Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10-12-09, 18:21 sad   #1

TUFKAL's Voetbal Forum schermafbeelding

Het WK komt eraan, maar het Ek 2012 in Oekraine staat onder druk:

Behoudt Oekraïne het EK voetbal?
Morgen is het erop of eronder voor Oekraïne. Dan hoort het land van voetbalbond UEFA of en met hoeveel steden het verder mag gaan met de organisatie van het EK voetbal 2012.

In 2007 was het land nog zo trots. Polen en Oekraine zouden het samen gaan doen, twee landen die nog kort geleden achter het IJzeren Gordijn lagen. In Polen lopen de voorbereidingen voorbeeldig, maar in Oekraine is –met nog iets meer dan twee jaar te gaan- pas één van de speelsteden er klaar voor volgens de UEFA. Hoofdstad Kiev voldoet aan de voorwaarden, Donetsk, Charkov en Lvov hebben het stempel “goedgekeurde speelstad” nog niet binnen.

De vraag is dus of dat stempel er gaat komen. Volgens de UEFA regels kan een land meedoen met twee of met vier steden, één of drie is geen optie. Van de steden loopt het westerse Lvov het meeste achter op schema.

Rijke types
Er wordt wel gebouwd aan een gloednieuw stadion in Lvov, maar erg hard gaat het niet, verzucht Gleb Kawaljoek, sportjournalist bij een grote krant in de stad. “In de steden in het oosten van het land zijn olicharchen opgestaan, die gezegd hebben dat ze de stadions en de infrastructuur persoonlijk willen betalen. Hier hebben we niet van die rijke types.”

Het stadsbestuur heeft volgens hem veel te lang gewacht tot de investeerders zich kwamen melden. “Ze kwamen niet, en nu moeten ze alsnog zelf gaan investeren, terwijl de stad door de financiele crisis zo’n beetje failliet is”, zegt Kawaljoek.

Toch heeft hij de moed nog niet helemaal opgegeven. “Er wordt absoluut voortgang gemaakt nu, de vraag is alleen of het voor de UEFA nog op tijd is”.

Op het stadhuis zijn ze optimistischer. “Wij gaan er gewoon vanuit dat de UEFA morgen zegt dat alle vier de Oekrainse steden klaar zijn voor het EK 2012”, zegt de verantwoordelijke Oleg Zasadnyy. “Voetbal is sport nummer één in dit land, de bevolking is zó enthousiast, dat komt helemaal in orde”.

Hij wijst erop dat de investeringen die de stad gedaan heeft in de infrastructuur niet alleen voor het EK 2012 zijn. “Zestig kilometer verderop begint Europa”, zegt Zasadnyy, verwijzend naar de nabije grens met Polen. “Vergeleken bij dat land hebben wij hier nog wel wat in te halen. Een nieuw vliegveld, een nieuw stadion, betere wegen, het zijn allemaal dingen die we hier keihard nodig hebben, niet alleen voor de komst van het EK voetbal, maar voor de inwoners van Lvov de komende tientallen jaren."

Dus als het EK niet naar Lvov komt, zijn de investeringen niet voor niks, en gaat de bouw van het peperdure stadion ook gewoon door? “Wacht nou maar af”, lacht Zasadnyy, “morgen, dan weten we het”.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/12/10/121209_oekraine.html
TUFKAL is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 10-12-09, 19:02   #2
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

dat wordt dus in kartonnen dozen spelen.
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 19:07   #3
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Kiev dus de lokatie van de finale, in Warschau begint het allemaal.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 19:11   #4
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom Polen het samen met de Oekraine doet. Een ander buurland, te weten Tsjechie, was een stuk logischer geweest.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 19:21   #5
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Laatste keer dat de UEFA dit in 2 landen organiseert hopelijk.
Dit soort falers horen niet eens thuis op het EK als je het voetbal van de afgelopen tijd bekijkt. Het kost 2 landen die wellicht wel goed genoeg zijn gewoon hun plekje.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 19:32   #6
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Laatste keer dat de UEFA dit in 2 landen organiseert hopelijk.
Dit soort falers horen niet eens thuis op het EK als je het voetbal van de afgelopen tijd bekijkt. Het kost 2 landen die wellicht wel goed genoeg zijn gewoon hun plekje.
Het scheelde maar een haar of Oekraine had zich geplaatst voor het WK en speelde in 2006 nog de kwartfinale. Polen heeft zich voor de toernooien van 2002, 2006 en 2008 gekwalificeerd, dat valt dus wel mee.
Oud 11-12-09, 19:35 wink   #7
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato1980
Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom Polen het samen met de Oekraine doet. Een ander buurland, te weten Tsjechie, was een stuk logischer geweest.
Heeft met politiek te maken. Goede beslissing vind ik het overigens om het daar te laten spelen. Zulke dingen zijn altijd op tijd klaar.
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 19:48   #8
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning

Heeft met politiek te maken. Goede beslissing vind ik het overigens om het daar te laten spelen. Zulke dingen zijn altijd op tijd klaar.
Het zij niet alleen de stadions, maar ook de infrastructuur, ook op dat gebied moet er nog heel veel gebeuren. Het is alweer 10 jaar geleden dat ik in Oekraine geweest ben, dus er zal vast het nodige veranderd zijn, maar destijds waren de vliegvelden sterk verouderd, de wegen dramatisch en de hotels vooroorlogs. Het zal wel iets verbeterd zijn, maar als ik de UEFA mag geloven moet er nog heel veel gebeuren.
Oud 11-12-09, 19:53 emo   #9
Mnnus Brabander

Het zij niet alleen de stadions, maar ook de infrastructuur, ook op dat gebied moet er nog heel veel gebeuren. Het is alweer 10 jaar geleden dat ik in Oekraine geweest ben, dus er zal vast het nodige veranderd zijn, maar destijds waren de vliegvelden sterk verouderd, de wegen dramatisch en de hotels vooroorlogs. Het zal wel iets verbeterd zijn, maar als ik de UEFA mag geloven moet er nog heel veel gebeuren.
Oekraine weet ik niet maar zeker Polen is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeel erg verbeterd de afgelopen jaren, prima land over het algemeen.
Oud 11-12-09, 20:01   #10
Drums

Het scheelde maar een haar of Oekraine had zich geplaatst voor het WK en speelde in 2006 nog de kwartfinale. Polen heeft zich voor de toernooien van 2002, 2006 en 2008 gekwalificeerd, dat valt dus wel mee.
Vertel ook even hoe ze de kwartfinale bereikten op het WK.
In een poule met Spanje, Tunesië en Saudi-Arabië. Dan mag je van mij wel 2e worden ja Zie trouwens dat ze tegen Tunesië pas in de 70e minuut met 1-0 wonnen door een penalty van Shevchenko.

En dan die verschrikkelijke 0-0 zaad wedstrijd tegen Zwitserland die op pingels werd gewonnen.
Tegen Italië gingen ze er vervolgens met 3-0 af.

En dit keer bij de WK-kwalificatie zijn ze naar mijn mening gewoon door Engeland de play-offs in geholpen. Daardoor Kroatië een hak gezet.
En ook in die play-off was het spel om te janken.
Oud 11-12-09, 20:05   #11
Drums

Polen presteert in de WK-kwalificatie nu zelfs om achter Noord-Ierland te eindigen.

Op het EK 2008 speelden ze gelijk tegen Oostenrijk en eindigden zelfs als laatste in de poule
Op het WK 2006 was het echt drama wat ze in de poule lieten zien.
Oud 11-12-09, 20:13   #12
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning

Oekraine weet ik niet maar zeker Polen is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeel erg verbeterd de afgelopen jaren, prima land over het algemeen.
Het probleem ligt dan ook niet in Polen en daarom zeg ik dat ze het samen met de Tsjechen hadden moeten doen. Die landen waren sowieso al (veel) verder dan Oekraine en hebben de afgelopen jaren enorme baat gehad van hun lidmaatschap van de EU.
Oud 11-12-09, 20:14   #13
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Vertel ook even hoe ze de kwartfinale bereikten op het WK.
In een poule met Spanje, Tunesië en Saudi-Arabië. Dan mag je van mij wel 2e worden ja Zie trouwens dat ze tegen Tunesië pas in de 70e minuut met 1-0 wonnen door een penalty van Shevchenko.

En dan die verschrikkelijke 0-0 zaad wedstrijd tegen Zwitserland die op pingels werd gewonnen.
Tegen Italië gingen ze er vervolgens met 3-0 af.
Maar ze stonden er wel .
Oud 14-12-09, 18:08   #14
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 18:09 emo   #15
Mnnus Brabander

Raar logo.
Oud 14-12-09, 18:12   #16
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

tulpen?
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-10, 21:16   #17
BS.

Platini: Organisatie EK op schema

WARSCHAU - Polen en Oekraïne liggen met de voorbereidingen van het Europees kampioenschap 2012 goed op schema. Dat zei UEFA-voorzitter Michel Platini zaterdag op een persconferentie in Warschau. In de hoofdstad van Polen wordt zondag geloot voor de EK-kwalificatiereeks.

„Er is een lange lijst met dingen die verbeterd moeten worden, maar het gaat slechts om kleine problemen”, aldus Platini. „Polen en Oekraïne hebben samen met hun voetbalbonden grote inspanningen geleverd. We hebben nog twee jaar tot het toernooi begint, maar alles gaat zoals het moet gaan.”

Platini heeft zich in het verleden heel wat minder lovend uitgelaten over de twee organisatoren van het EK 2012. Vanwege problemen met de aanbouw van stadions, de infrastructuur en communicatie dreigde de UEFA zelfs om Polen en Oekraïne de organisatie te ontnemen.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 12:02   #18
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

ARD and ZDF have been awarded the broadcasting rights for UEFA EURO 2012 in Germany.
The two public broadcasters have been long-term partners of UEFA for national team competitions in Germany and enjoyed very successful coverage of UEFA EURO 2008 in terms of audience figures.
The deal for the 2012 tournament in Poland and Ukraine will ensure extensive free-to-air coverage with 27 matches live via channels Das Erste and ZDF. Dedicated magazine and highlights programmes will complement both broadcasters' offerings. In addition, coverage of the competition will also be made available via internet, mobile and radio. The right to licence the four overlapping matches to other Free-TV channels and all Pay-TV rights remains with UEFA.
"UEFA is delighted to renew this agreement with ARD and ZDF, two long-standing and experienced partners in broadcasting major sports events," said David Taylor, CEO of UEFA Events. "Having established a very good relationship with both broadcasters, UEFA is looking forward to providing a unique viewing experience to football fans in Germany by offering an extensive coverage of UEFA EURO 2012."
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 12:26   #19
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het weggegooid geld als je een peperduur stadion neerzet en later krijgt een voetbalclub die niet vol.

Dat is ook zo in Zuid Afrika.

Gewoon prestige, zonder economische basis.

Als Nederland, het WK krijgt, zijn al die stadion uitbreidingen wel rendabel, omdat de clubs zoals FC Twente, die stadions wel vol krijgen.
rja is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 12:46   #20
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door rja
Als Nederland, het WK krijgt, zijn al die stadion uitbreidingen wel rendabel, omdat de clubs zoals FC Twente, die stadions wel vol krijgen.
Dat valt nog te bezien, ik betwijfel of Twente en Heerenveen meer dan 40.000 toeschouwers gemiddeld kunnen trekken, hetzelfde geldt voor Feyenoord en 80.000.
Oud 10-02-10, 13:28   #21
rja

Dat valt nog te bezien, ik betwijfel of Twente en Heerenveen meer dan 40.000 toeschouwers gemiddeld kunnen trekken, hetzelfde geldt voor Feyenoord en 80.000.
FC Twente heeft nu wachtlijsten voor seizoen kaarten.

Dat stadion komt wel regelmatig vol.

En Feyenoord krijgt die nieuwe kuip ook wel regelmatig vol in iedere geval als Ajax langs komt of finales van bekertoernooien.
Oud 10-02-10, 13:29 emo   #22
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

En Feyenoord krijgt die nieuwe kuip ook wel regelmatig vol in iedere geval als Ajax langs komt of finales van bekertoernooien.
2 keer per jaar noem jij regelmatig?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 13:31   #23
Ik niet!

Ze krijgen m af en toe vol dus.

Dat is verder niet zo heel erg trouwens, ik ben groot voorstander van een WK in Nederland.
Oud 10-02-10, 13:46   #24
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

FC Twente nu wel jah nu het goed gaat met hun. Het is de vraag of het zo blijft als ze weer middenmoot spelen.
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 13:54   #25
rja

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom

FC Twente nu wel jah nu het goed gaat met hun. Het is de vraag of het zo blijft als ze weer middenmoot spelen.
Waarom ?

Hun begroting wordt steeds hoger, dat volle stadion helpt daar zeker bij.
Oud 10-02-10, 13:57   #26
rja

Ze krijgen m af en toe vol dus.

Dat is verder niet zo heel erg trouwens, ik ben groot voorstander van een WK in Nederland.
Weggegooid was geld was geweest, als Nederland de WK alleen had georganiseerd, dan had je aantal grote stadions gebouwd, die een aantal clubs nooit vol zullen krijgen.

Dat probleem speelt in Belgie veel meer, zo veel toeschouwers zijn er in Belgie bij de clubs.
Oud 10-02-10, 14:01   #27
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom ?

Hun begroting wordt steeds hoger, dat volle stadion helpt daar zeker bij.
Kijk waar Vitesse ooit stond en waar het nu staat, dat wil allemaal geen reet zeggen. Bovendien krijgt Twente nu met moeite hun wedstrijd tegen Werder Bremen uitverkocht, het zal allemaal wel meevallen.

Zit heel veel 'nieuwe' fanbase bij, die 13.000 man zal wel blijven komen maar van de andere helft haakt 40% af als je weer uit de top-6 gaat vallen.
Silenus is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 14:04   #28
Ik niet!

Weggegooid was geld was geweest, als Nederland de WK alleen had georganiseerd, dan had je aantal grote stadions gebouwd, die een aantal clubs nooit vol zullen krijgen.

Dat probleem speelt in Belgie veel meer, zo veel toeschouwers zijn er in Belgie bij de clubs.
Dat valt wel mee, de achterban van Anderlecht, Club Brugge, Standard en genk is niet kleiner dan die van Twente en Heerenveen.
Oud 10-02-10, 15:34   #29
rja

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus

Kijk waar Vitesse ooit stond en waar het nu staat, dat wil allemaal geen reet zeggen. Bovendien krijgt Twente nu met moeite hun wedstrijd tegen Werder Bremen uitverkocht, het zal allemaal wel meevallen.
Het beleid is gewoon structureel goed bij FC Twente.

Ik ben niet zo bang dat FC Twente terugvalt, met het huidige bestuur zeker niet.

Maar supporters van andere clubs vinden het niet leuk, dat FC Twente zo goed doet, schijnbaar
Oud 10-02-10, 15:47   #30
Niet te sip!

Het beleid is gewoon structureel goed bij FC Twente.

Ik ben niet zo bang dat FC Twente terugvalt, met het huidige bestuur zeker niet.

Maar supporters van andere clubs vinden het niet leuk, dat FC Twente zo goed doet, schijnbaar
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, het valt me alleen op.

Ik denk dat je de fanbase van FC Twente wel kunt vergelijken met PSV. Een grote groep seizoenkaarthouders die braaf op komt dagen bij elke competitiewedstrijd, maar bij thuiswedstrijden waarbij kaarten gehaald moeten worden kost het moeite om het stadion vol te krijgen. Bij uitwedstrijden reist er eigenlijk amper een hond mee (gemiddeld 400 man ofzo bij beide clubs?) en als er een leuke uitwedstrijd is in het buitenland, niet te ver weg, valt iedereen over elkaar heen om kaarten te kopen en heeft iedereen ineens wél tijd/zin/geld en hebben ze ineens géén last van slecht zicht-uitvakken, verjaardagen van oma's en tentamens.

(Met dat verschil dat Twente wel meer dan 7.000 man meeneemt naar een KNVB-Bekerfinale, maar dan bestaat het Twente-legioen voor 60% uit 'mensen die wel eens een keer naar een voetbalwedstrijd willen'.)

Onderzoek heeft uitgewezen dat het voor PSV geen zin heeft om een stadion voor 45.000 man te bouwen, omdat het toch niet vol komt. Het zit nu precies aan de max. Ik verwacht dat het bij Twente ook niet boven de 30.000 uit gaat komen, en dan moet het ook net zo goed blijven gaan als nu. Bij Vitesse zaten er eind jaren '90 ook doodleuk 25.000 man, en nu raken ze hun kaarten aan de straatstenen niet kwijt. Zo'n vaart zal het wel niet lopen met Twente, maar we moeten nu niet gaan doen alsof ze elke week effe voor ruim 40.000 man kunnen gaan spelen.
Oud 10-02-10, 15:51   #31
rja

Onderzoek heeft uitgewezen dat het voor PSV geen zin heeft om een stadion voor 45.000 man te bouwen, omdat het toch niet vol komt. Het zit nu precies aan de max. Ik verwacht dat het bij Twente ook niet boven de 30.000 uit gaat komen, en dan moet het ook net zo goed blijven gaan als nu. Bij Vitesse zaten er eind jaren '90 ook doodleuk 25.000 man, en nu raken ze hun kaarten aan de straatstenen niet kwijt. Zo'n vaart zal het wel niet lopen met Twente, maar we moeten nu niet gaan doen alsof ze elke week effe voor ruim 40.000 man kunnen gaan spelen.
Nu zit het stadion bijna elke wedstrijd vol, lijkt me niet verkeerd dat het stadion veel groter wordt, genereert toch heel wat geld voor de club.

Ik me aangevallen voelen ? ik zie gewoon jaloezie dat FC Twente het zo goed doet.
Oud 10-02-10, 15:53 emo   #32
Fear the Beard!

Nu zit het stadion bijna elke wedstrijd vol, lijkt me niet verkeerd dat het stadion veel groter wordt, genereert toch heel wat geld voor de club.

Ik me aangevallen voelen ? ik zie gewoon jaloezie dat FC Twente het zo goed doet.
Inderdaad, jaloezie vanwege al die prijzen die jullie hebben gehaald, toch?
Oud 10-02-10, 15:54 big smile   #33

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

rja wat Silenus zegt snijd gewoon hout hoor.

Oud 10-02-10, 15:55   #34
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie
Ah, ik verwacht hier de standaard discussie weer te gaan zien
Friggles is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 15:56 wink   #35
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles

Ah, ik verwacht hier de standaard discussie weer te gaan zien
Dan verwijs ik ze naar de post van Silenus.
Oud 10-02-10, 15:56   #36
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

is dit het Europees kampioenschap 2012 topic?
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 15:56   #37
Niet te sip!

Waar moet ik precies jaloers op zijn dan? Serieuze vraag.

Het stadion zal ook best groter kunnen, dat zeg ik niet, maar ik denk gewoon niet dat je elke wedstrijd standaard voor 40.000 man kunt spelen als Twente zijnde.
Ajax en Feyenoord verkopen elk jaar standaard 40.000 seizoenskaarten, dan denk je toch niet dat een subtopper als Twente dat structureel ook gaat halen? Met een veel kleinere fanbase?
Oud 10-02-10, 15:57   #38
Mnnus Brabander

Stelletje homo's het gaat hier over het Oostblok hé, en nee de Achterhoek ligt niet oostelijk genoeg.
Oud 10-02-10, 15:58   #39
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Dan verwijs ik ze naar de post van Silenus.
Begrijp het wel hoor, zie bij de Twente fans wel wat terug van de AZ-fans van de afgelopen jaren.
Friggles is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 16:54 rainbow   #40
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

En de kwart gevulde uitvakken, zo close zijn ze met de club.
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 17:09   #41
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala

En de kwart gevulde uitvakken, zo close zijn ze met de club.
Dat heeft er natuurlijk voor een groot deel mee te maken dat het uitvak van Twente i.t.t. dat van Ajax en Feyenoord niet deels gevuld wordt door zogenaamde supporters van die club, die één keer per jaar een keertje gaan kijken als 'hun' club in de buurt speelt en dan in het uitvak plaatsnemen.
Oud 10-02-10, 17:19   #42
Niet te sip!

Dat heeft er natuurlijk voor een groot deel mee te maken dat het uitvak van Twente i.t.t. dat van Ajax en Feyenoord niet deels gevuld wordt door zogenaamde supporters van die club, die één keer per jaar een keertje gaan kijken als 'hun' club in de buurt speelt en dan in het uitvak plaatsnemen.
Bij zowel Ajax als Feyenoord kom je zowat alleen maar in het uitvak als je een seizoenskaart hebt van die club. Meestal als er nog een paar kaarten over zijn (maximaal 50) gaan die naar de leden van de supportersvereniging met een uitkaart. (In het geval van Ajax)

Als Limburgse Ajacied kom je echt niet in het uitvak, als je 'zomaar effe een keertje naar je club wil komen kijken'. Daarom zitten al die gasten op de thuisvakken daar.
Oud 11-02-10, 01:21   #43
rja

Waar moet ik precies jaloers op zijn dan? Serieuze vraag.

Het stadion zal ook best groter kunnen, dat zeg ik niet, maar ik denk gewoon niet dat je elke wedstrijd standaard voor 40.000 man kunt spelen als Twente zijnde.
Ajax en Feyenoord verkopen elk jaar standaard 40.000 seizoenskaarten, dan denk je toch niet dat een subtopper als Twente dat structureel ook gaat halen? Met een veel kleinere fanbase?
Als de uitbreiding volgend jaar doorgaat.

Heeft de Grolsch Veste een capaciteit van 32.000 toeschouwers.

Als die ook regelmatig vol zit, kan de laatste uitbreiding er nog wel bij.
Oud 06-04-10, 17:08   #44
Drums

Oekraïne angstig voor bezoek Platini
Uitgegeven: 6 april 2010 15:28
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 15:28

KIEV - Oekraïne is in spanning voor het bezoek van Michel Platini. De UEFA-voorzitter bezoekt het Oost-Europese land woensdag om de stadions voor het Europees kampioenschap voetbal in 2012 te bekijken.

De Fransman heeft al eerder zijn beklag gedaan over de vorderingen in Oekraïne dat het EK samen met Polen organiseert. Platini bezoekt de vier speelsteden in Oekraïne: Kiev, Lviv, Donetsk en Charkov.

In Lviv en Kiev heeft de bouw van de stadions flinke vertraging opgelopen. In Donetsk en Charkov zou de infrastructuur niet in orde zijn. ''Men is geen millimeter opgeschoten'', foeterde Platini in de aanloop naar zijn bezoek al.

Wanneer de problemen in Kiev en Lviv aanhouden, wordt het EK mogelijk in zes speelsteden gehouden. Media meldden dat Duitsland al klaar staat om het gehele Oekraïense deel van de organisatie op zich te nemen.
Geweldige keuze inderdaad voor deze organisatie
Oud 10-05-10, 18:38   #45
Drums

Platini wil duels EK 2012 desnoods in Duitsland
Uitgegeven: 10 mei 2010 17:33
Laatst gewijzigd: 10 mei 2010 17:33

HOOFDDORP - UEFA-voorzitter Michel Platini sluit niet uit dat enkele wedstrijden van het EK 2012 worden afgewerkt in Duitsland of Hongarije. Terwijl in Polen het toernooi bij wijze van spreken morgen kan beginnen, loopt de stadionbouw bij mede-organisator Oekraïne achter op schema.

Met name de gebrekkige voortgang van de renovatie van het Olympisch Stadion in Kiev, het onderkomen van de finale op 1 juli 2012, baart Platini zorgen. Ook het Lemberg Stadion in Lviv staat nog in de steigers.

Garantie
“Ik heb van de onlangs aangetreden regering de garantie gekregen dat er vaart achter wordt gezet. Natuurlijk houdt de UEFA alles nauwlettend in de gaten”, meldt de Fransman op de website van de Duitse voetbalbond. “Als het stadion in Kiev niet tijdig klaar is, kan Oekraïne geen gastheer zijn.”

De andere speelsteden in Oekraïne zijn Donetsk en Kharkiv. De Poolse stadions die het EK huisvesten staan in Warschau, Gdansk, Poznan en Wroclaw.

Plan B

Het uitvoerend comité van de UEFA beslist eind deze maand of het EK zoals gepland plaatsheeft in Polen en Oekraïne. Platini: “Er is geen plan B, want dan zouden we niet vertrouwen op plan A."

"Maar natuurlijk kunnen we snel schakelen. Het is een optie om het hele toernooi te houden in Polen, wellicht moeten we enkele duels afwerken in Duitsland of Hongarije. Ik wil echter benadrukken dat we volledig vertrouwen op de organisatiekunde van Oekraïne.”
Oud 23-10-10, 18:22 Standaard   #46
Ik niet!

'Omkoping bij organisatie EK 2012'

AMSTERDAM Polen en Oekrane hebben het EK voetbal toebedeeld gekregen vanwege corruptie. Dat zegt Spyros Marangos, pennigmeester van de Cypriotische federatie, zaterdag in de Sddeutsche Zeitung.

Volgens de penningmeester zijn bij de affaire vijf topmensen van de Europese voetbalbond UEFA betrokken en zou het gaan om 11 miljoen euro. Marangos zegt dat hij verschillende getuigen heeft voor zijn bewering, die ook bereid zijn daarvoor uit te komen.

Verder meldt de Duitse krant dat de Cyprioot al twee jaar zonder succes probeert zijn verhaal aan de voorzitter van de UEFA probeert voor te leggen.

Polen en Oekrane kregen het EK 2012 toegewezen op 18 april 2007. Ze wonnen van concurrent Itali met 8 stemmen tegen 4.

Oud 02-11-10, 00:22 big smile   #47
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Vicepremier Boris Kolesnikov van Oekraene heeft een slechte beurt gemaakt tijdens een inspectie van de bussen die zullen worden ingezet tijdens het EK van 2012. De politicus bleek tijdens een kort ritje een heuse brokkenpiloot.

Kolesnikov nam in de stad Lviv plaats achter het stuur van een van de bussen, die daar in een lokale fabriek gemaakt worden. In zijn ritje over het terrein van het bedrijf botste hij tegen een politiewagen. De bus sleepte het voertuig enkele meters mee, maar niemand raakte gewond.

Oekrane is samen met Polen gastheer van de komende Europese eindronde.

Oud 12-12-10, 09:17 Standaard   #48
BS.

UEFA: Polen en Oekrane liggen op schema

De voorbereidingen voor het EK 2012 in Polen en Oekrane verlopen voorspoedig. De UEFA presenteerde vrijdag een rapport van de werkzaamheden in beide landen.

Lang zag het er naar uit dat Polen en met name Oekrane niet tijdig klaar zouden zijn voor het Europees kampioenschap, maar de achterstand is inmiddels weggewerkt. "Het comit dat betrokken is bij de organisatie van EURO 2012 heeft een rapport in ontvangst genomen. De voorbereidingen zijn in volle gang", aldus Gianni Infantino, secretaris-generaal van de UEFA.

"In Oekrane zijn twee stadions, Kharkiv en Donetsk, vrijwel klaar. Kiev en Lviv liggen op schema. Vliegvelden worden gerenoveerd en de eerste openingen vinden inmiddels plaats. We hebben er vertrouwen in dat alles op tijd in orde is", aldus Infantino.

"Voor wat betreft Polen zijn alle stadions klaar voor juni 2011. Dat geeft ons een jaar om de speellocaties te testen. We hebben nu een begin gemaakt met alle logistieke concepten en veiligheid. We hebben er vertrouwen in dat, in samenwerking met beide regeringen, alle voorbereidingen tijdig gereed zijn om zodoende een geweldig EK te organiseren."
UEFA denkt voor EK aan extra arbiters

De wedstrijden op het EK in 2012 staan mogelijk onder leiding van vijf scheidsrechters. De Europese voetbalbond UEFA wil daar op het toernooi in Polen en Oekrane mee experimenteren.

Ook in de Champions League en de Europa League wordt de scheidsrechter al geholpen door vier assistenten, waarvan er twee op de doellijn staan. Niet alle clubs zijn positief, maar toch ziet de UEFA het als een succes.

Het uitvoerend comit vindt daarom dat het experiment een vervolg moet krijgen. Momenteel ligt een voorstel ter goedkeuring bij de FIFA. De wereldvoetbalbond heeft uiteindelijk het laatste woord.

Oud 30-12-10, 16:47 Standaard   #49
Econoom

In navolging van duels in de Europa League en de Champions League, heeft de UEFA besloten ook bij het EK van 2012 in Polen en Oekraine gebruik te maken van lijnrechters. Dit maakte de Italiaanse oud-scheidsrechter Pierluigi Collina donderdag bekend.

'Het experiment met 5 scheidsrechters per duel is een succes en de UEFA heeft groen licht gekregen om het systeem ook tijdens het EK toe te passen', zo stelt Collina in een officile verklaring.

In een interview met La Gazetta dello Sport laat Collina blijken dat hij het belang van de extra arbiters inziet. 'Tegenwoordig moeten scheidsrechters atleten zijn, anders is het onmogelijk om goed te presteren. Het spel is in de loop der jaren flink versneld en je kan nooit overal op tijd bij zijn om het waar te nemen. De fysieke gesteldheid van de scheidsrechters is van fundamenteel belang.'
Oud 03-01-11, 09:56 Standaard   #50
Econoom

De NOS gaat het EK 2012 in Polen en Oekrane op het scherm brengen. De omroep heeft de uitzendrechten voor zowel televisie, radio, internet als mobiele telefonie verworven.

De NOS doet geen mededelingen over het betaalde bedrag, maar zeker is dat de UEFA minder geld uit Nederland krijgt dan voor het EK in 2008. Daarmee past dit televisiecontract geheel in de tijd van nu. De prijzen voor voetbalrechten kelderden de afgelopen jaren drastisch.

De onderhandelingen met de NOS duurden lang. Nederland is zo'n beetje het laatste land in Europa waar Euro 2012 werd verkocht aan een omroep. Een flink aantal Europese landen koos ervoor om naast een contract voor Euro 2012 ook meteen een verbintenis voor het EK 2016 in Frankrijk af te sluiten. De NOS heeft dit niet gedaan vanwege de forse bezuinigingen die de Publieke Omroep boven het hoofd hangen.

Met het aankopen van Euro 2012 is de NOS zeker van in ieder geval nog twee grote landentoernooien. Het WK 2014 in Brazili werd al eerder vastgelegd. (Thijs van Veghel)
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site