|
|
#1 |
|
De KEI-week is de algemene introductieweek voor alle aankomende eerstejaars studenten van de Hanzehogeschool, Rijksuniversiteit Groningen, VAG, SHG en HBO-NL. Het is de perfecte gelegenheid om de stad en al haar mogelijkheden te leren kennen en zo alle leuke aspecten van het studentenleven te ontdekken. Jij als eerstejaars student, de zogenaamde KEI-loper, bent hierbij natuurlijk het allerbelangrijkste! Tijdens de KEI-week staat alles in het teken van het leren kennen van je nieuwe studiestad in al zijn glorie! Er gaat immers niets boven Groningen!
De KEI-week vindt in 2010 plaats van maandag 16 t/m vrijdag 20 augustus. In deze week word je met ongeveer 12 tot 15 andere eerstejaars in een KEI-groep ingedeeld, waarmee je de verschillende activiteiten en evenementen gaat bezoeken. Dit varieert van informatieve evenementen over de RUG, Hanze of (sport)verenigingen, tot knallende feesten, cabaret en een relax evenement. Het programma is heel divers en bevat voor ieder wat wils. Tijdens de KEI-week mag je alle evenementen bezoeken die jou leuk en interessant lijken, maar niets is verplicht. De indeling van de KEI-groepen is deels willekeurig, wat inhoudt dat je met mensen van allerlei verschillende studies en uit allerlei verschillende steden bij elkaar zit, maar wel met dezelfde interesse (als je dat aangegeven hebt). Elk KEI-groepje heeft twee of drie KEI-leiders, dit zijn ouderejaars studenten die deze week met jullie zullen doorbrengen en jullie wegwijs maken in de stad. Ouderejaars zien het KEI-leiderschap als een mooie gelegenheid om deze week nog eens mee te maken. Dat zegt al genoeg! De KEI-week is een fantastische week waarin je kennis maakt met alle facetten van het studentenleven. Het is dan ook het begin van je studententijd in Groningen waar voor iedereen wat te vinden is, of je nu Groninger, Fries, Brabander, Hollander of buitenlander bent! De KEI-week is gewoonweg onmisbaar omdat: - Je kunt kennismaken met handige instanties van de RUG, Hanzehogeschool, VAG, SHG en HBO-NL die tijdens je studie van belang kunnen zijn; - Je hebt de mogelijkheid om met studentenverenigingen kennis te maken. In de KEI-week bieden zij allemaal een speciaal programma aan zodat je kunt kijken of je bij een vereniging lid wilt worden; - Je kunt kennismaken met verschillende sportverenigingen, culturele instanties en andere organisaties. Op de diverse evenementen krijg je een goed beeld van de vereniging of organisatie waar jij leuke of interessante dingen bij wilt gaan doen; - Je leert in een paar dagen tijd de weg in de stad Groningen. Ook als je Groningen al goed kent, zal je in de KEI-week ontdekken dat je als student weer op nieuwe plekken terechtkomt, waar je in de KEI-week alvast een beetje kennis mee kan maken. En hoe cool is het om met nieuwe studenten de stad te ontdekken, of als je al in Groningen woont, om jouw stad te laten zien?! - Je in de KEI-week al veel andere mensen leert kennen die de komende jaren ook in Groningen gaan studeren. Het leuke aan de KEI-week is dat je van allerlei verschillende opleidingen mensen leert kennen. Vele KEI-groepen zijn zelfs jaren later nog steeds bevriend; - En natuurlijk omdat de KEI-week een ontzettend leuke week is waar fantastische evenementen in plaatsvinden. Er is geen betere manier om je studentenleven te beginnen. Kortom: een magische week die je niet mag missen! Klik hier voor het programma. Voor meer informatie etc. ga naar Startpagina » KEI-week 2010 . Aangezien ik zelf in Groningen woon ken ik de KEI-week al, maar mag nu 'legaal' overal heen .Zijn er nog meer mensen hier die ook naar de KEI-week gaan/zijn geweest? __________________ 'Ik ben blij met FC Groningen.' Exit Huistra |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Zelf ga ik als eerste naar het openingsfeest
![]() Vor de rest kijk ik wel, hangt ook af van de chicks in mijn groep
__________________ 'Ik ben blij met FC Groningen.' Exit Huistra |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik ga er ook heen jonguh. M'n eerste jaar als student, leek me wel tof. Nog handigheidjes of tips?
![]() Ik ben trouwens de hele week alleen thuis, das sowieso een dikke plus, hoef ik met niemand rekening te houden. Laatst gewijzigd door Suikerklontje; 15-08-10 om 17:17 |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tsja tips, Misschien weet Prosac oid wel wat?
Je woont in Gronigen begrijp ik, ik ga sowieso naar het beginfeest, eindfeest en naar de kroegentocht (ook al ken ik ze al). Afhankelijk van mijn groep kijk ik waar ik nog meer aan mee ga doen. Als er allemaal chille chicks bij zitten ga ik ook mee eten etc ![]() Wel chill dat je alleen thuis bent. Ik kom je misschien nog wel tegen
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Als je een leuke groep hebt daar gewoon elke dag zuipen. Je zal zien dat na de Keiweek uitgaan ineens heel anders is.
__________________ .woorden binnen niks, eenden leggen de aaier. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volg je keigroepje, vind je er geen zak aan, gewoon inhaken bij een ander groepje. Wees niet verlegen en doe je ding. Laat je gaan. Maar drink met mate.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Okay, bedankt voor de tips. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat zijn: het groepje, de activiteiten etc.
Laatst gewijzigd door Suikerklontje; 18-08-10 om 12:28 |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gast!
![]() Trek jullie niks aan van die ouwe man hoor, lekker zuipen deze week! Geniet van het bier, de vrouwen en alle andere idioten van stad&ommelaand. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
#10 | |
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
![]() Zo kén ik je weer ouwe pik ouwe pijp hehehe heuuuujjj!! ![]()
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Denken jullie er trouwens over om lid te worden, dboi_01 en Suikerklontje?
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Een studentenvereniging, feutmans!
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ik denk het niet, als ik die foto's en flyers bekijk van een studentenvereniging, zie ik precies het steriotype student dat ik niet wil worden: een kakker.
Wel word ik, denk ik, lid van een studievereniging. Het lijkt me dat dat wel erg handig is voor bij de studie. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Je bent Fries, dan moet je gewoon bij die Fryske vereniging he.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik weet het nog niet
![]() Zie ik na de keiweek wel, eerst genieten ![]() Oja, een vriend van mij doet VWO 6 maar mag dus niet heen, kan hij zich ook gewoon inschrijven en wat invullen of wordt dat gecontroleerd??? hoe gaat dat? __________________ 'Ik ben blij met FC Groningen.' Exit Huistra |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hier in Utrecht begint dat gedodner ook weer. Altijd mijn parkje vervuilen, die kut roeiers
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Suikerklontje, hoe ging dat met jouw inschrijving? Ik ga mij morgen namelijk inschrijven, kan die vriend van mij dat ook gewoon doen?
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ik heb me online ingeschreven en daar moest je wel aangeven waar en wat je studeerde. Ik heb geen idee of ze dat morgen ook doen, maar het lijkt me wel, dus ik denk niet dat die vriend meekan, helaas.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hmm, misschien kan je wel gewoon een opleiding invullen
![]() Ben vandaag nog naar de stad geweest, het is nu al te druk, hoe zal dat de komende week wel niet zijn... Helemaal op donderdag als het ook nog eens stapavond is
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Begin jaren 90 ben ik er geweest omdat vrienden van me van The Nozems in de Vera de Kei-week openden.
Vera trouwens de beste concertzaal van Nederland. Ontdekken als eerste de goede bandjes.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Wat een kloteweer is het trouwens, al die arme donders gaan verzuipen deze dagen.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Woensdag lekker weer 1e jaars spelen bij m'n nieuwe studie. Ook voor het eerst met mensen van m'n eigen leeftijd in plaats van een jaar ouder.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
![]() Ik dacht dat je Fries was Suikerklontje.
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Zo maar even opgeven
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Deze week ook nog even langs de UIT. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
In welke groep zit je?
Het was trouwens al behoorlijk druk in de stad. Kaartje binnen gehaald en toen met wat vrienden een beetje rondgelopen op de informatiemarkt op de vismarkt. Gratis lunch gehaald en ziek veel folders en ander promotiemateriaal. Maar daar ben je op een gegeven moment ook wel klaar mee en om vanaf 10.00 tot 17.00 in de stad te wachten tot het etentje vanavond, is ook niet echt mijn ding. Dus daarom ben ik nu hier
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Lijkt me kei-gaaf
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Wow, was echt vrt! Met 2 andere jongens in een groep van 12 met vrouwelike bgeleidtsrers. waarvan Een superluek is.
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
pff, mijn buren kwamen vannacht om een uur of 4 thuis. Navigators. Zingen liedjes over God enzo. Gisternacht werd ik wakker van je; waaaaah vet geile wijven in de stad. NEUKEEEEEEEEEEEEe. Hypocriete stakkers.
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ah de keiweek...
Mijn moment of fame was toch wel dat mijn KEI-leiders buiten stonden te kotsen terwijl ik nog een biertje nam
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Jezus, wat ben ik brak. Het gratis patatje gisteren was geen goed idee, dat kwam er vanochtend weer uit
.Zometeen door naar de ACLO om de hele middag te gaan sporten en volgens mij ben ik vlieft geworden
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
op je begeleidster
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nu al verliefd dat wordt nog wat
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Schattig.
![]() Kies je moment uit Suikerklontje. Wacht tot ze heel dronken is, eind van de avond, al die andere kuikentjes uit je groepje al naar huis, en dan.. BAM! __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Mooi cliché blijft het toch. Maar wat Selinus zegt suikerklontje! Anders heeft prosac nog wel wat GHB voor je.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Jij hebt gisteren het laatste wat ik had opgehaald Grulez.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
brak
was echt 'kei' gaaf ![]() al die sportverenigingen ken ik wel, of hoef ik niet te kennen, check mijn groep vanavond wel weer
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Dus je kan het je nog wel herinneren?
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
En zorg dat je niet zo eindigt als onderstaande TIK-week (Tilburg)-loper, die schijtend in de bosjes in slaap is gevallen en zo al twee jaar op youtube staat.
|
|
|
|
|
|
#46 | |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ze is maar 1 jaar ouder heur!
![]() @dat filmpje van sielemans: wtf! ''Lekker'' gesport in de regen, zorgde wel weer voor hilarische momenten. Ook al zitten er 11 dames in m'n groepje, de 3 jongens vinden het toch nodig om vanavond Ajax te gaan kijken, dus wij zoeken nog een kroeg/bar/café waar je de wedstrijd live kunt volgen (het liefst in het centrum), dus weet iemand wat? |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Zo'n kroeg is der wel. Echte sportbar, maar ik weet em niet
![]() Edit; wat voor opleiding ga je doen suiker? En hyves van die chick
|
|
|
|
|
|
#49 | |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ik denk dat het in Irish Pubs wel uitgezonden gaat worden. Ik ga met m'n jaarclub vanavond ook de stad (Utrecht that is) in maar ik wil uiteraard ook Ajax zien, dus ik moet ook nog kijken hoe ik dat ga doen.
![]() Laat die wijven maar lekker dronken worden, kun je na de Amsterdamse overwinning daarna de voorzetjes inkoppen! (Haha, inkoppen...voorzetjes....voetbal... ![]() ![]() )
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
KEI-week
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|