Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-03-11, 21:15 thumb up   #51
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Desoxypipradrol. De "voorloper" van Ritalin.
Denk niet dat ze daar naar zoeken en daar blijf je echt lang op gaan.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 26-03-11, 21:18 Standaard   #52

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Ritmo Bekijk bericht
[...]Maar dat staat er los van toch? Als ook maar 1 % van de dopinggevallen gepakt werd in het voetbal, zouden we al een rij duidelijke voorbeelden moeten hebben.
Nou ja, de verhalen zijn er natuurlijk genoeg. Ajax in de jaren '70, Spanje in de jaren '80 en met de Fuentes-zaak, Juventus en Olympique Marseille in de jaren '90. Moeilijk te geloven dat iedereen er spontaan mee gestopt is, zo werkt het simpelweg niet hebben we in andere sporten al vaak genoeg mogen aanschouwen.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 26-03-11, 21:28 Standaard   #53

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine Bekijk bericht
[...]
Nou ja, de verhalen zijn er natuurlijk genoeg. Ajax in de jaren '70, Spanje in de jaren '80 en met de Fuentes-zaak, Juventus en Olympique Marseille in de jaren '90. Moeilijk te geloven dat iedereen er spontaan mee gestopt is, zo werkt het simpelweg niet hebben we in andere sporten al vaak genoeg mogen aanschouwen.
Spanje ook in de jaren '80? Ergens gelezen?

Marseille was trouwens echt een sick team. Eric Cantona speelde voor Montpelleir en zei "als je in het Velodrome voetbalt, neem dan je eigen lunch mee". Niet zonder reden: Spartak kwam een keer op bezoek en deed het in de tweede helft letterlijk dun door de broek.
Koekebakker is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-03-11, 21:29 thumb up   #54
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Maar stel dat Spanje aan de doping zit, dan nog blinken ze niet zó veel uit op fysiek vlak, als ze dat al doen. Dus dan zou je kunnen veronderstellen dat erg veel voetballers aan de doping zitten, wat natuurlijk niet goed is, maar dan blijkt wederom dat het voetbaltechnische gedeelte de doorslag geeft. Ik vond bijvoorbeeld Rusland tegen Oranje in 2008 méér buitenaards qua fysiek en dynamiek dan Spanje in het hele toernooi.
Wat ik dus wil zeggen is dat het niet alleen om fysiek gaat. Je hebt ook genoeg doping waardoor je uren achter elkaar ten volle geconcentreerd bent, lijkt me vrij handig

En ik denk dat je bij voetbal niet kan zeggen of er mensen aan de doping zitten zoals bij wielrennen af en toe echt duidelijk is. Je moet het van die oprollende netwerken hebben zoals om Fuentes en juist daar worden ze als enige voetballers genoemd...

Oud 26-03-11, 21:31 thumb up   #55
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Ritmo Bekijk bericht
[...]Maar dat staat er los van toch? Als ook maar 1 % van de dopinggevallen gepakt werd in het voetbal, zouden we al een rij duidelijke voorbeelden moeten hebben.

Ben benieuwd.
Epo in de Spaanse apotheek - DePers.nl

Volgens mij was deze het.

Oud 26-03-11, 21:31 Standaard   #56

Oorspronkelijk geplaatst door damsko Bekijk bericht
[...]

Wellicht een doping waardoor je "scherp" blijft gedurende de wedstrijd, dat je vermoeidheid bijvoorbeeld wordt geremd waardoor je het gevoel hebt nog fit te zijn en daardoor scherper bent dan de tegenstander?
Doping om de concentratie beter vast te houden bestaat inderdaad. Lobanovski gaf dat aan zijn spelers. Verder vind ik de loopafstanden aardig verdacht. Dat kleine ventje van een Xavi loopt op zijn dertigste zo maar even 12,5 kilometer. Dat is echt ziek.
Oud 26-03-11, 21:32 thumb up   #57
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Doping om de concentratie beter vast te houden bestaat inderdaad. Lobanovski gaf dat aan zijn spelers. Verder vind ik de loopafstanden aardig verdacht. Dat kleine ventje van een Xavi loopt op zijn dertigste zo maar even 12,5 kilometer. Dat is echt ziek.
Ach, dat kan net zo goed gewoon een goede verzorging zijn of talent. Op zulke dingen iemand verdacht vinden slaat nergens op kan ik je uit ervaring vertellen.

Oud 26-03-11, 21:35 Standaard   #58

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Ach, dat kan net zo goed gewoon een goede verzorging zijn of talent. Op zulke dingen iemand verdacht vinden slaat nergens op kan ik je uit ervaring vertellen.
Zou kunnen, maar het is vrij uitzonderlijk.
Oud 26-03-11, 21:36 thumb up   #59
Mênnus Brabander

[...]

Zou kunnen, maar het is vrij uitzonderlijk.
Het is de top van de top, daar gebeuren uitzonderlijke dingen.

Oud 26-03-11, 21:36 Standaard   #60

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Zoals ik al zei Koekebakker, je hebt verschillende soorten conditie.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 26-03-11, 21:37 Standaard   #61
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 26-03-11, 21:50 Standaard   #62

Zoals ik al zei Koekebakker, je hebt verschillende soorten conditie.
Weet ik. Wat dat betreft ben ik er meer van overtuigd dat ze naar de wereldtitel zijn gefloten en Barcelona de vorige twee cups moet inleveren (in 2006 stond Eto'o in de finale dik buitenspel maar van de regie mochten we dat niet zien; net zoals het geblunder van Busacca deze editie). Nou ja, met dat laatste overdrijf ik. Denk alleen dat eerst wat aan Brazilië kleefde, nu aan Spanje kleeft. Onverklaarbare mazzel.
Oud 26-03-11, 21:52 Standaard   #63

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Het is de top van de top, daar gebeuren uitzonderlijke dingen.
12 kilometer zijn Makelele achtige afstanden. Zo uitzonderlijk is dat.
Oud 26-03-11, 21:56 Standaard   #64

[...]

Spanje ook in de jaren '80? Ergens gelezen?
Ergens gelezen dat een speler van Real Madrid eens een boekje open heeft gedaan over de dingen die zich daar in die jaren afspeelden. Kan me verder de details niet meer herinneren en als ik nu op 'Real Madrid doping' google krijg ik natuurlijk dat Barcelona-gedoe van de laatste weken.
Oud 26-03-11, 22:00 Standaard   #65

[...]

Ergens gelezen dat een speler van Real Madrid eens een boekje open heeft gedaan over de dingen die zich daar in die jaren afspeelden. Kan me verder de details niet meer herinneren en als ik nu op 'Real Madrid doping' google krijg ik natuurlijk dat Barcelona-gedoe van de laatste weken.
Je weet niet meer waar je dat hebt gelezen?
Oud 26-03-11, 22:05 Standaard   #66

Dailymotion - Doping im Fussball - ein Sport Video
Voor de mensen die Duits kunnen verstaan
Oud 26-03-11, 22:07 Standaard   #67

[...]

Je weet niet meer waar je dat hebt gelezen?
Nee, ben het een aantal jaar geleden eens tegengekomen (op het internet).
Oud 26-03-11, 22:09 Standaard   #68

[...]

Nee, ben het een aantal jaar geleden eens tegengekomen (op het internet).
Nu ik in het frans aan het zoeken ben kom ik erachter dat daar geruchten de ronde doen over Frankrijk 1998
Oud 26-03-11, 22:09 Standaard   #69

En natuurlijk ook Argentinië in 1978 maar die deden wel meer toen. Lieten hun Braziliaanse vrienden bijv. 3500 kilometer reizen.
Oud 26-03-11, 22:27 Standaard   #70

[...]

Nu ik in het frans aan het zoeken ben kom ik erachter dat daar geruchten de ronde doen over Frankrijk 1998
Nou ja, Deschamps, Zidane en de dopingvrienden van Marseille zullen niet plotseling gestopt zijn met het WK voor de deur, lijkt me. Wat betreft Zidane, ik weet niet of je ook het verhaal van de Zwitserse bloeddopingkliniek kent? Dit artikel is ook wel grappig.
Oud 26-03-11, 23:39 Standaard   #71

Ik ben toch wel benieuwd naar dat over Spanje in de jaren '80? Echt geen enkele clou? Welke speler het was? In welke taal? In welke periode?
Oud 26-03-11, 23:44 Standaard   #72

Imo zou het goed zijn als er eens een allesvernietigende rel in het voetbal uit breekt. Zo eentje dat ze helemaal opnieuw kunnen beginnen. Van dit voetbal deugt echt helemaal niks meer. Ik werd uitgelachen toen ik suggereerde dat Jeroen Grueter instructies zou kunnen hebben gekregen maar dat gebeurt gewoon; met journalistiek heeft het niks meer te maken. De media speelde haar rol in de Calciopoli affaire (met Moggi bevriende journalisten die Juventus verdedigden en compleet verknipte samenvattingen, interviews, dichtgedraaid stadiongeluid, dichtgedraaide microfoons... je kunt het zo gek niet bedenken) en ook een Bernard Tapie liet beelden wegknippen uit het archief. Kortom, ik zou graag een rel willen zien dat ook de media het schaamrood op de kaken zullen krijgen.
Oud 27-03-11, 00:04 thumb up   #73

Interessant..
Oud 27-03-11, 00:16 Standaard   #74
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Spanje <17 won van Belgie met 3-1. Om het EK te halen moeten ze Noord-Ierland en Engeland ook nog verslaan.
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 27-03-11, 00:22 Standaard   #75

Ik ben toch wel benieuwd naar dat over Spanje in de jaren '80? Echt geen enkele clou? Welke speler het was? In welke taal? In welke periode?
Het stuk dat ik gelezen heb was in het Nederlands dacht ik. Het enige wat ik me verder nog kan herinneren is dat het om een minder bekende speler ging die slechts een aantal jaar bij Madrid is geweest en daar niet zoveel daadwerkelijk heeft gespeeld. Dat elftal met la Quinta del Buitre is van voor mijn tijd, dus vandaar is er verder ook niet veel blijven hangen van dat artikel.
Oud 27-03-11, 03:44 Standaard   #76
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia Bekijk bericht
YouTube - Baros stupid player
Gewoon een schijnbeweging

Oud 27-03-11, 12:03 Standaard   #77

[...]

Het stuk dat ik gelezen heb was in het Nederlands dacht ik. Het enige wat ik me verder nog kan herinneren is dat het om een minder bekende speler ging die slechts een aantal jaar bij Madrid is geweest en daar niet zoveel daadwerkelijk heeft gespeeld. Dat elftal met la Quinta del Buitre is van voor mijn tijd, dus vandaar is er verder ook niet veel blijven hangen van dat artikel.
Lees nu dat Duitsland in 1954 aan de dope zat. Methamphetamine. Wiki maar even wat dat is.
Oud 27-03-11, 13:40 Standaard   #78

Blijft trouwens een zeer slechte vergelijking, de kilometers van Xavi. Als je zijn spel begrijpt en volgt, snap je ook waar die kilometers vandaan komen. Als je 90 minuten lang geen seconde stil staat, komen er ook zonder grote inspanning flink wat meters bij...
Oud 27-03-11, 13:48 Standaard   #79

Blijft trouwens een zeer slechte vergelijking, de kilometers van Xavi. Als je zijn spel begrijpt en volgt, snap je ook waar die kilometers vandaan komen. Als je 90 minuten lang geen seconde stil staat, komen er ook zonder grote inspanning flink wat meters bij...
Xavi bestrijkt zowat de hele breedte van het veld in het balbezit. Dat kost gewoon kracht. Dan bij balverlies dat druk zetten en zo nodig zelfs achteruit mee verdedigen. 12 kilometer is bizar veel en daarmee zondig je bovendien de Cruijff-religie.
Oud 27-03-11, 13:53 Standaard   #80

Waar ik altijd zo moe van wordt is dat men doet alsof Barcelona het pressie- en combinatievoetbal heeft uitgevonden. Onzin natuurlijk. Een vorm van pressievoetbal beoefenden de Schotten reeds al in de jaren '50. Dat sindsdien maar zeer weinig teams het hebben toegepast, laat staan een heel seizoen lang, komt domweg doordat het niet 90 minuten lang is vol te houden. Vaak mocht/mag je al blij zijn als je het één helft vol houdt en de tweede helft kunt uitbollen. Het is heel verleidelijk om er te lang mee door te gaan. Ga je over die grens dan is het echt over en ben je de laatste 30 minuten toast, gaar en kapot. Dat dit nou echt nooit bij Spanje of Barcelona gebeurt mag wonderbaarlijk worden genoemd.
Oud 27-03-11, 14:00 Standaard   #81

Het huidige Barcelona is veel verder dan de Cruijff-religie, om jouw woorden even te gebruiken. En Xavi bestrijkt helemaal niet de breedte van het veld, maar speelt perfect in zijn zone. Bij balverlies kantelt hij eventueel om druk te zetten.

Oh, en ik doe niet alsof Barcelona het uitgevonden heeft hoor. Ik ben alleen blij dat ze zo goed voetbal spelen, omdat het in mijn ogen één van de beste manieren is om te domineren. En jij mikt nu op fysieke redenen, je kunt het ook omdraaien: er zijn weinig ploegen die zo spelen omdat ze de knowhow en de techniek niet hebben.
Oud 27-03-11, 14:45 Standaard   #82

In wat voor opzicht is het verder dan de Cruijff filosofie?
Oud 27-03-11, 14:51 Standaard   #83

Hebben we het toch al over gehad?
Oud 27-03-11, 14:56 Standaard   #84

Hebben we het toch al over gehad?
Staat me niks van bij. Eerlijk waar.
Oud 27-03-11, 14:59 wink   #85

Week of 2 geleden denk ik. Het spijt me, maar ik heb nu weinig zin om een lange tekst te schrijven.
Oud 28-03-11, 13:00 Standaard   #86
Een goed gevoel.

Kleine kans dat het duel van morgen doorgang vindt.

Oud 06-04-11, 09:05 Standaard   #87
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Spain mulls taking vacant spot at Copa America - ESPN

Oud 02-05-11, 11:02 Standaard   #88
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe zou de verhouding zijn binnen het Spaanse elftal tegenwoordig. Lijkt me toch niet echt gezellig hopelijk kan Nederland profiteren.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 05-08-11, 17:58 Standaard   #89
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Spain squad for Italy test

Barcelona starlet Thiago Alcantara has been called for Spain’s friendly against the Azzurri on August 10, though he is Brazilian and born in Italy.

The 20-year-old is the son of Brazilian former Lecce and Fiorentina star Mazinho, while he was born in Italy at San Pietro Vernotico (Brindisi).

The midfielder burst on to the Spanish football scene when winning the Under-21 European Championship and stood out in pre-season friendlies.

Coach Vicente Del Bosque has called Thiago Alcantara for Spain’s August 10 match against Italy at the Stadio San Nicola in Bari.

This is only a few miles away from the player’s birthplace, as his father was playing for Lecce at the time.

Del Bosque has left out the injured Carles Puyol, while Cesc Fabregas is dropped due to the chaos surrounding his future at Arsenal or Barcelona.

Goalkeepers: Iker Casillas (Real Madrid), Josè Manuel Reina (Liverpool), Victor Valdes (Barcelona)

Defenders: Sergio Ramos (Real Madrid), Alvaro Arbeloa (Real Madrid), Raul Albiol (Real Madrid), Gerard Piquè (Barcelona), Andoni Iraola (Athletic Bilbao)

Midfielders: Thiago Alcantara (Barcelona), Xabi Alonso (Real Madrid), Sergio Busquets (Barcelona), Santiago Cazorla (Malaga), Xavi (Barcelona), Andres Iniesta (Barcelona), Javi Martinez (Athletic Bilbao)

Forwards: David Silva (Manchester City), Fernando Llorente (Athletic Bilbao), Juan Mata (Valencia), Pedro (Barcelona), David Villa (Barcelona), Fernando Torres (Chelsea), Alvaro Negredo (Sevilla)

Oud 07-11-11, 21:18 Standaard   #90
Een goed gevoel.

'Snap dat men vraagtekens plaatst bij hoge aantal Barcelona-spelers'

Het is in de nabije toekomst zeker niet uitgesloten dat elf spelers van Barcelona tegelijk het nationale tricot van Spanje om de schouders dragen. Liefst acht spelers van het team van Josep Guardiola maken deel uit van de selectie van Vicente del Bosque voor de komende oefeninterlands tegen Engeland en Costa Rica. De selectie van Jong Spanje herbergt zes spelers van los Azulgrana.

Met in totaal veertien spelers is momenteel Barcelona dé hofleverancier van de Europees kampioen, wereldkampioen en winnaar van het EK Onder-21. "We kiezen inderdaad voor veel spelers van Barcelona en ik snap dat men vraagtekens plaatst vanwege het hoge aantal" vertelde Del Bosque maandag aan diverse media. "Maar als wij van mening zijn dat zij de beste zijn, dat moeten we zeker niet laten om ze uit te nodigen, tenzij ze geblesseerd zijn." Zo ontbreekt Pedro door blessureleed.

Jesús Navas en Nacho Monreal keren weer terug in de selectie. Del Bosque wilde niet reageren op de vraag waarom Roberto Soldado en Adrián ontbreken. "Ik ga niet in op iedere voetballer. Degene die het goed doet, maakt kans op een uitnodiging."

De volledige selectie:

Doel: Iker Casillas (Real Madrid), Victor Valdés (Barcelona), José Reina (Liverpool)

Verdediging: Álvaro Arbeloa (Real Madrid), Sergio Ramos (Real Madrid), Raúl Albiol (Real Madrid), Gerard Piqué (Barcelona), Carles Puyol (Barcelona), Jordi Alba (Valencia), Ignacio Monreal (Málaga)

Middenveld: Xabi Alonso (Real Madrid), Cesc Fàbregas (Barcelona), Sergio Busquets (Barcelona), Santi Cazorla (Malaga), Xavi (Barcelona), Javi Martinez (Athletic Bilbao), Andrés Iniesta (Barcelona)

Aanval: David Silva (Manchester City), David Villa (Barcelona), Fernando Torres (Chelsea), Fernando Llorente (Athletic Bilbao), Juan Mata (Chelsea) en Jesus Navas (Sevilla).

Oud 24-02-12, 15:29 Standaard   #91

Marcos's Voetbal Forum schermafbeelding

Improductiviteit kost Torres plaats in Spaanse selectie
24/02/2012 14:03

Fernando Torres is gepasseerd voor Spanje's oefenduel met Venezuela. Het ontbreken van de aanvaller in de Spaanse selectie voor de oefeninterland tegen Venezuela op 29 februari is eigenlijk geen verrassing. Bondscoach Vicente del Bosque heeft de spits van Chelsea lang het vertrouwen geschonken, maar na zijn huidige, nog lopende serie van 24 officiële duels op rij zonder doelpunt is het krediet op.

Het sportieve dal waarin Torres sinds zijn transfer van Liverpool naar Chelsea vorig jaar januari is beland, heeft grote gevolgen gehad. In Engeland is hij het mikpunt van kritiek, maar manager André Villas-Boas heeft vooralsnog mededogen en doet wel regelmatig een beroep op hem.

Zijn rol in de Spaanse ploeg was evenwel al maanden broos. De laatste zes interlands van 2011 stond Torres welgeteld één keer in de basis. Voor het EK-kwalificatieduel met Liechtenstein (6-0) in september liet Del Bosque hem zelfs op de tribune plaatsnemen. Dat was het absolute dieptepunt voor de speler die de EK-finale van 2008 tegen Duitsland (1-0) besliste.

De voorbije maanden zag de 91-voudig international (27 goals) als wisselspeler dat Spanje steeds vaker zonder diepe spits voetbalde. Del Bosque kiest geregeld voor het Barcelona-model met David Silva of Juan Mata als valse nummer 9.

Roberto Soldado is door het ontbreken van Torres na bijna vijf jaar teruggekeerd in de Spaanse selectie. Al maanden was een lobby gaande voor de aanvaller van Valencia, met twaalf goals de productiefste Spanjaard van de Primera División.

In juni 2007 kwam Soldado als spits van Osasuna twee keer uit voor de nationale ploeg. De andere opgeroepen aanvallers, Álvaro Negredo (Sevilla) en Fernando Llorente (Athletic de Bilbao), zijn vaste gezichten in de selectie. Llorente’s ploeggenoot Iker Muniain debuteert in de Spaanse selectie.
Marcos is offline   Met citaat reageren
Oud 24-02-12, 15:36 thumb up   #92
Een goed gevoel.

Muniain

Oud 24-02-12, 15:40 Standaard   #93
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia Bekijk bericht
Muniain

Oud 24-02-12, 15:59 Standaard   #94

Marcos's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor de volledigheid de hele selectie:

Doel: Iker Casillas (Real Madrid), Víctor Valdés (Barcelona), Pepe Reina (Liverpool)

Verdediging: Álvaro Arbeloa, Sergio Ramos (beiden Real Madrid), Carles Puyol, Gerard Piqué (beiden Barcelona), Jordi Alba (Valencia), Andoni Iraola, Javi Martinéz (beiden Athletic Bilbao)

Middenveld: Xabi Alonso (Real Madrid), Xavi, Cesc Fábregas, Sergio Busquets, Andrés Iniesta, Thiago Alcántara (allen Barcelona), Juan Mata (Chelsea), Santi Cazorla (Málaga), David Silva (Manchester City), Jesús Navas (Sevilla)

Aanval: Fernando Llorente, Iker Muniain (beiden Athletic Bilbao), Álvaro Negredo (Sevilla) en Roberto Soldado (Valencia).
Marcos is offline   Met citaat reageren
Oud 24-02-12, 16:18 Standaard   #95

Jammer dat Thiago Alcantara niet voor Brazilië uit komt.

Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site