Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17-11-09, 14:37 emo   #1

Hallo allemaal,

Al jarenlang erger ik me aan de EK en WK kwalificatie. Als Nederlands elftal fan kwel ik mezelf 2 jaar lang met zaadpotten tegen landen als IJsland en moet ik steeds 2 jaar wachten totdat Nederland eindelijk weer een paar potjes voor het echie op niveau kan spelen. En als je dan bij een sterk land zit en je wordt 2e in je poule moet je weer van die gare play-off wedstrijden spelen. En dat terwijl Europa zoveel leuke landenteams heeft dat de kwalificatieronde al een mooi, spannend "toernooitje" zou kunnen zijn. Daarom presenteer ik hier wat hopelijk ooit werkelijkheid wordt: 12 geplaatste grote ploegen in poules van 4 aangevuld met 12 aantrekkelijke teams die de voorrondes met succes hebben voltooid! En gewoon nummers 1 en 2 door!

Zo had afgelopen WK kwalificatie eruit gezien: http://www.imgdumpen.nl/images/bwy1258463654m.JPG
(uitleg: eerst ko-wedstrijden tussen de 10 slechtste landen, 5 winnaars komen bij de 19 geplaatsten voor de 2e ronde en de winnaars daarvan tegen de geplaatsten van de 3e ronde en daar de winnaars van komen in de poulefase tegen de grote landen!)

En dan had met een beetje gissen de poules er zo uitgezien:

pot1---------pot2-------------pot3------------pot4
Italië--------Nederland--------Turkije---------Ierland
Spanje------Kroatië-----------Rusland---------Zwitserland
Duitsland----Griekenland-------Zweden--------Bosnië en Herzegovina
Tsjechië-----Engeland---------Oekraïne--------Slovenië
Frankrijk-----Roemenië--------Servië----------Slowakije
Portugal-----Schotland--------Denemarken-----Hongarije

Dan krijg je sowieso 6 spannende leuke poules en 6 leuke wedstrijden voor het Nederlands elftal! Uiteindelijk zullen de beste teams gewoon naar het WK gaan en zal er geen poule zijn met Slowakije op 1 en Slovenië op 2 of een poule waar 1 land alles wint (en als je niet bij de eerste 2 eindigt van de 4 verdien je het ook niet) En het 13e WK ticket had naar de beste nummer 3 kunnen gaan.

(als studieontwijkend gedrag ging ik hier over nadenken en toen wilde ik het graag met iemand delen, dus heb ik me geregistreerd op het forum waar ik altijd alles wel lees maar me niet wilde inschrijven omdat ik een leven wilde houden.. )
Jog-M is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17-11-09, 14:42   #2
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Waar zijn die voorrondes op gebaseerd? Ik bedoel de teams die erin staan.

Een land als Zweden of Turkije gaat er natuurlijk nooit mee akkoord dat zij in de 3e voorronde staan terwijl Roemenië en Schotland geplaatst zijn en het de afgelopen jaren veel slechter hebben gedaan.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 17-11-09, 14:45   #3

Gebaseerd op de Fifa-wereldranglijst! (dus ook waar de huidige WK-kwalificatie potindeling op is gebaseerd) Zo doen ze het in Azië en Oceanië bijvoorbeeld ook!
Oud 17-11-09, 14:45 standard ball   #4
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

-never mind-
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 17-11-09, 14:47   #5

Wel grappig trouwens dat je de falers Turkije en Zweden noemt, je had ook Rusland en Denemarken kunnen zeggen.
Oud 17-11-09, 14:48   #6
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jog-M
Wel grappig trouwens dat je de falers Turkije en Zweden noemt, je had ook Rusland en Denemarken kunnen zeggen.
Och gewoon random voorbeeld hoor .
Denemarken was er afgelopen EK niet eens bij maar ik denk van de Turkse voetbalbond dat ze weleens heel dwars kunnen liggen dus vandaar dat ik die noem.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-09, 05:16   #7
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Wel een leuke opzet moet ik zeggen, zou het interlandvoetbal voor de meesten veel interessanter maken. Het is alleen wel vervelend dat veel klote landjes na 2 wedstrijden al weer klaar zijn. En het is sowieso positief voor de bevolking van weet ik veel Georgië ofzo als de elf sterren van Italie er een wedstrijd spelen..

De stem van de kleine landen moet je ook zeker niet onderschatten voor de FIFA/UEFA helaas..

Oud 22-11-09, 10:45   #8

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Erg leuke opzet inderdaad, alleen ik denk net als DMJN, dat de kleintjes dit niet gaan goedkeuren. Die spelen zo vrijwel geen interlands meer.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:50.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site