Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-12-09, 12:31 Standaard   #1
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

France crossed a new threshold in qualifying for the 2010 FIFA World Cup South Africa™, having never before graced the finals on four consecutive occasions. Les Bleus have become a regular presence in recent years, having earned a reputation as one of world football’s leading teams since the late 1990s. Their fine displays at the first edition in 1930 marked them out as a good side and they have occasionally produced legendary talents, but only in the last decade or so have they evolved into a team that starts every major tournament with serious hopes of winning it.

The generation of players that included Zinedine Zidane, Laurent Blanc, Didier Deschamps and Fabien Barthez finally found a way past the obstacles that had blocked the route of earlier vintages. The fine team featuring Michel Platini, Alain Giresse, Luis Fernandez and Jean Tigana had stumbled at the semi-final stage in 1982 and 1986, but their successors went all the way to lifting the Trophy in 1998.

Despite a drop in standards in 2002 and 2006, France still came agonisingly close to grasping a second global title in the latter tournament, only losing out on penalties to Italy in the Final. The Zidane chapter came to a close that night in Berlin, but Les Bleus can still call upon some of the biggest names in world football, with a seemingly endless production line of young talents having unearthed the likes of Franck Ribery, Karim Benzema and Yoann Gourcuff in recent seasons.

The road to South Africa
They may not have done it in style, but France just about satisfied the demands of their supporters by booking themselves a place in South Africa. It took an extra-time goal in their play-off with Ireland to give them a 2-1 aggregate win and finally send them through, and that came after they had finished second in qualifying Group 7 of the European Zone.

Pipped to first spot by Serbia, frustrated by Romania and given problems by Lithuania, Raymond Domenech’s charges kicked off their bid with a damaging 3-1 loss in Austria, but they later rallied to secure a 1-1 draw in Serbia despite being reduced to ten men and finding themselves trailing early on. After that, they saw out the section with a 5-0 success against the Faroe Islands and a 3-1 victory over Austria. Pessimists will focus on the team’s troubles in securing a ticket to the main event, while optimists will recall that they also flirted with disaster ahead of Germany 2006, before going on to reach the Final.

The star players
Since Zinedine Zidane, Fabien Barthez, Claude Makelele and Lilian Thuram all called time on their international careers in 2006, a new selection of senior figures has stepped forward. With Patrick Vieira having long struggled with injury, sole France 1998 survivor Thierry Henry has taken the captain’s armband, with William Gallas the leader at the back and both Jeremy Toulalan and Lassana Diarra indispensable in midfield. Meanwhile, the emergence of Yoann Gourcuff, the talent of Franck Ribery and the rejuvenation of Nicolas Anelka have given the coach a variety of options in attack, where Karim Benzema, Andre-Pierre Gignac, Florent Malouda and Loic Remy will also be hoping to feature.

The coach
The French public have come to regard Raymond Domenech as a paradox unto himself since he took the reins in 2004. Praised for his communication skills when he first arrived, his perceived weaknesses in that domain were leapt upon after France failed to shine at UEFA EURO 2008. Domenech has yet to lift silverware with Les Bleus, but he is now the country’s longest serving national coach and can point to a FIFA World Cup Final appearance as the highlight so far of a career that has had a steady upwards trajectory.

Mulhouse and Lyon were his starting points in the club game before he entered the national fold to coach the Under-20s, after which a worthy record with the U-21s won him a crack at the senior side. As a player, he was a combative defender who won the French league title with Strasbourg in 1979 and Bordeaux in 1984, in addition to the French Cup with Lyon in 1973 and Paris Saint-Germain in 1982, plus a total of eight caps in the 1970s.

Previous FIFA World Cups
Les Bleus have appeared in 12 final tournaments, winning on home soil in 1998. Regular actors on the greatest stage of all, France also managed third-place finishes in 1958 and 1986, as well as fourth spot in 1982.

Honours
- 1 FIFA World Cup (1998)
- 2 FIFA Confederations Cup (2001, 2003)
- 2 UEFA European Championships (1984, 2000)

What they said
"The objective was to qualify. We knew it wouldn’t be easy, but I never had any doubts. We’ve had difficulties for two years now, but everyone kept believing and they were justified in doing so. We grabbed hold of the right to take part in something exceptional – a World Cup in South Africa.” Raymond Domenech, France coach

Pouletopic
http://www.vblforum.nl/Thread-Poule-...guay-Frankrijk

Laatst gewijzigd door Nico; 09-06-10 om 14:42
Nico is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 01-12-09, 20:07   #2
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat ze (opnieuw) teleur zullen stellen
denthemen is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 20:26   #3
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Misschien hebben ze de scheids ook nog omgekocht zodat ook nog de l uit de TT kan
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 20:48   #4
Hoi

Ik ben bang dat Frankrijk niet zoveel meer voorstelt zonder:

Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 21:23   #5
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen
Ik denk dat ze (opnieuw) teleur zullen stellen
Ik hoop het.
En dan met name voor Domenech, kan die engnek niet uitstaan. Maar sowieso het hele Franse elftal niet.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 21:43 surprise   #6

ErikT's Voetbal Forum schermafbeelding

Samen met Portugal voor mij het meest onuitstaanbare team. Ik zie ze het liefst zo hard mogelijk falen. Fransen
ErikT is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-01-10, 19:21   #7
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ex-international Ginola haalt uit naar Franse nationale ploeg

De voormalig Franse superster David Ginola heeft donderdag fors uitgehaald naar de nationale ploeg. Volgens de oud-speler van onder meer Tottenham Hotspur maken Les Bleus geen schijn van kans op het komende WK en moet het land over de gewonnen wereldtitel van 1998 ‘heen’ zien te komen. “Engeland is één van de grote favorieten”, voegde hij daar aan toe.

De inmiddels 42-jarige Ginola, één van de ambassadeurs die ervoor moet zorgen dat Engeland het WK van 2018 of 2022 binnenhaalt, liet tijdens een persconferentie in het Wembley Stadion zijn licht schijnen op het eindtoernooi van komende zomer. “Engeland is één van de favorieten. Het is duidelijk dat Fabio Capello grote veranderingen teweeg heeft gebracht”, begon hij.

“In Frankrijk hebben we echter wat problemen. Het feit dat de bond nu al bezig is een opvolger te vinden door Raymond Domenech zegt genoeg. Frankrijk moet als één opereren als het iets wil bereiken en dat is de voorbije jaren nooit het geval geweest. Het lijkt erop dat Frankrijk te kampen heeft met het ‘1998-syndroom’, zoals Engeland dat had nadat ze in 1966 de wereldbeker veroverden. Het land droomt nog steeds van het WK van ’98, maar de spelers zijn allang niet meer hetzelfde”, aldus Ginola.

Daar hield zijn kritiek echter niet mee op. “Sinds het EK van 2000 heeft Frankrijk niks meer gepresteerd. In 2002 in Japan en Zuid-Korea kwamen we niet eens door de eerste ronde. Op EK’s hebben we vervolgens ook niets meer laten zien. Het is een groot probleem, en het ligt echt niet aan de kwaliteit van de spelers. Er is namelijk genoeg kwaliteit en talent maar de resultaten blijven achterwege.”

Als het aan Ginola ligt besluit de bond om na het WK in zee te gaan met Laurent Blanc, momenteel succescoach bij landskampioen Bordeaux. “Hij is een uitstekende optie voor de komende jaren. Maar hij heeft natuurlijk nog een hoop werk te doen bij Bordeaux. Ook Didier Deschamps en Jean Tigana zouden goed zijn, maar zij moeten wel zeggen: ‘Ik ben de baas, dus ik bepaal wat er gebeurt’.”
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 21-01-10, 19:26   #8

ErikT's Voetbal Forum schermafbeelding

Sinds het EK van 2000 heeft Frankrijk niks meer gepresteerd.

Volgens mij hebben ze in 2006 de WK finale gespeeld.
ErikT is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-01-10, 22:18   #9
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ErikT
Samen met Portugal voor mij het meest onuitstaanbare team. Ik zie ze het liefst zo hard mogelijk falen. Fransen
Met de Fransen op 1 helemaal mee eens
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 22-01-10, 11:35 surprise   #10
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb een veel grotere hekel aan Frankrijk dan aan Portugal .

Oud 22-01-10, 15:17   #11

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ErikT
Sinds het EK van 2000 heeft Frankrijk niks meer gepresteerd.

Volgens mij hebben ze in 2006 de WK finale gespeeld.
Idd, hoe kun je die kopstoot vergeten.

Fransen. Ik hoop dat Nederland ze er in de halve finale uittrapt met net zo'n mooie zege als in 2008.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 23-01-10, 23:07   #12
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Anelka gaat schitteren dit WK. speelt zijn beste voetbal uit z'n loopbaan momenteel.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 30-01-10, 16:30 sad   #13

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Ligt het aan mij of heeft Frankrijk eigenlijk maar 3 goede spitsen?

Oud 30-01-10, 16:43 sad   #14
Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus
Henry, Trezeguet, Benzema, Gomis, Anelka, Gignac.
El Pistolero is offline   Met citaat reageren
Oud 30-01-10, 16:49   #15
Hoi

Is 3 weinig dan?
Oud 31-01-10, 02:11   #16

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Is 3 weinig dan?
Je kan er beter 4 hebben. Ik vind alleen Henry,Benzema en Anelka van wereldniveau. Daaronder heb je een laag met net niet spelers als Gignac,Briand,trezeguet,Briand etc.

Oud 31-01-10, 02:21   #17
Je kan er beter 4 hebben. Ik vind alleen Henry,Benzema en Anelka van wereldniveau. Daaronder heb je een laag met net niet spelers als Gignac,Briand,trezeguet,Briand etc.
Welke teams hebben vier wereldspitsen dan?
El Pistolero is offline   Met citaat reageren
Oud 31-01-10, 09:39 wink   #18
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Trezeguet heeft veel meer bewezen een wereldspits te zijn, jaar na jaar na jaar, dan Benzema.
Verder vind ik 3 wereldspitsen niet bepaald weinig .

Oud 01-02-10, 10:39   #19
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Pistolero

Welke teams hebben vier wereldspitsen dan?
Nederland vroeger
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 23:36   #20
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Domenech voegt Cissé toe aan selectie Les Bleus

Djibril Cissé mag zich volgende week toch melden bij het Franse nationale elftal. Bondscoach Raymond Domenech riep de spits van Panathinaikos alsnog op.

Cissé zat in eerste instantie niet bij de selectie, maar Domenech koos ervoor hem bij de groep te halen vanwege de afmelding van Louis Saha. De spits van Everton liep zondag een blessure op tegen Tottenham Hotspur.

Voor een basisplek in het oefenduel met Spanje van woensdag zal Cissé flink moeten knokken. Hij heeft Nicolas Anelka en Thierry Henry voor zich in de pikorde, terwijl Frankrijk normaliter met slechts één diepe spits speelt.
Saha, Cisse... Wel een beetje vergane glorie hoor
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 18:36   #21

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Omdat er geen Zidane topic is:

Zidane: 'Liever dood dan excuses aan Materazzi'

Zinedine Zidane gaat nog liever dood dan dat hij zich bij de Italiaan Marco Materazzi verontschuldigt voor de kopstoot die hij uitdeelde in de WK-finale van 2006.

'Ik vraag het voetbal, de fans en het team om vergeving, maar hem nooit', stelt Zidane in de Spaanse krant El PaÃ*s. 'Dat is mijn eer te na. Ik ga nog liever dood.'

De voormalig Franse vedette verloor in de laatste wedstrijd van zijn interlandcarrière zijn zelfbeheersing, nadat Materazzi zijn moeder had beledigd. 'Zij lag indertijd in het ziekenhuis. Toen verloor ik de controle en kon dat gebeuren.'

Zidane opende in de WK-finale nog wel de score door een strafschop te benutten en uitgerekend Materazzi nam de Italiaanse gelijkmaker voor zijn rekening. Italië eiste uiteindelijk de wereldtitel op door de penalties beter te nemen.
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 03-03-10, 18:02   #22
Hoi

De voormalig Franse vedette verloor in de laatste wedstrijd van zijn interlandcarrière zijn zelfbeheersing, nadat Materazzi zijn moeder had beledigd. 'Zij lag indertijd in het ziekenhuis. Toen verloor ik de controle en kon dat gebeuren.
Op voetbalzone stond dat er dat hij zijn hoofd verloor.
Zidane is de een van de beste spelers van 'mijn tijd' en staat bij mij hoog in het aanzien, toch vond ik die actie van hem erg zwak. Ik vind je tegenstander intimideren (in dit geval van Materazzi) een onderdeel is van voetbal en alle andere topsporten.
Oud 03-03-10, 18:08   #23
Dan " The Outlaw"Hardy!

LitmanenAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Saha, Cisse... Wel een beetje vergane glorie hoor
Cissé doet het anders behoorlijk bij panathinaikos 18 goals in 22 wedstrijden
LitmanenAFCA is offline   Met citaat reageren
Oud 03-03-10, 18:12   #24
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door LitmanenAFCA
Cissé doet het anders behoorlijk bij panathinaikos 18 goals in 22 wedstrijden
Staat inmiddels op 20 al
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 14:32 big smile   #25
Drums

Franse surfers willen Gerets als bondscoach wo 10/03/2010 - 11:42
Als het van de surfers van de voetbalsite Maxifoot.fr afhangt, mag Eric Gerets Raymond Domenech opvolgen als bondscoach van Frankrijk. Algerije droomt dan weer van Zinedine Zidane.

Ruim 14.000 voetbalfans brachten hun stem uit: 74,8 procent was vóór, 23,4 tegen. Gerets maakte furore in Frankrijk bij Marseille. De 55-jarige Belg ligt wel nog tot 2011 onder contract in Saoedi-Arabië, bij Al Hilal.

Maxifoot wierp ook de namen van Guy Roux, Alain Boghossian, Arsène Wenger en Luiz Fernandez in de groep. Enkel Arsenal-coach Wenger scoorde hoger dan Gerets met 83,7 procent.
Onbegrijpelijk ook dat ze die Domenech er niet allang uit gemieterd hebben
Oud 14-04-10, 09:38 big smile   #26
BS.

Domenech: "Spelers moeten ego thuis laten"

]Bondscoach Raymond Domenech van Frankrijk heeft zijn spelers gewaarschuwd. De oefenmeester heeft aangekondigd hard op te zullen treden tegen sterallures binnen zijn elftal.

Domenech zegt spelers die zich niet aan de afspraken houden, direct uit de selectie te verwijderen. "Spelers moeten hun ego thuis laten. Als ze dat niet hebben begrepen, dan schiet ik", aldus de bondscoach tegenover L'Equipe.

De bondscoach denkt dat zijn ploeg hoge ogen kan gooien op het naderende WK. "We doen alles om de wereldtitel te behalen, maar het moet vanuit de spelers komen. Zij zijn de motor die de machine aan het draaien moeten krijgen."
Oud 14-04-10, 12:38 rainbow   #27

Neem maar mee hoor.

Oud 18-04-10, 17:00   #28
Fear the Beard!

Zedenzaak rond twee Ã* drie internationals houdt Frankrijk bezig

Twee spelers van het Franse nationale elftal zijn gehoord voor een onderzoek naar seks met een minderjarige prostituee. Dat meldde de Franse krant L'Equipe zondag. Komende week wordt een derde Franse international in de zaak gehoord.

Om welke spelers het gaat is niet bekend. Het zou gaan om twee spelers die buiten Frankrijk spelen en een derde die bij een Zuid-Franse club onder contract staat. Eén van de spelers heeft inmiddels toegegeven het afgelopen jaar seks met de toen minderjarige prostituee te hebben gehad. Hij zei daarbij dat hij er geen weet van had dat ze minderjarig was.

Het onderzoek richt zich op een nachtclub in het centrum van Parijs die regelmatig door Franse internationals wordt bezocht. De Franse voetbalbond (FFF) heeft nog geen reactie op het nieuwsbericht gegeven.
Oud 18-04-10, 17:03   #29

Welke clubs kunnen dat zijn? In Frankrijk Bordeaux, Toulouse en Marseille lijkt me... Wie daarvan spelen in het Franse elftal?

Oud 19-04-10, 16:38   #30
Hoi

Ribery is een vd 4.
http://www.bnr.nl/artikel/14665447/ribery-betrokken-frans-seksschandaal
Oud 19-04-10, 16:41   #31
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Ribery is een vd 4.
http://www.bnr.nl/artikel/14665447/ribery-betrokken-frans-seksschandaal
Govou zou er ook een zijn.
Oud 19-04-10, 17:50   #32
Drums

Ribery
Kan me niet voorstellen dat je kut daar nat van wordt
Oud 19-04-10, 17:55   #33
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Ribery
Kan me niet voorstellen dat je kut daar nat van wordt
Vandaar ook dat ie voor minderjarige prostituées moet gaan.
Zjakkie is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 10:17 rainbow   #34
NM.

NM.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Zjakkie

Vandaar ook dat ie voor minderjarige prostituées moet gaan.
Zal Allah vast wel goed hebben gekeurd dan, gezien een feit dat Ribery een moslim is.
NM. is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 12:51   #35

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=wIAXZ-JSa6E
als deze geweldenaar het WK haalt komt alles goed

Oud 21-04-10, 15:00   #36
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Ook Benzema genoemd in prostitutieschandaal
AMSTERDAM – Karim Benzema is de volgende topvoetballer die genoemd wordt in het prostitutieschandaal rondom de Franse nationale ploeg. De aanvaller Real Madrid zou zich, net als Franck Ribéry en Sidney Govou, hebben vergrepen aan een minderjarige prostituée.

Dat meldt het Franse persbureau AFP woensdag. Eerder werden zijn ploeggenoten bij Les Bleus, Ribéry en Govou, genoemd als klanten van een Franse nachtclub waar minderjarige callgirls werken.

Hun advocaten gaven al toe dat de spelers gehoord zijn over de zaak. Een bron binnen de politie verklaarde dat er ook een derde voetballer bij de zaak betrokken is. Volgens AFP is dat Benzema.

16 jaar
De aanvaller zou twee jaar geleden met hetzelfde meisje seks hebben gehad als Ribéry in februari 2009. Ze zou tijdens het contact met Benzema 16 jaar zijn geweest.

Het hebben van seks met minderjarige prostituees wordt door het Franse rechtssysteem met een gevangenisstraf van maximaal drie jaar en een geldboete van 45.000 euro bestraft.

Govou
Lyon-voorzitter Jean-Michel Aulas zegt te geloven in de onschuld van Govou: "Hij kwam voor vertrek naar München mijn kantoor binnen en zijn uitleg was overtuigend. Zijn advocaat ontkent zijn betrokkenheid en ik geloof hem."
Nico is offline   Met citaat reageren
Oud 21-04-10, 15:21   #37
Hoi

Door al deze onrust schrijf ik ze af als titelkandidaat als ze dat nog waren.
Oud 03-05-10, 10:11 big smile   #38
BS.

Domenech maakt WK-selectie live op TV bekend

Raymond Domenech blijft verbazen. De veelbesproken bondscoach van Frankrijk zal zijn WK-selectie live op televisie aankondigen, aldus de zender TF1.

Op dat netwerk zal de live-persconferentie van Domenech uitgezonden worden. De bondscoach maakt zijn selectie bekend om 11 mei. In het verleden deed Domenech dat tijdens een persconferentie, maar hij verkiest dus nu een TV-uitzending.

Frankrijk neemt het op het WK onder meer op tegen gastland Zuid-Afrika. De andere tegenstanders zijn Uruguay en Mexico. Les Bleus plaatsten zich voor de eindstrijd via de curieus verlopen play-off tegen Ierland.
Oud 11-05-10, 21:08   #39

Goalkeepers -
Hugo Lloris
Olympique Lyonnais
Steven Mandanda
Olympique de Marseille
Cedric Carrasso
Girondins de Bordeaux
Mickael Landreau
Lille
Defenders
-
Rod Fanni
Stade Rennais
Patrice Evra Manchester United (ENG)
Eric Abidal
Barcelona (ESP)
Adil Rami
Lille
William Gallas
Arsenal (ENG)
Sebastien Squillaci
Sevilla (ESP)
Bacary Sagna
Arsenal (ENG)
Anthony Reveillere
Olympique Lyonnais
Marc Planus
Girondins de Bordeaux
Gael Clichy
Arsenal (ENG)
Midfielders -
Alou Diarra
Girondins de Bordeaux
Lassana Diarra
Real Madrid (ESP)
Jeremy Toulalan Olympique Lyonnais
Franck Ribery
Bayern Munich (GER)
Yoann Gourcuff
Girondins de Bordeaux
Florent Malouda
Chelsea (ENG)
Yann M'Vila
Stade Rennais
Abou Diaby
Arsenal (ENG)
Forwards -
Thierry Henry
Barcelona (ESP)
Nicolas Anelka
Chelsea (ENG)
Djibril Cisse
Panathinaikos (GRE)
Sidney Govou
Olympique Lyonnais
Hatem Ben Arfa
Olympique de Marseille
Mathieu Valbuena
Olympique de Marseille
Jimmy Briand
Stade Rennais
Andre-Pierre Gignac
Toulouse

Oud 11-05-10, 21:11 sad   #40
Fear the Beard!

Geen Nasri, Vieira en Benzema.
Oud 11-05-10, 21:18   #41

maar wel valbuena en een hoop andere nieuwe namen

Oud 11-05-10, 21:22   #42

sowieso zitten er spitsen tussen die het goed doen in de franse competitie maar zouden ze dat ook op een WK kunnen? Ben Arfa, Valbuena, Briand en Gignac?

Oud 11-05-10, 21:24   #43
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker
sowieso zitten er spitsen tussen die het goed doen in de franse competitie maar zouden ze dat ook op een WK kunnen? Ben Arfa, Valbuena, Briand en Gignac?
Ach, ze zijn in 98 ook kampioen geworden met Guivarc'h als startende spits
Oud 11-05-10, 21:28   #44

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

Ach, ze zijn in 98 ook kampioen geworden met Guivarc'h als startende spits
die deed het toen dat seizoen in frankrijk erg goed. deed vooral heel veel werk. een echt loopbeest. mooi quizvraag trouwens.

opvallend genoeg staan andere spelers met de meer doelpunten in de ligue 1 dit seizoen niet op de lijst. Loic Remy bijvoorbeeld, die al eens gecapped is

Oud 11-05-10, 21:31   #45
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker

die deed het toen dat seizoen in frankrijk erg goed. deed vooral heel veel werk. een echt loopbeest. mooi quizvraag trouwens.
Viel alleen bij het WK en daarna in Engeland volledig door de mand.
Oud 11-05-10, 23:22 surprise   #46

Paaskonijn's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen Janot .

Meeste ballen van alle keepers uit de Ligue1 tegengehouden, op twee na het hoogste percentage ballen eruit gehouden, beste speler maand December, beste speler ASSE over het hele seizoen (zegt dan weer niet heel veel). Verdient sowieso een kans deze held .

http://www.asse.fr/index.php?page=detail_actu&id=5835

.
Paaskonijn is offline   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 23:38 thumb down   #47
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Valbuena.
Blawh is nu online   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 23:40 puh   #48

Paaskonijn's Voetbal Forum schermafbeelding

Gignac . Scoort tevaak tegen ASSE. Wel een puicke spelert.
Paaskonijn is offline   Met citaat reageren
Oud 12-05-10, 09:42   #49

Oorspronkelijk geplaatst door Paaskonijn
Geen Janot .

Meeste ballen van alle keepers uit de Ligue1 tegengehouden, op twee na het hoogste percentage ballen eruit gehouden, beste speler maand December, beste speler ASSE over het hele seizoen (zegt dan weer niet heel veel). Verdient sowieso een kans deze held .

http://www.asse.fr/index.php?page=detail_actu&id=5835

.
waar heb je die stats vandaan?

Oud 12-05-10, 14:22 big smile   #50
BS.

Vertrouwen in Les Bleus zakt naar dieptepunt

Slechts 27,3 procent van de Franse bevolking denkt dat de nationale ploeg van het land straks op het WK in Zuid-Afrika de eerste ronde overleeft. Dit blijkt uit een enquête, onder meer gehouden door de sportkrant L'Equipe.

Maar 7,4 procent verwacht dat Frankrijk de finale haalt. Op het vorige WK, in 2006, was het land finalist. De eindstrijd tegen Italië werd verloren na strafschoppen.

Het vertrouwen dat de bevolking heeft in bondscoach Raymond Domenech is eveneens gering. 22 procent van de ondervraagden vindt hem de juiste man op de juiste plaats.

Frankrijk speelt op het WK in de eerste ronde tegen Zuid-Afrika, Uruguay en Mexico.
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site