Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Hobby & Vrije Tijd
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28-03-10, 17:42 emo   #1

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Zelden zo veel verbijsterde gezichten gezien in een tv-programma. De omstaanders kunnen hun ogen nauwelijks geloven bij het aanschouwen van al die brutale, agressieve, vuilbekkende en overspelige oudjes.

De reacties zijn in dit humoristische programma minstens even grappig als de (geënsceneerde) provocaties, typisch voor verborgen camera-humor maar het is natuurlijk de leeftijd van de ‘Benidorm Bastards’ die het verschil maakt. Hoe zouden we zelf zijn als een opa ons plots om vloeitjes en wiet zou vragen? Als we twee oude dames over sexy lingerie zouden horen praten?

Als we een stel halfnaakte oudjes uit de bosjes zouden zien komen of in het zwembad onder de deuren van kleedhokjes gluren? Het is zo’n groteske omkering van het verwachtingspatroon dat de truc in bijna elke sketch werkt. En dat zijn er meer dan dertig, kort en snedig gemonteerd, met flarden eigentijdse popmuziek, het energieke format dat dezelfde makers eerder al gebruikten voor ‘Tragger Hippy’.

Even kort (anders mis je de volgende grap) en krachtig is de lach die de beste fragmenten ontlokt. Een oma die aan de telefoon vertelt welke drugs ze vorige nacht genomen heeft. De burgerwacht die mensen voor de gek houdt (en tegelijk een lesje leert). De twee kostelijke telefoongrappen die herinneren aan het betere radiowerk van Walter Capiau. Twee nonnen op een terras die de ober uitschelden voor klootzak en hem een welgemeende fuck you toewensen.

De acteurs in ‘Benidorm bastards’ maken deel uit van een generatie die door 2BE en de adverteerders al lang is afgeschreven. Wij maken ons sterk dat dit programma op een ander uur en een andere zender ook een groot deel van de senioren zou kunnen bevallen, na al die jaren van bejaarden bashen in de humor, op tv en in de theaters. Of zouden die mensen om twee uur ’s middags toch liever naar een belspelletje kijken?
http://www.youtube.com/watch?v=VjM_NCjF9rw

http://www.youtube.com/watch?v=6Tn2XG06C0Q&feature=related

Wat vinden we ervan? Potentie of niet? Mij lijkt het geen lang leven te hebben...

BigMAC is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 28-03-10, 19:32   #2
Grappig voor een keer, lijkt me dat je al heel snel grappen repeteerd.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 28-03-10, 20:01   #3

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice
Ja, dat denk ik dus ook. Hoge kijkcijfers nu, maar dit is natuurlijk niet lang vol te houden. Ben wel benieuwd hoe ze het verder gaan doen...
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 05-04-10, 16:11 wink   #4
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Tweede ep is ook uit.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 08:44 Standaard   #5

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
Heb de eerste paar grappen van aflevering 1 gezien, heb het vervolgens afgezet. Ken de grappen al uit de Belgische aflevering. De grappen zijn gewoon exact hetzelfde, enkel in een ander land
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 09:03 Standaard   #6
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb ook alleen de eerste aflevering gezien. Verder niet boeiend.

Oud 02-09-10, 09:57 Standaard   #7
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DarkShine Bekijk bericht
[...]

Heb de eerste paar grappen van aflevering 1 gezien, heb het vervolgens afgezet. Ken de grappen al uit de Belgische aflevering. De grappen zijn gewoon exact hetzelfde, enkel in een ander land
En de reacties van die Belgen waren ook leuker om te zien.

Oud 02-09-10, 10:41 Standaard   #8
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

De taal van de Belgen maakt het ook veel leuker, en om dan de grappen die iedereen al van de Belgen kent 1 op 1 te kopieren, tsja... Kansloos.

Oud 02-09-10, 10:43 Standaard   #9

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit programma had ook niet door RTL maar door BNN of de VPRO op de Nederlandse tv moeten worden vertoont!
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 10:45 Standaard   #10

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
De taal van de Belgen maakt het ook veel leuker, en om dan de grappen die iedereen al van de Belgen kent 1 op 1 te kopieren, tsja... Kansloos.
Net zoals Tequila. En zoals Tragger Hippy bij Trigger Happy.

Oud 02-09-10, 14:31 Standaard   #11

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DarkShine Bekijk bericht
Dit programma had ook niet door RTL maar door BNN of de VPRO op de Nederlandse tv moeten worden vertoont!
Als het op Comedy Central was zou ik het nog wel overwegen. RTL4 sla ik sowieso over.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 15:10 Standaard   #12
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit programma haalde bij mij de 5 minuten niet... wat een slecht programma.

dndiek is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Hobby & Vrije Tijd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site