Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-12-09, 13:27 Standaard   #1
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

With typical efficiency, the United States reached the 2010 FIFA World Cup South Africaâ„¢ by qualifying in first place in the final six-team Hexagonal phase of North, Central America and Caribbean Zone qualifying. Under the careful guidance of coach Bob Bradley, a well-drilled Stars and Stripes' blend of proven internationals and up-and-coming stars never looked in danger of missing out, and will be keen to build on their second-place finish at the FIFA Confederations Cup South Africa 2009.

The road to South Africa
After putting nine goals without reply past minnows Barbados in Stage 2, the USA found themselves drawn with Trinidad and Tobago, Guatemala and Cuba in Group 1 of Round 3. Bradley's charges held firm to win five of their six encounters in the penultimate group stage, their only defeat a 2-1 reverse in Port of Spain against the Soca Warriors with progress to the Hexagonal already in the bag.

The United States kicked off the decisive final phase in the best fashion possible by beating arch-rivals Mexico 2-0, a result they followed up with a 2-2 draw in El Salvador. A comfortable 3-0 victory over T&T was backed up by a 3-1 reverse in Costa Rica, one of only two defeats in the final section. The other came by a score of 2-1 in Mexico's fortress-like Estadio Azteca, though the Stars and Stripes kept their nerve to stay on track and clinch their South Africa 2010 ticket with a 3-2 win in another of CONCACAF's toughest grounds: the Estadio Olimpico in the Honduran city of San Pedro Sula.

The star players
In recent years, the name Landon Donovan has been synonymous with the US national team. The Los Angeles Galaxy attacker has often saved his very best performances for a USA shirt, and there is little doubt that Donovan will once again be one of his team's leading men at South Africa 2010. Providing an impressive supporting cast are the likes of Oguchi Onyewu, Michael Bradley, Jozy Altidore, Tim Howard and Clint Dempsey, all of whom are plying their trade on European soil.

The coach
Bradley was originally appointed national coach on a caretaker basis, though a run of ten games unbeaten quickly convinced the powers that be that he deserved the role on a permanent basis. And anyone who doubted his credentials would have been silenced by events at the FIFA Confederations Cup 2009, where the USA ousted favourites Spain in the semi-finals before going down to a narrow 3-2 final defeat to Brazil.

Previous FIFA World Cups
• The United States have taken part at nine FIFA World Cups, with Mexico the only CONCACAF team involved in more editions of the showpiece event.
• The Stars and Stripes' best finals performance came at Uruguay 1930, when they exited at the semi-final stage.
• South Africa 2010 will be the United States' sixth consecutive finals appearance. At Germany 2006 they bid farewell to the tournament at the first hurdle.

Records
• The United States' 2-0 victory over Spain at South Africa 2009 prevented La Roja extending their 35-game unbeaten run, a record they hold jointly with Brazil.
• The USA had enjoyed a 58-match unbeaten home streak against CONCACAF opponents until July 2009, when arch-rivals Mexico thrashed them 5-0 in the final of the Gold Cup.
• Altidore, currently on loan at English Premier League outfit Hull City from Villarreal, was the Stars and Stripes' six-goal top scorer in qualifying.

What they said
"We're very proud to have finished at the top of the final Hexagonal. It was a great effort and required a great deal of determination on our team's part. Every time we took the field we spoke about proving to the world what we were capable of and I think we did just that." Bob Bradley, USA coach, after his side claimed top spot in North, Central America and Caribbean Zone qualifying.

Pouletopic
http://www.vblforum.nl/Thread-Poule-...erije-Slovenie

Laatst gewijzigd door Nico; 09-06-10 om 14:37
Nico is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 02-12-09, 15:41 emo   #2

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou samen met Mexico zomaar eens de verrassing van het WK kunnen worden. Prima kwalificatiereeks gedraaid, maar buiten dat héél erg goed gevoetbald op de Confederations Cup. Verder raakt het 'soccer' steeds meer en beter geintegreerd bij de Amerikanen en lijkt de laatste professionaliseringsslag te voltrekken in het clubvoetbal.
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 16:01   #3

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

De slechtheid van de Verenigde Staten als voetballand wordt al tijden overdreven. Omdat het zo'n groot sportland is, steken de prestaties van de voetbalploeg schril af bij andere Amerikaanse sportteams, maar een voetbaldwerg (zoals ze vaak een beetje genoegzaam worden genoemd) is het zeker niet (meer).
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 16:21   #4
Ik zie ze wel tegenvallen straks, al hangt heel veel natuurlijk af van de poule. Maar de confederations cup lijkt me nu niet echt de graadmeter, heeft voor de betere ploegen toch een andere status dan voor Amerika. Knock out zullen ze wel halen als ze niet een te moeilijke poule hebben, maar veel verder zie ik ze niet komen.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 19:17   #5
Jammer dat die Davies er niet bij is. Heeft een zwaar auto ongeluk gehad. Maakte een goede indruk op de Confed. Cup
El Pistolero is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 19:19   #6
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie bij ieders 'groep des doods'-lijstje voor Nederland vaak Mexico verschijnen, maar ik denk dat dat onterecht is.
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 19:41   #7
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Amerikanen hebben altijd een goede toernooi mentaliteit dus ik zie ook nog wel verrassen.
Marioow is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 20:01   #8
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl
Ik zie bij ieders 'groep des doods'-lijstje voor Nederland vaak Mexico verschijnen, maar ik denk dat dat onterecht is.
VS is Mexico inderdaad inmiddels voorbijgestreefd, maar laten we eerlijk zijn, over het algemeen worden dit soort landen om de 4 jaar gepeild en Mexico kwam als beste uit de bus in Duitsland.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-09, 20:04   #9
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg
VS is Mexico inderdaad inmiddels voorbijgestreefd, maar laten we eerlijk zijn, over het algemeen worden dit soort landen om de 4 jaar gepeild en Mexico kwam als beste uit de bus in Duitsland.
Maar in die vier jaar vind ik Mexico zwakker geworden (kijk alleen al naar Rafa Márquez en zijn fouten) en de VS sterker (Confed Cup).
Oud 04-12-09, 13:03   #10
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben altijd stiekem wel fan, altijd geweldige team spirit die Amerikanen.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 05-12-09, 00:24   #11

Tactische onbenullen die Amerikanen. Zolang ze zelf niet proberen te voetballen, maar zich concentreren op 90 minuten verdedigen, geef ik ze een klein kansje op het bereiken van de 2e ronde. Is commercieel gezien ook wenselijk natuurlijk, dus misschien dat de Fifa een meegaande scheids kan regelen. Engeland is een ideale tegenstander voor hun denk ik. Slovenië gaan ze onderschatten en dus verliezen, en tegen Algerije zal het fifty fifty zijn.
Mugger is offline   Met citaat reageren
Oud 05-12-09, 12:49 big smile   #12

World Cup odds
Group C
To qualify

ENGLAND 1/12
USA 9/11
SLOVENIA 2/1
ALGERIA 4/1

Sieps is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-09, 08:53   #13

Hopelijk worden ze in de poule al vernederd. Voetbal en USA
Mag er ook eens sport zijn waarin die gasten gewoon lekker tyfushard falen?
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-09, 09:15 wink   #14
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Keltie
Hopelijk worden ze in de poule al vernederd. Voetbal en USA
Mag er ook eens sport zijn waarin die gasten gewoon lekker tyfushard falen?
Zolang ze voetbal "soccer" in plaats van Football blijven noemen, zal ik er ook geen fan zijn nee.
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-09, 19:48   #15
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Zolang ze voetbal "soccer" in plaats van Football blijven noemen, zal ik er ook geen fan zijn nee.
Dat zal nog heel lang zo blijven.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-09, 19:56   #16
Hoi

Die TT
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-09, 20:01 sad   #17
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Sieps
World Cup odds
Group C
To qualify

ENGLAND 1/12
USA 9/11
SLOVENIA 2/1
ALGERIA 4/1

9-11, ik zie een complot!
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-09, 20:02   #18
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

Scherp!
Oud 09-12-09, 20:05   #19

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

Sieps is offline   Met citaat reageren
Oud 21-12-09, 12:04 duh   #20
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Deze jongens gaan wereldkampioen worden.

Oud 21-12-09, 14:27   #21
PEC is back!

Gtaboy107's Voetbal Forum schermafbeelding

[afbeelding: link]
McBain

Amerika heeft Donovan, die goed bij Galaxy was dit seizoen. Zit altijd te relaxen bij zijn penaltys. Jammer dat het daar niet zo heel erg populair is.

Oud 21-12-09, 18:30   #22

Drizzt is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 11:28   #23
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Die gasten hebben altijd wel een kneitergoede mentaliteit. Dat was leuk toen ze er nog geen klote van konden, maar ze worden steeds beter. Verder dan de kwartfinale zal het niet komen, maar ooit gaan die gasten om de prijzen meedoen.

Zo zijn die hamburgervreters wel. Als het eenmaal gaat lopen, dan gaat het ook lopen. Successupporters
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 19-02-10, 10:13   #24

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Onyewu hervat training en start race tegen de klok voor WK

Oguchi Onyewu heeft voor het eerst weer getraind sinds zijn operatie aan een zware knieblessure op 21 oktober 2009. De verdediger van AC Milan deed dat niet bij zijn Italiaanse club, maar bij de nationale ploeg van de Verenigde Staten. De Amerikaans international trainde een half uur mee.

Onyewu liep de kwetsuur op tijdens het duel tussen de Verenigde Staten en Costa Rica (2-2). Onyewu scheurde een pees van zijn knie af toen hij probeerde te koppen en zich verstapte. In eerste instantie dacht de medische staf aan een afwezigheid van drie maanden, maar die termijn werd al snel verdubbeld.

De Verenigde Staten bereiden zich momenteel in Californië voor op de naderende oefeninterland tegen El Salvador. In samenspraak met Milan mag de 27-jarige Onyewu in Californië voort revalideren, zolang hij nodig acht. De ex-verdediger van Standard Luik kwam pas 31 minuten uit voor de Rossoneri.
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 22-02-10, 11:24 wink   #25
11 tegen 11, bal is rond

Laten we het hopen !

Oud 22-02-10, 11:25 big smile   #26
11 tegen 11, bal is rond

Op naar het WK!

Oud 01-03-10, 13:10 EK bal   #27
11 tegen 11, bal is rond

Selectie voor de wedstrijd tegen Nederland van overmorgen:
GOALKEEPERS (3): Brad Guzan (Aston Villa), Marcus Hahnemann (Wolverhampton Wanderers), Tim Howard (Everton)
DEFENDERS (7): Jonathan Bornstein (Chivas USA), Carlos Bocanegra (Rennes), Jay DeMerit (Watford), Clarence Goodson (IK Start), Heath Pearce (FC Dallas), Frank Simek (Sheffield Wednesday), Jonathan Spector (West Ham United)
MIDFIELDERS (7): DaMarcus Beasley (Rangers), Alejandro Bedoya (Orebro), Michael Bradley (Borussia Mönchengladbach), Landon Donovan (Everton), Maurice Edu (Rangers), Stuart Holden (Bolton Wanderers), José Torres (Pachuca)
FORWARDS (3): Jozy Altidore (Hull City), Robbie Findley (Real Salt Lake), Eddie Johnson (Aris Thessaloniki)

Oud 01-03-10, 13:32 big smile   #28
Best een aardig team nog. Grote meerendeel speelt gewoon in Europa.
Fukjoeman is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 13:33   #29
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Jammer dat friedel er niet meer bij is
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 14:03 wink   #30
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Jammer dat friedel er niet meer bij is
Inderdaad, maar Howard is ook een geweldige keeper.
Verder zal Maurice Edu zich wel goed voelen, na gisteren diep in blessuretijd de Old Firm te hebben beslist.

Oud 07-05-10, 11:59   #31

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

ik zat even te kijken wat voor voetbalclubs ze daar hebben. die namen

mogen van mij keihard falen

Oud 07-05-10, 12:17 surprise   #32
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker
ik zat even te kijken wat voor voetbalclubs ze daar hebben. die namen

mogen van mij keihard falen
Alleen Red Bull NY vind ik echt lelijk aangezien het een sponsornaam is. En Real Salt Lake vind ik ook apart aangezien er niks koninklijks aan is voor zover ik weet ( ). Maar wat is er mis met bijvoorbeeld Chivas?
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-10, 12:21   #33

Oorspronkelijk geplaatst door Otis.
Alleen Red Bull NY vind ik echt lelijk aangezien het een sponsornaam is. En Real Salt Lake vind ik ook apart aangezien er niks koninklijks aan is voor zover ik weet ( ). Maar wat is er mis met bijvoorbeeld Chivas?
Dat 'real' met zo'n kroontje erop is inderdaad nep. zo'n sponsornaam (net zoals je stadion vernoemen naar een sponsor) is ook nep. dat logo van 'club deportivo chivas' met dat wapentje erbij werkt bij mij ook op de lachspieren. 'earthquakes' en 'new england revolution' kunnen echt niet als naam.

Oud 07-05-10, 12:23   #34

"Nieuw Volendamse Revolutie"
"Amsterdam Aardbevers"
"Real Rotterdam"
"Club Deportivo Nunspeet"

is toch komisch?

Oud 07-05-10, 12:40 thumb up   #35
11 tegen 11, bal is rond

Dat 'real' met zo'n kroontje erop is inderdaad nep. zo'n sponsornaam (net zoals je stadion vernoemen naar een sponsor) is ook nep. dat logo van 'club deportivo chivas' met dat wapentje erbij werkt bij mij ook op de lachspieren. 'earthquakes' en 'new england revolution' kunnen echt niet als naam.
Chivas USA is de Amerikaanse afdeling van de Mexicaanse club Chivas Guadalajara, vandaar dat 'Club Deportivo' in de naam.
Een sponsornaam is inderdaad lelijk maar dat zie je in Europa ook met bijvoorbeeld Red Bull Salzburg, maar ook Philips Sport Vereniging.

Verder zijn er ook clubs met mooie logo's in Amerika. De logo's van DC United en Philadelphia Union vind ik zelf wel mooi.

"Amsterdam Aardbevers"
"Real Rotterdam"

is toch komisch?
Tsja, de combinatie 'plaatsnaam + teamnaam in meervoud' is nou eenmaal de manier waarop Amerikaanse sportteams hun naam krijgen. Daar kun je van houden of niet, maar om daar nou vanaf te laten hangen in hoeverre je het nationale team hun succes gunt... beetje vreemd vind ik dat.
Oud 07-05-10, 12:41 wink   #36
11 tegen 11, bal is rond

Het nationale team van de VS heeft altijd een fenomenale werklust en een geweldige toernooimentaliteit.
Oud 07-05-10, 12:42   #37

Chivas USA is de Amerikaanse afdeling van de Mexicaanse club Chivas Guadalajara, vandaar dat 'Club Deportivo' in de naam.
Een sponsornaam is inderdaad lelijk maar dat zie je in Europa ook met bijvoorbeeld Red Bull Salzburg, maar ook Philips Sport Vereniging.

Verder zijn er ook clubs met mooie logo's in Amerika. De logo's van DC United en Philadelphia Union vind ik zelf wel mooi.

"Amsterdam Aardbevers"
"Real Rotterdam"

is toch komisch?
Tsja, de combinatie 'plaatsnaam + teamnaam in meervoud' is nou eenmaal de manier waarop Amerikaanse sportteams hun naam krijgen. Daar kun je van houden of niet, maar om daar nou vanaf te laten hangen in hoeverre je het nationale team hun succes gunt... beetje vreemd vind ik dat.
[/quote]
het geeft aan hoe ze een soort authenciteit en historie willen neerzetten die er niet is.

wat je bijv. gewoon kunt doen is:
FC. + plaatsnaam

of wat origineler zoals
streek + plaatsnaam

zoals borussia dortmund, waarbij borussia naar de streek verwijst en dortmund naar.... nou ja, dat hoef ik niet uit te leggen denk ik

Oud 07-05-10, 12:45   #38

dat logo van philadelphia is zeker mooi trouwens. de naam helaas weer niet.

het logo van d.c. united is ook mooi ook al houd ikzelf niet zo van die adelaar (maar dat is tenminste wel een authentiek amerikaans symbool!). met een fatsoenlijke, niet overdreven naam

Oud 07-05-10, 12:48 thumb up   #39
11 tegen 11, bal is rond

het geeft aan hoe ze een soort authenciteit en historie willen neerzetten die er niet is.
In alle takken van sport hebben de Amerikaanse teams dat soort namen. Ik denk niet dat ze daarmee 'historie' willen neerzetten. Het is gewoon normaal in Amerika om teams zo te noemen. Kwestie van gebruik, traditie.
FC. + plaatsnaam
Zoals FC Dallas en Toronto FC bedoel je?

Ik vind dat je ophef maakt om niets. In Europa zijn we 'FC + plaatsnaam' gewend, in Amerika zijn ze het gewend om 'plaatsnaam + teamnaam in meervoud' te doen.
Oud 07-05-10, 12:54 wink   #40
11 tegen 11, bal is rond

dat logo van philadelphia is zeker mooi trouwens. de naam helaas weer niet.
Philadelphia Union is vernoemd naar de Unie ten tijde van de Amerikaanse Revolutie (onafhankelijkheidsoorlog). De dertien sterren op het logo symboliseren de Thirteen Colonies van die tijd. De ratelslang op het logo was ten tijde van de Amerikaanse Revolutie het symbool van de Unie. Verder zijn ook de clubkleuren (donkerblauw en goud) een verwijzing naar het Amerikaanse Revolutionaire leger van die tijd. Het lichtere blauw in het logo en op het shirt is dan weer afgeleid van de vlag van Philadelphia die lichtblauw en goud is.

Het is dus niet alsof er lukraak iets is bedacht met een of andere sponsornaam erbij zoals bijvoorbeeld bij een PSV is gebeurd.

Ik vind het wel mooi. Mooier dan een 'FC Oss' of een 'BV Veendam' als ik eerlijk ben. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Oud 07-05-10, 13:05 emo   #41
Orgulloso

Het feit dat ze 'Real' in de teamnaam hebben geplakt heeft Salt Lake in ieder geval geen windeieren gelegd, want het heeft voor een relatie met Real Madrid gezorgd.
Oud 07-05-10, 17:06   #42
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is dus niet alsof er lukraak iets is bedacht met een of andere sponsornaam erbij zoals bijvoorbeeld bij een PSV is gebeurd.

Ik vind het wel mooi. Mooier dan een 'FC Oss' of een 'BV Veendam' als ik eerlijk ben. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Bij PSV is het ook wel iets anders gegaan dan dat er zo even een sponsor langskwam die even lukraak hun naam aan de club verbond.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-10, 17:41   #43

Bij PSV is het ook wel iets anders gegaan dan dat er zo even een sponsor langskwam die even lukraak hun naam aan de club verbond.
Ik denk dat je daar de essentie van mijn bezwaar raakt.

In de VS zien ze de sport als een pure business. De enterprise is in dit geval de MLS en die bekijken hoe ze hun product aan de markt moeten brengen. Al die clubs heten niet voor niets franchises. Daardoor heeft het wat geforceerds. Maarja, dat is nu eenmaal het amerikaanse league-systeem. Zonder promotie en degradatie, zonder noemenswaardig jeugdopleiding etcetera.

De Philips Sport Vereniging heeft inderdaad eerst een hele ontwikkeling doorgemaakt voordat het een professionele organisatie werd met allemaal vertakkingen.

Oud 07-05-10, 17:48 EK bal   #44
11 tegen 11, bal is rond

Natuurlijk, is ook eigenlijk geen goed voorbeeld.
Oud 07-05-10, 17:51   #45

In alle takken van sport hebben de Amerikaanse teams dat soort namen. Ik denk niet dat ze daarmee 'historie' willen neerzetten. Het is gewoon normaal in Amerika om teams zo te noemen. Kwestie van gebruik, traditie.
FC. + plaatsnaam
Zoals FC Dallas en Toronto FC bedoel je?

Ik vind dat je ophef maakt om niets. In Europa zijn we 'FC + plaatsnaam' gewend, in Amerika zijn ze het gewend om 'plaatsnaam + teamnaam in meervoud' te doen.
Met een naam als Real huppelepup veins je weldegelijk een soort traditie die niet bestaat. En inderdaad, ik vind die 'standaard' Amerikaanse namen niet zo mooi. Namen als Carolina Hurricanes, Atlanta Trashers, Phoenix Coyotes werken bij mij op de lachspieren. Dat kun je bijna niet serieus nemen.

In plaats van dat te doen óf een soort historie te veinzen kun je ook een verwijzing naar de mythologie maken, naar de streek, naar de bezigheden van de sportvereniging (dat is lastig omdat het zoals gezegd franchises zijn), doe een beetje origineel zou ik zeggen.

Maar goed, de naam perse is natuurlijk niet de reden waarom ik hoop dat ze falen

Oud 07-05-10, 17:52 wink   #46
11 tegen 11, bal is rond

In de VS zien ze de sport als een pure business. De enterprise is in dit geval de MLS en die bekijken hoe ze hun product aan de markt moeten brengen. Al die clubs heten niet voor niets franchises. Daardoor heeft het wat geforceerds. Maarja, dat is nu eenmaal het amerikaanse league-systeem. Zonder promotie en degradatie, zonder noemenswaardig jeugdopleiding etcetera.
Drafts vind ik dan weer wel een positieve zaak. Mooi geregeld is dat. Maargoed, het zijn gewoon twee compleet verschillende opzetten, daar kan je over gaan discussieren maar dat lijkt me hier niet zo relevant. Laten we het over het nationale elftal hebben, dat toch weer iedere vier jaar een positieve verschijning is. Geen aanstellerij, goede mentaliteit en hardwerkende jongens.
Oud 07-05-10, 17:52   #47

Het nationale team van de VS heeft altijd een fenomenale werklust en een geweldige toernooimentaliteit.
Zo keek ik er ook altijd naar. Maar er zitten wel mindere kanten aan. Zoals hele nare overtredingen waarvan de amerikanen dan zelf zeggen dat de regels maar moeten worden aangepast.

Oud 07-05-10, 17:54   #48

Drafts vind ik dan weer wel een positieve zaak. Mooi geregeld is dat. Maargoed, het zijn gewoon twee compleet verschillende opzetten, daar kan je over gaan discussieren maar dat lijkt me hier niet zo relevant. Laten we het over het nationale elftal hebben, dat toch weer iedere vier jaar een positieve verschijning is. Geen aanstellerij, goede mentaliteit en hardwerkende jongens.
dat aanstellerij kun je wel weg laten. daar zijn zij ook wel goed in

Oud 08-05-10, 11:38   #49
11 tegen 11, bal is rond

Zo keek ik er ook altijd naar. Maar er zitten wel mindere kanten aan. Zoals hele nare overtredingen waarvan de amerikanen dan zelf zeggen dat de regels maar moeten worden aangepast.
Voorbeelden? Maken de Amerikaanse spelers meer nare overtredingen dan andere teams?
Oud 11-05-10, 16:47   #50

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

San José Earthquakes lijkt me nogal een pijnlijke naam wanneer de scheur daar weer begint te bewegen. De gebouwen zijn natuurlijk wel bestend tegen aardbevingen, maar er hoeft maar één slachtoffer te vallen en het is toch een wat ongemakkelijke naam voor een voetbalteam. Chicago Fire is ook een opmerkelijke naam. Hij verwijst dan wel naar een ramp uit het verleden, maar Rotterdam Bombardment zou toch een vreemde naam zijn voor een Rotterdamse voetbalclub.

Sommige namen, zoals Red Bull NY, Kansas City Wizards en Real Salt Lake (Ik dacht vroeger altijd dat er "Echt" Salt Lake werd bedoeld) zijn belachelijk. Net zoals vroeger Dallas Burn. Met namen als Chivas, DC United, Portland Timbers, Seattle Sounders en Philadelphia Union is niets mis.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site