Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19-01-11, 15:27 bulb   #1

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb onderstaand bericht nog niet op Nederlandse sites gezien. Platini en Blatter pleiten dus voor een zomercompetitie van februari to oktober.

Goed of slecht plan? Ik ben voor, mits er in de zomer ook een voetballoze maand is.

Hoe is dat eigenlijk nu in Scandinavië geregeld?

Klub-Saison von Februar bis Oktober

Der Weltfussball steht womöglich vor einer Revolution im Kalender. Fifa-Präsident Sepp Blatter und sein Pendant bei der Uefa, Michel Platini, planen eine komplette Umstellung des Spielplans, wie die «Sport Bild» berichtet.

So sollen künftig die Spieltermine des Vereinsfussballs und jene der Nationalmannschaften komplett voneinander getrennt werden.

Der Klub-Fussball soll einheitlich vom Februar bis Ende Oktober stattfinden, danach erst sind die Nationalmannschaften dran. So würde eine WM oder EM zu Beginn des Jahres (Februar/März) stattfinden.

Michel Platini brachte seinen Vorschlag bereits 1998 auf den Tisch, scheiterte damals aber am Widerstand der Italiener und Spanier. Diese wollten, so Platini, wegen der Hitze nicht im Sommer spielen. Im Zuge einer möglichen Winter-WM 2022 in Katar nehmen Platini und Blatter nun einen neuen Anlauf.

Das Modell soll dem Europäischen Klub-Verband ECA mit dem Vorsitzenden Karl-Heinz Rummenigge bis März offiziell vorgestellt werden.

Die endgültige Entscheidung würde das 24-köpfige Fifa-Exekutivkomitee treffen. Frühestens im Jahr 2015 würde dann der Schweizer Meister (und auch alle anderen) erstmals im Oktober gekürt werden. (sme)

Bron: Klub-Saison von Februar bis Oktober: Blatter und Platini planen die Revolution! - International - Fussball - Sport - Blick.ch

Oud 20-01-11, 11:28 Standaard   #2
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben voor. Zo is het ooit bedoeld. Ze spelen niet voor niets in een korte broek.

Oud 20-01-11, 11:44 Standaard   #3
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Tegen!
In de zomer heb ik wel andere dingen te doen

Oud 20-01-11, 11:47 thumb up   #4
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben voor, mits ze een 4/5 weekse stop inbouwen tussen half juli en half augustus. ivm vakanties.

Al heeft het gezamenlijke koukleumen in nov-feb ook wel wat.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 20-01-11, 11:57 arrow   #5

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor, het probleem is inderdaad de zomervakantie en het daarbij gepaard gaande bourgondische leven. Conditioneel niet helemaal lekker. Maar verder zeg ik dit ook al jaren: het is toch van de zotte dat je 8 maand lang in de modder loopt te ploegen en als de eerste zonnestraaltjes doorbreken de competitie voorbij is.
Ik ben overigens ook wel bang dat gras zo geen tijd heeft om te herstellen na een seizoen, aangezien het niet wil groeien in de winter...
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 20-01-11, 11:57 Standaard   #6
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
Al heeft het gezamenlijke koukleumen in nov-feb ook wel wat.
idd! Dan duurt de winter nóg langer

Oud 20-01-11, 12:00 Standaard   #7

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf Bekijk bericht
Maar verder zeg ik dit ook al jaren: het is toch van de zotte dat je 8 maand lang in de modder loopt te ploegen en als de eerste zonnestraaltjes doorbreken de competitie voorbij is.
Vooral dat inderdaad.

Oud 20-01-11, 12:03 Standaard   #8
Tegen. Niets mooier dan een slechte pot voetbal op een grauwe regenachtige zondagmiddag.

Oud 20-01-11, 12:03 bulb   #9

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Al voorzie ik ondertussen --nu ik er over nadenk-- steeds meer nadelen/problemen. Wat nu met de nacompetitie? Als deze in november gehouden moet worden en het weer is niet best kan er maandenlang niet gevoetbald worden en kan de nacompetitie dus pas in de voorbereiding voor het nieuwe seizoen gehouden worden??

Hoe doen ze dat eigenlijk in Scandinavië?
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 20-01-11, 12:07 Standaard   #10

FIFA, UEFA EN PRO LEAGUE ONDERZOEKEN RADICALE KALENDERHERVORMING

Bron: De Standaard Online
Auteur: BART LAGAE

Toestanden zoals zondag op Het Kiel, waar GBA-Gent al na tien minuten werd afgeblazen, zouden in de nieuwe formule tot het verleden behoren

BRUSSEL – Wordt voetbal een zomersport? De Fifa en de Uefa denken luidop na over een revolutie in de voetbalkalender. En na de winterellende in eigen land wil ook Pro League-voorzitter Ivan De Witte een simulatie van ‘zomervoetbal’.

Het lijkt als het ei van Columbus voor alle winterproblemen: laat het seizoen beginnen in februari en stop ermee in november. Nooit meer problemen met gladde wegen, kille tribunes of kalenderchaos. Onze clubs krijgen een reden minder om onderling te kibbelen. Het terrein verzorgen wordt kinderwerk. En supporters zullen nooit meer – zoals zaterdag in Sint-Truiden of zondag op Het Kiel – onverrichter zake huiswaarts keren.

Pro League-voorzitter Ivan De Witte noemt zomervoetbal ‘een discussie waard’. ‘Mijn idee is ingegeven door de twee strenge winters die we na elkaar beleven. Gaat het om een blijvende klimaatsverandering of niet? Het lijkt me in elk geval de moeite waard om de simulatie te maken.’

Het voordeel van zomervoetbal zou dubbel zijn. Niet alleen wordt winterellende vermeden, onze (top)clubs zouden beter gewapend moeten zijn voor de Europese kwalificatiewedstrijden in juli en augustus. Om die reden pleitte ex-Rode Duivel Marc Degryse al voor een competitiemodel op Scandinavische of Russische leest.

Degryses idee bleef een tijdje in de koelkast liggen tot het uit onverwachte hoek weer tevoorschijn kwam. Bayern München-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge pleitte in september van dit jaar voor een competitie van maart tot oktober. Niet om Bayern beter voor te bereiden op de Europacup – ook de Champions League en Europa League zouden andere data krijgen. Wel omdat hij het beu was dat zijn spelers tijdens het lopende seizoen werden ‘uitgeleend’ aan de nationale ploegen. Rummenigges idee was ingegeven door de blessure van Arjen Robben, opgelopen tijdens een wedstrijd met Oranje. In zijn plan zouden interlands worden gebundeld in november en december, januari en februari zijn voorbehouden voor vakantie en voorbereiding.

Met de hulp van Bayern-ondervoorzitter Franz Beckenbauer vond het idee ingang in de Europese (Uefa) en de wereldvoetbalond (Fifa). Daar werd het opgepikt door Uefa-voorzitter Michel Platini, die er meteen een idee aan toevoegde: waarom kan de wereldbeker niet in januari plaatsvinden. De verkiezing van Qatar voor 2022 – een land waar het ‘szomers onverantwoord warm is – blies Platini wind in de zeilen.

Onze landgenoot Michel D’Hooghe was een van de eersten om Platini te steunen. Als voorzitter van de Medische Commissie van de Fifa is D’Hooghe bezorgd om de gezondheid van de voetballers. Een WK in januari is niet alleen een klimatologische oplossing voor Qatar, voetballers zouden ook niet langer na een lang en slopend seizoen aan een WK moeten beginnen. Ook bij de Fifa beseft men dat Messi en Ronaldo in Zuid-Afrika niet op hun best waren.

‘De Fifa en de Uefa denken op een serieuze manier na over zomervoetbal’, zegt Michel D’Hooghe. ‘Ik ben net terug van de wereldbeker voor clubs in Abu Dhabi. Het was daar aangenaam weer en het kan verschillende mensen op ideeën hebben gebracht. Ook voorzitter Sepp Blatter sluit een wereldbeker in januari niet uit.’

Blatter zei in Abu Dhabi dat ‘spelers moeten worden beschermd’ en een WK in januari ‘niet uitgesloten is’. Maar voorlopig is het alleen de Uefa die aan de kar trekt.

‘Europa kan die beslissing niet alleen nemen’, zegt D’Hooghe. ‘Als de wereldbeker van datum verandert, moeten alle confederaties akkoord zijn. Want niet alleen de Champions League, ook de Zuid-Amerikaanse Copa de Libertadores en gelijkaardige Afrikaanse en Aziatische tornooien zullen van datum moeten veranderen.’

Ook Pro League-voorzitter Ivan De Witte ziet nog mogelijke hindernissen. ‘Zomervoetbal heeft voordelen, maar er zijn heel wat ingebakken gewoonten die we moeten veranderen. Zomer staat voor de meeste mensen gelijk met vakantie. We zullen moeten luisteren naar wat de reacties zijn. Ik sluit niet uit dat we ook met supporters zullen spreken als ze zich ernstig organiseren.’

Oud 20-01-11, 12:10 thumb down   #11
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Als de WK's en EK's niet meer in zomer gehouden worden is voetbal officiëel niet leuk meer.

Oud 20-01-11, 12:11 Standaard   #12

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Zoals met zoveel plannetjes om de grote poenclubs tegemoet te komen zie ik dit ook niet zitten. Een WK of EK hoort in de zomer en niet als lauw voorafje in de winter worden gespeeld.
Koekebakker is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site