Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-01-10, 07:52   #201
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja op Wesley was ie snel uitgekeken
Dos37 is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 26-01-10, 15:53   #202
Valencianista

qsh0x's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Marwijk ziet Kameroen als sterkste opponent in WK-groep

Bert van Marwijk denkt ondanks de vroege uitschakeling van Kameroen op het WK niet dat Oranje een eenvoudige opgave zal krijgen tegen de Afrikanen. In het Eindhovens Dagblad liet hij voor de tweede keer in korte tijd een analyse los op De Ontembare Leeuwen van bondscoach Paul Le Guen. “Kijk eens waar die jongens allemaal voetballen.”

“De sterke punten zijn hun enorme fysieke kracht en hun snelheid. Het zijn vrijwel allemaal krachtpatsers, die ook nog eens atletisch zijn. Daarnaast kunnen ze zeer behoorlijk voetballen”, aldus Van Marwijk. “Die Song van Arsenal is een hele goede, Eto'o behoort tot de top en die nummer tien, Emana, kan er ook wat van. Kijk eens waar die jongens allemaal voetballen. Arsenal, Schalke, Marseille, Espanyol, Ajax, Inter, Monaco. Geen enkele speler die nog in eigen land voetbalt. Dat zegt veel over het niveau.”

“Hun zwakte is dat het in het veld allemaal wat chaotisch is”, continueert hij. “In de eerste wedstrijd leden ze balverlies en waren bij de tegenaanval beide backs in geen velden of wegen te zien. Geen restverdediging, noemen we dat in ons jargon. Individueel is er veel klasse, maar als team hebben ze problemen met de organisatie. Maar dat maakt ze ook weer des te onberekenbaarder. Ik denk dat het onze moeilijkste tegenstander is, meer dan Denemarken en Japan.”

Afrika en Europa
Van Marwijk komt ook ter sprake over het contract tussen het Europese en het Afrikaanse voetbal. “Ik heb steeds het gevoel gehad dat het gat tussen het Europese en het Afrikaanse voetbal kleiner wordt, maar ik begin nu toch mijn twijfels te krijgen. Kameroen en Ivoorkust liggen er nu uit, terwijl dat met Ghana en Nigeria toch landen zijn die in alles wat verder zijn. Blijkbaar is het toch wat moeilijker om de spelers die in Europa spelen, precies hetzelfde te laten doen in de nationale ploeg.”

bron: voetbalzone
Ik denk dat Denemarken de betere ploeg heeft als ik gister de wedstrijd bekeek. Maar het vervelende aan die Afrikaanse ploegen is dat ze zulke sterke, atletische spelers hebben dat je er nooit simpel van wint. Als Nederland wil winnen zal het echt de bal moeten laten gaan en de duels op die manier proberen te vermijden. Als dat lukt zie ik niet zoveel problemen, ondanks de kracht en toch ook wel voetbalinhoud lijken veel Afrikaanse voetballers die in Europa actief zijn te vervallen in ren en vliegwerk.

Het is sowieso opmerkelijk hoe weinig ploegen daar daadwerkelijk tactisch onderlegd voetballen. Ik heb Ivoorkust zien zwoegen en werken, maar niet goed zien voetballen. Terwijl ook Ghana, Kameroen en Nigera toch geen goed voetbal hebben laten zien. Al deze ploegen hebben een groot deel van de spelersgroep in Europa voetballen, maar toch voetballen ze op dezelfde manier als Malawi, Angola en Burkina Faso.

In mijn ogen heeft Nederland het dan ook zelf in de hand en moeten we vooral naar onszelf kijken tijdens de Wk-poule. Nederland is instaat deze landen te verslaan en dat zal ook moeten gebeuren. Maar ik vind het knap en geruststellend dat de bondscoach zich hiervan bewust is, maar toch voor waakzaamheid kiest. Immers loop je natuurlijk niet zomaar over een ploeg als Kameroen (of elke Afrikaanse ploeg) of Denemarken heen.
qsh0x is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-10, 16:08   #203

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik was idd ook weinig onder de indruk van de verschillende toplanden op de Afrika Cup.
Denemarken lijkt me gevaarlijker als team.
neilpad is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-10, 16:35 big smile   #204
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Kameroen? Sterk?
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-10, 17:06   #205
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Kameroen? Sterk?
dat is mijn gevoel ook een beetje. Denemarken lijkt me stuk moeilijker.
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 16:23   #206
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Bouma is klaar voor rentree: ‘Alle ellende achter me gelaten’

Wilfred Bouma heeft zijn comeback kunnen maken bij Aston Villa. De verdediger deed met het tweede team van The Villans negentig minuten mee tegen de reserves van Chelsea. De voormalig PSV’er brak in juli 2008 zijn rechterenkel in een intertotoduel met BK Odense, waarna hij geen officiële wedstrijd meer speelde op het hoogste niveau.

Op de website van Villa vertelt de verdediger dinsdagmiddag opgetogen over zijn terugkeer op het veld. “Dit is de derde keer dat ik terugkom, dus hopelijk is driemaal scheepsrecht. Ik heb alle ellende weggewerkt en achter me gelaten.” Bouma kwam in november al terug bij de selectie van Martin O’Neill, maar kreeg een terugslag vanwege een teenblessure.

Maandagavond maakte de 35-voudig international zijn opwachting in het reserveteam van zijn club. “Voorafgaand aan de wedstrijd hadden we afgesproken dat als ik een uur zou spelen het fantastisch zou zijn, en alles meer zou zelfs beter zijn”, benadrukt Bouma. “Dus dat ik de volle negentig minuten heb kunnen spelen, maakt me heel erg blij. Ik ben pas weer tien dagen in volle training. Ik ben heel tevreden met datgene waartoe ik al in staat blijk te zijn.”

De Helmonder kon zich maandag ook niet inhouden tijdens de wedstrijd. “Ik wil weer volledig wedstrijdfit worden en moest het maandag eigenlijk een beetje rustig aan doen. Maar dat is onmogelijk, want soms wil je er gewoon zo hard als je kan ingaan op het veld. Dat is ook precies wat ik gedaan heb en ik ben er prima vanaf gekomen”, besloot Bouma.
Hopelijk krijgt ie nu niet wéér een tegenslag te verwerken. Met een beetje geluk speelt ie de komende maanden veelvuldig en raakt ie weer op niveau. Een fitte Bouma zou tenslotte op zeker een toegevoegde waarde zijn voor het Nederlands elftal.
Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 23:30 wink   #207
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia
Een fitte Bouma zou tenslotte op zeker een toegevoegde waarde zijn voor het Nederlands elftal.
Bouma
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 03-02-10, 08:59   #208

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij moet eerst z'n oude niveau nog terug zien te krijgen. Een fitte Bouma op niveau kan zeker mee maar ik betwijfel of hij op die leeftijd binnen een paar maanden weer op dat niveau komt...
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 03-02-10, 14:41   #209
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeuke
Hij moet eerst z'n oude niveau nog terug zien te krijgen. Een fitte Bouma op niveau kan zeker mee maar ik betwijfel of hij op die leeftijd binnen een paar maanden weer op dat niveau komt...
Het lijkt mij eerlijk gezegd sowieso sterk dat ie nog veel gaat spelen bij Villa. Warnock is normaal gesproken eerste keus op links en Luke Young kan er ook spelen, terwijl centraal Dunne, Cuellar, Collins en als hij straks fit is Davies ook terecht kunnen. Bovendien staat het wel aardig achterin bij Villa dus denk ik niet dat O'Neill daar teveel aan wil sleutelen.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 03-02-10, 17:18   #210

Toen in de groepsfase vier jaar terug was Ivoorkust wel een vrij zware tegenstander in de praktijk. Beter dan het in de kwalificatiereeks ongeslagen Servie.
thettes is offline   Met citaat reageren
Oud 13-02-10, 20:10 big smile   #211
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Bert zou wel blij met deze speelweek
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 17-02-10, 23:42 wink   #212
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Pak je agenda: het speelschema voor EK kwalificatie is bekend!

Commentaar Van Marwijk en Koeman:
AMSTERDAM - Bondscoach Bert van Marwijk van het Nederlands elftal is tevreden met het speelschema van zijn ploeg in het kwalificatietoernooi voor het Europees kampioenschap voetbal in Polen en Oekraïne. Oranje start 3 september met een uitwedstrijd tegen San Marino en sluit op 11 oktober 2011 af bij Zweden.

,,We hebben voor 95 procent gekregen wat we wilden'', verklaarde Van Marwijk na vier uur vergaderen met de bondscoaches van de tegenstanders van het Nederlands elftal in de kwalificatiereeks. ,,We beginnen relatief makkelijk en het is natuurlijk de bedoeling dat we voor de laatste wedstrijd tegen Zweden al gekwalificeerd zijn. We komen alleen volgend jaar juni niet in actie. Dan moeten we maar een oefentrip maken.''

De kwalificatieduels worden voor het eerst op dinsdag en vrijdag afgewerkt. ,,Dat vind ik een goede zaak'', aldus Van Marwijk. ,,Op die manier zijn de spelers eerder terug bij hun clubs. Ik weet als voormalig clubcoach hoe belangrijk dat is. Ik begrijp ook dat het voor toeschouwers moeilijker is om om vrijdagavond een wedstrijd te bezoeken. Maar als coach gaat het toch om de voetballers.''

Het Nederlands elftal speelt behalve tegen San Marino en Zweden ook tegen Hongarije, Finland en Moldavië. Alleen de winnaar van de poule plaatst zich rechtstreeks voor de eindronde van 2012 in Polen en Oekraïne. Erwin Koeman, de bondscoach van Hongarije, beschouwt het Nederlands elftal als de grote favoriet voor de groepszege. ,,In principe spelen de andere landen om de tweede positie'', stelde hij. ,,In dit speelschema spelen we volgend jaar maart binnen vier dagen tweemaal tegen Oranje. Die duels kan je maar achter de rug hebben.''
rompompom is nu online   Met citaat reageren
Oud 18-02-10, 00:43   #213

Dj_Day-V's Voetbal Forum schermafbeelding

Meteen een kraker! Laatste wedstrijd kan ook kut zijn.

Vlaar in voorlopige selectie voor oefeninterland met Amerika

Ron Vlaar mag hopen op zijn rentree in het Nederlands elftal. De verdediger van Feyenoord, die onder Marco van Basten voor het laatst in Oranje speelde, is door Bert van Marwijk opgenomen in de voorlopige selectie voor het oefenduel met de Verenigde Staten. De definitieve spelersgroep wordt vrijdag 26 februari bekendgemaakt.

Het is voor het eerst dat Van Marwijk Vlaar selecteert. De verdediger van Feyenoord keerde dit seizoen terug in de basiself na een knieblessure en maakt een uitstekend seizoen door. Samen met André Bahia vormt hij een goed duo en de media vroegen al wekenlang om een rentree van Vlaar in Oranje. Die komt er nu mogelijk.

Ook Twente-middenvelder Wout Brama zit weer bij de voorlopig selectie. Hij maakte onlangs zijn debuut voor Oranje en mag hopen op een nieuwe kans. De wedstrijd tegen Amerika is de eerste vriendschappelijke wedstrijd van het Nederlands elftal in 2010; de tweede oefeninterland staat in mei rondom de trainingsstage in Oostenrijk gepland. Verder speelt het Nederlands elftal op 1 juni in Rotterdam tegen Ghana en op 5 juni tegen Hongarije in Amsterdam.

De voorlopige selectie:

Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Piet Velthuizen (Vitesse), Michel Vorm (FC Utrecht)

Verdediging: Edson Braafheid (Celtic), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (HSV), André Ooijer (PSV), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax)

Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Otman Bakkal (PSV), Mark van Bommel (Bayern München), Wout Brama (FC Twente), Orlando Engelaar (PSV), Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Inter), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Demy de Zeeuw (Ajax)

Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Eljero Elia (HSV), Klaas Jan Huntelaar (AC Milan), Dirk Kuyt (Liverpool) en Arjen Robben (Bayern München).
4 PSVers
Dj_Day-V is offline   Met citaat reageren
Oud 18-02-10, 01:54   #214
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Lekker, meteen even doelsaldo opbouwen tegen San Marino.
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 17-03-10, 14:05   #215
Gisteren riep v marwijk dat hij al 20 namen zeker weet.
Wie denken jullie dat het zijn?

Mijn zekerheidjes:
Steek, Velthuizen
Braafheid, Gio, Heitinga, Mathijssen, vd wiel, vlaar
Afellay, bommel, engelaar, de jong, sneijder, vdvaart, de zeeuw, schaars
kuyt, robben, elia, persie

Twijfelgevallen:
Huntelaar/Nistelrooy
Ooijer
Vorm/Boschker

Direct maar even mijn ideale opstelling aan de hand van huidige vorm spelers. (met uitzondering persie)

--------------Steek-------------
vd Wiel--Heitinga--Mathijssen--Gio
--------Zeeuw-----Bommel-------
Robben------Sneijder------Persie--
-----------klaas/ruud-----------

Keuze Klaas of Ruud is kiezen tussen twee klinische spitsen.
Kuyt wat mij betreft niet als centrumspits. Zou op een vleugel kunnen en dan persie in de spits, maar dan mis je creativiteit aan 1 kant en moet alles over Robben.
Andere optie is Robben Persie Elia, maar in vind Elia nog niet stabiel genoeg voor een basisplaats.
opinionr is offline   Met citaat reageren
Oud 17-03-10, 14:33   #216
We ride the apocalypse

DivineJester's Voetbal Forum schermafbeelding

Velthuizen en Vlaar zijn volgens mij ook nog geen zekerheidjes...
DivineJester is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-03-10, 16:48   #217
EAYS

Ik denk inderdaad dat ie Boschker of zelfs Timmer meeneemt als 3de man.
Oud 17-03-10, 16:50   #218
Banned

damsko's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoort deze niet in het WK forum?
damsko is offline   Met citaat reageren
Oud 17-03-10, 16:54   #219

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Vind je Vorm niet beter dan Veldhuizen? Van Vorm kan je in ieder geval zeggen dat die al één sterke wedstrijd voor het Nederlands elftal gekeept heeft.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 17-03-10, 17:17 wink   #220
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga
Vind je Vorm niet beter dan Veldhuizen? Van Vorm kan je in ieder geval zeggen dat die al één sterke wedstrijd voor het Nederlands elftal gekeept heeft.
Ik sla Vorm ook hoger aan dan Velthuizen. Ooijer wmb geeneens een twijfelgeval, die mag lekker op de bank gaan zitten. In Eindhoven en niet in Zuid-Afrika welteverstaan. Ik denk dat Babel nog bij de twijfelgevallen zit evenals Loovens (die zal ipv Ooijer kunnen).
rompompom is nu online   Met citaat reageren
Oud 23-03-10, 15:32   #221
Valencianista

qsh0x's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Ik denk inderdaad dat ie Boschker of zelfs Timmer meeneemt als 3de man.
Wat is er mis met Boschker?
qsh0x is offline   Met citaat reageren
Oud 23-03-10, 16:06   #222
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Voorlopig slotje tot na het WK.

Hier kan verder over NL gediscussieerd worden: http://www.vblforum.nl/Thread-Nederland-Zonder-spelersvrouwen-eindelijk-eens-kampioen
Nico is offline   Met citaat reageren
Oud 30-01-11, 21:10 Standaard   #223

Isiolo's Voetbal Forum schermafbeelding

Schopje ?
Isiolo is offline   Met citaat reageren
Oud 30-01-11, 21:49 Standaard   #224
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

Bertje moet keuzes gaan maken volgende wedstrijd. Robben, Van Persie, Sneijder en Van der Vaart zijn allemaal fit. De Jong is ook terug. Bovendien maakt Afellay de laatste tijd aanspraak op een basisplaats. Ben benieuwd hoe Bert dit gaat doen.

Oud 04-03-11, 17:01 big smile   #225
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

We gaan dus oefenen in en tegen Brazili. Klinkt leuk, maar dat gaan we doen in Goiania. Een saaie stad waar niks te beleven valt in het binnenland van Brazilie, met een hopeloos verouderd stadion zonder uitvak .

Oud 07-03-11, 10:20 Standaard   #226

vrij. 25-03-2011 20:30 Hongarije - Nederland Boedapest Euro 2012 kwalificatie
din. 29-03-2011 20:30 Nederland - Hongarije Amsterdam Euro 2012 kwalificatie
woe. 10-08-2011 00:00 Engeland - Nederland London vriendschappelijk
vrij. 02-09-2011 20:30 Nederland - San Marino Eindhoven Euro 2012 kwalificatie
din. 06-09-2011 20:30 Finland - Nederland Euro 2012 kwalificatie
vrij. 07-10-2011 20:30 Nederland - Moldavie Rotterdam Euro 2012 kwalificatie
din. 11-10-2011 20:30 Zweden - Nederland Euro 2012 kwalificatie

Oud 11-03-11, 15:13 thumb up   #227
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

We voegen 15 november Duitsland - Nederland toe op de kalender. In Hamburg
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-03-11, 02:43 Standaard   #228
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Altijd mooi tegen Duitsland
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 14-03-11, 12:24 Standaard   #229
EAYS

In Hamburg al helemaal.
Oud 14-03-11, 12:25 Standaard   #230
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Reeperbahn

Jammer alleen van dat volk wat op dit soort wedstrijden afkomt

Hoort u dat? Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als n man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 14-03-11, 12:26 Standaard   #231
EAYS

Ja ik zie mezelf al staan op de Reeperbahn met die indiaan naast me
Oud 14-03-11, 14:28 Standaard   #232

Babbatuur's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
Ja ik zie mezelf al staan op de Reeperbahn met die indiaan naast me
Die komt, doordat ie bedreigd is, toch niet meer bij wedstrijden van Oranje? Volgens mij zit ie nog wel altijd bij WKE toch?

Oud 14-03-11, 15:23 Standaard   #233
EAYS

Oorspronkelijk geplaatst door Babbatuur Bekijk bericht
[...]

Die komt, doordat ie bedreigd is, toch niet meer bij wedstrijden van Oranje? Volgens mij zit ie nog wel altijd bij WKE toch?
Als ie bij WKE komt lijkt het me sterk dat ie wordt bedreigd dan zal het eerder andersom zijn
Oud 20-03-11, 18:01 Standaard   #234
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Na Robben heeft nu ook Theo zich afgemeld. Eens kijken in hoeverre dit later in de avond zal oplopen.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 30-03-11, 07:24 Standaard   #235

Gister een heerlijke wedstrijd gezien in de Arena
Wat wedstrijd zeg

Oud 30-03-11, 08:46 Standaard   #236
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Hoogtepunt waren de kicksen van Elia .

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Internationaal

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:45.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site