Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Hobby & Vrije Tijd
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-11-10, 18:19 Standaard   #1
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

Om even on-subforum te gaan een topic over een soort hobbie van mij. Echte hobbies heb ik niet maar deze komt toch het meest in de buurt.

Ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar het is er gewoon.
Vliegen vind ik ook niet leuk ofzo, maar alles er omheen trekt mij.

Ik ben geinteresserd in de marktontwikkelingen, speel graag met mijn flight yoke (niet metaforisch bedoeld) FSX, lees ook graag discussies op sites als airliners.net en bijv. de sfeer op een luchthaven vind ik lekker relaxed.
Overigens ben ik geen spotter ofzo hoor, moet er niet aan denken, maar als ik met de bus langs AMS kom kijk ik toch altijd met plezier naar de airside.

Ook heb ik stagegelopen bij een bedrijf wat in de luchtvaart actief is en toen merkte ik ook dat mijn motivatie een stuk groter was (logisch), maar dat was echt een supertijd (wat ook door het bedrijfsklimaat kwam).

Zelf ambieer ik nog steeds om een pilotenopleiding te doen (ja ondanks dat ik vliegen weinig aan vind). Heb mij er vroeger in verdiept en toen eerst maar een 'normale' opleiding gedaan. Ik ben er wel redelijk uit wat voor een werk ik later wil gaan doen, maar in de tussentijd heb ik nog genoeg ruimte voor een andere opleiding (deze dus en als die slaagt ga ik daar ook mee door, mits de markt het toelaat wat op dit moment nog meevalt).

Toevallig zag ik dat een oud teamgenoot van mij nu de KLM flightacadamy aan het volgen is en nu in Arizona zit. Hem ga ik binnenkort denk ik benaderen over eenw at gedetailleerde inhoud van de opleiding.
MOcht ik er uiteindelijk toch niet aan beginnen ga ik er zeker veel aan doen om in de luchtvaart terecht te komen met mijn marketingopleiding (en dan doel ik niet op werk waarbij je elke twee weken naar Asia ofzo moet vliegen).

Zijn er hier meer mensen geinteresseerd in de luchtvaartwereld (Tomasso kan ik mij herinneren?). Ervaringen? Ambities? Zo ja, ik hoor ze graag anders is dit topic binnen een week dood.
Verder kunnen we hier natuurlijk ook nieuws en ontwikkelingen bijhouden.

413
EddyAlbena is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 15-11-10, 21:43 smile   #2
AFCA

Riro's Voetbal Forum schermafbeelding

Luchtverkeersleider niks voor je?

Verder heb ik ook niks met vliegen, vind het alleen wel altijd fascinerend om te zien hoe zo'n groot zwaar ding in de lucht kan blijven hangen en ook nog eens tot kilometers hoogte kan komen enzo.

Riro is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-10, 21:46 Standaard   #3
Mijn vader zijn grootste hobby is vliegen. Hierdoor ga ik wel eens mee, zie het zelf als een handig vervoersmiddel.
robdegekste is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-10, 21:54 Standaard   #4
Oorspronkelijk geplaatst door Riro Bekijk bericht
Luchtverkeersleider niks voor je?

Verder heb ik ook niks met vliegen, vind het alleen wel altijd fascinerend om te zien hoe zo'n groot zwaar ding in de lucht kan blijven hangen en ook nog eens tot kilometers hoogte kan komen enzo.
Wilde ik vroeger worden. Heb zelfs nog een dagje meegelopen in die hal bij Schiphol-Oost daar. Schijnt een enorme uitzondering te zijn geweest dat ik toen mee mocht. Het is er nooit van gekomen, ik ben andere, ook leuke, dingen gaan doen.

Vliegen en alles er omheen trekt me nog wel steeds. Ik vlieg best vaak, keer of zeven/acht per jaar zeker de laatste twee jaar. Het starten en landen blijf ik fantastisch vinden. Ik rijd ook nog wel eens in Hoofddorp de snelweg op vlak voor de landingsbaan, fantastisch als zo'n kist dan vlak boven je langskomt om te landen op Schiphol!

Ben ook vaak op de motorenafdeling van de KLM geweest omdat er familie werkt. Blijft mooi om te zien. Dat je gewoon in zo'n motor kunt staan en zo.
kevin6188 is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-10, 21:57 Standaard   #5
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Tomasso deed toch iets in de ruimtevaart?

Oud 15-11-10, 22:00 Standaard   #6

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Sfeer op vliegvelden vind ik meestal heerlijk. Tenzij het kleine vliegvelden zijn waar niks te doen is. Vind het ook altijd prachtig om te vliegen. Bij voorkeur altijd een stoel bij het raam.

En vliegtuigen uit WWII =
Aanvoerder is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-11-10, 22:03 Standaard   #7
SuperPalmboom

Maar de meeste motoren zijn toch van Rolls Roys?

Air crash investigation is wel een top programma

Oud 15-11-10, 22:25 Standaard   #8
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind de sfeer op vliegvelden ook altijd geweldig, altijd die drukte je bent er nooit alleen.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-10, 22:31 Standaard   #9

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
Ik vind de sfeer op vliegvelden ook altijd geweldig, altijd die drukte je bent er nooit alleen.
Al die fascinerende buitenlanders en al die lekkere wijven.
Oud 15-11-10, 23:04 Standaard   #10

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Mijn vader was bijna piloot geworden. Helaas 1 test niet gehaald. Had ik wel erg tof gevonden

Oud 15-11-10, 23:09 hearth   #11
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe vaak je het ook doet, vliegen is en blijft best wel een big happening
Als een paradox kijk ik er altijd naar uit om te gaan vliegen, terwijl ik weet dat ik er ook tegenop zie omdat het zó saai is in het vliegtuig. Misschien komt dat door de bestemming (vakantie, familie, etc). Maar het blijft wel fascinerend

Oud 15-11-10, 23:12 emo   #12

Ik vind het altijd zo debiel dat mensen gaan klappen na de landing

Oud 15-11-10, 23:25 Standaard   #13

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
Ik vind het altijd zo debiel dat mensen gaan klappen na de landing
Mwoh, beter dan dan die ene Oekraiener die tot 3 keer toe tijdens de landing van z'n plaats opstond. Gillen over en weer om 'm weer te laten zitten.

Maar inderdaad, echt te dom voor woorden. Ik ga toch ook niet klappen als de tandarts een gaatje gevuld heeft? Die piloten doen gewoon hun werk.
Oud 16-11-10, 00:22 Standaard   #14
413

Volgens mij gebeurt dat klappen enkel nog op vakantiecharters, heb het zelf nog nooit mee gemaakt op lijnvluchten in ieder geval.

Het opstijgen en landen is inderdaad vet, stoel bij het raampje neem ik nooit aangezien mijn knie dat niet aankan. De tijd daartussen vind ik echt niks, ik boek altijd wel bij een airline die AVOD heeft, maar uiteindelijk maak ik er maar weinig gebruik van, alleen wat series, films heb ik de concentratie niet voor (en vind het geluid altijd bagger).
Ik vind overstappen ook helemaal niet erg, lekker chillen op het vliegveld, bij de gate zitten en wat andere kisten bekijken.

Tijdens mn stage werkte airside bij Hangar 11. Mijn bedrijf voerde het onderhoud uit voor de volledige KLM Cityhopper vloot. Jammer genoeg alleen de kleine kisten dus, maar het kantoor zat zowat op de landingsbaan en als je met de bus erheen ging moest je vaak stoppen voor grotere kisten die overstaken naar Hangar 9.
Bedrijf voert ook onderhoud uit aan het vliegtuig van de koningin en privejets van Philips en Endemol, mooie dingen zijn dat.

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
Volgens mij zijn Rolls Royce en General Electric redelijk verdeeld.

Luchtverkeersleider lijkt mij echt niks, moet je veel te veel concentratie voor hebben volgens mij en het lijkt me behoorlijk stressvol (en eigenlijk een beetje saai), neen, liever bestuur ik zelf zo'n ding.

413
Oud 16-11-10, 01:31 thumb up   #15
Suarez!

Klappen is echt debiel, behalve als je hem zelf inzet

Oud 16-11-10, 01:45 Standaard   #16
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
Zeker omdat je weet dat iedereen het fucking irritant vindt, tóch even een applausje inzetten.

Eigenlijk moet je dan ook consequent zijn. Als de stewardess heeft uitgelegd hoe je gordel werkt en hoe je in het tuutje moet blazen als het vliegtuig onverhoopt de zee in pleurt, allemaal klappen. Als de stewardess je een cola aangeeft, flink applaudisseren. Wanneer ze daarna zegt wat de buitentemperatuur is, dáverend applaus. (en joelen)

Sowieso vind ik het altijd hilarisch om net te doen alsof ik in Superman the Ride zit ofzo. Zodra het vliegtuig vol gas start om op te stijgen met je hoofd gaan schudden en je wangen zo los laten blubberen. Dat je maten je zo aankijken van 'pff, heb je hem weer'. (Sommige grappen blijf ik leuk vinden, ook als ik ze voor een tiende keer doe)

Ik blijf het fascinerend vinden om te beseffen hoe fucking hard je gaat in de lucht. 900 km per uur ofzo, stel je voor dat een auto zo hard voorbij raast als je op de fiets zit.

Van de andere kant blijf ik een paar dingen altijd eng vinden. Dat GLAS van een vliegtuigraampje? Of glas, laat ik het eerder billig plastic noemen. Soms tik ik er wel eens tegenaan, ik ben altijd bang dat ik het ruitje eruit tik. (Zal vast wel iets stevigs achter dat plastic zitten, maar toch)

Sinds m'n bijna dood-ervaring in Istanbul (inclusief doorstart vlak voor de landing, waar we loodrecht omhoog vlogen en ik denk zo'n 75% heeft zitten kotsen) heb ik wel een hele kleine vliegangst ontwikkeld, helaas. De enige keer in m'n leven dat ik serieus dacht dat dit wel eens het einde kon zijn.

Oud 16-11-10, 01:58 thumb up   #17
Suarez!

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
[...]

Zeker omdat je weet dat iedereen het fucking irritant vindt, tóch even een applausje inzetten.
True, iedereen ergert zich dood maar er zijn altijd idioten die als een lam schaap meeklappen (werkt ook heel goed in Amerika, onderweg hier naartoe in Ijsland, NY, Chicago & Cincinnati geland. Als ik niet overdreven klapte bracht iemand anders hem er wel in )
Eigenlijk moet je dan ook consequent zijn. Als de stewardess heeft uitgelegd hoe je gordel werkt en hoe je in het tuutje moet blazen als het vliegtuig onverhoopt de zee in pleurt, allemaal klappen. Als de stewardess je een cola aangeeft, flink applaudisseren. Wanneer ze daarna zegt wat de buitentemperatuur is, dáverend applaus. (en joelen)
True, maar de lol is er na het 4e applaus toch wat af door al die herhaalde boze blikken om je heen op een 12 uur durende vlucht

Sowieso vind ik het altijd hilarisch om net te doen alsof ik in Superman the Ride zit ofzo. Zodra het vliegtuig vol gas start om op te stijgen met je hoofd gaan schudden en je wangen zo los laten blubberen. Dat je maten je zo aankijken van 'pff, heb je hem weer'. (Sommige grappen blijf ik leuk vinden, ook als ik ze voor een tiende keer doe)
Heerlijk inderdaad, soms even heerlijk kinderachtig zijn. Buitenstaanders reageren zo mogelijk nog geïrriteerder en van een gefrustreerde 19-jarige puisterige puber met overgewicht die zich even wil bewijzen nog een opmerking krijgen. Ik kan er wel om lachen

Ik blijf het fascinerend vinden om te beseffen hoe fucking hard je gaat in de lucht. 900 km per uur ofzo, stel je voor dat een auto zo hard voorbij raast als je op de fiets zit.

Van de andere kant blijf ik een paar dingen altijd eng vinden. Dat GLAS van een vliegtuigraampje? Of glas, laat ik het eerder billig plastic noemen. Soms tik ik er wel eens tegenaan, ik ben altijd bang dat ik het ruitje eruit tik. (Zal vast wel iets stevigs achter dat plastic zitten, maar toch)

Sinds m'n bijna dood-ervaring in Istanbul (inclusief doorstart vlak voor de landing, waar we loodrecht omhoog vlogen en ik denk zo'n 75% heeft zitten kotsen) heb ik wel een hele kleine vliegangst ontwikkeld, helaas. De enige keer in m'n leven dat ik serieus dacht dat dit wel eens het einde kon zijn.
Meer dan hevige turbulentie (dat blikjes enzo van de kar afvallen) heb ik nog niet meegemaakt, dus ik ben gelukkig niet bang voor vliegenn. Alleen is het smerig als iemand naast je aan het kotsen is

Oud 16-11-10, 02:07 Standaard   #18
413

Ryanair dan, met hun trompetje

413
Oud 16-11-10, 02:51 Standaard   #19
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik haat vliegen, opstijgen is kut. Landen is relax
Dan heb ik het weer gehaald

Oud 16-11-10, 09:30 Standaard   #20

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het ook wel mooi. Voor m'n werk een tijdje geleden in de kelders van Schiphol geweest, waar de bagage afhandeling gedaan wordt. Dat is echt indrukwekkend. Hele achtbanen met karretjes waar de koffers vervoerd worden naar de juiste bagageband of container.

Oud 16-11-10, 09:32 arrow   #21

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Een vriend van me doet erg fanatiek aan zweefvliegen. Ik mag ook nog altijd een keer mee, lijkt me ook wel geweldig.

Verder vind ik vooral Aerodynamica erg ok.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-10, 10:10 Standaard   #22
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Erge turbulentie heb ik wel ooit is meegemaakt jezus wat ging het toen af. Was boven Indonesië zo'n tropische storm, piloot omroepen hij kon er niet meer omheen omdat ie te groot was nou dat hebben we geweten. Kwam ie in een luchtzak terecht 10 seconden een vrije val alle bagage ruimen los alle handbagage lag overal. Bebloede hoofden bij mensen. Dat was wel schrikken die vlucht heb ik verder ook niet meer geslapen.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-10, 12:42 Standaard   #23
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zit er over te denken om luchtverkeersleider te worden, ga in ieder geval nog een x kijken bij de opleiding, maar twijfel nog of het niet te eentonig is op een gegeven moment..

Oud 16-11-10, 13:31 arrow   #24

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles Bekijk bericht
Ik zit er over te denken om luchtverkeersleider te worden, ga in ieder geval nog een x kijken bij de opleiding, maar twijfel nog of het niet te eentonig is op een gegeven moment..
En de kans op een burn-out is ongeveer 100%....
Oud 16-11-10, 13:41 Standaard   #25
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Vliegtuigen.

Ik heb alleen jaren geleden een fake-noodlanding* gehad waardoor je me er voor geen miljoen meer inkrijgt.

* Het was met een maatschappij die niet mocht landen op Schiphol (Air Alfa), maar op de tickets en dergelijke stond gewoon dat ie wel naar Schiphol ging.. ineens maakten we allerlei vage bewegingen en toen maakten we een, volgens de piloot, noodlanding in Dusseldorf, waar het vliegtuig werd schoongespoten en weer 200 passagiers naar Turkije vloog. Hebben we met zijn 150'en nog zelf vervoer moeten regelen naar Nederland ook.... We werden compleet genegeerd.

Luchtverkeersleider heb ik ook altijd wel van gedroomd, maar ik ben er niet geschikt voor... Die stress... Daarmee haal ik echt niet de veertig.

Oud 16-11-10, 13:51 big smile   #26
Schiet van afstand

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf Bekijk bericht
[...]

Lekker thuis zitten.

Oud 16-11-10, 13:59 Standaard   #27
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Altijd (militair) piloot willen worden, maar met mijn ene goede oog (andere is 20%) zou de kans op slagen erg klein zijn. Apaches of F16 vliegen leek me briljant, desnoods "buschauffeur" voor Arke Fly ofzo.
Toen luchtverkeersleider, maar de moed zakte me in de schoenen toen ik eens beelden zag van die lui. In een bunker achter een radar-achtig schermpje.

Nu vind ik vliegen mooi, rondkijken op vliegvelden geweldig en de luchtoorlog van pak 'm beet '36 tot definitieve doorbraak autolock AA raketten zeer boeiend. WO I op zich ook wel, maar minder. Ik las vroeg ook heel veel strips waarin vliegen een hoofdrol speelde, Tangy & Laverdure bijvoorbeeld, maar ook Buck Danny en de historische stips van Biggles.

/gaat vanmiddag naar de 2e hands stripwinkel voor de eerstgenoemden.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-10, 14:18 emo   #28
Schiet van afstand

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
BFriggles.

Oud 16-11-10, 14:34 Standaard   #29
Koning.

Darkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
Mijn vader was bijna piloot geworden. Helaas 1 test niet gehaald. Had ik wel erg tof gevonden
Ik heb het ook op 1 test niet gehaald afgelopen jaar.

Oud 16-11-10, 16:36 Standaard   #30
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf Bekijk bericht
[...]

Daarom verdien je wss ook meer als 100k

Mocht je ongeschikt verklaad worden krijg je nog 60k

Oud 16-11-10, 16:52 Standaard   #31
Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
Toen ik van de zomer naar Oekraïne en Griekenland vloog, vlieg me op dat veel mensen kort voor de start een kruisje sloegen. Dat had ik eigenlijk nog nooit iemand zien doen voor we de lucht in gingen.
kevin6188 is offline   Met citaat reageren
Oud 17-11-10, 00:30 thumb up   #32
SuperPalmboom

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles Bekijk bericht
Treindienstleider

Oud 18-11-10, 12:22 thumb up   #33
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie dit topic te laat. Even doorlezen.

"Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag."
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 18-11-10, 12:27 thumb up   #34
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht

Air crash investigation is wel een top programma
Nah, RR is wel een grote speler, maar zo zijn er nog wel een paar. GE, Proctor&Gamble bijvoorbeeld.

Ow ja, voor degene die het nog niet weten, ik ben afgestudeerd met m'n opleiding voor luchtvaarttechnologie . Wil echter de commerciële ruimtevaart in . Virgin, en nu sinds gister KLM, laten zien dat er een markt voor is.

Laatst gewijzigd door Tomasso; 18-11-10 om 13:53

"Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag."
Oud 18-11-10, 12:34 hearth   #35
Woordvoerder Havana Club

Oud 18-11-10, 12:39 Standaard   #36

Vanavond weer vliegen!
Oud 18-11-10, 13:49 sad   #37
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso Bekijk bericht
[...]
ik ben afgestuurd met m'n opleiding voor luchtvaarttechnologie .
Waarom?

Oud 18-11-10, 13:53 angry   #38
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
[...]

Waarom?
Ze mochten me niet.

Oud 18-11-10, 14:09 emo   #39

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
Vanavond weer vliegen!
Paddo's?

Oud 21-11-10, 12:29 hearth   #40
Woordvoerder Havana Club

Oud 21-11-10, 13:11 puh   #41

gedrocht.
Oud 21-11-10, 13:19 hearth   #42
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 28-11-10, 08:33 Standaard   #43
413

Kwam een oude TWA promo tegen, jaren 50

413
Oud 06-12-10, 20:01 Standaard   #44
413

Continental verantwoordelijk voor ramp Concorde
Gepubliceerd: 6 december 2010 12:27 | Gewijzigd: 6 december 2010 12:34
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 6 dec. Vliegtuigmaatschappij Continental is schuldig aan de ramp met de Concorde in 2000. De maatschappij is veroordeeld wegens dood door schuld door een Frans hof. Bij het ongeluk op het Parijse vliegveld Charles de Gaulle kwamen alle 109 inzittenden om het leven, evenals vier mensen op de grond.
Het bedrijf kreeg een boete van 200.000 euro. Een stuk metaal, dat eerder van een vliegtuig van Continental was afgevallen, veroorzaakte het vliegtuigongeluk met de Concorde van Air France. De Concorde reed daar met hoge snelheid overheen tijdens het opstijgen. Toen het stuk metaal opvloog, scheurde de brandstoftank.

John Taylor, een Amerikaanse onderhoudsmonteur van Continental, is volgens de rechter verantwoordelijk voor het losraken van het stuk metaal. Hij kreeg een boete van 2.000 euro en een voorwaardelijke celstraf van vijftien maanden opgelegd. De monteur zou begin juli 2000 op de luchthaven van Houston gebrekkig onderhoud hebben gepleegd aan het toestel van Continental.

Continental moet daarnaast een schadevergoeding van een miljoen euro betalen aan Air France, wegens geleden imagoschade. De Franse topadvocaat van Continental, Olivier Metzner, liet tijdens het proces vergeefs een 80.000 dollar kostende 3D-film zien. Daaruit zou blijken dat het toestel al vlam had gevat voordat de band van de Concorde het reepje metaal raakte.

nrc.nl - Economie - Continental verantwoordelijk voor ramp Concorde
Zo voorspelbaar, typisch Frans Zolang ze zelf maar niet de schuld krijgen, ongelooflijk dit.

413
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Hobby & Vrije Tijd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:21.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site