Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29-03-11, 22:55 Standaard   #201
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

Einz-Zwei verliert von der Aussies.

413
EddyAlbena is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 29-03-11, 23:00 Standaard   #202

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

met een b-team gelukkig...
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 30-03-11, 09:12 Standaard   #203
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is dan ook als thuisspelende ploeg verdomde moeilijk om in het Borussia Park te winnen.

Oud 30-03-11, 19:38 Standaard   #204
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen Bekijk bericht
Het is dan ook als thuisspelende ploeg verdomde moeilijk om in het Borussia Park te winnen.
Dat zal het zijn ja

Oud 20-06-11, 21:10 no smile   #205
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Michael Ballack heft het helemaal gehad met de nationale ploeg van Duitsland. De 34-jarige middenvelder hoeft niet meer te rekenen op een uitnodiging van bondscoach Joachim Löw, maar kreeg wel een afscheidswedstrijd aangeboden. Ballack is verbolgen over zijn gedwongen vertrek en weigert het duel met Brazilië te spelen. “Een farce”, noemde de 98-voudig international het. De Duitse voetbalbond (DFB) laat de deur open staan.

“Michael Ballack verdient een eervol afscheid, ondanks de gebeurtenissen van de afgelopen dagen”, schrijft DFB-voorzitter Theo Zwanziger in zijn column in BILD. “Wat Löw hem heeft aangeboden was een eerlijk voorstel. We koesteren geen wrok, de deur van de DFB blijft open staan voor hem.”

“Ik denk dat het een mooi gebaar is voor onze voormalig aanvoerder om afscheid te nemen van het team en de fans in een klassieke wedstrijd tegen Brazilië”, vervolgt de preses. “Ballack dacht natuurlijk dat hij het EK 2012 nog kon spelen, misschien zelfs als aanvoerder. Het is dus te begrijpen dat de beslissing van de coach pijnlijk was voor hem.”

Oud 20-06-11, 21:18 Standaard   #206
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Ballack
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 20-06-11, 21:23 Standaard   #207
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Vond hem afgelopen jaar toch echt een héél stuk minder bij Leverkusen, en tja.. Ze winnen zonder hem ook gemakkelijk. Dan heeft de coach toch meestal gelijk

Oud 20-06-11, 21:29 Standaard   #208
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Ballack is over de top inderdaad
Marioow is offline   Met citaat reageren
Oud 21-06-11, 00:46 Standaard   #209
Het is natuurlijk wel een beetje vreemd om een speler, die zich nog tot en met het EK 2012 beschikbaar stelt, nu al een afscheidswedstrijd aan te bieden. Ik vind het niet echt netjes.

Oud 12-08-11, 14:02 Standaard   #210
Kwamen weer fris voor de dag tegen Brazilië, meer dan verdiende overwinning. Blijft een leuke ploeg om naar te kijken, da's vroeger wel anders geweest.
Imaginary_Friend is offline   Met citaat reageren
Oud 12-08-11, 14:09 Standaard   #211
Ja, heerlijk veel talent in die ploeg, mooi om naar te kijken. Die gaan het EK winnen.
El Presidente is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-08-11, 14:15 thumb up   #212

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat denk ik ook.

Oud 12-08-11, 14:20 Standaard   #213
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

En het WK in 2014 en EK 2016 ook, als alle andere Europese landen doorgaan op deze manier. Misschien dat Spanje (beter: Barcelona) ze kan bijhouden, maar verder...
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 12-08-11, 14:22 Standaard   #214

Mocht dat zo zijn, dan geeft dat maar weer eens aan hoe ontzettend belangrijk een goede jeugdopleiding is. Spanje is eind jaren 90 serieus begonnen met opleiden, Duitsland een jaar of 4 later. En zie nu de resultaten bij beide landen... dat is geen toeval.

Oud 12-08-11, 14:27 Standaard   #215
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Spanje heeft toch zowat alle titels met jeugdteams op zak? Lijken me dan wel een geduchte concurrent voor de Duitsers.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 12-08-11, 14:28 Standaard   #216
Anima a Lodeiro.

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Mocht dat zo zijn, dan geeft dat maar weer eens aan hoe ontzettend belangrijk een goede jeugdopleiding is. Spanje is eind jaren 90 serieus begonnen met opleiden, Duitsland een jaar of 4 later. En zie nu de resultaten bij beide landen... dat is geen toeval.
Ik denk dat Duitsland vooral een aantal jaar geleden, toen de DFB Der weite Weg zum Erfolg schreef, de weg vrij heeft gemaakt om de komende tien jaar echt te domineren. De focus ligt echt gewoon op het voetbal en daarbij ook de maatschappelijke betekenis van het voetbal. Ik vind dat echt geweldig.
Oud 12-08-11, 14:30 Standaard   #217

Oorspronkelijk geplaatst door El Cid Bekijk bericht
[...]

Ik denk dat Duitsland vooral een aantal jaar geleden, toen de DFB Der weite Weg zum Erfolg schreef, de weg vrij heeft gemaakt om de komende tien jaar echt te domineren. De focus ligt echt gewoon op het voetbal en daarbij ook de maatschappelijke betekenis van het voetbal. Ik vind dat echt geweldig.
Dat klopt, maar begin 21e eeuw is men begonnen met het integreren van een bepaalde speelstijl die landelijk in voetbalscholen, regio-elftallen e.d. wordt beoefend. Vervolgens hebben clubs dit op latere termijn overgenomen. Kijk maar eens wat er bij Dortmund allemaal doorbreekt momenteel.

Oud 12-08-11, 14:32 Standaard   #218

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Spanje heeft toch zowat alle titels met jeugdteams op zak? Lijken me dan wel een geduchte concurrent voor de Duitsers.
Natuurlijk is Spanje goed, al zeggen titels niet zoveel in het jeugdvoetbal. Echter is de huidige generatie Spanjaarden van uitzonderlijke klasse, en wil ik het wel eens zien als Xavi en in mindere mate Iniesta afhaken. En de jeugd van Spanje is en blijft goed, die haalde ik net ook al aan in mijn post samen met de Duitsers. Maar de Duitsers hebben weer een heel eigen opleiding, die echter net als die van de Spanjaarden ook volledig aansluit bij de fysieke en mentale eigenschappen van de Duitse samenleving. Zeer innovatief. Ik denk dat de speelstijl van de Duitsers uiteindelijk doelgerichter zal zijn, en makkelijker aan te passen per wedstrijd...

Oud 12-08-11, 14:32 Standaard   #219
Anima a Lodeiro.

[...]

Dat klopt, maar begin 21e eeuw is men begonnen met het integreren van een bepaalde speelstijl die landelijk in voetbalscholen, regio-elftallen e.d. wordt beoefend. Vervolgens hebben clubs dit op latere termijn overgenomen. Kijk maar eens wat er bij Dortmund allemaal doorbreekt momenteel.
Oké. De voorloper dus van dat rapport? Dortmund is inderdaad het beste voorbeeld op het gebied van jeugdopleiding. Erg knap wat ze daar momenteel doen
Oud 12-08-11, 14:35 arrow   #220
Męnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Komst van WK 2006 zal ook invloed hebben gehad op faciliteiten en hoeveel geld erin is gestoken.

Oud 12-08-11, 14:35 thumb up   #221

Oorspronkelijk geplaatst door El Cid Bekijk bericht
[...]

Oké. De voorloper dus van dat rapport? Dortmund is inderdaad het beste voorbeeld op het gebied van jeugdopleiding. Erg knap wat ze daar momenteel doen
Ja precies.

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Komst van WK 2006 zal ook invloed hebben gehad op faciliteiten en hoeveel geld erin is gestoken.
Vast wel, een enorme boost. Toch was men toen al een jaar of 5 bezig met de jeugd. Het debacle tijdens het EK2000, en in mindere mate het WK1998 zijn de eye-openers geweest dat men stappen moest gaan zetten om met nieuwe generaties modern te kunnen voetballen.

Oud 12-08-11, 14:40 Standaard   #222
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch denk ik dat ze voorin nog net iets te weinig individuele kwaliteit hebben om het aankomende EK te winnen.
Blawh is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-08-11, 14:43 Standaard   #223

Maar ze hebben eigenlijk vanuit de 2e lijn juist heel veel mogelijkheden. Götze is een supertalent, Kroos en Müller combineren werkethiek/loopvermogen aan doelgerichtheid, Podolski is alles of niets, Klose begint aan een nieuwe fase bij Lazio en blijft dodelijk. Gomez is voetballend niet de beste, evenals Klose, maar heeft weinig kansen nodig en kan zowel door de lucht als over de grond voor gevaar zorgen. Die constante beweging en dreiging én de mogelijkheid om vol op de counter te kunnen spelen is ongekend denk ik.

Oud 12-08-11, 14:48 Standaard   #224
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar ze hebben eigenlijk vanuit de 2e lijn juist heel veel mogelijkheden. Götze is een supertalent, Kroos en Müller combineren werkethiek/loopvermogen aan doelgerichtheid, Podolski is alles of niets, Klose begint aan een nieuwe fase bij Lazio en blijft dodelijk. Gomez is voetballend niet de beste, evenals Klose, maar heeft weinig kansen nodig en kan zowel door de lucht als over de grond voor gevaar zorgen. Die constante beweging en dreiging én de mogelijkheid om vol op de counter te kunnen spelen is ongekend denk ik.
En dan heb je Özil nog niet eens genoemd.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-08-11, 14:49 Standaard   #225

Klopt, omdat ik hem minder doeltreffend vind.

Oud 12-08-11, 14:53 Standaard   #226
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Redelijk vergelijkbaar met Kroos toch?
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-08-11, 14:55 Standaard   #227

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het altijd wel mooi om Duitsland te zien spelen. Vooral sinds het afgelopen WK ben ik een beetje fan geworden en denk ook dat met de spelers die er nu bijgekomen zijn ze met het EK haast niet af te stoppen zijn.
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 12-08-11, 14:56 Standaard   #228

Oorspronkelijk geplaatst door Rellende Rotscholier Bekijk bericht
Redelijk vergelijkbaar met Kroos toch?
Ik vind Özil nog meer spelmaker, meer creator ook (goed in de kleine ruimte, goede dribbels, goede passeeractie). Kroos is in mijn ogen iets meer een loper en schiet veel vaker op doel. Ander soort spelers.

Oud 12-08-11, 15:00 sad   #229
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind ze veel te goed. Bevalt me niks.

Oud 12-08-11, 15:23 thumb up   #230
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Daar heb je wel een punt inderdaad. Daarnaast zijn een aantal traditionele toplanden (Frankrijk, Italië en Nederland(?)) aanvallend ook niet meer zo sterk als ruim een decennia geleden.
Blawh is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-08-11, 15:27 Standaard   #231

Italië heeft met Rossi, Cassano, Balotelli, Pazzini en Matri wel mogelijkheden de komende jaren... En Nederland is op zijn beurt ook weer een land dat veel vanuit de 2e lijn moet hebben. Ook wij spelen met 1 spits, en hebben een 2e lijn met veel scorend vermogen. Even voor het gemak: Kuijt, Robben (mits heel), Sneijder staan er de komende 2 toernooien ook nog wel en anders heb je Afellay en Elia, die inderdaad minder scoren maar (vooral Elia) meer creëren. Met een Huntelaar als goalgetter kan dit ook voordelig zijn, Van Persie moet vooral anderen beter laten spelen. Toch zijn zowel wij als Italië niet zo compleet en talentvol als de Duitsers de komende jaren.

Oud 07-09-11, 12:11 thumb up   #232

Ik groet de aanstaande kampioen

Oud 07-09-11, 12:12 Standaard   #233

Ow en wat is de Schürlle goed

Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site