Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-09-10, 14:34 question   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Zone Noord- en Midden-Amerika wil extra WK-ticket
Uitgegeven: 25 september 2010 13:39

AMSTERDAM - De CONCACAF, de voetbalfederatie van Noord- en Midden-Amerika, heeft bij de FIFA een verzoek ingediend voor vier rechtstreekse WK-tickets met ingang van 2014. “Al onze leden zijn ervan overtuigd dat we een plaats extra verdienen”, aldus voorzitter Jack Warner op de website van de CONCACAF.

Afgelopen zomer vertegenwoordigden de Verenigde Staten, Mexico en Honduras het continent op het WK in Zuid-Afrika. Costa Rica moest in een play-off het hoofd buigen voor Uruguay.

Warner pleit ervoor om de nummer vier van zijn zone te vrijwaren van de barrages en in plaats daarvan rechtstreeks deel te laten nemen aan de eindronde.
De verdeling/deelnames bij de 2010 kwalificatie:

Azië met 43 landen en 4,5 plek.
Afrika met 53 landen en 5 plekken
Noord- en Midden-Amerika met 35 landen en 3,5 plek.
Zuid-Amerika met 10 landen en 4,5 plek.
Oceanië met 10 landen en 0,5 plek
Europa met 53 landen en 13 plekken
Gastland

Waar zou die 4e plek van ten koste moeten gaan? Nu gaat er een laatste plek tussen Noord en Zuid-Amerika en een plek tussen Azie en Oceanie. Een van die twee plekken?

Oud 25-09-10, 15:25 Standaard   #2
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Op basis van wat is eigenlijk bepaald dat bijvoorbeeld Europa 13/53 (=25%) en Afrika 5/53 (=9%) van de tickets krijgt?

Niet dat ik er wakker van lig, niveau van Europa is stukken hoger dan Afrika en Azië, maar toch opvallend.

Oud 25-09-10, 15:33 Standaard   #3
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania Bekijk bericht
Op basis van wat is eigenlijk bepaald dat bijvoorbeeld Europa 13/53 (=25%) en Afrika 5/53 (=9%) van de tickets krijgt?

Niet dat ik er wakker van lig, niveau van Europa is stukken hoger dan Afrika en Azië, maar toch opvallend.
Prestaties van landen uit dat continent op de laatste WK's.

Overigens vind ik die 3,5 plek voor de CONCACAF goed geregeld. Alleen de VS en Mexico zouden er standaard bij moeten zijn. Dan heb je één land dat voor een verrassing kan zorgen en als derde land meegaat. Een vierde land kan zich dan nog plaatsen als het echt goed genoeg is.

Oud 25-09-10, 15:54 Standaard   #4
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Als ze er van overtuigd zijn dat ze het verdienen. Moeten ze het maar eens laten zien op een WK door ver te komen.

Oud 25-09-10, 16:43 Standaard   #5
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind de verdeling zoals die nu is prima. Hoeft niet verder gaan gesleuteld te worden wmb.
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 25-09-10, 16:47 Standaard   #6
Gunner

JensArsenal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ga eerst presteren, daarna zien we wel weer verder.

Oud 26-09-10, 21:25 Standaard   #7
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind niet dat de CONCACAF een extra plek verdient. Mexico en de VS horen erbij, maar het gat naar de overige landen is enorm. Costa Rica en Trinidad konden in 2006 geen potten breken en voor Honduras gold dit jaar hetzelfde, dat zegt genoeg.

Oud 26-09-10, 21:31 Standaard   #8
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Er mag wel een extra Europees land afhaken.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 26-09-10, 21:34 Standaard   #9

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind dat ze voor Noord/Centraal Amerika en Zuid-Amerika één grote nieuwe kwalificatie-opzet moeten maken waarvan dan de beste 8 naar het WK mogen ofzo.
En Oceanie kan wat mij betreft gewoon bij Azie, was dat vroeger trouwens niet zo?

Kwaliteit van de ploegen vind ik op een WK belangrijker dan dat er van elk continent een afgevaardige is.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 26-09-10, 21:58 Standaard   #10
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
Ik vind dat ze voor Noord/Centraal Amerika en Zuid-Amerika één grote nieuwe kwalificatie-opzet moeten maken waarvan dan de beste 8 naar het WK mogen ofzo.
Die onderverdeling is sowieso arbitrair. Suriname ligt bijvoorbeeld geografisch gezien in Zuid-Amerika maar speelt onder de vlag van de CONCACAF, terwijl je zou zeggen dat ze bij de CONMEBOL horen.

Oud 26-09-10, 22:18 Standaard   #11
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
En Oceanie kan wat mij betreft gewoon bij Azie, was dat vroeger trouwens niet zo?
Sinds kwali WK1986 is Oceanie los van Azie. Israel behoorde toen ook nog tot Oceanie .
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-09-10, 22:43 Standaard   #12
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
[...]

Sinds kwali WK1986 is Oceanie los van Azie. Israel behoorde toen ook nog tot Oceanie .
Dat had politieke redenen, zoals het feit dat Israel nu al jaren bij de UEFA hoort ten dele ook politieke redenen heeft.

Oud 27-09-10, 15:35 Standaard   #13
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Buiten Mexico en USA hebben die andere landen er geen fuck te zoeken.
Nog een extra ticket zou een lachtertje zijn
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-10, 15:38 Standaard   #14
Ik niet!

Over het 'halve' ticket voor Oceanië kun je trouwens ook van mening verschillen nu Australië naar de Aziatische bond overgestapt is. Nieuw-Zeeland hoeft zo in principe slechts één serieuze horde te nemen aangezien ze in de Oceanische kwalificatie alleen maar tegen landjes als vanuatu en de Solomon Eilanden spelen.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:07.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site