|
|
#1 | |||||
![]() Het is een hot issue en zal ook steeds terugkomen. De FIFA lijkt na afgelopen week steeds meer te kiezen voor het geld. Iedereen spreekt er schande van, maar is er iets wat er tegen gedaan kan worden? Hieronder een klein overzicht van wat nieuwsfeitjes:
__________________ [AFCA] [THFC]
|
||||||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hiervoor is het spreekwoord: "vechten tegen de bierkaai" uitgevonden.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Er moet wel wat veranderen maar hoe de Engelsen weer het hoogste (hypocriete) woord voeren en hoe de hele wereld daar weer in mee gaat stoort me mateloos.
Be careful what you wish for |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
De FIFA is zo corrupt als wat, daar doe je 1,2,3 niet zoveel aan.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Het enige wat we nu kunnen doen is die Blatter weer even van een podiumpje afduwen. Maar dan wel zo hard dat 'ie niet meer opstaat.
Het is een begin. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ach ik weet het niet. Dat keuze systeem is heel raar en die FIFA-mannetjes zijn ook raar, maar geldt dat ook niet voor de nationale bonden.
En dat het vooral om geld gaat, tja, so what? Is dat eigenlijk erg als je 1 x in de 4 jaar een evenement verdient waar je ook aan moet verdienen. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
We zijn boos omdat we het niet hebben gekregen, de Engelsen ook. Tja, als Engeland het had gekregen, of Nederland zelf, was het dan niet corrupt geweest en waren we allemaal blij? __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
'We' zijn helemaal niet boos omdat het niet in NL wordt gehouden.
Volgens mij wilde het meerendeel geeneens een WK hier. Corruptie staat buiten het toewijzen van het WK. __________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dan snap ik niks van dit topic, want in de OP gaat het daar wel degelijk over.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
De FIFA heeft al gezegd dat ze het stemsysteem niet gaan aanpassen.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ik voel me hier thuis!
|
FIFA
![]() samen met Engeland eruit stappen en de PL en Eredivisie bundelen
__________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Maar Engeland huilt toch krokodilletranen?
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Doet toch niks af aan het feit dat de FIFA één groot corrupt drama is?
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Er valt niet veel af te dingen op de keuze voor Rusland toch?
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Waarom vantevoren een onderzoekscommissie instellen die alles gaat onderzoeken over hoe goed alles is als je daarna PRECIES het tegenover gestelde doet?
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Ik snap uberhaupt niet waarom Engeland dacht dat ze het nog een keer zouden krijgen. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik zie liever dan dat de Duitse, Franse en Benelux bonden het voortouw nemen want van het Engelse voetbal deugt ook vrij weinig (zoals ook Jan Mulder gisteren terecht bij SV zei) en met Italië en Spanje moet je ook geen zaken willen doen.
Duitsland, Frankrijk, Nederland, België, Schotland, Denemarken, Zweden, Hongarije, Oostenrijk. Heb je toch wat landen met voetbalhistorie. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Duitsland kreeg het ook een tweede keer en daar zat minder tijd tussen.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Dat was ook heel raar en daar was ook veel kritiek op.
|
|
|
|
|
|
#23 | |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ze kunnen wel corrupt zijn maar misschien minder conservatief. Heb jij nog wat gehoord over camera's op de doellijn?
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Ok, misschien de toewijzingen voor Rusland en Qatar op een normale manier gegaan. Maar waarom voetballen met Airco midden in de zomer. Dat kost een heleboel vaten met olie. Wat een verspilling. Misschien een keer tijd voor een DDOS attack op hun website.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Binnenkort kunnen zo de OS (winter) ook wel in Dubai gehouden worden...
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Doe de UEFA ook maar.
__________________ 2e rings user. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Het kan zou niet mogen kunnen, het gebeurt wel en er is zo ongeveer niks aan te doen....
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Waarom zouden we in actie moeten komen? Blatter heeft mij in ieder geval gerustgesteld, waarom zou hij liegen?
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#34 | |
![]() 'There are no corrupt members in the FIFA!' __________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Genomineerd voor grootste leugen van het jaar (Weblog Sargasso):
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Vandaag in de baas zijn tijd een kort stukje over geschreven:
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Toch wat tegen geluid nu, al is dat uit eigenbelang van de spreker:
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Het is ook nooit goed voor een bedrijf/organisatie als een man al ZO lang blijft zitten op dezelfde positie. Hij heeft de FIFA zeker een heel sterk merk gemaakt en een winstgevend bedrijf. Maar op een gegeven moment moet er verfrissing komen, een man met nieuwe ideeën.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Helaas is Blatter zo corrupt als de pest en het gros van de FIFA officials ook, hij zal wel weer herkozen worden..
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Er schittert een sprankje hoop aan de horizon: een Amerikaanse journalist van SI wil zich kandidaat stellen voor het Presidentschap van de FIFA:
|
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Mohamed bin Hammam may challenge Sepp Blatter for Fifa presidency | Football | The Guardian
De oliemaffia neemt het voetbal over |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Raar dat hier nog geen topic over is:
Ik denk dat hij daarin best gelijk kan hebben. Gezien de invloed van de Emiraten in het internationale clubvoetbal en de ergernissen over Blatter maakt hij best een goede kans. De media en publieke opinie hebben het helemaal gehad met de corrupte Blatter, maar nog belangrijker: de grotere voetballanden ook. Zij vinden de FIFA maar een lastig en ouderwets instituut die het clubvoetbal tegenwerkt met proefballonetjes als de 6+5 regel en het terugbrengen van de competities naar 18 clubs. Ook de mediabonzen hebben het gehad met Blatter. 'Onze' eigen John de Mol noemde de FIFA een prostaatcommissie maar ook de zilverruggen onder de de mediamagnaten (de Murdochs en Berlusconis) vinden hem niet zo'n toffe vent meer. De 208 leden van de FIFA kiezen op 1 juni de nieuwe voorzitter. De KNVB heeft ook hierin één stem. |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Dus de ene corrupte bestuurder gaat eruit, de volgende komt erin
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Loves C, R en M
|
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Als daar een Blatter II voor in de plaats komt is het mij om het even.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Loves C, R en M
|
Alleen weet je dat niet zeker. Onder het mom - nieuwe ronde nieuwe kansen. Maar veel hoop dat het alleemaal beter wordt het ik niet. Maar die hoop is NOG lager als Blatter blijft.
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Dan zie ik nog liever Blatter de pijp uitgaan en daarna echt een paar 'schone' kandidaten die zich aanbieden. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Loves C, R en M
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ik voel me hier thuis!
|
Ik had liever een Europeaan gezien, toch waar het voetbal zich hoofdzakelijk afspeelt.
Zo'n Quatarese mafkees zie ik best nog wel eens een CL finale in Qatar organiseren ofzo. Of, in het kader van de integratie, het Midden Oosten mee laten spelen in de UEFA Cup. __________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
#50 | |
Als deze man in zijn eerste jaar technische hulpmiddelen invoert is hij meteen al nuttiger dan zijn twee voorgangers, waarvan de meest opvallende prestaties 'de golden goal' en de regel dat je geel krijgt als je je sghirt uittrekt zijn. |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Actie tegen FIFA: Zinvol?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|