![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
After a disastrous campaign four years ago, New Zealand bounced back in emphatic fashion under coach Ricki Herbert to qualify for their first appearance on the world stage in 28 years following a debut showing at Spain 1982. Herbert, and assistant Brian Turner, were both key figures in the campaign nearly three decades ago. The duo have turned the All Whites into a solid unit whose rearguard, the fifth-placed Asian nation Bahrain was unable to breach over 180 minutes of the intercontinental play-off.
Four years after elimination by the Solomon Islands, the Kiwis claimed the Oceania crown to earn a trip to the 2009 FIFA Confederations Cup, where they showed solid form after a poor opening against European champions Spain. The dramatic South Africa 2010 play-off victory against Bahrain united the Rugby-mad nation behind the All Whites like never before, resulting in a national record crowd in the capital Wellington for the decisive qualifier. The road to South Africa New Zealand topped their Oceania qualification group comfortably winning their first five games before an inconsequential defeat in Fiji with many of the first-team regulars were unavailable. The Kiwis then had an 11-month wait before a two-legged meeting with the fifth-placed Asian nation. Bahrain saw off regional heavyweight Saudi Arabia to earn the right to play New Zealand, having also reached the same stage four years ago, only to fail against Trinidad and Tobago. In exhausting heat, New Zealand battled gamely in the first leg to earn a scoreless draw in Manama. The second leg was poised on a knife-edge throughout, with New Zealand triumphing courtesy of a thumping header from Rory Fallon in the final minute of the first half, though goalkeeper Mark Paston will equally be remembered in the years to come for his penalty save five minutes into the second half. The star players Captain and centre-back Ryan Nelsen is undoubtedly the highest profile and best credentialed member of the squad. The resolute defender has been a regular at Blackburn Rovers for a number of years, and is the only New Zealander to achieve such longevity in the English Premier League. At the other end of the pitch, the All Whites have a number of key attacking options led by the prolific Shane Smeltz. Oceania Player of the Year and Australian A-League top-scorer Smeltz has an all-round finishing ability, and is deadly in the air or with his feet. Celtic target-man Chris Killen is a perfect foil for Smeltz, while Fallon and teenage giant Chris Wood both possess quality aerial ability. The coach Ricki Herbert is one of New Zealand football’s most-famous figures, having been a regular member of the Spain ’82 squad and then becoming one of the first Kiwis to play in England which he did with Wolverhampton Wanderers. After assuming the reins of the national team in 2005, Herbert has for several seasons also been the coach of New Zealand’s only professional club, Wellington Phoenix who compete in the A-League. Well regarded across both New Zealand and Australia, Herbert has formed the All Whites into a solid working unit who produce consistent performances. Previous FIFA World Cups New Zealand have appeared on the world stage just once, with the qualification for the 1982 FIFA World Cup™ considered one of the country’s most famous sporting achievements. The squad attained stunning results including away wins in Australia, Saudi Arabia and China over a then-record 15-match qualification campaign. Featuring a teenage Wynton Rufer, who went on to become New Zealand’s most well-known export, the All Whites lost all three matches at Spain ’82, but were not disgraced in a high-quality group featuring Brazil, Soviet Union and Scotland. Records • Coach Ricki Herbert is set to claim the rare honour of featuring at the FIFA World Cup as a player and as a coach in the nation’s only two FIFA World Cup appearances. • New Zealand are the second consecutive Oceania Football Confederation (OFC) member to qualify for the FIFA World Cup after Australia achieved the same feat in 2006. What they said “This group have given it everything, four years of total commitment. We’re back, we’re there. South Africa, here we come.†New Zealand coach Ricki Herbert. Pouletopic http://www.vblforum.nl/Thread-Poule-...land-Slowakije Laatst gewijzigd door Nico; 09-06-10 om 14:43 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ze zouden ook een Haka moeten doen.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hebben ze ook goede voetballers?
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Ik eet mijn hoed op als deze ploeg meer dan 1 punt weet te halen.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
![]() Want bijvoorbeeld Trinidad wist ook een gelijkspelletje te behalen ![]() Twee keer stunten lijkt me onmogelijk |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=YOTyoQjQXRs
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Inderdaad de beste Nieuw-Zeelandse WK-selectie ooit.
Kun je nagaan. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Vicelich... Toen hij nog jonger was kon hij het Eredivisieniveau eigenlijk al niet aan, laat staan dat hij nu op z'n ouwe dag een WK aan zou kunnen.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
All Whites! Toch prachtig dat ze mee mogen doen.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tussen alle rood-wit-blauwe en oranje meuk in dit land ben ik als enige een trotse supporter van NZ.
Jammer dat we alleen direct als laatste in de poule zullen eindigen. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 | |
Het leeft er niet zo zeer meer of minder...vooral anders. |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Overigens hangt er in ieder geval één Nieuw Zeelandse vlag hier in Limburg.
![]() Kwam net een man naar me toe: 'Woarum hes dich ein Australische vlag veur dien vèènster?' Weten de meesten hier überhaupt wel dat NZ meedoet? |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
De All Whites hebben tegen alle verwachtingen in al een punt gepakt, eigenlijk is hun WK nu al bijna geslaagd.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Mooi hoor! Viel me ook niet tegen.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Stunters
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
#29 |
|
ik juichte als een malle bij de 1-0
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ik vraag me af waar die keeper volgend seizoen komt te staan.
Er zullen nu vast een aantal spelers eindelijk een overstap maken naar een iets grotere club.
__________________ Det zoel waal ens grote wazel kinne zien. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Hij zal wel naar een Championship club kunnen minimaal. Wat een helden
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Reid doet ook wel opvallen. Nog maar 21. Ken hem nog van FM
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
#35 | |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ik vind het prachtig hoor hoe een dwergvoetbal land een punt weet te halen tegen de huidige wereldkampioen , maar het doet mij ook verdwazen in mijn hoofd .
Ik snap er werkelijk de mallemoeren van .... Elke keer weer denk ik , : Nou , ik zal alles wel gezien hebben in het voetbal en dan kom je zo 'n uitslag tegen . Misschien is voetbal wel veel te veel overgewaardeerd , want hoe is het in godsnaam mogelijk dat een land die 25 profvoetballers herbergt kan gelijk spelen tegen een land die een competitie heeft die tot de sterksten van de wereld hoort ? Hoe is het mogelijk dat Nieuw Zeeland tegen een land kan gelijkspelen die de beste research heeft op fysieke arbeid en op fitheid op verzorging , die uit de beste trainers kan kiezen en die in de grootste stadions van de wereld spelen ? Nieuw Zeeland : Een land waar voetbal totaal niet leeft en in het uithoek van deze wereld ligt . Ik word eerlijk gezegt bang van zulke uitslagen , want het zegt mij dat die hele zogenaamde proffessionele voetbalwereld helemaal niet bestaat . Elke dag trainen en dat wel 3 keer per dag , een horde aan medische staf en een nog grotere horde aan mensen die zogenaamd verstand van voetbal hebben en die slapend rijk worden . Hier kom even een voetbaldwerg die het niveau moet hebben van een eredivisie club in de onderste regionen die tegen de wereldkampioen gelijk speelt ..... Ik zal voetbal nooit begrijpen , maar heb er door deze uitslagen er minder ontzag voor ....... Ik heb veel meer ontzag voor American Football . Het zou daar nooit en te nimmer kunnen dat daar een College team ( kun je vergelijken met Nieuw Zeeland ) tegen een NFL team ( Italie ) ook maar een schijntje van een kans had gehad . Ik snap dat hele voetbal niet en begrijp er de mallemoer van ... Ik kijk ernaar , omdat ik zonder voetbal niet kan leven .... Het is 40 % van mijn leven , maar ik word eerder kwaad van zulke uitslagen , dan dat ik blj wordt , want ik wil voetbal begrijpen . Het is gewoon niet te begrijpen . Wel feliciteer ik Nieuw Zeeland , want het is een godswonder wat die lui hebben gedaan . Peace . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Prachtige ploeg. Ik kreeg zelfs heel wat waardering voor de spelers.
__________________ Ik steun Palmboom tegen zijn onterechte ban door de inconsequente leiding. Free Psalm. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Je draait weer door Tjekkie. Neem even wat afstand van het voetbal en het forum vandaag.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ik draai niet door : Ik schrijf geen onzin , want dit is hoe ik tegen voetbal aankijk : Als je een andere mening hebt : Ok, maar kom niet met one liners ...
__________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Tjekkie, je komt nogal labiel over. Er zijn altijd "shock" results mogelijk, zeker als je de tegenstander onderschat en je een slechte dag hebt. Ik kan me ook "upsets" uit andere sporten herinneren, dus doe niet alsof voetbal een uitzondering is.
Hier een paar upsets uit de voor jouw "heilige" NFL, en daar hoefde ik slechts 3 seconden voor te googlen: Top 10 biggest upsets in NFL history __________________ 荷兰加油,加油荷兰!
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Ik vond de keeper van NZ wel aardig, die Peston. Speelt bij Wellington Phoenix, zoals nog een handjevol ploeggenoten. |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
Maar goed ... we komen er toch niet uit . Het zijn gewoon verschillende meningen . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Jammer, erg jammer. Maar toch meer punten gehaald dan ik ook had gedacht. Dus wel tevreden.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Respect
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
3 punten als je dat had voorspelt was je nu rijk.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ze mogen met opgeheven hoofd naar huis, drie punten en niet-verliezen is gewoon een uitstekende prestatie als je naar de kwaliteit van de selectie kijkt.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Hup Holland!
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Boven de wereldkampioen.
![]() Respect voor deze prestatie hoor. __________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Nieuw-Zeeland: Zullen de Kiwi's punten halen?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|