![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() The Union Jack Achtergrond Britten op Olympische spelen Groot Brittannië en Noord Ierland is de naam waaronder Het Verenigd Koninkrijk van Groot Brittannië en Noord Ierland deelneemt aan de Olympische spelen. Deze soevereine staat bestaat uit vier landen; Engeland, Wales, Noord Ierland, en Schotland. Dus sporters uit al deze vier landen nemen onder één vlag (de Union Jack) deel aan de Olympische spelen. De landen kunnen dus in geen enkele discipline onder hun eigen vlag deelnemen. Dit betekent dus dat er een ander onderscheid gemaakt wordt dan de FIFA en de UEFA maken. Deze instituten zien de landen als vier aparte deelnemers. Dat heeft als gevolg dat het Britse Olympische Orgaan moet 'concurreren' met de vier aparte voetbalbonden om de spelers vrij te krijgen voor het Brits Olympische voetbalteam. Dit gegeven is de aanleiding voor een behoorlijke rel in de Britse sportwereld... Let wel; dit heeft betrekking op zowel het mannen als het vrouwen voetbal. Voetbal controverse Met betrekking tot London 2012 is controverse begonnen bij de Football Association van Wales (FAW). Al in 2008 heeft de FAW aangegeven dat ze weigeren hun spelers vrij te geven voor een Olympisch team omdat ze bang zijn dat dit het begin van het eind voor de onafhankelijke internationale status van het Welshe voetbal zal betekenen. Uit ditzelfde artikel blijkt ook dat de Schotse FA tegen een Brits Olympisch team is, vanwege dezelfde redenen. Uit een weer een ander artikel blijkt dat ook de Noord Ierse FA bang is en niet wenst samen te werken. Een mooie quote in dezen is; "However, we do not want to jeopardise Wales taking part in the World Cup or European Championships." Dit kan dus twee dingen beteken; Of er komt een Olympisch voetbal team met alleen Engelse spelers, Of er komt helemaal geen team. Dit wordt me niet helemaal duidelijk, maar ik geloof dat het eerste het meest logisch is. Het grootste slachtoffer van deze starre houdingen van de FA's zijn natuurlijk de spelers uit de drie landen. Juist voor de spelers uit deze drie kleinere landen is het de enige kans om op een groot internationaal toernooi te spelen. De bekendste is natuurlijk Gareth Bale, de Welshman van de Spurs. Hij heeft al aangegeven graag voor Team GB uit te komen. Ook de Welshe speelster Gwennan Harries wil graag voor Team GB uitkomen. Bovendien wil de aanvoerder van het Engelse damesteam, Faye White, graag met de Welshe en Schotse dames douchen. De FIFA heeft ook al meermaals gereageerd op de kwestie. Zowel president Blatter, als vice-president Boyce beloven de kleine FA's dat hun onafhankelijkheid zal blijven als ze nu hun spelers laten deelnemen in Team GB. Of dit helpt zal nog moeten blijken. De spelers zullen door blijven zeuren vóór deelname, en ik weet niet in hoeverre het volk daadwerkelijk hun FA's steunt. Zelf hoop ik dat de kleine FA's nog bijdraaien zodat er een prachtig Team GB te zien zal zijn op de olympische spelen. Laatst gewijzigd door Conundrum; 28-01-12 om 10:08 __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
De uitzonderingspositie is wmb sowieso niet meer van deze tijd net zoals alle andere privileges van de Britten. Zoals ik elders heb gezegd dreigen ze vaak met a la de NBA hun eigen voetbalregels te gaan bepalen buiten de UEFA/FIFA maar daar moet je dan maar doorheen bijten.
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Om het maar over het voetbal te hebben: Ze hebben wel een groep leuke spelers tot hun beschikking op dat toernooi (zonder te gissen wie de dispensatiespelers zullen worden). Wilshere, Bale, Ramsey, Carroll, Gibbs, Rodwell, Smalling, Walcott, Henderson, Phil Jones, James Tomkins, Albrighton, Sturridge, Wellbeck, Martin Kelly, Danny Wilson, Bannan, Cairney, Gunter, Cathcart, Corry Evans.....
Lijkt me per definitie wel een team dat een goede kans maakt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dispensatie, Hart als keeper. Giggs, als eerbetoon. 3e zou je zeggen Ferdinand, maar misschien ook nog wel een goeie Schot of Noord-Ier
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Prima basisopstelling kun je zo iig maken. Plus op elke positie een hele behoorlijke invaller.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Ik heb geen zin om ze allemaal na te lopen maar ik denk dat afgezien van Bannan ze allemaal wel 30+ wedstrijden op het hoogste niveau hebben gespeeld (of al ervaring hebben met topwedstrijden bij ManU/Chelsea/Lpool).
|
|
|
|
|
|
#11 | |||
BBC Sport - Women's World Cup: England have no fear - Eniola Aluko __________________ In Kenny we trust..! |
||||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Naar het schijnt is het rond. Kan alleen geen bevestiging vinden...
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Hmm nu is het bericht onder de link veranderd;
Laatst gewijzigd door Conundrum; 21-06-11 om 19:37 __________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Even volgen. Heel interessant
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Een gezamenlijk voetbaltema terwijl Schotland aan de andere kant juist een onafhankelijker koers vaart als land. Tegenstrijdig dus.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
ALLE olympische sporten doen ze gezamelijk.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Klopt, maar politiek gezien wordt het steeds onafhankelijker (er mag een referendum komen over Schotse onafhankelijkheid), dan zou het juist opmerkelijk zijn als op sportief gebied dit ineens tot stand zou komen.
Zeg niet dat het onmogelijk is en geef er geen oordeel over, geef alleen aan dat het een tegenstrijdige beweging is en daarmee dus (extra) opmerkelijk zou zijn als het inderdaad van een gecombineerd team komt. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hmm, maar dan zouden de schotten ook consequent moeten zijn en geen enkele sporter mee laten doen aan team GB. Is dat dan ook het geval?
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nee, integendeel. Hoewel er soms wrijving is bij bepaalde lieden dat de Engelsen bijv. de successen van een Chris Hoy helemaal toe-eigenen.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Soms denk ik dat een gemeenschappelijke voetbalpiramide het beste zou zijn voor de clubs in de kleine landen. Dat financiële monster wat de tv-gelden in Engeland hebben gecreëerd heeft echt een parasitaire werking op het Schotse voetbal. In een geïntegreerd systeem zou je er nog een graantje van mee kunnen pikken. Alhoewel er door minder regionale wedstrijden de publieke belangstelling bij clubs als Motherwell en Kilmarnock juist weleens (verder) achteruit zou kunnen gaan.
Wat aan de saamhorigheid binnen Groot-Britannië niet zou bijdragen is dat zo'n team GB natuurlijk God Save the Queen als volkslied zal hebben. Gek genoeg gebruikt het Engelse nationale team dat ook al, waardoor het in Wales en vooral Schotland als symbool van de rivaal wordt gezien. Bij Noord-Ierland gebruiken ze het daarentegen nu al. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
BBC Sport - NI manager Worthington happy for stars to play for GB
BBC Sport - Neville Southall opposes Wales involvement in Team GB BBC Sport - Craig Brown warns against 'selfish' Scots in Team GB BBC Sport - Team GB Olympic football deal angers nations BBC Sport - Key figures on the debate over the 2012 football team Een bende is het aan het worden... Brown zegt bijvoorbeeld dat de spelers egoistisch zijn als ze nu voor Team GB kiezen, omdat er dan in de toekomst misschien wel geen Schots elftal meer is... __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Is het bij het echte Engelse elftal geen teringbende is het bij het OS team wel
! Mooi
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Goedkope reclamestunt: zowel Ramsey als Bale staan onder contract bij Adidasss. Het aandeel van een echt statement daarin moet niet worden overschat.
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Wat een gedoe om niets zeg. De Schotse, N-Ierse, Welsche wielrenners/atleten/paardrijnichten/etc. doen toch ook allemaal onder de Britse vlag mee.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Mjaa, maar die hebben geen zelfstandig nationaal team en voetbalbond. De bonden zijn bang dat hun nationale teams verdwijnen, en daarmee de kans voor Wales om te schitteren op een EK of WK
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Met de uitbreiding van het EK naar 24 teams neemt de kans dat Schotland, Wales en Noord-Ierland zich kwalificeren in ieder geval fors toe.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ik vind dat eigenlijk teveel maar dat terzijde. Je kunt dan net zo goed alle 52 mee laten doen.
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Europees Kampioenschap - 2016: Frankrijk! __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Schotland - Engeland (0-0) was natuurlijk wel de eerste interland uit de geschiedenis van het voetbal, dus de uitzonderingspositie is wel diep in de geschiedenis verankerd.
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
Lijkt me kansloos om hun mee te nemen, vooral Beckham. Giggs gun ik het nog wel. Hart moet als dispensatie keeper mee, Terry voor centraal achterin, en dan is er nog een plaats over. A. Cole? Giggs? Gerrard, Lamps, Barry? __________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#40 | |
Kan niet wachten op een lijst van de 191 genodigden
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Giggs natuurlijk
Nooit de kans gehad op een EK of WK te mogen spelen.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Waarom zou je Terry meenemen? Volgens mij zit er genoeg defensief talent onder 23 ..
__________________ If you're not a Manc, you're a wank! |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Dat is ook mijn grootse argument.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Al zal Terry ook op het EK in de basis staan. Daarom de discussie poging. Welke dispensatie spelers, naast Hart? __________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Gareth Bale?
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ik voel me hier thuis!
|
Terry kan de PL al niet eens meer bijbenen.
__________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ik voel me hier thuis!
|
Als ze samen gaan spelen dan wil ik het shirt wel. Wordt dan een historisch shirt.
__________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Als het doorgaat - en de onafhankelijkheid van de kleine bonden dus wordt teruggedrongen - moeten ze daar ook maar de vruchten gaan plukken van een toenemende samenwerking en moet er maar voor worden gezorgd dat het financiële gat tussen met name Engeland en Schotland weer wat kleiner wordt. Dat het derde niveau van Engeland financieel de competitie aankan met het Schotse eerste niveau is natuurlijk een doodsteek voor het voetbal in dat laatste land. Laat de Schotse FA gewoon even die eis neerleggen: als de onafhankelijk verdwijnt dan ook de lusten van een verhoogde samenwerking.
__________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Een Brits voetbalteam op de Olympische spelen 2012 in Groot Britannië?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|