![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Praat hier over Cabaret.
![]() ![]() Bekende cabaretiers * Najib Amhali * Karin Bloemen * Sjaak Bral * Claudia de Breij * André van Duin * Herman Finkers * Javier Guzman * Youp van 't Hek * Toon Hermans * Marc-Marie Huijbregts * Dolf Jansen * Fons Jansen * Harrie Jekkers * Freek de Jonge * Brigitte Kaandorp * Wim Kan * Sara Kroos * Theo Maassen * Erik van Muiswinkel * Jochem Myjer * Staf Permentier * Jorgen Raymann * Tineke Schouten * Hans Sibbel (Lebbis) * Wim Sonneveld * Hans Teeuwen * Herman van Veen * Bert Visscher * Diederik van Vleuten * Sanne Wallis de Vries * Jan Jaap van der Wal Oudjaarsconference # 1997 Freek de Jonge - Papa Razzia # 1998 Lebbis en Jansen (radio) - Jakkeren (voor hetzelfde geld) door 1998 # 1999 Youp van 't Hek - Mond Vol Tanden # 2000 Lebbis en Jansen - Jakkeren in 70 minuten door 2000 # 2000 Freek de Jonge - De Gillende Keukenmeid # 2001 Lebbis en Jansen # 2001 Freek de Jonge - Het Laatste Oordeel # 2002 Youp van 't Hek - Youp Speelt Youp # 2003 Lebbis en Jansen # 2004 Lebbis en Jansen - Twee Lieve Jongens In Een Woelige Wereld # 2005 Lebbis en Jansen # 2005 Youp van 't Hek - Het Zelfmoordcommando # 2006 Lebbis en Jansen # 2006 Guido Weijers (bij SBS 6) # 2007 Jan Jaap van der Wal - Onderbewust (bij de VARA) # 2007 Guido Weijers (bij SBS 6) # 2007 Dolf Jansen - Geen Oudejaarsvoorstelling # 2008 Arie Koomen - Uit! (bij BNN) # 2008 Youp van 't Hek - Troost # 2008 Guido Weijers (bij SBS 6) # 2008 Dolf Jansen - Echt # 2009 Jan Jaap van der Wal - Lekker Hard Lachen Met Oliebollen # 2009 Freek de Jonge - Volendam (VPRO) # 2009 Guido Weijers - De Oudejaarsconference 2009 (SBS6) Wie vinden jullie goed? __________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik vond de oudjaars optredens van Lebbis en Jansen zo geweldig
__________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik heb de nieuwe show van Jochem Myjer gezien en die vond ik persoonlijk erg goed. Ook heb ik Najib Amhali en Bert Visscher live gezien en die vind ik ook erg goed!
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Vanavond Theo Maassen, ben erg benieuwd!
Persoonlijk nogal fan van De Vliegende Panters en Hans Teeuwen; Youp van 't Hek was fantastisch. Freek de Jong, Herman Finkers en Bert Visscher vind ik echt driehonderd keer niks. Lebbis is ook een geniale kerel trouwens. Van de 'nieuwere' generatie waren Arie en Sylvester erg cool, Guido Weijers is op z'n tijd wel okay. Jan Jaap van der Wal is soms grappig, maar ik vind het lang niet altijd even leuk. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
Behalve dan wat Herman Finkers betreft, die is ook fantastisch.
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik heb genoten van Guido Weijers met oudjaar. Ben benieuwd naar Theo Maassen vanavond.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Eens kijken of ik kaarten kan krijgen voor Youp binnenkort
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik vind Bert Visscher echt een held
![]() Heb al z'n show, behalve Stoffe Jongens, maar dit heb ik vorig jaar in de Nieuwe Luxor gezien. Echt geweldig
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Had vanmiddag Veni Vidi Vici van Najib Amhali, soms leuke momenten.
Ben nu stukjes van oudjaar van Lebbis en Jansen aan het luisteren op mp3. 1998 enzo. Geweldig ![]() Jammer dat Jansen solo zo matig is. __________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lebbis en Jansen samen weet ik zo niet, laatste wat ik me kan herinneren vond ik ze matig. Lebbis alleen vind ik echt een van de betere, maar ook niet zo dat ik continue in een deuk lig. Huidige aanbod is gewoon niet heel sterk.
Je hebt geen caberatiers meer die voor memorabele momenten zorgden, dat je ze later op YouTube terug ging kijken. Bij mensen als Hans Teeuwen had ik dat wel. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bij Hans Teeuwen vond ik z'n gezeik op den duur irritant worden, had het er wel een beetje mee gehad.
En vervelend ook dat iedereen op school ofzo Hans Teeuwen-quotes ging gebruiken als ze weer eens wat nieuws hadden gezien
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bam!
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lebbis vorige week was echt geweldig
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Guido Weijers was slecht met oudjaar.
![]() Theeoooooooo! |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Eigenlijk vind ik stand up uit de VS een stuk mooier. Ook bijvoorbeeld Eddie Murphy - Delirious is geweldig
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik vind eigenlijk geen enkele Nederlandse cabaretier leuk.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik heb een hekel aan vrouwelijke cabaretiers
![]() Ik snap het niet, Tineke Schouten of Sara Kroos, die zijn toch gewoon NIET grappig
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
Als we buitenlandse komieken gaan noemen mogen Eddie Izzard en Ricky Gervais natuurlijk niet ontbreken.Ook de roasts van Comedy Central zijn fuckin geniaal , vooral die van Bob Saget !
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Binnenland
Bert Visscher Youp van 't Hek Herman Finkers Buitenland Ricky Gervais Bob Saget Sarah Silverman Gruwels Freek de Jonge, Najib Amhali en Sara Kroos |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Loves C, R en M
|
Sinds ik de eerste show van Hans Teeuwen solo zag vind ik 'm echt de beste (die film laatst was niet zo, maar op oudjaarsavond bij de top 2000 was-ie leuk). Mijn oudste dochter kan er ook altijd erg om lachen
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Leuk zoveel reacties nu al
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
In februari ga ik naar Jochem Myjer. Niet echt diepgaand natuurlijk, maar gewoon een avondje dom lachen
![]() Mike & Thomas zijn verder één van mijn favorieten. Keek altijd naar de Mike & Thomas show, maar het laatste seizoen werd het toch minder. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ik was in 2009 ook naar een show geweest van Kasper van Kooten.
Iemand ooit weleens gezien? Veelvraat
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Arie en Silvester waren wat mij betreft echt fantastisch samen, nu alleen moet ik het nog maar zien. Dat van Muiswinkel en van Vleuten uit elkaar gaan vind ik ook wel jammer, altijd wel genoten van hun shows.
Verder geniet ik altijd wel van: Bert Visscher Jochem Meijer Najib Amhali (laatste show was wel wat minder) Theo Maassen |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
Bert Visscher vind ik echt helemaal niks, dat schreeuwerige, dat drukke, de enorme overdrevenheid en z'n gruwelijke gezichtsuitdrukkingen, ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar nee. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Hetzelfde had ik trouwens met Waardenberg en de Jong. In elkaars gezicht spugen enzo, vond ik ook helemaal niks aan.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Sterke show van Maassen, paar geniale grappen.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
'Vroegah' vond ik Najib wel tof, ging ik ook wel naar z'n shows, maar nu heb ik het wel gehad; veelal hetzelfde.
Nu vind ik Theo toch wel het sterkst in Nederland. Vond Lebbis dit jaar goed en vind Visscher ook wel vermakelijk. Maar m'n favo is denk ik toch wel Wim Helsen. Benieuwd welke shows ik dit jaar ga bezoeken, vorig jaar was met Theo Maassen, Bert Visscher en Wim Helsen best een leuk jaar. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Wim Helsen inderdaad
!
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Briljante, absurde shows.
Zijn ook nooit hetzelfde heb ik het idee, terwijl ik bij deze show van Theo toch alles wel herkende uit het theater. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ik denk, laat ik eens kijken wanneer ons Wim weer in het land is, blijkt dat 'ie volgende maand hier in de buurt komt spelen. Maar het is uitverkocht.
Even wat proberen te gaan regelen. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
Laatste 20-15 minuten was minder in mijn ogen. Zonder echt leuke grappen meer.
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Loves C, R en M
|
Ik vond dat van Theo net niet zo. De vorige show vond ik beter.
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#38 | |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ik keek Snatch, de show van Theo had ik al in het theater gezien
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Is de show van Theo Maassen nog terug te vinden ergens?
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Hmm, niet op uitzendin gemist? Staat het meestal wel op dacht ik.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nog niet
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
Die act dat ze beiden verlamd zijn een pak vla gaan eten ![]() De pest is dat het op een gegeven moment een kunstje gaat worden. De houdbaarheid van veel van dit soort cabaret is 3 of 3 shows. Was ook zo met NUHR en Vliegende Panters. |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Het beste van de afgelopen jaren, naast Van Helsen maar die is weer erg gehyped, vind ik Kommil Foo
http://www.youtube.com/watch?v=9XQyPkJsCLI Scherp en muzikaal, ook voor de liefhebbers van Gorki e.d. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ben Theo Maassen nu aan het kijken, soms grappig, maar vind het toch iets te vaak te simpel. Het is niet echt mijn ding merk ik
Lebbis kan ik, zoals gezegd goed naar luisteren. Inhoudelijk ook gewoon goed. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
denk dat het in de schouwburg/het theater nog beter overkomt dan dat het op tv doet ! |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|