|
|
#1 |
|
Om even on-subforum te gaan een topic over een soort hobbie van mij. Echte hobbies heb ik niet maar deze komt toch het meest in de buurt.
Ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar het is er gewoon. Vliegen vind ik ook niet leuk ofzo, maar alles er omheen trekt mij. Ik ben geinteresserd in de marktontwikkelingen, speel graag met mijn flight yoke (niet metaforisch bedoeld) FSX, lees ook graag discussies op sites als airliners.net en bijv. de sfeer op een luchthaven vind ik lekker relaxed. Overigens ben ik geen spotter ofzo hoor, moet er niet aan denken, maar als ik met de bus langs AMS kom kijk ik toch altijd met plezier naar de airside. Ook heb ik stagegelopen bij een bedrijf wat in de luchtvaart actief is en toen merkte ik ook dat mijn motivatie een stuk groter was (logisch), maar dat was echt een supertijd (wat ook door het bedrijfsklimaat kwam). Zelf ambieer ik nog steeds om een pilotenopleiding te doen (ja ondanks dat ik vliegen weinig aan vind). Heb mij er vroeger in verdiept en toen eerst maar een 'normale' opleiding gedaan. Ik ben er wel redelijk uit wat voor een werk ik later wil gaan doen, maar in de tussentijd heb ik nog genoeg ruimte voor een andere opleiding (deze dus en als die slaagt ga ik daar ook mee door, mits de markt het toelaat wat op dit moment nog meevalt). Toevallig zag ik dat een oud teamgenoot van mij nu de KLM flightacadamy aan het volgen is en nu in Arizona zit. Hem ga ik binnenkort denk ik benaderen over eenw at gedetailleerde inhoud van de opleiding. MOcht ik er uiteindelijk toch niet aan beginnen ga ik er zeker veel aan doen om in de luchtvaart terecht te komen met mijn marketingopleiding (en dan doel ik niet op werk waarbij je elke twee weken naar Asia ofzo moet vliegen). Zijn er hier meer mensen geinteresseerd in de luchtvaartwereld (Tomasso kan ik mij herinneren?). Ervaringen? Ambities? Zo ja, ik hoor ze graag anders is dit topic binnen een week dood. Verder kunnen we hier natuurlijk ook nieuws en ontwikkelingen bijhouden. __________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Mijn vader zijn grootste hobby is vliegen. Hierdoor ga ik wel eens mee, zie het zelf als een handig vervoersmiddel.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Vliegen en alles er omheen trekt me nog wel steeds. Ik vlieg best vaak, keer of zeven/acht per jaar zeker de laatste twee jaar. Het starten en landen blijf ik fantastisch vinden. Ik rijd ook nog wel eens in Hoofddorp de snelweg op vlak voor de landingsbaan, fantastisch als zo'n kist dan vlak boven je langskomt om te landen op Schiphol! Ben ook vaak op de motorenafdeling van de KLM geweest omdat er familie werkt. Blijft mooi om te zien. Dat je gewoon in zo'n motor kunt staan en zo.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tomasso deed toch iets in de ruimtevaart?
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sfeer op vliegvelden vind ik meestal heerlijk. Tenzij het kleine vliegvelden zijn waar niks te doen is. Vind het ook altijd prachtig om te vliegen. Bij voorkeur altijd een stoel bij het raam.
En vliegtuigen uit WWII =
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Maar de meeste motoren zijn toch van Rolls Roys?
Air crash investigation is wel een top programma __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik vind de sfeer op vliegvelden ook altijd geweldig, altijd die drukte je bent er nooit alleen.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mijn vader was bijna piloot geworden. Helaas 1 test niet gehaald. Had ik wel erg tof gevonden
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hoe vaak je het ook doet, vliegen is en blijft best wel een big happening
Als een paradox kijk ik er altijd naar uit om te gaan vliegen, terwijl ik weet dat ik er ook tegenop zie omdat het zó saai is in het vliegtuig. Misschien komt dat door de bestemming (vakantie, familie, etc). Maar het blijft wel fascinerend __________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik vind het altijd zo debiel dat mensen gaan klappen na de landing
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
![]() Maar inderdaad, echt te dom voor woorden. Ik ga toch ook niet klappen als de tandarts een gaatje gevuld heeft? Die piloten doen gewoon hun werk.
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Volgens mij gebeurt dat klappen enkel nog op vakantiecharters, heb het zelf nog nooit mee gemaakt op lijnvluchten in ieder geval.
Het opstijgen en landen is inderdaad vet, stoel bij het raampje neem ik nooit aangezien mijn knie dat niet aankan. De tijd daartussen vind ik echt niks, ik boek altijd wel bij een airline die AVOD heeft, maar uiteindelijk maak ik er maar weinig gebruik van, alleen wat series, films heb ik de concentratie niet voor (en vind het geluid altijd bagger). Ik vind overstappen ook helemaal niet erg, lekker chillen op het vliegveld, bij de gate zitten en wat andere kisten bekijken. Tijdens mn stage werkte airside bij Hangar 11. Mijn bedrijf voerde het onderhoud uit voor de volledige KLM Cityhopper vloot. Jammer genoeg alleen de kleine kisten dus, maar het kantoor zat zowat op de landingsbaan en als je met de bus erheen ging moest je vaak stoppen voor grotere kisten die overstaken naar Hangar 9. Bedrijf voert ook onderhoud uit aan het vliegtuig van de koningin en privejets van Philips en Endemol, mooie dingen zijn dat. Volgens mij zijn Rolls Royce en General Electric redelijk verdeeld. Luchtverkeersleider lijkt mij echt niks, moet je veel te veel concentratie voor hebben volgens mij en het lijkt me behoorlijk stressvol (en eigenlijk een beetje saai), neen, liever bestuur ik zelf zo'n ding. __________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Klappen is echt debiel, behalve als je hem zelf inzet
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#16 |
Zeker omdat je weet dat iedereen het fucking irritant vindt, tóch even een applausje inzetten. ![]() Eigenlijk moet je dan ook consequent zijn. Als de stewardess heeft uitgelegd hoe je gordel werkt en hoe je in het tuutje moet blazen als het vliegtuig onverhoopt de zee in pleurt, allemaal klappen. Als de stewardess je een cola aangeeft, flink applaudisseren. Wanneer ze daarna zegt wat de buitentemperatuur is, dáverend applaus. (en joelen) Sowieso vind ik het altijd hilarisch om net te doen alsof ik in Superman the Ride zit ofzo. Zodra het vliegtuig vol gas start om op te stijgen met je hoofd gaan schudden en je wangen zo los laten blubberen. Dat je maten je zo aankijken van 'pff, heb je hem weer'. (Sommige grappen blijf ik leuk vinden, ook als ik ze voor een tiende keer doe)Ik blijf het fascinerend vinden om te beseffen hoe fucking hard je gaat in de lucht. 900 km per uur ofzo, stel je voor dat een auto zo hard voorbij raast als je op de fiets zit. Van de andere kant blijf ik een paar dingen altijd eng vinden. Dat GLAS van een vliegtuigraampje? Of glas, laat ik het eerder billig plastic noemen. Soms tik ik er wel eens tegenaan, ik ben altijd bang dat ik het ruitje eruit tik. (Zal vast wel iets stevigs achter dat plastic zitten, maar toch)Sinds m'n bijna dood-ervaring in Istanbul (inclusief doorstart vlak voor de landing, waar we loodrecht omhoog vlogen en ik denk zo'n 75% heeft zitten kotsen) heb ik wel een hele kleine vliegangst ontwikkeld, helaas. De enige keer in m'n leven dat ik serieus dacht dat dit wel eens het einde kon zijn. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#17 | ||||
)
![]()
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|||||
|
|
|
|
|
#18 |
|
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik haat vliegen, opstijgen is kut. Landen is relax
![]() Dan heb ik het weer gehaald
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik vind het ook wel mooi. Voor m'n werk een tijdje geleden in de kelders van Schiphol geweest, waar de bagage afhandeling gedaan wordt. Dat is echt indrukwekkend. Hele achtbanen met karretjes waar de koffers vervoerd worden naar de juiste bagageband of container.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Een vriend van me doet erg fanatiek aan zweefvliegen. Ik mag ook nog altijd een keer mee, lijkt me ook wel geweldig.
Verder vind ik vooral Aerodynamica erg ok.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Erge turbulentie heb ik wel ooit is meegemaakt jezus wat ging het toen af. Was boven Indonesië zo'n tropische storm, piloot omroepen hij kon er niet meer omheen omdat ie te groot was nou dat hebben we geweten. Kwam ie in een luchtzak terecht 10 seconden een vrije val alle bagage ruimen los alle handbagage lag overal. Bebloede hoofden bij mensen. Dat was wel schrikken die vlucht heb ik verder ook niet meer geslapen.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik zit er over te denken om luchtverkeersleider te worden, ga in ieder geval nog een x kijken bij de opleiding, maar twijfel nog of het niet te eentonig is op een gegeven moment..
__________________ 2e rings user. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Vliegtuigen.
Ik heb alleen jaren geleden een fake-noodlanding* gehad waardoor je me er voor geen miljoen meer inkrijgt. ![]() * Het was met een maatschappij die niet mocht landen op Schiphol (Air Alfa), maar op de tickets en dergelijke stond gewoon dat ie wel naar Schiphol ging.. ineens maakten we allerlei vage bewegingen en toen maakten we een, volgens de piloot, noodlanding in Dusseldorf, waar het vliegtuig werd schoongespoten en weer 200 passagiers naar Turkije vloog. Hebben we met zijn 150'en nog zelf vervoer moeten regelen naar Nederland ook.... We werden compleet genegeerd. Luchtverkeersleider heb ik ook altijd wel van gedroomd, maar ik ben er niet geschikt voor... Die stress... Daarmee haal ik echt niet de veertig.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lekker thuis zitten.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Altijd (militair) piloot willen worden, maar met mijn ene goede oog (andere is 20%) zou de kans op slagen erg klein zijn. Apaches of F16 vliegen leek me briljant, desnoods "buschauffeur" voor Arke Fly ofzo.
![]() Toen luchtverkeersleider, maar de moed zakte me in de schoenen toen ik eens beelden zag van die lui. In een bunker achter een radar-achtig schermpje. ![]() Nu vind ik vliegen mooi, rondkijken op vliegvelden geweldig en de luchtoorlog van pak 'm beet '36 tot definitieve doorbraak autolock AA raketten zeer boeiend. WO I op zich ook wel, maar minder. Ik las vroeg ook heel veel strips waarin vliegen een hoofdrol speelde, Tangy & Laverdure bijvoorbeeld, maar ook Buck Danny en de historische stips van Biggles. /gaat vanmiddag naar de 2e hands stripwinkel voor de eerstgenoemden.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
__________________ Ajax Amsterdam - Liverpool FC - Boca Juniors |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Daarom verdien je wss ook meer als 100k
![]() Mocht je ongeschikt verklaad worden krijg je nog 60k
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik zie dit topic te laat. Even doorlezen.
__________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Ow ja, voor degene die het nog niet weten, ik ben afgestudeerd met m'n opleiding voor luchtvaarttechnologie . Wil echter de commerciële ruimtevaart in . Virgin, en nu sinds gister KLM, laten zien dat er een markt voor is.
Laatst gewijzigd door Tomasso; 18-11-10 om 13:53 __________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
__________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Vanavond weer vliegen!
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
gedrocht.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
Zolang ze zelf maar niet de schuld krijgen, ongelooflijk dit.
413 |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De luchtvaart.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |