![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Wat is een skyscraper?
A skyscraper is a tall, continuously habitable building. There is no official definition or height above which a building may clearly be classified as a skyscraper. Most cities define the term empirically; even a building of 80 meters (262 feet) may be considered a skyscraper if it protrudes above its built environment and changes the overall skyline. Waar vind ik ze? Op ieder continent (behalve Antartica), maar vooralsnog domineren Aziatische landen en de VS de ranglijst met de hoogste skyscrapers op aarde. Nederland dus ook? Ja, ook in Nederland zijn ze te vinden. Vooral Rotterdam voert op dit gebied een innovatief beleid, het is dan ook niet zo gek dat Rotterdam goed vertegenwoordigd is op de lijst van hoogste gebouwen van Nederland Waar vind ik meer informatie? Op skyscrapercity.com is veel informatie te vinden over (toekomstige) projecten in zowel binnen- als buitenland. Met dank aan Blawh Post hier alle toffe bestaande bouw en bouwprojecten in het kader van architectuur
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
De Rotterdam:
![]() ![]() ![]() ![]() Hoogte: 149.09 meter Zowel werk, wonen en horeca komen tesamen in dit enorme complex van 160.000 m2 |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Doppel.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Samengevoegd
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sorry, had hem niet gezien. Goed topique.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Het wordt trouwens tijd dat men in Rotterdam ook grotere stappen gaat maken. Van mij mogen er nu wel torens komen van 250+ meter. Het opzetje naar zo'n hoge kern is bijna klaar. Nog genoeg ruimte in het centrum over dat voor verbetering vatbaar is.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
.Momenteel vind ik New Orleans wel 1 van de toppertjes . Wordt de hoogste woontoren van Nederland en neemt het stokje over van de Montevideo (toch?)![]() ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Wat vind je het belangrijkste Tomasso, de hoogte of de architectuur?
Ik hoop dat ze in Rotterdam niet de fout maken door te strak op elkaar te bouwen. Van een afstandje ziet het er dan misschien prachtig uit, maar het lijkt me niet fijn als je er dagelijks langs of door moet lopen. Tilburg heeft nog een hoop te leren trouwens. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 | |||
En ook in Rotterdam gaat het wat dat betreft genoeg fout, helaas.
. De Laan op Zuid is dat nu ook al een beetje. Heerlijk . En windstoten kunnen gedeeltelijk worden opgevangen, alleen gebeurt dat nog te weinig.
.
|
||||
|
|
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Die bovenste foto vind je toch niet serieus mooi?
Die onderste in dan weer wel gaaf, door de compositie van rivier, brug en flats.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
Dus die eerste vind ik idd niet uitblinken in schoonheid nee. |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Getordeerde torens.
![]() Revolution Tower, Panama City ![]() Infinity Tower, Dubai ![]() City Palace Tower, Moscow ![]() Turning Torso, Malmo ![]() Over die laatste is ook een serie op Discovery geweest. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Geroteerde torens
. Ooit was er het idee om ook 2 van zulke joekels (240+ volgens mij) bij Rotterdam Centraal neer te zeggen. Helaas zijn die ontwerpen in de archiefkast. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Gewoon een simpele, strakke toren met beetje ronding aan de bovenkant vind ik zelf prachtig. Helemaal als het s'avonds een beetje mooi aangelicht is.
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Sowieso schort er in Nederland nog heel veel aan hoogbouw. Op straatniveau is het bijna allemaal ruk.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Veel gemeentes voeren ook een anti-hoogbouw politiek, zonde. Dorps geleuter.
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
En kunnen domme groepjes mensen veel te veel invloed hebben. Zoals nu ook mensen die in De Hoge Heren wonen (naast de Erasmusbrug, die damborden van 150 meter). Die willen geen Zalmhaven Urban (188 meter), omdat het hun uitzicht verpest, maar komen vervolgens ook met alleen non-argumenten die nergens op slaan
. Maar door zulk soort mensen sneuvelen wel projecten .
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 | |
In de buitenwijken zou het geen probleem moeten zijn, maar aangezien wij niet veel grote steden hebben zit al snel tegen de binnenstad aan. Nederland is ook gewoon te klein voor megawolkenkrabbers. |
||
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
|||
|
|
|
|
|
#32 | ||
Zwolle bijvoorbeeld, tot voor kort mocht daar niet hoger dan 90 meter gebouwd worden. Sindskort is dat gelukkig veranderd volgens mij, maar toen kwamen er weer kleine groeperingen in opstand. Geen idee of die nog steeds aan het procederen zijn overigens. In Enschede sneuvelden ook hoogbouwplannen, oorzaak zijn wazige nieuwe regels van Defensie. Heb je een keer een progressieve gemeente, werkt de landelijke overheid tegen.
![]() ![]() ![]() http://www.enschede-stad.nl/projecten.php?project=Dish%20Hotel |
|||
|
|
|
|
|
#33 |
|
In dit gedrocht zit ik bijna dagelijks:
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Hoe oud is die toren Strooper?
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
![]() ![]() http://rau.eu/2009/11/community-college/ Lammenschanspark, Leiden. De torens mochten overigens ook niet hoger. En er wordt voortdurend geprocedeerd door buurtbewoners, hippies of beroepszeikers om alsnog de bouw te blokkeren (terwijl ze al lang bezig zijn met bouwen, en de gebouwen er natuurlijk gewoon gaan komen). |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Campus in Maastricht. Ontwerp van Calatrava.
![]() Inmiddels is hier al de stekker uit getrokken, nadat de bouw al begonnen was. 35 miljoen euro al door de plee gespoeld ... |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Waarom is dat alsnog afgeblazen?
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Tasmantoren Groningen
![]() La Liberté, tegenover Gasunie wordt die gebouwd. ![]() ![]() Overigens wil Groningen bij elke "entree" van Groningen twee hoge gebouwen aan weerszijden van de weg neerzetten, als ware een soort toegangspoort. Erg mooi vind ik persoonlijk. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Vandaag -voorlopig- afgeketst. De bouw van de mooiste woontoren van Groningen. De Brugwachter.
Omwonenden protesteerden wegens "gevaarlijke windstromen door de bouw" ![]() Feit is dat de markt niet rijp is voor de bouw.
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
In Breda mag gelukkig ook niets hoger dan de grote kerk
.Heb sowieso meer met historische panden/binnensteden, van veel van die foto's word ik niet warm of koud. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 | |
Rondom het Elektro gebouw hier op de TU Delft waai je op een goede dag ook gewoon weg. Niet voor niks moest dat tankstation ernaast verstevigd worden. Kan me voorstellen dat je als omwonende niet zit te wachten op een windtunnel in je straat. |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
||
|
|
|