Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30-11-09, 18:20 Standaard   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

It almost goes without saying that Brazil, the five-times world champions, go into every FIFA World Cup™ heavily favoured to add yet another star to the legendary Amarelinha shirt. Having played for A Seleção at three editions of the global showpiece, coach Dunga will be fully aware that any outcome other than a sixth world crown will likely be considered a failure.

The road to South Africa
The fans' at times vitriolic reaction to Brazil's results and performances particularly early on in the qualifying phase illustrates just how demanding they can be. Despite ending the preliminary event on top of the standings, after recording nine wins, seven draws and two defeats, and having clinched a South Africa 2010 berth with three matchdays to spare, the Auriverde camp had been subjected to a torrent of abuse after successive goalless home draws against Argentina, Bolivia and Colombia. Dunga's charges really hit their stride from April 2009, however, racking up five wins in a row including two landmark away results: a 4-0 humbling of Uruguay in Montevideo and a 3-1 defeat of arch-rivals Argentina in Rosario. It was the latter which confirmed their passage to South Africa.

The star players
Picking just a few names from a country so prolific at producing footballing talent is no easy task, though 2009 did underline the importance of certain key players. Starting between the sticks and we have keeper Julio Cesar, whose safe hands are a vital feature of A Seleção's miserly defence. The triumphant FIFA Confederations Cup South Africa 2009 campaign cemented Kaka's place as the man Brazil look to for inspiration, a fact reflected in him taking the adidas Golden ball. Meanwhile up front, Luis Fabiano proved himself a truly world-class finisher with five goals including a priceless brace in the 3-2 final win over the USA.

The coach
Upon taking the job in August 2006, Carlos Caetano Bledorn Verri, better known as Dunga, had already experienced the full gambit of emotions that come with playing for Brazil. Indeed, having been among the scapegoats targeted after the disappointment at Italy 1990, the powerful midfielder skippered Brazil to victory four years later in the USA. Despite the Brazilian national team position being his first coaching role, Dunga answered those who doubted his credentials by guiding A Canarinha to triumph in the 2007 Copa America, the FIFA Confederations Cup 2009 and qualifying the team for South Africa 2010 with room to spare.

Records
- Brazil are preparing to contest their 19th consecutive FIFA World Cup finals. They are the only country to have taken part in every edition of the global showpiece.
- They are also the only country to have won the title five times: amassing a total of 64 victories, 14 draws and 14 defeats in 92 games played.
- Between 15 June 2008 and 11 October 2009, A Seleção went 19 games unbeaten.

What they said

"We have to learn to live with the favourites' tag. We mustn't let it turn into something negative, as it has done in previous years." Kaka, following the win over Argentina which clinched qualification

Pouletopic
http://www.vblforum.nl/Thread-Poule-...rkust-Portugal

Laatst gewijzigd door Nico; 09-06-10 om 14:40
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 01-12-09, 17:20   #2
Hoi

Ondanks dat ze goede voetballers hebben, hoop ik dat ze zo snel mogelijk worden uitgeschakeld.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 23:01 sad   #3
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Vier 0-0's in negen thuisduels.
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 23:04 wink   #4
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Spelen matig voetbal tegenwoordig, maar Kaka en Pato gun ik het wel.

Oud 09-02-10, 17:01 sad   #5
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Robinho en Adriano wel, Ronaldinho niet opgeroepen
09 februari 2010

De Braziliaanse bondscoach Carlos Dunga heeft de aanvallers Robinho en Adriano opgenomen in zijn selectie voor de oefenwedstrijd tegen Ierland, op 3 maart in Londen. Hij deed daarentegen opnieuw geen beroep op Ronaldinho, hoewel die bij AC Milan weer regelmatig zijn kwaliteiten toont.

Volgens de Braziliaanse media wordt de kans dat Ronaldinho meegaat naar het WK steeds kleiner, al liet Dunga zelf weten dat de deur voor hem nog altijd open staat. Robinho, die bij Manchester City op een zijspoor was beland, lijkt een goede keus gemaakt te hebben door op huurbasis terug te keren naar Santos. De 26-jarige spits maakte bij zijn debuut zondag tegen Sao Paulo het winnende doelpunt.

Adriano ging al bijna een jaar geleden van Internazionale terug naar Brazilië. Hij speelt nu bij Flamengo in Rio de Janeiro. Dunga, die voor het duel met de Ieren ook onder anderen Kaka en Luis Fabiano laat opdraven, maakt zijn definitieve WK-ploeg in mei bekend. In Zuid-Afrika ontmoet het land Portugal, Ivoorkust en Noord-Korea.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-10, 20:14   #6
Hoi

Vaag, 2 spelers uit de Braziliaanse competitie verkiezen boven Ronaldinho.
Oud 10-02-10, 14:36   #7

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Heel vreemd, Ronaldinho begon eindelijk weer een beetje fatsoenlijk te voetballen.
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 14:04   #8
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Door het (defensieve) spel van Brazilie komen de kwaliteiten van bijvoorbeeld Kaka en Ronaldhino nooit helemaal naar buiten.
Was in 2002 en 2006 ook niet echt onder de indruk van de zogenaamde sambavoetballers. Brazilie had in 2006 dacht ik al uitgeschakeld moeten worden door Ghana ofzo.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 14:32   #9
Hup Holland!

En in 2002 door België.
Zjakkie is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 14:37   #10
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Zjakkie
En in 2002 door België.
Van Engeland wonnen ze ook maar moeizaam door een vrije trap van Ronaldinho terwijl Seaman te ver voor z'n doel stond.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 14:55   #11

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch geef ik ze een kans. Wat interessante linkjes:
http://www.guardian.co.uk/sport/blog...brazil-4-2-3-1
http://www.zonalmarking.net/2010/03/...lose-quarters/

Oud 20-03-10, 11:39 wink   #12
11 tegen 11, bal is rond

Ik gun het ze toch altijd wel weer.

Oud 05-04-10, 14:58   #13
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Roep om toptalenten Neymar en Paulo Henrique in Brazilië steeds luider

De druk op de Braziliaanse bondscoach Dunga om de twee toptalenten Neymar (18) en Paulo Henrique Ganso (20) mee te nemen naar het WK in Zuid-Afrika wordt alsmaar groter. De twee spelers van Santos blinken wekelijks uit bij hun club maar zijn nog altijd in afwachting van een invitatie voor de Seleção Brasileira. In het voetbalmaffe land is men van mening dat de nationale ploeg creativiteit ontbeert.

Veelal moeten de genialiteiten namelijk komen van Kaká, die echter een stroef seizoen draait bij Real Madrid. Zorgen dus in Brazilië, dat zoals iedere vier jaar als één van de topfavorieten afreist naar het wereldkampioenschap. “Het nationale team heeft geen creatieve middenvelders buiten Kaká”, zei de gezaghebbende columnist Alberto Helena Junior in een TV-programma. Met name van Paulo Henrique, die wekelijks uitblinkt achter de spitsen bij Santos, moet geacht worden die rol op zich te kunnen nemen.

Carlos Alberto Torres, aanvoerder van de Braziliaanse ploeg tijdens het WK van 1970, is diep onder de indruk van het duo. “Ik zou ze allebei meenemen, zonder twijfel. Ze weten hoe ze het spelletje moeten spelen. Onze nationale ploeg is een plek voor de beste voetballers en daar behoren zij toe.” Legende Pelé is echter minder positief. Volgens hem hebben Neymar en Henrique enkel in het staatskampioenschap iets bewezen, en dienen zij zich op nationaal én internationaal niveau nog te onderscheiden.

“Santos heeft nog nooit tegen een andere grote club uit Argentinië, Uruguay of Paraguay gespeeld en ook nooit tegen een Europese tegenstander”, zei de voormalig beste voetballer ter wereld. “Dat soort ervaringen heb je nodig op een WK.” Voormalig bondscoach Carlos Alberto Parreira, nu actief bij Zuid-Afrika, vult die kritiek aan. “Het is niet prettig voor een coach om een speler mee te nemen naar het WK zonder hem getest te hebben. Je weet nooit hoe ze zullen reageren onder andere omstandigheden en druk.”
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 05-04-10, 15:52 puh   #14
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Paulo Henrique: "Gevallen toptalent van Heerenveen groots in Zuid Afrika"

Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 05-04-10, 16:49 big smile   #15
11 tegen 11, bal is rond

Ik ken deze twee spelers alleen van naam en youtubefilmpjes, maar jonge Braziliaanse talenten zijn altijd leuk .

Oud 07-04-10, 15:35   #16
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Douglas moet mee
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-04-10, 11:32   #17

haalt brazilië nog een verassing uit de kast? zoals ronaldinho in 2002? die speelde toentertijd bij PSG en werd niet eens frans voetballer van het jaar ofzo.

Oud 13-04-10, 12:52   #18
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

grote kans dat Nederland ze in de kwart finale tegenkomt...
Conundrum is offline   Met citaat reageren
Oud 13-04-10, 19:30   #19
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker
haalt brazilië nog een verassing uit de kast?
Ik zal deze maar niet verder inkoppen .

Ik hoop dat Gomes en Alex meegaan en dat Alex een basisplaats krijgt .
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 13-04-10, 19:31   #20
Drums

Roberto Carlos wil ook nog mee
Oud 15-04-10, 19:53 surprise   #21

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek
Ik zal deze maar niet verder inkoppen .

Ik hoop dat Gomes en Alex meegaan en dat Alex een basisplaats krijgt .
Ik gok dat het Lucio - Juan wordt.

Oud 15-04-10, 19:54   #22
Lucky man

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus
Ik gok dat het Lucio - Juan wordt.
Dat denk ik ook, maar ik mag toch hopen .
Oud 15-04-10, 20:01   #23

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek
Dat denk ik ook, maar ik mag toch hopen .
Ik hoop mee.

Oud 15-04-10, 20:26   #24
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Roberto Carlos wil ook nog mee
Heubach bij Nederland ook
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 15-04-10, 20:56   #25

ik denk zelf aan douglas costa

Oud 19-04-10, 03:24   #26

Ik heb zo'n hekel aan Brazilië. Voornamelijk omdat mensen die niets van voetbal weten altijd voor Brazilië zijn . Weg met Brazilië!
Merkie is offline   Met citaat reageren
Oud 25-04-10, 17:39   #27

Brasil een van de favorieten en ze komen er weer aan nadat mensen ze al vergeten waren naar een minder tijd, de goddelijke kanaries zijn terug en hoe!
BonJovi is offline   Met citaat reageren
Oud 06-05-10, 16:39   #28
Drums

Brazilië WK-favoriet bij de media
Uitgegeven: 6 mei 2010 15:00
Laatst gewijzigd: 6 mei 2010 15:02

LONDEN - Het Braziliaanse voetbalelftal is bij de media de grote favoriet voor de wereldtitel in Zuid-Afrika.

Dit blijkt uit een enquête van de internationale sportpersassociatie (AIPS) onder tweehonderd journalisten uit 97 landen.

Brazilië kreeg 28,3 procent van de stemmen.

De vijfvoudig wereldkampioen eindigde hiermee ruim voor Argentinië, Europees kampioen Spanje en Engeland.

Bijna de helft van de ondervraagde journalisten denkt dat de Argentijn Lionel Messi van Barcelona topscorer van het toernooi wordt.
Oud 06-05-10, 17:35   #29

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie
Ik heb zo'n hekel aan Brazilië. Voornamelijk omdat mensen die niets van voetbal weten altijd voor Brazilië zijn . Weg met Brazilië!
ik heb een hekel aan brazilië, want nike

Oud 06-05-10, 18:13 wink   #30
11 tegen 11, bal is rond

Ik mag Brazilië wel. Minder grote namen dan 'normaal'. Minder spelers met statussen als Ronaldo, Ronaldinho, Roberto Carlos en Rivaldo. Een leuk team hebben ze wel staan.
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 06-05-10, 18:20   #31

denk dat ronaldinho er gewoon bij zal zijn. drukt nike wel even door. laatste tijd zit daar wat beweging in.

om robinho niet te vergeten

Oud 06-05-10, 19:01   #32
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

verkeerde topic
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-10, 04:17   #33

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik weet niet wat ik van dit team moet denken. Ze hebben de laatste tijd goede resultaten neergezet, maar ze moeten toch te pakken zijn denk ik, er zijn genoeg schijnbare zwakke plekken. De linkerkant is in principe verdedigend kwetsbaar en Felipe Melo, Kaká, Robinho en LuÃ*s Fabiano hebben allemaal een minder seizoen gedraaid. Plus, tijdens de Confederations Cup werden ze wel flink gehypet na die overwinning op een belabberd Italië, maar hebben ze verder ook weinig laten zien.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-10, 04:24   #34
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Brazilie wordt geen wereldkampioen in 2010.
Aanvoerder is nu online   Met citaat reageren
Oud 07-05-10, 10:23 standard ball   #35
11 tegen 11, bal is rond

denk dat ronaldinho er gewoon bij zal zijn. drukt nike wel even door. laatste tijd zit daar wat beweging in.

om robinho niet te vergeten
Nike bepaalt in jouw ogen alles wat er gebeurt he? Is Obama ook president van Amerika geworden vanwege Nike?
Oud 07-05-10, 10:30   #36

ze bepalen iig de tegenstanders waar ze tegen oefenen.

maar alle gekheid op een stokkie. ronaldinho zal wrs. wel mee gaan

Oud 07-05-10, 10:33 wink   #37
11 tegen 11, bal is rond

ze bepalen iig de tegenstanders waar ze tegen oefenen.

maar alle gekheid op een stokkie. ronaldinho zal wrs. wel mee gaan
In de periode dat hij erg goed bezig was bij Milan werd hij niet geselecteerd. Ik zie niet in waarom Dunga dat nu wel zou doen. Al zou ik het wel leuk vinden hoor.
Oud 07-05-10, 13:41 wink   #38
11 tegen 11, bal is rond

Dunga heeft WK-selectie rond en maakt deze dinsdag al bekend
Sommige bondscoaches hebben de maand mei nog wel nodig om de uiteindelijke selectie voor het WK in Zuid-Afrika definitief te maken. Brazilië-bondscoach Dunga heeft beduidend minder tijd nodig. Waar Bert van Marwijk aankomende dinsdag pas zijn voorlopige selectie van dertig man bekend maakt, zal Dunga dan zijn 23 man al aanwijzen die naar Zuid-Afrika gaan.

Op een persconferentie liet de keuzeheer van Brazilië weten al zijn selectie voor het mondiale toernooi op papier heeft staan en dat hij daar geen wijzigingen meer in aan zal brengen. Aankomende dinsdag zal hij zijn keuzes wereldkundig maken en weten de Brazilianen in ieder geval waar zij aan toe zijn.

Dat betekent overigens niet dat alle 23 spelers zich dan ook al moeten melden bij de bondscoach voor het trainingskamp. Meerdere spelers hebben nog clubverplichtingen en mogen zich dus later melden. Zo zullen Internazionale-spelers Julio César, Lucio en Maicon, alle drie vrijwel zeker van het WK, langer in Italië blijven om zich voor te bereiden op de finale van de Champions League, die 22 mei in Madrid wordt afgewerkt.
Oud 07-05-10, 14:42   #39
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder
Brazilie wordt geen wereldkampioen in 2010.
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 19:16   #40

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Dunga laat Adriano en Ronaldinho thuis

Ronaldinho en Adriano zijn komende zomer niet te bewonderen op het WK in Zuid-Afrika. Beide aanvallers zijn door de Braziliaanse bondscoach Dunga buiten de voorselectie gelaten.

Dunga geeft met het oog op het WK de voorkeur aan Robinho, Luis Fabiano, Nilmar en Grafite. Adriano en Ronaldinho werden al enige tijd niet meer opgeroepen door de keuzeheer, ondanks dat met name laatstgenoemde dit seizoen veel indruk maakt bij AC Milan en al diverse keren liet weten dolgraag mee te willen naar Zuid-Afrika.

Brazilië is voor het WK in een zware poule ingedeeld. De Zuid-Amerikaanse titelfavoriet neemt het in de groepsronde op tegen Portugal, Noord-Korea en Ivoorkust.
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 19:43   #41
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Brazilië:

Arqueros: Julio César (Inter de Milán), Ricardo Gomes (Tottenham) y Doni (Roma).

Defensas: Maicon (Inter de Milán), Daniel Alves (Barcelona), Gilberto (Cruzeiro), Michel Bastos (O. Lyon), Juan (Roma), Lúcio (Inter de Milán), Luisão (Benfica) y Thiago Silva (Milan).

Volantes: Gilberto Silva (Panathinaikos), Felipe Melo (Juventus), Josué (Wolfsburgo), Kléberson (Flamengo), Elano (Galatasaray), Ramires (Benfica), Kaká (Real Madrid) y Julio Baptista (Roma).

Delanteros: Robinho (Santos), Nilmar (Villarreal), LuÃ*s Fabiano (Sevilla) y Grafite (Wolfsburgo).
Niet echt een selectie die heel erg veel indruk op me maakt.
Zappie is nu online   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 19:45   #42
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Zappie

Niet echt een selectie die heel erg veel indruk op me maakt.
Vooral het middenveld en de aanval (met alleen Fabiano) lijken matig. Gilberto Silva loopt op z'n laatste been, Felipe Melo is niet echt denderend bij Juve, Kaka heeft het ook niet naar z'n zin in Madrid.

Ik snap ook niet echt waar de hoge verwachtingen vandaan komen. Wedkantoren zien Brazilië en Spanje toch wel als de grote favorieten...
El Cid is nu online   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 19:50   #43
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mr-Sander

Ik snap ook niet echt waar de hoge verwachtingen vandaan komen. Wedkantoren zien Brazilië en Spanje toch wel als de grote favorieten...
Ik zie het ook niet.Middenveld en aanval zijn voor Brazilië begrippen uitermate matig, verdediging is redelijk tot goed en ze hebben 2 hele goede keepers.
Zappie is nu online   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 20:15   #44

Josué en Ramires zijn nuttige werkpaarden hoor.

ik mis die jongen van liverpool trouwens

Oud 11-05-10, 20:15   #45

en pato zit er ook niet bij zie ik.....

Oud 11-05-10, 21:00   #46
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

en pato zit er ook niet bij zie ik.....
Pato
El Cid is nu online   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 21:39   #47

Dj_Day-V's Voetbal Forum schermafbeelding

De Tank anyone?
Dj_Day-V is offline   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 21:59   #48
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik snap niet dat die Luisao telkens de voorkeur boven Alex krijgt.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 22:15   #49
Hoi

Wtf geen Pato
Oud 11-05-10, 22:18 sad   #50
Lucky man

Ricardo Gomes
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:57.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site