![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() After seemingly coming from nowhere to triumph at UEFA EURO 2004, Greece continue to defy the odds under wily coach Otto Rehhagel and have clinched qualification for only their second FIFA World Cup™ finals. Though dismissing Rehhagel would have amounted to high treason, given the regal status ‘King Otto’ has enjoyed since victory on Portuguese soil, failure to reach Germany 2006 and a limp group-stage exit at EURO 2008 had ratcheted up the pressure on the German supremo. The Greek FA kept the faith, however, and were rewarded by qualification for their first global finals since USA 1994. The road to South Africa Greece kicked off South Africa 2010 qualifying in impressive fashion, picking up victories over Luxembourg, Latvia and Moldova, scoring eight times and conceding none in the process. The 2004 European champions subsequently suffered their first loss in Group 2 when going down 2-1 at home to Switzerland, their clearest rivals for an automatic qualifying berth. After bouncing back with four points from their double-header against Israel, drawing 1-1 away and winning 2-1 at home, the Helvetians then undid the Greeks once more – this time triumphing 2-0 on Swiss soil. Rehhagel’s troops then allowed Switzerland to extend their advantage in the standings by only drawing 1-1 in Moldova, a result that also brought Latvia back into the hunt for second. A thumping 5-2 victory over the latter in Greece’s penultimate group match virtually clinched a play-off spot, however, which was sealed by the final day 2-1 win against Luxembourg. The European Zone play-off draw pitted captain Georgios Karagounis and Co against Ukraine, opponents who had taken four points from the Greeks in Group 2 of qualifying for Germany 2006. This time around, after a 0-0 draw in Athens, Greece grabbed a 1-0 second-leg success in Donetsk, the decisive goal coming from Dimitrios Salpingidis. The star players There will be no shortage of experience for the Greeks to call on come South Africa 2010. Chief among their veteran performers are defender Sotirios Kyrgiakos, who played more qualifying minutes than any other squad member, and former Inter Milan and Benfica midfielder Karagounis. Nor are they slouches going forward, boasting as they do ten-goal Theofanis Gekas - the top scorer in European Zone qualifying - and the physical presence of four-goal Angelos Charisteas, scorer of the winner in the final at EURO 2004. The coach South Africa 2010 will be coach Rehhagel’s first FIFA World Cup finals, where he is set to be the oldest strategist on show. After a glittering career in his homeland, the German boss has earned worldwide recognition for his achievements with the Greek national team since taking over in 2001. With Greece having only reached one FIFA World Cup and one European Championship prior to his arrival, within three years of taking the post Rehhagel had guided the Greeks to EURO glory, before going on to clinch qualification for both EURO 2008 and South Africa 2010. Records • Greece will be determined to improve on their showing at USA 1994, where they sank to group-stage defeats against Argentina (4-0), Bulgaria (4-0) and Nigeria (2-0) and headed for home at the first hurdle. • That competition on United States’ soil was the Greeks’ first and only previous appearance at the finals of a FIFA World Cup. What they said “The players have been rewarded for their incredible passion and competitive spirit. We said that before achieving success you need to have the Gods on your side.†Otto Rehhagel, Greece coach. Pouletopic: http://www.vblforum.nl/Thread-Poule-B-Argentinie-Nigeria-Zuid-Korea-Griekenland |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hopelijk niet weer zo ultra verdedigend en afwachtend als op het EK
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Inderdaad zoiets had ik nog nooit gezien eigenlijk. Griekenland
eerste ronde weg svp
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Anti-voetbal is niet welkom
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Niet mijn favoriet dit...
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hellas
![]() Hopelijk met Mitroglou
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Outsider natuurlijk met Charisteas in de spits
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
Griekenland in 2004 was gewoon een heldenactie. Spelen als een eenheid, winnend van iedereen met passie en compact voetbal. 2008 is nooit gebeurd. Dat beelden jullie je in. .
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
![]() Wat denk je, zullen ze deze keer wat beter voor de dag komen dan twee jaar terug? |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
Ninis, Papastathopoulos, Tzorvas (niet heel jong, maar beter dan Nikopolidis) etc etc. Ik verwacht iets meer voetbal dan Euro 2008 iig .
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Staat George Clooney niet meer op doel?
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bij Griekenland denk ik aan dat kuttoernooi in 2004, het voorlopig enige interlanddoelpunt van Rubén de la Red in 2008 en de enorme kutduels tegen Oekraïne in de play-offs, waar ik voor het eerst in de historie voor Griekenland was, want die Oostblokkers speelden nog veel slechter.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
2 van de 3 landen geloot van de schande van 1994..
REVENGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!! ! .
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
Ouderdom, geheugenverlies, maar Rehhagel houdt stand .
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dagglala, ik vind het leuk voor je als de Grieken het goed gaan doen, maar ik heb echt helemaal niks met het land, met hun spelers of met hun speelstijl. Ik vind het allemaal ook weinig indrukwekkend.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
.En toen verloren we de laatste oefenpot met 4-0 van Nederland. |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
!!!!!!!!!!!!!!"En ik ben Ajacied, dus het resultaat boeit me niet. __________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Wie is eigenlijk jullie keeper Daggla?
![]() Die Nikopolidis toch niet meer of wel
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
Al vind ik persoonlijk dat Xalkias er meer recht op heeft. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Voor 23 van deze mannen gaat Daggla straks juichen:
Doel: Michalis Sifakis (Aris Saloniki), Alexandros Tzorvas (Panathinaikos), Kostas Chalkias (PAOK Saloniki) Verdediging: Giourkas Seitaridis (Panathinaikos), Loukas Vintra (Panathinaikos), Evangelos Moras (Bologna, Ita), Socrates Papastathopoulos (Genoa, Ita), Sotiris Kyrgiakos (Liverpool, Eng), Avraam Papadopoulos (Olympiakos Piraeus), Vasilis Torosidis (Olympiakos Piraeus), Nikos Spiropoulos (Panathinaikos), Stelios Malezas (PAOK Saloniki), Giorgos Tzavellas (Panionios), Kostas Manolas (AEK Athene), Giorgos Galitsios (Olympiakos Piraeus), Stergos Marinos (Panathinaikos) Middenveld: Kostas Katsouranis (Panathinaikos), Alexandros Tziolis (Siena, Ita), Giorgos Karagounis (Panathinaikos), Sotiris Ninis (Panathinaikos), Christos Patsatzoglou (Omonia, Cyp), Grigoris Makos (AEK Athens), Sakis Prittas (Aris Saloniki), Lazaros Christodoulopoulos (Panathinaikos) Aanval: Aggelos Charisteas (1. FC Nürnberg), Dimitris Salpiggidis (Panathinaikos), Pantelis Kapetanos (Steaua Boekarest), Theofanis Gekas (Hertha BSC), Giorgos Samaras (Celtic), Kostas Mitroglou (Olympiakos Piraeus) |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Die problemen kwam na het succes(je)
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Gaat dit trouwens wel op het shirt passen of zullen ze een creatieve oplossing gaan bedenken?
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Erg vreemde keuzes op het middenveld trouwens.
Waarom Patsa meegaat is mij echt een raadsel. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Er moet heel wat veranderen als dit team de 2de ronde wil bereiken
.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
.
__________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Wat een onzinstuk zeg, eerste helft was Griekenland beter dan Korea, dat helemaal niets liet zien.
Tot aan de wissels in de tweede helft was het idd drama, maar dit is wel erg overdreven. We hadden twee goede kansen om op 1-1 te komen net voor het einde van de eerste helft... __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
__________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Die verneukte alles. Toen hij er uit was kon Griekenland gewoon drukken. Maar volgende wedstrijd staat ie er gewoon weer in natuurlijk .
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Gewoon weggespeeld door een stel Aziatische zaalvoetballers. Die Vyntra daar achterin, wat een hark is dat. Johan Boskamp op Sporza: "die gast heb de techniek van een paasei."
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
En dan Kyrgiakos van Liverpool op de bank zetten. Heel normaal allemaal kennelijk,
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Zuid-Korea was in de eerste helft ook gewoon beter, het is dat ze niet goed omgingen met de ruimte die ze werd geboden anders stond het al 3-0 bij rust.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Daggla, wat vind jij er eigenlijk van dat die Rehhagel er nog steeds zit?
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Vanaf de minuut dat Harry er uit was begon Griekenland kansen te krijgen. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Is 72, houdt vast aan tactieken waar je de spelers simpelweg niet voor hebt, selecteert op een enkeling na louter verdedigende middenveldeers en geeft de zeer zeer getalenteerde jonge spelers nauwelijks speeltijd. Bedankt voor 2004, bedankt voor de kwalificaties voor 2008 en 2010, maar de koek is echt echt op. Geen idee wie hem op moet volgen alleen. Geld is er niet, dus wellicht doet Griekenland een "Van Bastentje". __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Mmmmmm op het wereldkampioenschap is het nu 4 wedstrijden , 0 voor en 12 tegen , maar vergeet 2004 niet : Zeker geen gestolen titel , alles klopte en ook geen antivoetbal , en Portugal verlagen in de finale , terwijl Nederland weggespeelt werd door Portugal .
Een prestatie die eigenlijk niet te geloven is en als iemand slecht praat over Griekenland op voetbalgebied , moet je gewoon zeggen : Wij hebben net zo veel titels als jullie gehaald en dat is allebei een Europese Kampioenschap , dus wat zeur je nu ? Peace . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
AFCA
|
Nou niet gaan overdrijven he. Griekenland stelt als landenteam natuurlijk niet zoveel voor en heeft dat ook nooit echt gedaan. Ze hebben het EK een keer gewonnen inderdaad, net zoals Denemarken dat ook een keer heeft gedaan vanuit een semi onmogelijke positie. Wat dat betreft is Griekenland een echte one day fly. Nederland is daarentegen een land dat meestal tot de kanshebbers wordt gerekend, vaak ver is gekomen op WK's en EK's en ooit 2 centimeter verwijderd was van de wereldtitel. Als je scorebordjournalistiek gaat toepassen kom je inderdaad bij beide landen uit op 1 titel, maar dat is echt veel te makkelijk. Koffers kunnen in ieder geval gepakt worden. Als ik Argentinie en Nigeria nu zie spelen, dan eindigt Griekenland gewoon stijf onderaan. __________________ There is nothing like returning to a place that remains unchanged to find the ways in which you yourself have altered |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Volgens mij speelden ze alleen maar lange ballen, vooral in de eerste helft. Een beetje net als Uruguay maar dan met een slechte verdediging.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Is het al zeker dat Rehhagel na het WK vertrekt?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
Kritiek mag , maar wel op een enigzins respectvolle manier . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Griekenland heeft hier gewoon helemaal niets te zoeken en krijgt het nog zwaar om überhaupt een doelpunt te maken, laat staan een punt pakken. Edit: van dat doelpunt is wel wat overdreven trouwens
|
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Griekenland: Met de schande van '94 nog vers in het geheugen.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|