|
|
#1 |
|
Simpele vraag, wat vind jij de beste film die je ooit gezien hebt?
Ik ga voor The Others. Op een verdwaalde maandagavond zag ik deze eens in de Sneak Preview. Een film heeft me nog nooit zo aangegrepen als deze.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
mmmm.. ik vind dat altijd moeilijk te zeggen, omdat ik volgende week weer een andere voorkeur zou kunnen hebben.
![]() Al vind ik Saving Private Ryan nog altijd een geweldige film, samen met Taegugki Himraywal. Maar in een ander genre vind ik Superbad en The Hangover juist weer geweldig.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gisteren toevallig 2 van mijn favoriete films ooit op TV; The Big Lebowski en Pulp Fiction.
Voor de rest vind ik Goodfellas, Se7en en Predator helemaal geweldig. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pfff, moeilijk.
Requiem for a Dream, Sin City, Monty Python and the Holy Grail of Inland Empire denk ik. Maargoed, ik vond bijvoorbeeld Eternal Sunshine of the Spotless Mind ook betoverend, maar om dat nu weer te vergelijke met bijv Sin City...
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
__________________ Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Moeilijk te zeggen. Het is inmiddels negen jaar geleden en in de tussentijd heb ik m nog maar één keertje teruggezien. Maar de mindfuck die ik toen kreeg vond ik zo briljant...
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erg lastig inderdaad, maar ik heb zelf 'The Usual Suspects' een aantal keer gezien en die vond ik wel erg goed, maar dat is inmiddels alweer even geleden, dus wellicht denk ik daar nu weer heel anders over.
Maar bijvoorbeeld 'Philadelphia' en 'The Green Mile' hebben veel indruk op mij achtergelaten. Pulp Fiction, Fight Club, Reservoir Dogs, Se7en blijven ook geweldig en aan de andere kant heb ik ook (op een hele andere manier natuurlijk) genoten van de Lord of the Rings trilogie en Avatar. Ik kan er helaas niet één kiezen als mijn absolute favoriet... __________________ "Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!" |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pulp fiction, Goodfellas, Godfather part II, Momento, Fight club, American History X
zo dat zijn er al een paar
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Daarom heb ik zelf ook niet echt één favoriete film, het is zo moeilijk vergelijken tussen verschillende genres. En sommige films vind ik meteen briljant, waarvan dan na verloop van tijd weinig overblijft, terwijl ik anderen rustig 5-6 keer op zet.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Het is allemaal erg moeilijk te vergelijken. De eerste films die meestal in mij opkomen zijn Memento, Fight Club en Trainspotting en natuurlijk 2001 A Space Odyssey,
.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
__________________ "Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!" |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Memento daar is ie
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Shawshank Redemption vond ik ook heeeel goed.
__________________ AFCA Eyong Enoh ~ Soms moet je laten zien wie de baas is in het veld. Dan ga je misschien wel eens over een grens heen, maar dat geeft niet.\" |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Zie dat The Departed nog niet genoemd is, blijf ik ook echt een hele sterke film vinden.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
The Lion King
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tja wat noem je de beste film. Ik ben niet zo van het films meerdere keren kijken, maar Reservoir Dogs is de enige film die ik al vaker gezien heb. Sterker nog elk jaar slinger ik hem aan.
Als ik echt naar een verhaal zou kijken, zou ik denken aan Se7en. __________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
American History X
Snatch Lock Stock __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
The Return, Raging Bull, Il Posto, La Meglio Gioventu, Irréversible, Mar Adentro, Cidade de Deus, Dogville.
__________________ It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Plan 9 from Outer Space
Slotje. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
#22 | |
![]() Deze staan op Fight Club na ook op m'n lijstje. Requiem for a Dream Godfather I LOTR trilogie Seven Good, Bad, Ugly Ja, best standaard maar goed
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
De meest lachwekkende film die ik ooit heb gezien was Team America World Police
.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Gladiatior, The Empire Strikes Back, Forrest Gump? Toch zeer vermakelijke films.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ik ken heel veel erg mooie films, geniale films, meesterwerken. Ik zou ze allemaal kunnen noemen (een groot deel is natuurlijk al genoemd), maar er is maar 1 film waar ik op elk willekeurig moment aan kan denken. Die zo'n indruk op mij heeft gemaakt, die niet saaier wordt bij de 10e keer, integendeel, hij wordt juist sterker. Natuurlijk heb ik het over The Big Lebowski
Alles eromheen, de gesprekken bij de bowlingbaan, de details, het ondergeschikte gestoorde verhaal, alles klopt in de film.
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Voor mij zijn The life of David Gale, Reservoir Dogs, The Usual Suspects en The Boondock Saints de toppers.
Al mag In Bruges daar misschien ook nog wel tussen staan. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
__________________ AFCA Eyong Enoh ~ Soms moet je laten zien wie de baas is in het veld. Dan ga je misschien wel eens over een grens heen, maar dat geeft niet.\" |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
__________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Terminator 2 - Judgment Day, Fight Club, LOTR, Pulp Fiction, etc, etc.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Was je ook zo blij toen ze eindelijk een Terminator met toekomst setting aankondigden?
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
American History X
Deze film is me tot op heden 't meest bijgebleven. Ik had in de Veronica-gids 'n stukje erover gelezen en wist dat hij op Lowlands gedraaid ging worden. Op dat moment was er niet veel op de podiums wat we wilden zien dus heb ik met wat moeite m'n vrienden mee de bioscooptent ingepraat. We hebben de hele film gestaan ('t was toch behoorlijk druk) en m'n maten bedankten me naderhand dat ik zo vastberaden was om die film te zien. Misschien door 't moment ook wel legendarischer geworden dan anders. __________________ If you're not a Manc, you're a wank! |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Dat zijn er een hoop.
Oldboy, Pulp Fiction, Platoon, Fear and Loathing in Las Vegas, Terminator 2, Jacob's Ladder, Requiem for a dream __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
#35 | |
Meteen downen.
__________________ Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Oh trouwens mijn all-time favoriet is The Last Boy Scout
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Gisteren The Big Lebowski en Pulp Fiction op TV en vandaag Predator. Het kan niet op!
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Voor mij is dat Once Upon a Time in the West.
![]() Geweldige shots, geweldige muziek en geweldige acteurs. Op papier een lange zit, maar ondanks het lage tempo merk je daar weinig van. __________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
A Beautiful Mind en The Green Mile vind ik geweldige films waar ik in het verhaal word meegesleept. Verder geeft, rare keuze misschien, The Beach me een enorm relaxed gevoel. Daar krijg ik echt het eeuwige zon zee strand idee bij. Chille muziek. Lekkere wijven. Relaxen.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
Dawn of the Dead
,Forrest Gump, Cast Away,A Beautiful Mind, American Beauty, The Usual Suspects, Snatch, Lock Stock, Die Hard (allemaal) ![]() Zombieland was ook wel tof trouwens ![]() The Green Mile vond ik tegenvallen, had eerst het boek gelezen ![]() Maar als ik morgen in dit topic kom... Kan het zo maar weer anders zijn ![]() EDIT: Phonebooth vergeten, toffe film ![]() En ik ben nog een engelse film/ miniserie vergeten. Warriors: Bosnia-Herzegovina heet'ie dacht ik. Ook indrukwekkend. Laatst gewijzigd door Keltie; 15-07-10 om 08:23 __________________ X360 Gametag: DutchKeltie "Komen wij Rotterdam?" Nee. "Ken je dat niet horen dan?" Ja. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
|
Laatst gewijzigd door Keltie; 15-07-10 om 08:24 __________________ X360 Gametag: DutchKeltie "Komen wij Rotterdam?" Nee. "Ken je dat niet horen dan?" Ja. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Die scoort bij mij ook heel erg hoog. Geniaal verhaal.
|
|
|
|
|
|
#46 | |
. Won ie later weet ik hoeveel Oscars haha.Later nog wel eens teruggezien, bleek inderdaad een best aardige film te zijn. __________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Zat gisteren even door mijn dvd collectie te struinen, Red Dawn is ook een film die ik geweldig vind. Jaren 80, Patrick Swayze in de rol van teenage Guerilla fighter, nadat de Russen en Cubanen de USA zijn binnengevallen op het hoogtepunt van de Koude Oorlog.
Sowieso vind ik de films uit die tijd die een dergelijk thema behandelen geweldig. ![]() Mooie film, zeker als je nagaat dat de eerste keer dat ik die film wou zien, de videorecorder het laatste half uur niet opgenomen had, pas jaren later weer op tv (niet te huur) en toen kon ik hem niet zien. Met het verkrijgen van internet een vhs willen bestellen, nooit aangekomen, later via internet als dvd kunnen bestellen en wel gekregen. Alleen al daardoor een geweldige film.
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Wellicht is het wel leuk als we lijstjes gaan maken? Of ben ik weer de enige die nu meteen de autistische tic heeft om alles te ordenen en op een rij te zetten?
Ik wil Sandman's topic natuurlijk niet kapen, het ging natuurlijk over DÉ film.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
American Beauty, god ja, haast vergeten. Geniale film.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Beste film ooit
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|