grote stem heeft als Duitsland of Nederland

Oud 24-10-11, 10:59 emo   #130
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
Ze kopen er gewoon meer om, die gasten hebben geld zat. En nu krijg je (was eigenlijk maar nu extreem) dat Bhutan een even grote stem heeft als Duitsland of Nederland

Eerst hoefde je maar 15 mensen ofzo te controleren, nu 208

Oud 24-10-11, 11:58 Standaard   #131

Het is nu toch echt een stuk minder zeker dat je de overwinning kan kopen hoor.
Oud 02-11-11, 11:06 Standaard   #132

1 hour ago Favorite Retweet Reply » FrankvdWallBake Frank v.d. Wall Bake
#FIFA wijst #Match aan als exclusieve agent voor hospitality pakketten #WK2018 en 2022. Hoofdaandeelhouder in Match : #Infront Sports AG

1 hour ago Favorite Retweet Reply » FrankvdWallBake Frank v.d. Wall Bake
En laat #JosephBlatter nu toevallig CEO zijn van #Infront Sports & Media AG. Ik wil niets suggereren, maar ..............

FrankvdWallBake Frank v.d. Wall Bake
Voor de goed orde : #JosephBlatter is een neefje van akela #Sepp
Godsamme.
Oud 02-11-11, 11:15 big smile   #133
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zat even op die site van hen te kijken, en wie zit daar nog maar in het bestuur? Good ol' Günter Netzer.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-11, 11:40 Standaard   #134
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

FIFA
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-11, 11:50 Standaard   #135
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou dit nog een staartje krijgen?
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-11, 14:59 Standaard   #136

Smeich is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-11, 16:05 Standaard   #137
FIFA !!!!!!!!!!
Fukjoeman is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-11, 16:49 big smile   #138
En dan straks weer heel pissig worden als ie corrupt genoemd wordt....
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 05-12-11, 11:48 Standaard   #139

Havelange op zijn 95e uit het IOC gekickt vanwege corruptie.
Oud 05-12-11, 16:00 emo   #140
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Verhaal zit anders MP: Meneer Havelange werd onderzocht en er stond een rechtzaak tegen hem open. Nu is hij zelf opgestapt en heeft men de rechtzaak meteen laten vallen.
Vincent is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:37.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site