|
|
#101 |
|
Al bekend welke landen zich hebben onthouden van stemmen? De landen dus, die het met de FA eens zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Volgens mij is er nog geen lijstje gelekt. Wel weten we dat de Schotten en Noren de Engelsen steunden. En ik denk Duitsland ook gezien ze de keuze voor het WK 2022 onderzocht wilden hebben, maar moeilijk zeker te zeggen.
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Natuurlijk hebben de Noren die Engelse hypocrieten gesteund. Hun eigen voetbal stelt niks voor maar ze zijn helemaal idolaat van de Premier League in dat land. Wordt vanaf de jaren '60 free to air uitgezonden.
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Zie het nu even los van je sentiment tegenover Engeland; het is toch schandalig hoe de FIFA het weet te bewerkstelligen dat alleen Blatter nog over blijft als kandidaat voor het presidentschap? Het hele systeem van de FIFA is toch waardeloos. Hoe kan het zijn dat er iemand van de fucking Kaaiman eilanden in het financieel comité zit? Het hele zaakje stinkt en dat is het probleem. En de Engelsen vinden dat ook, ja. Dat ze er eerder mee moeten komen en niet pas na het missen van het WK ben ik met je eens, maar is een ander verhaal.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Mocht Duitsland de Noren, Schotten en Engelsen steunen dan zou ik dan ieder geval al een stap in de goede richting vinden. Niet dat het voor nu veel uitmaakt, maar wellicht kan er een alliantie gevormd worden. Engeland en Duitsland hebben in ieder geval genoeg in huis om invloed uit te oefenen. Een aantal voormalig topvoetballers, grote bonden, grote clubs, groot belang in het clubvoetbal en interlandvoetbal. Dat de rest mag volgen.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Puur omdat iemand geboren is op de Kaaimaneilanden betekent natuurlijk niet dat hij niks kan en nergens voor geschikt is.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Dat bedoel ik ook niet te zeggen natuurlijk, maar het is geen toeval dat de meest uitgesproken steun uit allerlei bananenrepublieken komt.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Hoe is het ooit ertoe gekomen dat kut landen evenveel recht hebben als wij bij de FIFA? Iemand?
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Een ander systeem is ook lastig uit te leggen natuurlijk. Dan krijgen de grote landen zoals Engeland en Spanje nog makkelijker overwicht in het spelletje.
|
|
|
|
|
|
#110 | |
)
||
|
|
|
|
|
#111 |
__________________ Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten. |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Ik vind het wel opvallend en tekenend dat Blatter bekendmaakte dat de kleinere landen straks ook mogen stemmen wie het WK mogen organiseren. Hij vond het ineens super belangrijk. Alsof Blatter toch een knieval heeft moeten doen richting de kleine landen om de omkopingsgeruchten de kop in te drukken en nog eens 4 jaar de macht te krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
||
|
|
|
|
|
#114 |
|
Loves C, R en M
|
Die Blatter is een mafiabaas die voornamelijk daar zit omdat hij daar status en geld als een malle oogst. En hij doet daar wat-ie daar voor moet doen. Het voetbal boeit hem niet veel heb je zo de indruk (want - waarom anders een WK in de zomer in Quatar; waarom zo huiverig tegen lijn technologie etc), en zit daar omdat hij de vele kleinere landen macht geeft. Dat laatste is juist op zich juist helemaal niets op tegen.
De grotere landen hebben in principe de macht om deze zich zelfverrijkende dwerg over te laten met zijn wereldkampioensschappen tussen Benin en Bhutan. Ik snap niet waarom ze dat niet doen, al is het wel asociaal naar de kleinere landen. Maar er moet daar toch simpelweg iemaqd kunnen zitten die er echt zit omdat-ie van voebal houdt? __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#115 | |
Het meest kwalijke van dit alles is dat het allemaal zo geheimzinnig gebeurt. De FIFA zit helaas in Zwitserland en is dus niks verplicht. Het lijkt er heel sterk op dat iedereen baat heeft bij deze geheimzinnigheid over bijv. de geldstromen (behalve dat er vele miljoenen/miljarden naar de VS zijn gegaan weten we niet het exacte getal). Ik kan wat de Engelsen nu doen niet anders zien dan een machtsgreifung, waar ze sowieso al langer op uit zijn (a la de Amerikanen met hun NBA). Laatst gewijzigd door Koekebakker; 02-06-11 om 14:57 |
||
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Wat een BS.
Ieder weldenkend mens snapt dat de man die hoofdverantwoordelijk is voor de problemen en elke vorm van modernisering tegenhoudt, niet dezelfde man kan zijn die nu die problemen ineens gaat en kan aanpakken. Eigenlijk dient er gewoon een redelijk extern iemand (interim?) te komen die eens grondig schoon schip kan maken omdat hij niet onderdeel is van die "familie" en daarom een wereld aan dubbele belangen heeft lopen intern. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
Kissinger biedt FIFA hulp aan | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Zien jullie Kissinger al met Cruijff in één commissie zitten
? Overigens vind ik het opmerkelijk dat Blatter in staat is om dergelijke namen naar voren te schuiven. Wie is de volgende: Barack Obama?
__________________ It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Ik heb die reportage gezien op Brandpunt over de Fifa.
Het schijnt dat Blatter vier miljoen salaris krijgt, zonder extra bonnussen - smeergeld. Ik snap wel dat hij op z´n baantje zit. Dat de Europese bonden hier in mee gaan, snap ik weinig van, uit Europa komt het geld wat de Fifa financiert. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
||
|
|
|
|
|
#121 |
|
Trololol. Blatter en Mugabe hebben het gehad over de corruptie binnen de fifa.
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Grapje toch?
|
|
|
|
|
|
#123 | |
. Die Zwitsers boffen maar, geen uitsluiting van het Zwitserse elftal .
||
|
|
|
|
|
#124 |
|
|
Het is toch.... Dat je alleen al zoiets in je gedachten hebt blijkbaar, omdat je toespraakje verstoort wordt.... Volkomen los van de wereld die randdebiel.
|
|
|
|
|
|
#125 |
In de toekomst bepaalt de wereldvoetbalbond (FIFA) niet langer zélf naar wie een WK gaat. Vrijdag stemden bijna alle leden van het uitvoerend comité van de bond in met een gewijzigde opzet. Voortaan maakt de FIFA een voorselectie van een aantal landen, die wat de bond betreft mee mogen dingen naar de rol van gasthe(e)r(en). De 208 bij de FIFA aangesloten landen kiezen daarna de winnaar. DIT MAAKT HET ALLEEN MAAR ERGER. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#126 |
.
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Hoezo? Tenzij je zoveel geld hebt dat je 208 mensen kunt omkopen...
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Reken maar dat er genoeg geld tegen aan gesmeten zal worden om al die banenrepubliekjes om te kopen. Alsof ze er op zo'n tropisch eiland ook maar iets om geven of het WK in Dubai of in Kazachstan wordt gehouden..
|
|
|
|
|
|
#129 | |
||
|
|
|
|
|
#130 | |
![]() Eerst hoefde je maar 15 mensen ofzo te controleren, nu 208
||
|
|
|
|
|
#131 |
|
Het is nu toch echt een stuk minder zeker dat je de overwinning kan kopen hoor.
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
||
|
|
|
|
|
#133 |
|
Ik zat even op die site van hen te kijken, en wie zit daar nog maar in het bestuur? Good ol' Günter Netzer.
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
FIFA
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Zou dit nog een staartje krijgen?
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
|
![]()
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
|
FIFA
!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
|
En dan straks weer heel pissig worden als ie corrupt genoemd wordt....
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Havelange op zijn 95e uit het IOC gekickt vanwege corruptie.
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Verhaal zit anders MP: Meneer Havelange werd onderzocht en er stond een rechtzaak tegen hem open. Nu is hij zelf opgestapt en heeft men de rechtzaak meteen laten vallen.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Weer corruptie bij FIFA
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |