Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-12-09, 14:02 Standaard   #1
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

After a disastrous campaign four years ago, New Zealand bounced back in emphatic fashion under coach Ricki Herbert to qualify for their first appearance on the world stage in 28 years following a debut showing at Spain 1982. Herbert, and assistant Brian Turner, were both key figures in the campaign nearly three decades ago. The duo have turned the All Whites into a solid unit whose rearguard, the fifth-placed Asian nation Bahrain was unable to breach over 180 minutes of the intercontinental play-off.

Four years after elimination by the Solomon Islands, the Kiwis claimed the Oceania crown to earn a trip to the 2009 FIFA Confederations Cup, where they showed solid form after a poor opening against European champions Spain. The dramatic South Africa 2010 play-off victory against Bahrain united the Rugby-mad nation behind the All Whites like never before, resulting in a national record crowd in the capital Wellington for the decisive qualifier.

The road to South Africa
New Zealand topped their Oceania qualification group comfortably winning their first five games before an inconsequential defeat in Fiji with many of the first-team regulars were unavailable. The Kiwis then had an 11-month wait before a two-legged meeting with the fifth-placed Asian nation. Bahrain saw off regional heavyweight Saudi Arabia to earn the right to play New Zealand, having also reached the same stage four years ago, only to fail against Trinidad and Tobago. In exhausting heat, New Zealand battled gamely in the first leg to earn a scoreless draw in Manama. The second leg was poised on a knife-edge throughout, with New Zealand triumphing courtesy of a thumping header from Rory Fallon in the final minute of the first half, though goalkeeper Mark Paston will equally be remembered in the years to come for his penalty save five minutes into the second half.

The star players
Captain and centre-back Ryan Nelsen is undoubtedly the highest profile and best credentialed member of the squad. The resolute defender has been a regular at Blackburn Rovers for a number of years, and is the only New Zealander to achieve such longevity in the English Premier League. At the other end of the pitch, the All Whites have a number of key attacking options led by the prolific Shane Smeltz. Oceania Player of the Year and Australian A-League top-scorer Smeltz has an all-round finishing ability, and is deadly in the air or with his feet. Celtic target-man Chris Killen is a perfect foil for Smeltz, while Fallon and teenage giant Chris Wood both possess quality aerial ability.

The coach
Ricki Herbert is one of New Zealand football’s most-famous figures, having been a regular member of the Spain ’82 squad and then becoming one of the first Kiwis to play in England which he did with Wolverhampton Wanderers. After assuming the reins of the national team in 2005, Herbert has for several seasons also been the coach of New Zealand’s only professional club, Wellington Phoenix who compete in the A-League. Well regarded across both New Zealand and Australia, Herbert has formed the All Whites into a solid working unit who produce consistent performances.

Previous FIFA World Cups
New Zealand have appeared on the world stage just once, with the qualification for the 1982 FIFA World Cup™ considered one of the country’s most famous sporting achievements. The squad attained stunning results including away wins in Australia, Saudi Arabia and China over a then-record 15-match qualification campaign. Featuring a teenage Wynton Rufer, who went on to become New Zealand’s most well-known export, the All Whites lost all three matches at Spain ’82, but were not disgraced in a high-quality group featuring Brazil, Soviet Union and Scotland.

Records
• Coach Ricki Herbert is set to claim the rare honour of featuring at the FIFA World Cup as a player and as a coach in the nation’s only two FIFA World Cup appearances.
• New Zealand are the second consecutive Oceania Football Confederation (OFC) member to qualify for the FIFA World Cup after Australia achieved the same feat in 2006.

What they said
“This group have given it everything, four years of total commitment. We’re back, we’re there. South Africa, here we come.” New Zealand coach Ricki Herbert.

Pouletopic
http://www.vblforum.nl/Thread-Poule-...land-Slowakije

Laatst gewijzigd door Nico; 09-06-10 om 14:43
Nico is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 01-12-09, 22:14   #2

groenen is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 22:15 sad   #3
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ze zouden ook een Haka moeten doen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 22:36 rainbow   #4

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Hebben ze ook goede voetballers?

Oud 01-12-09, 23:23   #5

Ik eet mijn hoed op als deze ploeg meer dan 1 punt weet te halen.
Fides is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 23:25   #6
Oorspronkelijk geplaatst door Fides
Ik doe mee, niveau FC Eindhoven hoor. Wel grappig om erbij te hebben.
Fukjoeman is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 23:25   #7
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Meer dan 1 punt hou je nog een slag om de arm
Want bijvoorbeeld Trinidad wist ook een gelijkspelletje te behalen
Twee keer stunten lijkt me onmogelijk
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 11:05 sad   #8
Fear the Beard!

http://www.youtube.com/watch?v=YOTyoQjQXRs
Oud 03-12-09, 05:03   #9
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

1 goal zou al een prestatie zijn. Christus wat waren die slecht op de Confed. Cup.

Oud 08-05-10, 11:30   #10
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Spelen op een WK is voor voetballers het hoogst haalbare. En zeker voor een Nieuw-Zeelander is dat een unieke kans. Ryan Nelsen stond voor een dilemma. Zijn vrouw verwacht tijdens het toernooi in Zuid-Afrika hun tweede kind.

Voor Nelsen is er geen twijfel, mocht zijn tweede telg zich aankondigen tijdens het WK. 'Ik stap dan meteen op het vliegtuig en ga naar huis', zei de verdediger van Blackburn Rovers in Dominion-Post. 'Er is niks op aarde wat mij tegenhoudt om bij de geboorte van mijn kind te zijn.'

Voor Nieuw-Zeeland zou het een flinke aderlating zijn. Nelsen is een van de weinige spelers met internationale ervaring. Toch is er hoop voor De Kiwi's. De uitgerekende datum is 10 juli, een dag voor de WK-finale. Op dat moment is Nieuw-Zeeland waarschijnlijk al lang en breed thuis, en Nelsen ook.
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-05-10, 11:33 rainbow   #11
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Vicelich in 'beste WK-selectie Nieuw-Zeeland ooit'
10/05/2010 10:48

Ivan Vicelich is een van de bekendste namen in de WK-selectie van Nieuw-Zeeland. Bondscoach Ricki Herbert maakte maandag zijn
23 man tellende selectie bekend. 'Dit is het beste Nieuw-Zeeland dat we ooit hebben gehad.'

Vicelich (foto) speelde in het verleden onder meer voor Roda JC en RKC Waalwijk. Momenteel vertoont de middenvelder zijn kunsten bij Auckland City.

Opvallend is de uitverkiezing van Aaron Clapham (Canterbury United). De speler van het jaar in Nieuw-Zeeland speelde nog nooit een interland, maar mag wel afreizen naar Zuid-Afrika.

Herbert is uitermate tevreden met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft. 'Dit is een complete selectie met een goede mix tussen jeugdigheid en ervaring.' De bondscoach rept zelfs van een unicum in de historie van het Nieuw-Zeelandse voetbal. 'Ik denk niet dat onze selectie ooit zo goed is geweest. Dit is het beste Nieuw-Zeeland ooit.'

De All Whites zijn in Zuid-Afrika ingedeeld in poule F en kunnen flinke tegenstand verwachten van Italië, Paraguay en Slowakije. Herbert ziet zijn ploeg als outsider. 'We hebben absoluut de kwaliteiten om de poulefase door te komen.'

De volledige selectie bestaat uit de volgende namen:
Doel: James Bannatyne (Team Wellington), Glen Moss (Melbourne Victory), Mark Paston (Wellington Phoenix).

Verdediging: Andy Boyens (New York Red Bulls), Tony Lochhead (Wellngton Phoenix), Ryan Nelsen (Blackburn Rovers), Winston Reid (FC Midtjylland), Ben Sigmund (Wellington Phoenix), Tommy Smith (Ipswich Town), Ivan Vicelich (Auckland City).

Middenveld: Andy Barron (Team Wellington), Leo Bertos (Wellington Phoenix), Tim Brown (Wellington Phoenix), Jeremy Christie (FC Tampa Bay Rowdies), Aaron Clapham (Canterbury United), Simon Elliott (geen club), Michael McGlinchey (Motherwell), David Mulligan (geen club).

Aanval: Jeremy Brockie (Newcastle Jets), Rory Fallon (Plymouth Argyle), Chris Killen (Middlesbrough), Shane Smeltz (Gold Coast United), Chris Wood (West Bromwich Albion).
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 10-05-10, 16:40   #12
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Inderdaad de beste Nieuw-Zeelandse WK-selectie ooit.

Kun je nagaan.
HairyArsedIrishman is offline   Met citaat reageren
Oud 10-05-10, 23:01 sad   #13
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Vicelich... Toen hij nog jonger was kon hij het Eredivisieniveau eigenlijk al niet aan, laat staan dat hij nu op z'n ouwe dag een WK aan zou kunnen.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 17:41 emo   #14
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

All Whites! Toch prachtig dat ze mee mogen doen.
Clough is offline   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 18:05   #15
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Simon Elliott (geen club)
David Mulligan (geen club)
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 06-06-10, 20:04   #16
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Nieuw-Zeeland hoopt op onderschatting
Ricki Herbert heeft er geen enkele moeite mee dat zijn team wordt gezien als een makkelijk te nemen horde tijdens het WK. De bondscoach van Nieuw-Zeeland verwacht dat zijn elftal kansen zal krijgen tegen de hoger aangeschreven ploegen in de poule.

"Indien we meer kansen kunnen creëren en het percentage verlagen van doelpunten die we tegen krijgen hebben we een kans", aldus de bondscoach van Nieuw-Zeeland op de officiële website van de FIFA.

Tijdens de voorgaande oefenwedstrijd tegen Slovenië moest de ploeg van Herbert een doelpunt toestaan vanuit een vrije trap. "Het is niet belangrijk om de discussie aan te gaan of het nu wel of geen vrije trap was. De waarheid is dat tegenstanders je op dit niveau pijn doen op deze momenten. We kunnen beter. We kregen vier of vijf mogelijkheden om te scoren. We wisten maar één doelpunt te maken."

Nieuw-Zeeland neemt het in groep F op tegen Italië, Paraguay en Slowakije. Het land debuteerde op een WK in 1982. Destijds vond de eindronde plaats in Spanje.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 06-06-10, 20:16   #17
Saoirse

Tussen alle rood-wit-blauwe en oranje meuk in dit land ben ik als enige een trotse supporter van NZ.

Jammer dat we alleen direct als laatste in de poule zullen eindigen.
Oud 06-06-10, 20:19   #18
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door HairyArsedIrishman
Tussen alle rood-wit-blauwe en oranje meuk in dit land ben ik als enige een trotse supporter van NZ.

Jammer dat we alleen direct als laatste in de poule zullen eindigen.
Ik vraag me af hoe het WK in NZ leeft. Ik denk niet dat in Auckland de nationale vlaggen massaal te zien zullen zijn, zoals in Nederland en Engeland wel het geval is.
Oud 06-06-10, 20:24   #19
Saoirse

Oorspronkelijk geplaatst door Plato

Ik vraag me af hoe het WK in NZ leeft. Ik denk niet dat in Auckland de nationale vlaggen massaal te zien zullen zijn, zoals in Nederland en Engeland wel het geval is.
Ze zijn er wel blij mee, overigens. Rugby is er dan wel erg groot, maar ze zijn wel blij dat ze mee mogen doen bij de grote jongens van een andere sport. Dit is ten slotte een sport waar NZ bekender kan worden buiten het Engelstalige deel van de wereld.

Het leeft er niet zo zeer meer of minder...vooral anders.
Oud 06-06-10, 20:26   #20
Saoirse

Overigens hangt er in ieder geval één Nieuw Zeelandse vlag hier in Limburg.

Kwam net een man naar me toe: 'Woarum hes dich ein Australische vlag veur dien vèènster?'
Weten de meesten hier überhaupt wel dat NZ meedoet?
Oud 06-06-10, 20:33 emo   #21
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door HairyArsedIrishman

Rugby is er dan wel erg groot, maar ze zijn wel blij dat ze mee mogen doen bij de grote jongens van een andere sport.
Volgend jaar is het WK Rugby natuurlijk in Nieuw-Zeeland, dat leeft uiteraard veel meer.
Oud 15-06-10, 17:47 smile   #22
Ik niet!

De All Whites hebben tegen alle verwachtingen in al een punt gepakt, eigenlijk is hun WK nu al bijna geslaagd.

Oud 15-06-10, 18:10 Standaard   #23
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi hoor! Viel me ook niet tegen.

Oud 21-06-10, 08:26 Standaard   #24
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

.

Oud 21-06-10, 09:31 Standaard   #25
Drums

Stunters
Oud 21-06-10, 09:40 big smile   #26
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Fides Bekijk bericht
*kuch*
Nico is offline   Met citaat reageren
Oud 21-06-10, 09:44 Standaard   #27
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Aanvoerder is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-06-10, 09:45 Standaard   #28

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
De All Whites hebben tegen alle verwachtingen in al een punt gepakt, eigenlijk is hun WK nu al bijna geslaagd.
Dan is het WK nu meer dan geslaagd voor de All Whites
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 21-06-10, 09:45 Standaard   #29
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

ik juichte als een malle bij de 1-0

Oud 21-06-10, 09:54 Standaard   #30
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Bekijk bericht
[...]
*kuch*
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 21-06-10, 09:58 Standaard   #31
Saoirse

Ik vraag me af waar die keeper volgend seizoen komt te staan. Er zullen nu vast een aantal spelers eindelijk een overstap maken naar een iets grotere club.

Oud 21-06-10, 10:02 Standaard   #32
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door HairyArsedIrishman Bekijk bericht
Ik vraag me af waar die keeper volgend seizoen komt te staan. Er zullen nu vast een aantal spelers eindelijk een overstap maken naar een iets grotere club.
Die keeper deed het inderdaad goed.
Hij zal wel naar een Championship club kunnen minimaal.

Wat een helden
Oud 21-06-10, 10:05 Standaard   #33

Reid doet ook wel opvallen. Nog maar 21. Ken hem nog van FM

Oud 21-06-10, 10:16 thumb up   #34
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door HairyArsedIrishman Bekijk bericht
Wordt het Nieuw-Zeelandse voetbal alleen maar beter van.
Aanvoerder is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-06-10, 10:17 Standaard   #35
Saoirse

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
[...]

Wordt het Nieuw-Zeelandse voetbal alleen maar beter van.
Dat wordt ooit nog een geduchte tegenstander.

Oud 21-06-10, 12:15 Standaard   #36
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het prachtig hoor hoe een dwergvoetbal land een punt weet te halen tegen de huidige wereldkampioen , maar het doet mij ook verdwazen in mijn hoofd .

Ik snap er werkelijk de mallemoeren van ....

Elke keer weer denk ik , : Nou , ik zal alles wel gezien hebben in het voetbal en dan kom je zo 'n uitslag tegen . Misschien is voetbal wel veel te veel overgewaardeerd , want hoe is het in godsnaam mogelijk dat een land die 25 profvoetballers herbergt kan gelijk spelen tegen een land die een competitie heeft die tot de sterksten van de wereld hoort ?

Hoe is het mogelijk dat Nieuw Zeeland tegen een land kan gelijkspelen die de beste research heeft op fysieke arbeid en op fitheid op verzorging , die uit de beste trainers kan kiezen en die in de grootste stadions van de wereld spelen ?

Nieuw Zeeland : Een land waar voetbal totaal niet leeft en in het uithoek van deze wereld ligt .

Ik word eerlijk gezegt bang van zulke uitslagen , want het zegt mij dat die hele zogenaamde proffessionele voetbalwereld helemaal niet bestaat . Elke dag trainen en dat wel 3 keer per dag , een horde aan medische staf en een nog grotere horde aan mensen die zogenaamd verstand van voetbal hebben en die slapend rijk worden .

Hier kom even een voetbaldwerg die het niveau moet hebben van een eredivisie club in de onderste regionen die tegen de wereldkampioen gelijk speelt .....

Ik zal voetbal nooit begrijpen , maar heb er door deze uitslagen er minder ontzag voor .......

Ik heb veel meer ontzag voor American Football . Het zou daar nooit en te nimmer kunnen dat daar een College team ( kun je vergelijken met Nieuw Zeeland ) tegen een NFL team ( Italie ) ook maar een schijntje van een kans had gehad .

Ik snap dat hele voetbal niet en begrijp er de mallemoer van ...

Ik kijk ernaar , omdat ik zonder voetbal niet kan leven .... Het is 40 % van mijn leven , maar ik word eerder kwaad van zulke uitslagen , dan dat ik blj wordt , want ik wil voetbal begrijpen .

Het is gewoon niet te begrijpen .

Wel feliciteer ik Nieuw Zeeland , want het is een godswonder wat die lui hebben gedaan .

Peace .

Oud 21-06-10, 12:19 Standaard   #37
Openheid van zaken

Muto's Voetbal Forum schermafbeelding

Prachtige ploeg. Ik kreeg zelfs heel wat waardering voor de spelers.

Free Psalm.
Muto is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-06-10, 12:19 Standaard   #38

Je draait weer door Tjekkie. Neem even wat afstand van het voetbal en het forum vandaag.

Oud 21-06-10, 12:22 Standaard   #39
Tukker .

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
Je draait weer door Tjekkie. Neem even wat afstand van het voetbal en het forum vandaag.
Ik draai niet door : Ik schrijf geen onzin , want dit is hoe ik tegen voetbal aankijk : Als je een andere mening hebt : Ok, maar kom niet met one liners ...

Oud 21-06-10, 13:15 Standaard   #40
Sjieneesj

SuperHarregarre's Voetbal Forum schermafbeelding

Tjekkie, je komt nogal labiel over. Er zijn altijd "shock" results mogelijk, zeker als je de tegenstander onderschat en je een slechte dag hebt. Ik kan me ook "upsets" uit andere sporten herinneren, dus doe niet alsof voetbal een uitzondering is.

Hier een paar upsets uit de voor jouw "heilige" NFL, en daar hoefde ik slechts 3 seconden voor te googlen:
Top 10 biggest upsets in NFL history

Oud 21-06-10, 13:23 Standaard   #41
Oorspronkelijk geplaatst door Fides Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Fukjoeman Bekijk bericht
[...]
Ik doe mee
Ben benieuwd naar de foto's.

Ik vond de keeper van NZ wel aardig, die Peston. Speelt bij Wellington Phoenix, zoals nog een handjevol ploeggenoten.
Imaginary_Friend is offline   Met citaat reageren
Oud 21-06-10, 22:17 Standaard   #42
Tukker .

Oorspronkelijk geplaatst door SuperHarregarre Bekijk bericht
Tjekkie, je komt nogal labiel over. Er zijn altijd "shock" results mogelijk, zeker als je de tegenstander onderschat en je een slechte dag hebt. Ik kan me ook "upsets" uit andere sporten herinneren, dus doe niet alsof voetbal een uitzondering is.

Hier een paar upsets uit de voor jouw "heilige" NFL, en daar hoefde ik slechts 3 seconden voor te googlen:
Dank je wel voor je moeite die je hebt gedaan met de 10 biggest upsets , maar het waren wel verassingen , maar het zijn allemaal NFL teams onderling en ik zie Nieuw zeeland als een andere Leauge dan Italie .

Maar goed ... we komen er toch niet uit . Het zijn gewoon verschillende meningen .

Oud 21-06-10, 22:19 Standaard   #43
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door SuperHarregarre Bekijk bericht

Sorry hoor maar een mondiaal voetbaltoernooi vergelijken met een nationale competitie is toch redelijk vreemd te noemen.
Oud 24-06-10, 18:00 Standaard   #44
Saoirse

Jammer, erg jammer. Maar toch meer punten gehaald dan ik ook had gedacht. Dus wel tevreden.

Oud 24-06-10, 18:02 Standaard   #45
Drums

Respect
Oud 24-06-10, 18:20 Standaard   #46
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

3 punten als je dat had voorspelt was je nu rijk.

Oud 24-06-10, 20:30 thumb up   #47
Ik niet!

Ze mogen met opgeheven hoofd naar huis, drie punten en niet-verliezen is gewoon een uitstekende prestatie als je naar de kwaliteit van de selectie kijkt.

Oud 24-06-10, 20:56 Standaard   #48
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Respect
Espabilado is offline   Met citaat reageren
Oud 24-06-10, 21:10 Standaard   #49
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Ze mogen met opgeheven hoofd naar huis, drie punten en niet-verliezen is gewoon een uitstekende prestatie als je naar de kwaliteit van de selectie kijkt.
En niet als laatste geëindigd.
Oud 25-06-10, 01:00 Standaard   #50
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

En niet als laatste geëindigd.
Boven de wereldkampioen.

Respect voor deze prestatie hoor.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site