|
|
#1 |
|
De tijd dat je met familie moet zijn is weer hier.
Maar hoe kom je die tijd door zonder gebrek aan plezier? Een bordspel is in het verleden wel eens een goede tijddoder gebleken alleen ben je op een gegeven moment wel op die oude spellen wel uitgekeken. Daarom heb ik obv van een rondje V&D een lijst geformeerd met de vraag of jullie (een van) deze spellen wel eens hebben geprobeerd: - Boer zoekt vrouw - Het zesde zintuig - Nederland trivia - 20.000 mijlen onder zee - Sniper |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gister 4 uur monopoly zitten spelen
![]() Hoorde dat kolonisten van catan echt gaaf was, iemand ervaring? |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Wel vet maar o zo'n frustrerend kutspel
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
Wat een gaaf spel, Gaan we zeker met kerst en oud en nieuw weer spelen. __________________ The moments you love deserve high definition. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
RISK
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
nep-fries
|
ik hou wel van bordspellen, maar dat komt misschien omdat ik het bijna nooit speel.
Monopoly, Kolonisten van Catan, Stratego, maar ook Mens erger je niet. Heel ander spel dat ik wel vaak speel en ik erg leuk vind is Yathzee. Simpel, maar heel erg leuk! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Klopt, maar tegenwoordig word je aangekeken van "Huh boordspel, je hebt toch een computer?"
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
nep-fries
|
huh??? WUAT ISCH DATTUH NÂWEEAH? HEPPIE DÂN GEEIN KOMPJOETÂH?!?ZIELÂG HOÂH!! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
kolonisten van catan is wel aardig spel, alleen vreselijk frustrerend op het eind als je 'gaat' winnen
.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
nep-fries
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Loves C, R en M
|
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dus..
|
Risk, Monopoly, en kolonisten van Catan zijn het beste!
Als speel ik persoonlijk toch liever een potje rikken, vooral omdat je daarmee kan ophouden wanneer je maar wilt. Hatelijk bij risk als iemand jouw gaat indammen zodat niemand jouw kan afmaken. Zit je daar hele tijd voor niks. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Risk
niet te vaak, maar is wel erg lollig.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Het plezier wat je hebt bij het spelen hangt echt af van met wie je het speelt. Zo gaan m'n vrienden met Risk altijd 2 uur legers zitten sparen, waardoor je gevechten krijgt met 90 legers tegen 87 ofzo
Zo ongelooflijk irritant. Ik wil dan altijd Triviant spelen, omdat ik dat meestal wel win van ze .
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Colonisten van catan is op zich wel een leuk spel, als je uitbreidingen er op hebt maakt het dat spel 10 x leuker.
Verder is risk ook echt gaaf alleen kennen niet veel mensen het bij mij in de vriendenkring. Monopoly blijft altijd leuk alleen duurt het schijt lang af en toe Hotel is daar af en toe een leuke variant op. Van het weekend ik hou van Holland gespeeld is ook wel lachen een soort triviant alleen dan alles wat met Nederland te maken heb. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik vind Risk wel tof, danwel de oude versie. Nieuwe versie is niet zo mijn ding...
Kolonisten van Catan is een mooi spelletje |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dus..
|
Extra vraagje dan:
Welke uitbreidingen vinden jullie leuk bij Kolonisten van Catan? Ik heb zeevaarders en Kastelen & Ridders. IK vind zeevaarders een erg goede uitbreiding, die gebruiken we meestal dan ook. Kastelen & Ridders vind ik dan weer een stuk minder en die mag meestal dus niet mee doen. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Nou is steden en ridder ook wel een stuk lastiger om te doen als zeevaarders. Meestal dus zeevaarders en ligt eraan met wie want als mensen het vaker hebben gedaan is het ook wel leuk om hem blind te spelen. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Mens erger je niet
![]() En Ganzenbord blijft ook leuk. |
|
|
|
|
|
#21 | |
Dat duurde niet eens zo lang als je zou denken. Nou scheelt het ook wel dat we het regelmatig spelen en dus niet 5 minuten per beurt nodig hebben.En verder Risk Alleen dat duurt soms echt té lang.
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Risk is leuk als je niet met kneusjes zit te spelen die niet tegen hun verlies kunnen.
Vorige keer zat ik met 6 man en na 10 rondjes waren er al 2 opgehouden omdat ze toch al zeker wisten dat ze hun doel niet konden halen ! Maar die hebben nu een Risk ban. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
|
![]() Het is wel een heerlijk spel om mensen te naaien ![]() Verder ben ik een behoorlijke triviant-koning maar dat komt omdat ik de compleet nutteloze gave heb om compleet nutteloze feitjes te onthouden Risk vind ik wel grappig, Hotel is een heldenspel (vind zelf Monopolie geen flikker aan), Stratego is heerlijk en favoriet blijft Schaken
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
|
Of moeten we dat voortaan gewoon thuis doen
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
|
![]() Schaken onder het blowen Alleen heb ik dan geen zin om de stukken te verplaatsen
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Barricade
Zo'n lekker naaispelletje in de trant van Mens-erger-je-niet
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
nep-fries
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Sinterklaas en Kerst is bij ons Triviant
![]() Complete chaos en elkaar uitlachen om foute antwoorden is koning
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
nep-fries
|
)
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kolonisten is echt geniaal tof.
Monopoly blijft ouderwets genieten. Laatst voor het eerst een nieuwe versie gespeeld, met zo'n veiling knop. Dat is nog best tof, zeker als je mensen hebt die het in het begin niet doorhebben !
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
|
Zou wat zijn als een voetballer zou zeggen o maakt niet uit dat we verliezen volgende keer beter. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Als ik een spelletje speel wil ik wel winnen hoor. En als ik verlies kan ik dat moeilijk hebben, helemaal als je verliest van een "slechte winnaar". Maar vals spelen etc. doe ik dan weer niet.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Dus..
|
ik vind het echt niet erg om te verliezen, als ik het naar mijn zin heb gehad. Vooral met lekker een pilsje erbij, ik vermaak me wel.
|
|
|
|
|
|
#36 | |
![]() Win overigens alleen vaak met Risk, door sneaky allianties aan te gaan en hem het vuile werk op te laten knappen. Bij monopoly krijg ik het altijd voor elkaar om 3 gebouwen te hebben als de rest er al 6 heeft
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ik kan ook niet zo goed tegen mijn verlies
![]() En met Triviant is verliezen al helemaal geen optie, dan staat de familie-eer op het spel. __________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Triviant wil ik ook altijd winnen ja. Dat is ook gewoon een prestigestrijd tussen m'n broers, m'n pa en mij
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dat dus.
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
|
![]() Jort speelt met zichzelf tegenwoordig
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
5 tegen 1 is geen bordspel
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bordspellen roeleren
![]() Kolonisten van Catan (uiteraard met Steden en Ridders) en Risk zijn toch wel de beste
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Risk is een heerlijk spel. Het leukste eraan vind ik dat je kunt stoken (oh, zou je dat land nou wel aanvallen, hij gaat je zo op dat land pakken hoor. héééél onverstandig wat je nu doet....) en stiekem handelsverdragen kunt sluiten. Je leert er wel van 'praten', en ik denk ook dat de beste prater altijd wint.
![]() Heb ooit op de camping met zes man Risk gespeeld (conquer the world), we begonnen om 12.30u smiddags en eindigden (met een halfuurtje pizzapauze ertussen) om 03.40u snachts. Damn, dan kun je echt geen dobbelsteen meer zien.
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
nep-fries
|
Scrabble vind ik trouwens het stomste bordspel dat ik ken... maar dat komt ook omdat de ouders van mijn ex het heel graag en fanatiek speelde, ze mij bijna verplichtte mee te doen en ik daar standaard verloor (en die ouders dan: "nounou, zo'n slechte score hebben we echt nog nóóóóit gezien", maar ik ben dan ook licht dyslectisch en had ook altijd slechte letters ). Die ouders zullen trouwens wel blij zijn dat het uit is, want volgens mij was de ideale schoonzoon voor hun iemand die kon scrabbelen .
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Bordspellen
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |