Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19-03-11, 11:35 Standaard   #51

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Doc Bekijk bericht
[...]

Het liefst zie ik heel FIFA opgedekt en dat er opnieuw gestart wordt, met de "toonaangevende" landen.
Ajb niet, dat is niet veel beter.
Koekebakker is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 19-03-11, 11:37 Standaard   #52

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
[...]
Daar heeft de FIFA toch geen flikker over te zeggen?
Zeker wel. De FIFA gaat over de indeling van de afzonderlijke confederaties.

Als deze man in zijn eerste jaar technische hulpmiddelen invoert is hij meteen al nuttiger dan zijn twee voorgangers, waarvan de meest opvallende prestaties 'de golden goal' en de regel dat je geel krijgt als je je sghirt uittrekt zijn.
Het zal wel bij doellijntechnologie blijven vrees ik. Ook zoals de grote clubs en landen het graag zien want die weten dat als het er echt om gaat dat dan beslissingen vaker wel dan niet in hun voordeel vallen (dat heeft Ronald Waterreus goed gezien).
Oud 21-03-11, 18:42 thumb up   #53
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben fan.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 18:45 Standaard   #54

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
[afbeelding: link]

Ik ben fan.
Ik absoluut niet.

Ben geneigd om te zeggen: dan nog liever Blatter maar dat is alsof je tussen Idi Amin of Pol Pot moet kiezen...
Oud 21-03-11, 18:48 big smile   #55
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Ik absoluut niet.

Ben geneigd om te zeggen: dan nog liever Blatter maar dat is alsof je tussen Idi Amin of Pol Pot moet kiezen...
ALLES beter dan Blatter. Misschien wel zo eerlijk iemand eerst een kans te geven voor je ze afschiet.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 21-03-11, 18:51 Standaard   #56

[...]
ALLES beter dan Blatter. Misschien wel zo eerlijk iemand eerst een kans te geven voor je ze afschiet.
Hallo, deze man is al jaren actief in de voetbalwereld hoor en zit ook al jaren in 20-koppige uitvoerende comité van de FIFA.
Oud 21-03-11, 18:53 Standaard   #57
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik snap ook niet waar dat enthousiasme vandaan komt, nota bene voor iemand uit Qatar.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 18:58 arrow   #58
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Ik snap ook niet waar dat enthousiasme vandaan komt, nota bene voor iemand uit Qatar.
Ik denk dat men blij is dat er nu eindelijk een alternatief is.

Oud 21-03-11, 18:59 arrow   #59
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Hallo, deze man is al jaren actief in de voetbalwereld hoor en zit ook al jaren in 20-koppige uitvoerende comité van de FIFA.
Dat weet ik, ook dat ie voorzitter van AFC is. Maar ik heb nog nooit verhalen van corruptie gehoord rondom zijn persoon. Dit itt Blatter.

Oud 21-03-11, 18:59 Standaard   #60
...

[...]
Ik denk dat men blij is dat er nu eindelijk een alternatief is.
Ja, misschien wel. Maar je moet ook wel oppassen dat je niet gewoon een tweede Blatter aanstelt.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 21-03-11, 18:59 big smile   #61
...

[...]
Maar ik heb nog nooit verhalen van corruptie gehoord rondom zijn persoon.
Qatar dat het WK kreeg toegewezen misschien?

Oud 21-03-11, 19:01 arrow   #62
I'm Ron fucking Swanson

[...]
Ja, misschien wel. Maar je moet ook wel oppassen dat je niet gewoon een tweede Blatter aanstelt.
Dat weet je achteraf pas. Blatter laten zitten is een garantie voor nog eens 4 jaar corruptie. En op het moment is hij de enige serieuze tegenkandidaat.

Oud 21-03-11, 19:02 Standaard   #63
...

Hoe zit zo'n verkiezing eigenlijk in elkaar? Is het gewoon weer handjeklap corrupte bende onder elkaar zoals alles bij de FIFA?

Oud 21-03-11, 19:02 arrow   #64
I'm Ron fucking Swanson

[...]
Qatar dat het WK kreeg toegewezen misschien?
Dat was vooral Blatter natuurlijk, de beste man zat aan de andere kant (binnenhalen van het WK, niet zijn eigen zakken vullen). Is ook geen toeval dat er opeens twee WK's tegelijk gekozen werden. Blatter wilde nog ff zijn zakken vullen.

Oud 21-03-11, 19:03 arrow   #65
I'm Ron fucking Swanson

Hoe zit zo'n verkiezing eigenlijk in elkaar? Is het gewoon weer handjeklap corrupte bende onder elkaar zoals alles bij de FIFA?
Neem aan de dat bondsvoorzitters stemmen. Hij zal de wereld wel rond gaan reizen nu om zieltjes te winnen/kopen.
Afrika zal ie wel al binnen hebben nu Qatar al heeft toegezegd de WK stadions daar naar toe te verhuizen.

Oud 21-03-11, 19:09 Standaard   #66

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Je moet met zoiets ook waken dat zo'n non-voetbal staten niet teveel macht naar zich toetrekken en dat men dingen drastisch gaat veranderen als een soort van protectionisme. Een CL-finale in Qatar of zo .
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 19:11 surprise   #67
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Je moet met zoiets ook waken dat zo'n non-voetbal staten niet teveel macht naar zich toetrekken en dat men dingen drastisch gaat veranderen als een soort van protectionisme. Een CL-finale in Qatar of zo .
Neem aan dat Platini daar ook nog wel iets over te zeggen heeft, niet?

Oud 21-03-11, 19:11 Standaard   #68

Nee, maar je begrijpt vast waar ik heen wil toch?
Oud 21-03-11, 19:15 smile   #69
I'm Ron fucking Swanson

Nee, maar je begrijpt vast waar ik heen wil toch?
Tuurlijk, maar onder Blatter kan dat ook zomaar gebeuren. Als je hem genoeg geld biedt, mag je z'n moeder nog een beurt geven.

Oud 21-03-11, 19:18 Standaard   #70

Uiteraard, maar ik zou er wel voor waken zodra iemand uit "die hoek" aan de macht komt. Het is namelijk niet zo dat ik de ontwikkelingen in de laatste jaren die direct of indirect vanuit de Emiraten en omstreken komen nou zo positief vind voor het voetbal in zijn algemeenheid.
Oud 21-03-11, 19:24 Standaard   #71

[...]
Dat was vooral Blatter natuurlijk, de beste man zat aan de andere kant (binnenhalen van het WK, niet zijn eigen zakken vullen). Is ook geen toeval dat er opeens twee WK's tegelijk gekozen werden. Blatter wilde nog ff zijn zakken vullen.
De britse kwaliteitsmedia zeggen anders dat deze man verantwoordelijk is voor de succesvolle qatar-lobby.
Oud 21-03-11, 19:26 Standaard   #72

Dat verhinderen de reglementen van de FIFA maar dat kan natuurlijk veranderd worden.... geen gek idee... a la een NBA wedstrijd in hartje Londen.
Oud 21-03-11, 19:26 arrow   #73
I'm Ron fucking Swanson

Uiteraard, maar ik zou er wel voor waken zodra iemand uit "die hoek" aan de macht komt. Het is namelijk niet zo dat ik de ontwikkelingen in de laatste jaren die direct of indirect vanuit de Emiraten en omstreken komen nou zo positief vind voor het voetbal in zijn algemeenheid.
Tuurlijk, liefst een Europeaan. Maar Bllatter MOET weg. Period.

Oud 21-03-11, 19:27 Standaard   #74

[...]
Tuurlijk, liefst een Europeaan. Maar Bllatter MOET weg. Period.
Ja.
Oud 21-03-11, 19:28 arrow   #75
I'm Ron fucking Swanson

[...]

De britse kwaliteitsmedia zeggen anders dat deze man verantwoordelijk is voor de succesvolle qatar-lobby.
Nogmaals, hij stond aan de andere kant. Hij haalde het binnen, hij "gaf" het niet weg zoals Blatter.
Overigens neem ik Britse media niet serieus omtrent WK berichten.

Oud 21-03-11, 19:31 Standaard   #76

[...]
Nogmaals, hij stond aan de andere kant. Hij haalde het binnen, hij "gaf" het niet weg zoals Blatter.
Hij zat gewoon in het comité dat dit besluit nam. Blatter neemt dat niet in zijn eentje. Verder had deze man er ook nog alle belang bij omdat hij zijn miljoenen heeft weten te verdienen in de bouw. Wat ook weer zijn goede contacten met het Qatarese regime verklaart, een regime dat meer dan achter het WK-bid stond.

Overigens neem ik Britse media niet serieus omtrent WK berichten.
Dat delen we dan.
Oud 21-03-11, 19:32 Standaard   #77

[...]

Ja.
Blatter was nog wel een zwitser. Niet dat ik zo'n fan ben van Zwitserland, integendeel, maar Zwitsers zijn vaak aartsconservatief en dat heeft in dit geval ook zijn voordelen....
Oud 21-03-11, 19:49 arrow   #78
I'm Ron fucking Swanson

[...]
Hij zat gewoon in het comité dat dit besluit nam. Blatter neemt dat niet in zijn eentje. Verder had deze man er ook nog alle belang bij omdat hij zijn miljoenen heeft weten te verdienen in de bouw. Wat ook weer zijn goede contacten met het Qatarese regime verklaart, een regime dat meer dan achter het WK-bid stond.

Dat delen we dan.
Dat is wel heel dodgy inderdaad, dat zijn bouwbedrijf zo nauw bij de organisatie is betrokken. Dat wist ik niet.
Maar goed, ik wil weten wat hij denkt te doen aan elektronische hulpmiddelen.

Oud 21-03-11, 23:19 Standaard   #79
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

'Toewijzing WK's openbaar maken'
Uitgegeven: 21 maart 2011 17:57
Laatst gewijzigd: 21 maart 2011 17:57

AMSTERDAM – Mohamed Bin Hammam, kandidaat voor het voorzitterschap van de FIFA, wil het bidproces rond WK’s openbaar maken, indien hij verkozen wordt tot opvolger van Sepp Blatter.

© ANPVolgens de multimiljonair uit Qatar is de wereldvoetbalbond geen corrupte organisatie, maar is meer transparantie absoluut gewenst.

“We moeten de besluitvorming kunnen onderbouwen. Mensen nemen beslissingen die miljoenen kosten”, zegt hij tegenover de BBC. “Wij zijn er voor de mensen en handelen namens hen.”

Eén van de manieren waarop Bin Hammam dit wil doen is het openbaar maken van de stemmen die beslissen over de toewijzing van een wereldkampioenschap. “Het is logisch om openlijk te stemmen. Zo gaat dat in andere organisaties, waarom dan niet binnen de FIFA”, zegt hij.

De FIFA kwam in december onder vuur te liggen vanwege beschuldigingen van corruptie tijdens het bidproces voor de toernooien van 2018 en 2022.

Nederland en België hadden het eerste toernooi graag willen organiseren, maar die eer gaat uit naar Rusland. Vier jaar later wordt het WK gespeeld in Qatar.

De verkiezing voor de nieuwe president zal plaatsvinden op 1 juni in het Zwitserse Zürich.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 26-03-11, 17:42 Standaard   #80
Banned

damsko's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat vreten die FIFA bestuurders sowieso uit vraag ik mij af.

Oud 26-03-11, 19:27 thumb up   #81

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door damsko Bekijk bericht
Wat vreten die FIFA bestuurders sowieso uit vraag ik mij af.
- Op gratis 3-daagse vakantie naar tientallen landen waarvan je weet dat ze toch niet genoeg kunnen bieden net doen of ze kans maken om je daar als koning te laten behandelen
- Bij de paleizen van Poetin en de Sultan van Qatar op de koffie gaan om te kijken wie er het meest biedt
- Als blijkt dat ze allebei even corrupt zijn, ze beide maar een WK geven
- Nog even langs op het FIFA-hoofdkantoor in Zurich om een statement naar buiten brengen dat er geen digitale hulpmiddelen gaan komen in het voetbal

Loodzware functie hoor.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 26-03-11, 19:28 thumb up   #82

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
[...]
Die heeft dus ook z'n eigen graf gegraven. Of wordt er 'extern' gestemd door landen/bonden? Dan is het juist slim.
Oud 26-03-11, 19:30 Standaard   #83
Banned

Oorspronkelijk geplaatst door Ritmo Bekijk bericht
[...]

- Op gratis 3-daagse vakantie naar tientallen landen waarvan je weet dat ze toch niet genoeg kunnen bieden net doen of ze kans maken om je daar als koning te laten behandelen
- Bij de paleizen van Poetin en de Sultan van Qatar op de koffie gaan om te kijken wie er het meest biedt
- Als blijkt dat ze allebei even corrupt zijn, ze beide maar een WK geven
- Nog even langs op het FIFA-hoofdkantoor in Zurich om een statement naar buiten brengen dat er geen digitale hulpmiddelen gaan komen in het voetbal

Loodzware functie hoor.
Ik heb zo'n idee dat je er serieus niet ver vanaf zit. Waarom heb ik niet zo'n baan.

Oud 26-03-11, 19:37 Standaard   #84

[...]

Ik heb zo'n idee dat je er serieus niet ver vanaf zit. Waarom heb ik niet zo'n baan.
Idd, wat moet dat relaxed zijn. Maar ik ben teveel voetbal-liefhebber om WK's aan Qatar toe te gaan wijzen en me om te laten kopen, dus ik zou snel ontslagen worden.
Oud 26-03-11, 20:57 Standaard   #85

[...]

Moet je ff op de Zuidas kijken. Daar vind je wel wat van je gading.
Oud 04-04-11, 12:37 Standaard   #86
Dnarbys

Sybrand's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door rompompom Bekijk bericht
[...]Er schittert een sprankje hoop aan de horizon: een Amerikaanse journalist van SI wil zich kandidaat stellen voor het Presidentschap van de FIFA:
Grant is te volgen via twitter (@grantwahl) en via Facebook (Grant Wahl | Facebook).
Heeft het niet gehaald. Het wordt Blatter vs Bin Hammam.
Sybrand is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-04-11, 12:40 Standaard   #87
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Zat er ook wel aan te komen. Op zijn twitter stond een bericht dat hij een gesprek had gehad met de president van de CONCACAF en dat had al gezegd dat ze allemaal als een blok zouden gaan stemmen en niet op hem

Oud 04-04-11, 13:21 smile   #88
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Sybrand Bekijk bericht
[...]Heeft het niet gehaald. Het wordt Blatter vs Bin Hammam.
Klopt. Zelfs de voetbalheld van Chili werd niet door z'n eigen land gesteund, laat staan dat zo'n buitenstaander door een bond genomineerd zal worden.

Oud 04-04-11, 13:24 Standaard   #89
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Kunnen we ons met de UEFA niet afscheiden? Voetbal buiten Europa boeit me niet en het EK vind ik leuker dan het WK.
Aanvoerder is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-04-11, 22:53 Standaard   #90
Banned

Om kort en inhoudelijk op de TT: neen.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site