Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 07-01-11, 08:06 sunglasses   #1

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Omdat ik het vorige topic niet kon vinden.

Van Gaal pleit voor kwalificatieduels in één periode

DOHA - Vanuit Qatar waar Bayern München onder ideale omstandigheden toewerkt naar de hervatting van de Bundesliga pleit Louis van Gaal voor een andere indeling van de voetbalkalender.

“Kwalificatieduels voor EK en WK zouden achter elkaar in één periode moeten worden afgewerkt en niet meer tussentijds'', stelt de trainer tegenover NUsport.
''Dan hebben we ook geen last meer van jetlags van spelers. Zes weken kwalificatieduels aansluitend of voorafgaand aan een competitie van acht maanden."

"Dan creëer je gelijke omstandigheden voor elke club en speler. Jaren terug heb ik dit plan al geopperd, maar nu lijkt de FIFA ook wel iets te voelen voor dit idee."
"Mijn voorzitter Rummenigge, die dicht op het vuur zit, heeft signalen in die richting ontvangen. Ik denk niet dat ik het nog meemaak als trainer, maar het zou een hele goede zaak zijn.”
Zou hij meelezen hier?
pfaf is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 07-01-11, 08:13 Standaard   #2
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wel vind ik het onzin om steeds bij elkaar te komen voor 2 wedstrijdjes. Iets ertussenin zou ik het beste vinden. Dat de competitie bijvoorbeeld eens in het half jaar een aantal weken stilgelegd wordt (overal) om de kwalificatieduels te spelen.

Oud 07-01-11, 08:27 bulb   #3

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Kan ook. Ik denk dat het (een) grote (groot) voordeel is van één keer samenkomen is ook dat je even de tijd hebt om als team ingespeeld te raken. Een compromis is natuurlijk ook mogelijk, dat heeft als voordeel dat je minder afhankelijk bent van blessures. Maarja, dat heb je nu bij eindrondes ook al...
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 07-01-11, 08:35 Standaard   #4
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf Bekijk bericht
Kan ook. Ik denk dat het (een) grote (groot) voordeel is van één keer samenkomen is ook dat je even de tijd hebt om als team ingespeeld te raken. Een compromis is natuurlijk ook mogelijk, dat heeft als voordeel dat je minder afhankelijk bent van blessures. Maarja, dat heb je nu bij eindrondes ook al...
Dat was inderdaad mijn punt. Als je alles tegelijk gaat doen krijg je een soort toernooi voor het toernooi. Dat lijkt me niet de bedoeling van een kwalificatiereeks.

Oud 07-01-11, 10:16 Standaard   #5

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
[...]
Dat was inderdaad mijn punt. Als je alles tegelijk gaat doen krijg je een soort toernooi voor het toernooi. Dat lijkt me niet de bedoeling van een kwalificatiereeks.
Waarom niet ? Genoeg sporten met een kwalificatie toernooi binnen hun structuur.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 07-01-11, 10:20 Standaard   #6
Hoi

Wel goed idee ja.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 07-01-11, 10:25 Standaard   #7
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Zie er ook weinig kwaad in.

Oud 07-01-11, 10:35 wink   #8
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

en wat als er bij Nederland spelers als Robben , Van Persie , Sneijder niet mee kunnen doen die periode ?
vitessezuid113 is offline   Met citaat reageren
Oud 07-01-11, 11:30 Standaard   #9
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Waarom niet ? Genoeg sporten met een kwalificatie toernooi binnen hun structuur.
Het lijkt mij persoonlijk niks. Ik vind het wel iets hebben dat het kwalificeren voor een groot toernooi als het EK of WK een proces is dat jaren duurt.

Oud 07-01-11, 11:41 Standaard   #10

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, maar het gaat ten koste van andere dingen door een drukker schema en het reizen. Vaak ook maar wat onbenullige wedstrijdjes enzo.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 08-01-11, 04:05 Standaard   #11
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Stel je loot 4 oostblok landen. Ben je na 6 weken gesloopt door het reizen.

Oud 08-01-11, 05:24 big smile   #12
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Of in Azie Vanuit Jordanië in 6 weken naar Australië, China, Japan, Kazachstan, Laos & Indonesië reizen is ook niet aan te raden

Oud 08-01-11, 06:35 Standaard   #13
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Nu je het zegt ja.

Oud 08-01-11, 15:09 Standaard   #14

AjaX's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door vitessezuid113 Bekijk bericht
en wat als er bij Nederland spelers als Robben , Van Persie , Sneijder niet mee kunnen doen die periode ?
Precies het zou wel eens een drama kunnen worden voor de grote landen
AjaX is offline   Met citaat reageren
Oud 08-01-11, 15:27 big smile   #15
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
Of in Azie Vanuit Jordanië in 6 weken naar Australië, China, Japan, Kazachstan, Laos & Indonesië reizen is ook niet aan te raden
In Afrika wordt het dan helemaal lachen . Elke speelronde gaan er dan minstens 6 wedstrijden niet door omdat er een team niet op tijd vanuit Mozambique in Mauretanië is aangekomen.

Oud 08-01-11, 15:32 Standaard   #16

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Hier was toch al een topic over?

Ik herhaal mezelf even: in welke 8 maanden van het jaar wil je álle clubcompetities laten spelen?
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 17-01-11, 12:48 Standaard   #17

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Is dit niet juist een voordeel? Dan krijg je een soort mini Oranje-hype en zullen denk ik de toeschouwersaantallen omhoog gaan. Eerlijk gezegd kan ik me nu niet vaak tijdens de kwalificatie herinneren welke uitslagen Nederland in eerdere wedstrijden al had neer gezet.

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
Je kan dan juist het speelschema zo aanpassen dat je twee uitwedstrijden achter elkaar speelt en dus in dezelfde regio kan blijven. Jordanië speelt dan achter elkaar uit tegen China en Japan, dan twee keer thuis en dan achterelkaar uit tegen Indonesië en Australië. Zo maak je uiteindelijk minder vlieguren.

Laatst gewijzigd door Cruoninga; 17-01-11 om 12:58
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 17-01-11, 16:59 thumb up   #18
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
In Afrika wordt het dan helemaal lachen . Elke speelronde gaan er dan minstens 6 wedstrijden niet door omdat er een team niet op tijd vanuit Mozambique in Mauretanië is aangekomen.
In Afrika zijn ze al zo verstandig geweest de kwalificaties voor het WK te baseren op de uitslagen op de Africacup.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site