Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Hobby & Vrije Tijd
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10-03-10, 13:14 standard ball   #1
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Met het ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) verdrag dat de Amerikanen op het Europees Parlement wilt dringen, de binnenlandse discussie onlangs om downloaden al dan niet te verbieden, lijkt dit me een nuttige discussie. Beide discussie gaan over het "illegaal" downloaden van muziek, dit te verbieden en te controleren.

Mijn inziens kan je zoiets vanuit meerdere oogpunten bekijken.
  • Oogpunt 1: Platenlabels, gevestigde, conservatieve bands/artiesten: Ja, want ze lopen "inkomsten mis" en zijn te eigenwijs geweest om hier 10 jaar terug op in te spelen door alternatieven te bieden. Mensen willen geen hele albums meer kopen waar 2 goede nummers op staan en 10 slechte voor 20 euro.
  • Oogpunt 2: Onbekende artiesten: Nee, want juist door de hele downloadscene worden ze gemakkelijker ontdekt. Door hier goed op in te spelen door middel van Facebook/MySpace/Last.fm en concerten krijgen ze veel inkomsten terug van de fans.
  • Oogpunt 3: De consument: Nee, want er is geen goed genoeg alternatief. De iTunes Music Store voldoet voor veel mensen, maar ook voor genoeg nog niet. Zo ontbreekt in Nederland nog steeds een Movie Store daarnaast. Daarnaast is de consument het zat om voor 20 euro te worden opgelicht met een slecht album waar 2 goede nummertjes op staan. Zodra je kwaliteit maakt en je fans met respect behandelt op een goede manier, zijn mensen vanzelf bereid er geld voor neer te leggen door middel van concerten bezoeken of exclusieve items te kopen.

Overall: Nee. De platlabels en oude lullen moeten maar eens kappen met 15 jaar terug in de tijd leven en inspelen op de huidige industrie. Er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat het gratis downloaden van muziek helemaal niet zo schadelijk is voor de industrie, dus zal je je moeten afvragen in hoeverre die platenlabels en artiesten inkomsten missen. Ook draaide Pathe vorig jaar records.

Daarnaast valt zo'n verbod niet te handhaven zonder schending van privacy.

Recente voorbeelden van artiesten die er wel goed op in spelen:
  • Nine Inch Nails heeft ten tijde van het uitkomen van het laatste album besloten deze gratis aan te bieden via hun site. Verder hadden ze een exclusieve deluxe box van het album inclusief fan-wannahaves uitgebracht met een maximum oplage voor een prijs van 100-200 dollar ofzo. Binnen notime was die er doorheen.
  • Radiohead besloot destijds om hun album aan te bieden via hun site, waarbij de fans zelf de prijs mochten bepalen, waarbij ook gratis mogelijk was. Uiteindelijk hebben ze gemiddeld ongeveer 10 dollar per download binnen gehaald.
Tomasso is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 10-03-10, 13:15 wink   #2
Woordvoerder Havana Club

Tot slot een stuk van Arnoud Engelfriet.

Onderzoek toont aan: downloadverbod zal industrie niet helpen
1 maart 2010, 8:07 | Auteursrecht
Een wettelijk downloadverbod zal geen invloed hebben op het koopgedrag van internetgebruikers. Zo’n verbod, voorgesteld door het kabinet, kan zelfs een averechts effect hebben op het bestrijden van illegale muziek- en films op internet. Dit blijkt uit een onderzoek dat onderzoeksbureau Multiscope in opdracht van de stichting Copyright en Nieuwe Media heeft gehouden onder een representatief deel van de Nederlandse bevolking. De stichting pleit voor het verbeteren van de kwaliteit van legale downloads, en het weglaten van kopieerbeveiligingen en niet te skippen intro’s, omdat dit de verkoop wél zal stimuleren.

Update: download het onderzoeksrapport!

Van de ondervraagden zegt 63 procent niet meer films of muziek in de winkel te gaan kopen door een verbod. Tien procent van de ondervraagden zegt zelfs minder in de winkel te gaan kopen bij een downloadverbod.

Een derde van de Nederlandse bevolking haalt wel eens muziek of films van internet. Meer dan een miljoen Nederlanders zelfs meer dan eens per week. Maar liefst 75% van de respondenten die downloaden is niet van plan te minderen als zo’n verbod er zou komen. Pas als het verbod gekoppeld zou worden aan permanente controle en afsluiten van internet bij overtreding zouden worden genomen om illegaal downloaden te bestrijden, geeft 43% van de respondenten aan te gaan minderen. In Frankrijk is het al wettelijk verplicht dat internetproviders hun klanten permanent in de gaten houden en afsluiten van internet als ze drie keer betrapt worden op illegaal downloaden.

Auteursrechtenwaakhond Brein zou graag een afsluitplicht ook in Nederland invoeren, bijvoorbeeld door dit via rechtszaken af te dwingen. Ruim zestig procent van de ondervraagden vindt het echter onterecht wanneer de internetprovider verplicht wordt downloadverkeer te controleren om overtreders af te sluiten bij overtredingen. Afsluiting is uitsluiting.

Het aanbieden van legale alternatieven zal weinig aan het gedrag van downloaders veranderen: slechts 10 procent van de ondervraagden zou daarom stoppen met illegaal downloaden. Hoewel legaal aanbod van muziek en films op internet moet worden gestimuleerd, is criminaliseren van de huidige downloadpraktijk een heilloze weg.

Het onderzoek laat zien dat, naast vooral het feit dat downloaden gratis is, het karige aanbod, kopieerbeveiligingen en de gebrekkige kwaliteit van de legale bronnen belangrijke redenen zijn om te downloaden uit illegale bron. Zoals Apple met iTunes voor muziek heeft laten zien, en ook uit Brits onderzoek is gebleken, zal investeren in deze punten veel meer opleveren.

Arnoud
http://www.iusmentis.com/
Oud 10-03-10, 13:16 wink   #3
Woordvoerder Havana Club

En ow ja, dat ACTA verdrag gaat er waarschijnlijk niet doorheen komen bij het EP . Na eerder SWIFT, nu ACTA
Oud 10-03-10, 13:21   #4
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik moet er niet aan denken dat downloaden illegaal wordt
Rumille is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 13:22   #5
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kan alleen voor mezelf spreken als ik zeg dat een downloadverbod zou betekenen dat ik minder dvd's en cd's zou kopen.

Wat betreft mijn financien: pro-downloadverbod
Wat betreft mijn culturele ontwikkeling: anti downloadverbod.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 13:23 emo   #6
Woordvoerder Havana Club

En nog iets, voordat ik een stempel ga krijgen, ik denk dat ik inmiddels meer dan 1000 euro heb uitgegeven in de iTunes Music Store. Dus ik ben geen notoire downloader die er kritiek op heeft oid.
Oud 10-03-10, 13:26   #7
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Downloadverbod vind ik totale onzin. Ze hebben vijftien jaar geleden de digitale slag gemist op het gebied van regelgeving. Nu willen ze krampachtig vasthouden aan de oude systemen. De auteurswet uit 1912 zou ook eens op de schop moeten. Ze moeten kijken naar de toekomst, wat nu ook langzaam gebeurd. Ook uit privacy overwegingen vind ik het onzin, overheid hoeft niet te weten wat we allemaal op internet uitspoken.
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 13:32 big smile   #8

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb de afgelopen jaren (uitgezonderd van een aantal blurays en bioscoop bezoekjes) nul euro uitgegeven aan muziek of films. Ik zou het rampzalig vinden.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 13:36   #9
Dan " The Outlaw"Hardy!

LitmanenAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep
Ik heb de afgelopen jaren (uitgezonderd van een aantal blurays en bioscoop bezoekjes) nul euro uitgegeven aan muziek of films. Ik zou het rampzalig vinden.
LitmanenAFCA is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 13:37   #10
Ich bin Mario

Ook de omslag die sommige artiesten maken is opmerkelijk. Tiesto en Armin bijvoorbeeld gaven eerder altijd aan dat ze pro-downloaden waren, omdat ze anders nooit zo groot hadden kunnen worden als nu.
Tegenwoordig doen ze alles eraan om downloaden tegen te gaan
Oud 10-03-10, 13:39 arrow   #11

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Zo'n verbod is op het eerste oog volkomen terecht, iemand maakt iets om daar geld mee te verdienen en jij neemt het vervolgens gratis tot je. Jij geniet van zijn werk, maar hij krijgt er niks voor. Volledig terecht... Zou je zeggen..

Echter staat al 10 jaar als een paal boven water dat downloaden voor geen enkele band negatief hoeft te zijn. Beginnende muzikanten of mensen uit een minder populair genre krijgen op deze manier een veel groter bereik en de grote namen verspreiden er ook alleen maar hun naam mee.

Vanuit ethisch oogpunt is het natuurlijk nog belachelijker. Je gaat bij Jan Modaal geld vragen terwijl je zelf het 10000-voudige op je bankaccount hebt staan. Diezelfde Jan Modaal die jou gister op MTV Cribs je 16-delige Porsche collectie zag presenteren en je gouden wc-bril die bovenop je Sfinx van 80000 euro ligt.

Wanneer ik alleen kennis zou maken met muziek die mij via TMF door de strot wordt geduwd dan kom ik niet verder dan Rihanna, Beyonce en Justin Timberlake. Muzikanten die door hun maatschappij in een keurslijf zijn gestopt en dertien-in-een-dozijn liedjes zingen. En daar heb je meteen het grote brein (no pun intended) achter deze hele hypocrisie.

De platenmaatschappijen zijn het probleem, want immers, een artiest krijgt slechts een minimaal percentage van de royalties uit airplay en verdient enkele centen op een cd die voor 20 euro wordt verkocht. En heren van de platenmaatschappijen, laten we eerlijk zijn, krijgen beginnende artiesten veel airplay als niemand hun muziek kent? Antwoord hoef ik denk ik niet te geven.

Mét een downloadverbod ontneem je heel veel mensen een kans op een glansrijke carrière en nog meer mensen om hun muzieksmaak te verbreden. Als ik hier alle artiesten zou posten die ik via downloaden heb leren kennen en daar vervolgens alsnóg een cd van heb gekocht, dan is de pagina te klein.
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 13:39   #12

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee niet wenselijk. Niet dat ik continu aan het downloaden ben, maar af en toe een filmpje of programma wat ik op dat moment nodig heb binnenhalen is toch wel fijn. Als je het omdraait betaal je je eigen scheel. Heb geen geldboom in m'n achtertuin ofzo.
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 13:46   #13

Oorspronkelijk geplaatst door Geaudenzeaun
Nee niet wenselijk. Niet dat ik continu aan het downloaden ben, maar af en toe een filmpje of programma wat ik op dat moment nodig heb binnenhalen is toch wel fijn. Als je het omdraait betaal je je eigen scheel. Heb geen geldboom in m'n achtertuin ofzo.
Ja, dat is dan weer een bagger argument natuurlijk. Dan kun je ook de supermarkt inlopen en je zakken volduwen. Ik ben overigens wél tegen het downloaden van software. Dat zou die markt namelijk alleen maar helpen. Immers ga je dan sneller over op gratis softwareprogramma's waardoor de betaalde programma's hier weer op moeten reageren.
Oud 10-03-10, 13:50 rainbow   #14
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Ook de omslag die sommige artiesten maken is opmerkelijk. Tiesto en Armin bijvoorbeeld gaven eerder altijd aan dat ze pro-downloaden waren, omdat ze anders nooit zo groot hadden kunnen worden als nu.
Tegenwoordig doen ze alles eraan om downloaden tegen te gaan
Lekker hypocriet dus.
Oud 10-03-10, 13:50 wink   #15
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Downloadverbod vind ik totale onzin. Ze hebben vijftien jaar geleden de digitale slag gemist op het gebied van regelgeving. Nu willen ze krampachtig vasthouden aan de oude systemen. De auteurswet uit 1912 zou ook eens op de schop moeten. Ze moeten kijken naar de toekomst, wat nu ook langzaam gebeurd. Ook uit privacy overwegingen vind ik het onzin, overheid hoeft niet te weten wat we allemaal op internet uitspoken.
Oud 10-03-10, 13:55 surprise   #16

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Downloaden is okay, de major platenlabels zijn de boeven. Daarom koop ik ook (bijna) alleen nog maar cd's die indie zijn.
pfaf is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 13:58 thumb up   #17

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
[*]Oogpunt 1: Platenlabels, gevestigde, conservatieve bands/artiesten: Ja, want ze lopen "inkomsten mis" en zijn te eigenwijs geweest om hier 10 jaar terug op in te spelen door alternatieven te bieden. Mensen willen geen hele albums meer kopen waar 2 goede nummers op staan en 10 slechte voor 20 euro.
Dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Wie zegt dat mensen die nu een album van artiest A dit album hadden gekocht als ze het niet konden downloaden? Ik denk (en er is onderzoek wat dat bevestigt) dat artiesten helemaal niet minder verkopen door downloads. De notoire downloaders zouden echt geen vermogen aan cd's uitgeven als ze niet konden downloaden...
Oud 10-03-10, 13:58 wink   #18
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik sluit me vrijwel volledig aan bij Breach. Men onderschat de kracht van internet.

Toevoeging: ik laat vrienden mijn gekochte CDs niet kopiëren. Dan downloaden ze het maar, maar geen gratis CD waar ik geld voor heb betaald voor ze.

En Tomasso, je hebt het over 20 Euro voor een CD, maar dat is tegenwoordig zo'n beetje alleen in de FRS nog zo en dan ook nog voor albums van artiesten die erg 'hot' zijn die nog geen twee maanden uit zijn. Op internet CDs kopen scheelt al gauw 5-10 euro per album als je een beetje goed zoekt.
rompompom is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 14:00 thumb up   #19
Hansworst

Lekker hypocriet dus.
Terwijl Metallica volgens mij juist de andere kant op is gegaan. Ze haalden vrijwel hoogstpersoonlijk Napster uit de lucht (en de woede van miljoenen fans op de hals ), maar tegenwoordig zijn ze niet meer actief met rechtszaken over dit onderwerp volgens mij.
Oud 10-03-10, 14:06 wink   #20

• Nine Inch Nails heeft ten tijde van het uitkomen van het laatste album besloten deze gratis aan te bieden via hun site. Verder hadden ze een exclusieve deluxe box van het album inclusief fan-wannahaves uitgebracht met een maximum oplage voor een prijs van 100-200 dollar ofzo. Binnen notime was die er doorheen.
  • Radiohead besloot destijds om hun album aan te bieden via hun site, waarbij de fans zelf de prijs mochten bepalen, waarbij ook gratis mogelijk was. Uiteindelijk hebben ze gemiddeld ongeveer 10 dollar per download binnen gehaald.
Ook mooie: Prince heeft z'n album ook al eens gratis weggegeven.

En een erg mooi/lachwekkend voorbeeld: Wilco's meesterwerk YHF werd door de platenmaatschappij te obscuur en oncommercieel gevonden. Wilco heeft voor een schijntje de rechten van het album gekocht en het album op het internet gezet (2001!) . Daar werd het zo'n succes dat een ander label (maar ook eigendom van Warner) de plaat gekocht heeft om uit te brengen op cd. Warner heeft dus eerst betaald om de plaat te maken en daarna grof geld betaald om 'm uit te mogen brengen!
Helaas heb ik hierdoor wel weer 5 Warner-cd's gekocht.
Oud 10-03-10, 14:08 big smile   #21

Of nog zoiets:

Calvin Harris had Youtube-links van zijn clips op zijn eigen site/blog geplaatst. Kwam ie er vervolgens achter dat zijn platenmaatschappij de clips van Youtube had gehaald vanwege schending van de auteursrechten. Waarop hij zich openlijk afvroeg wie dan wel die auteur was..
Oud 10-03-10, 14:09   #22
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf

Dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Wie zegt dat mensen die nu een album van artiest A dit album hadden gekocht als ze het niet konden downloaden? Ik denk (en er is onderzoek wat dat bevestigt) dat artiesten helemaal niet minder verkopen door downloads. De notoire downloaders zouden echt geen vermogen aan cd's uitgeven als ze niet konden downloaden...
Daarom staat "inkomsten mis" tussen aanhalingstekens. Steeds vaker komen onderzoeken tevoorschijn die het tegendeel bewijzen.
Oud 10-03-10, 14:10 big smile   #23

Ha! Prachtig!
Oud 10-03-10, 14:11 emo   #24
Hansworst

Oorspronkelijk geplaatst door Breach
Of nog zoiets:

Calvin Harris had Youtube-links van zijn clips op zijn eigen site/blog geplaatst. Kwam ie er vervolgens achter dat zijn platenmaatschappij de clips van Youtube had gehaald vanwege schending van de auteursrechten. Waarop hij zich openlijk afvroeg wie dan wel die auteur was..
Voor de muziek is dat duidelijk, voor een videoclip zal het anders liggen denk ik.
Oud 10-03-10, 14:11 wink   #25
Ich bin Mario

Op een ander vlak, Microsoft heeft ooit eens met Midtown Madness gekeken wat er met verkopen gebeurd als je de prijs van een game bijstelt.
De markten in Belgie en Nederland zijn redelijk gelijk, dus verkocht men voor omgerekend 40 gulden Midtown Madness in Belgie en voor 20 gulden in Nederland.
De verkopen in NL waren exponentieel hoger, dermate dat ze in NL meer geld aan het spel overhielden dan in Belgie.

Het is echter nooit doorgezet. Er moet toch bij maatschappijen ook wel iets gaan dagen als films beter verkopen vanuit de 3 voor 25 euro bak (waar ik altijd op wacht) dan wanneer er 20 euro voor gevraagd wordt?

Het is ook niet verwonderlijk dat Bluray nog altijd geen grote vlucht heeft genomen.
Oud 10-03-10, 14:11 big smile   #26
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Breach
Of nog zoiets:

Oud 10-03-10, 14:20 emo   #27
Hansworst

Het is ook niet verwonderlijk dat Bluray nog altijd geen grote vlucht heeft genomen.
Dat heeft niet alleen met de prijs te maken. Een nieuwe drager is heel sterk afhankelijk van de verkoop van de spelers daarvan (en goede marketing, Philips --> CDi ). Ik heb zelf nog nooit wat in BluRay gezien, maar is de kwaliteit daar zo onwijs veel beter van dan van DVD-HD op een standaard TV van pak 'm beet 32"? Lijkt me niet en daarom stappen mensen ook niet zo gauw over. Je zag hetzelfde met Windows XP; Vista kwam uit terwijl voor velen XP nog gewoon voldoet. Vista verkoopt vervolgens voor geen meter, uiteraard ook omdat er slechte berichten over het functioneren naar buiten komen.
Oud 10-03-10, 14:24   #28
Ich bin Mario

Bluray is vast wel mooier, maar ik vind gewone dvd's die door mijn dvd-speler tot HD kwaliteit geupscaled worden ook wel oké.
Ik ga niet mijn complete collectie vervangen omdat ik de hoekjes wat scherper zou kunnen zien.
Oud 10-03-10, 14:32 EK bal   #29
Woordvoerder Havana Club

Mwa, BluRay is wel een stuk mooier, alleen nog te prijzig. Daarnaast loopt de verkoop van BluRay spelers ook nog geen storm heb ik het idee. Maar ook hier zou wellicht een online movie store veel in kunnen halen, zoals je ook ziet met de iTunes Music Store.
Oud 10-03-10, 14:33 duh   #30
Ich bin Mario

Ik zou niet zo snel online films kopen, omdat ik toch liever het hoesje erbij wil hebben. Staat zo mooi in de kast. Zelfde geldt voor cd's.
Ondanks dat ik alles ook als mp3 heb, wil ik ook graag de hoesjes e.d.
Oud 10-03-10, 14:35 sad   #31

Ik zou niet zo snel online films kopen, omdat ik toch liever het hoesje erbij wil hebben. Staat zo mooi in de kast. Zelfde geldt voor cd's.
Daar snap ik ook helemaal niets van. Dat mensen mp3's kopen...
Oud 10-03-10, 14:40 wink   #32
Ich bin Mario

Voor singles gaat dat nog wel, maar (mix)albums moet ik fysiek hebben.
Oud 10-03-10, 14:42   #33
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoef alleen maar originele cd's van Oasis en de Fun Lovin' Criminals. Dit groepje is nu al gereduceerd tot alleen FLC. Afgelopen week dus voor het eerst sinds tijden weer een cd gekocht.
zjroen is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 14:42 wink   #34
Woordvoerder Havana Club

Daar snap ik ook helemaal niets van. Dat mensen mp3's kopen...
Coverflow en Plex voldoen voor mij perfect.
Oud 10-03-10, 14:43 sad   #35

Coverflow en Plex voldoen voor mij perfect.
Huh?
Oud 10-03-10, 14:46 standard ball   #36
Woordvoerder Havana Club

Huh?
Ik neem aan dat je het hebt over het ontbreken van hoesjes of wat?
Oud 10-03-10, 14:48   #37
Hansworst

Vrienden van me die hebben complete rekken vol met gekopieerde cd's. Jan des Bouvrie zal het wel mooi vinden, maar ik heb liever de kleurtjes erbij in plaats van die standaard witte hoesjes. Echt onbegrijpelijk. .
Oud 10-03-10, 14:49 big smile   #38
Ich bin Mario

Dat staat inderdaad zo cheap-ass he.
Oud 10-03-10, 14:50 thumb up   #39

Ik neem aan dat je het hebt over het ontbreken van hoesjes of wat?
o.a. Ook gewoon het 'tastbaar' hebben. En de kwaliteit, al speelt dat minder, daar ik niet echt audiofiel te noemen ben. Maar ik ken die termen niet die jij noemde.
Oud 10-03-10, 14:51   #40
Dan " The Outlaw"Hardy!

LitmanenAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door rompompom
Vrienden van me die hebben complete rekken vol met gekopieerde cd's. Jan des Bouvrie zal het wel mooi vinden, maar ik heb liever de kleurtjes erbij in plaats van die standaard witte hoesjes. Echt onbegrijpelijk. .
Sluit je toch gewoon je laptop of pc aan op je boxen dan heb je geeneens meer CD's nodig.
LitmanenAFCA is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 14:56 emo   #41
Hansworst

Oorspronkelijk geplaatst door LitmanenAFCA
Sluit je toch gewoon je laptop of pc aan op je boxen dan heb je geeneens meer CD's nodig.

o.a. Ook gewoon het 'tastbaar' hebben. En de kwaliteit, al speelt dat minder, daar ik niet echt audiofiel te noemen ben. Maar ik ken die termen niet die jij noemde.
Oud 10-03-10, 15:03 wink   #42

Ik vind het alleen maar ruimteverspilling al die dvd's en cd's.

Lekker alles op de externe HDD!
Oud 10-03-10, 15:05 puh   #43

Ik vind m'n auto ook ruimteverspilling, lekker met het OV.
Oud 10-03-10, 15:07   #44
Woordvoerder Havana Club

Die tonen de album art op je computer / in iTunes / op je tv.
Oud 10-03-10, 15:08 sad   #45
Woordvoerder Havana Club

Heb ik dus ook .
Oud 10-03-10, 15:12 emo   #46

Die tonen de album art op je computer / in iTunes / op je tv.
Aah ok. Nee, dat doet me niets. Ik moet wat in de hand hebben, in de kast kunnen zetten, aan de wand kunnen hangen en zo voort. Ieder vouwtje, los nietje en krasje in de collectie heeft een herinnering.
Oud 10-03-10, 15:37 wink   #47
Ich bin Mario

Aah ok. Nee, dat doet me niets. Ik moet wat in de hand hebben, in de kast kunnen zetten, aan de wand kunnen hangen en zo voort. Ieder vouwtje, los nietje en krasje in de collectie heeft een herinnering.

Ik wil nog een soort cd wand gaan maken in mijn woonkamer. Zag in een winkel een display waar je de cd's in kon zetten, zodat het op een soort muur van cd's leek.
Ipv de zijkanten keek je dan tegen de album art aan.
Oud 10-03-10, 15:39 wink   #48
Woordvoerder Havana Club

Ik wil nog een soort cd wand gaan maken in mijn woonkamer. Zag in een winkel een display waar je de cd's in kon zetten, zodat het op een soort muur van cd's leek.
Ipv de zijkanten keek je dan tegen de album art aan.
Dat is wel tof ja. Maar dat zou ik dan liever met LP's doen, vind ik mooier
Oud 10-03-10, 15:41   #49

Ik vind m'n auto ook ruimteverspilling, lekker met het OV.
Die vergelijking zou alleen maar opgaan als het OV gratis zou zijn
Oud 10-03-10, 15:45   #50
Ich bin Mario

Dat is wel tof ja. Maar dat zou ik dan liever met LP's doen, vind ik mooier
Ik heb één LP ingelijst aan de muur hangen hier.
Moet er nog een nieuw plekkie voor zoeken in mijn nieuwe huis.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Hobby & Vrije Tijd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:35.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site