|
|
#1 |
|
Post hier welk bier je lekker vindt, welke wijn er volgende week in de aanbieding is en welke whisky je laatst hebt geproeft.
TS trapt natuurlijk af. Het is weer bockbiertijd en dit jaar bevalt vooral het Texelse bockbier mij enorm. Niet te zoet maar wel een ontzettende lekkere afdronk! ![]() Discussieer hier dus het wel en wee van drank! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Heineken. Hoegaarde. Albert Hein huis wijn ( Wit ).
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik doe niet aan drank, wel aan psychedelica.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik was zaterdag in een kroeg en daar kreeg ik nog gewoon een fles bier. Niks uit de tap, gewoon een fles.
![]() Tot zover deze mededeling! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Is dat vreemd?
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dat krijg ik zovaak?
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Een zeecontainer in een weiland telt natuurlijk niet als een cafe he, Tukkerpaupers.
![]() Ik krijg eigenlijk nooit een fles bier in de kroeg, altijd een fluitje uit de tap. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
golfer, kom er maar in!
Sorry .
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
![]() Ik abonneer me dan ook bij dezen op de discussie. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Niks boven Grolsch natuurlijk. Malibu en Sambuca gaan er ook lekker in trouwens.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uiteraard drink ik ook Nederlands/Belgisch bier, maar deze dronk ik toen ik in Duitsland en Tsjechië woonde. Zijn allemaal aanraders en zeker het proberen waard als je de kans eens krijgt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Zijn er behalve bierdrinkers hier ook nog wijnliefhebbers of whiskygenieters?
Bier is lekker om te drinken maar van die andere 2 kan ik meer genieten. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ik drink regelmatig wat wijn, maar heb er de ballen verstand van en koop altijd maar wat. Lees hooguit de beschrijving die erbij staat.
![]() Wel heb ik een imposante verzameling wodka. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
|
![]() Verder heb ik vorig jaar een uitzonderlijke rode wijn uit 2004 gedronken van Chateau Miraval (dat nu in bezit is van Brad Pitt) en dat was echt een bijzondere ervaring. Helaas kan mijn slijter daar niet meer aankomen. Sjimz jij werkt toch bij een slijterij? Enig idee? |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Biertje op zn tijd is wel lekker, alleen niet coma zuipen zoals sommige mensen die ik ken
.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#19 |
![]() ![]() en vodka zuip ik als de gemiddelde oostblokker
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Tripels
![]() Bierliefhebber, vooral Belgisch bier. Maar met bier drink ik van alles, van Engelse Ales tot bockbier tot Aziatisch bier. Het ene smaakt beter dan het andere, maar ik probeer wel van alles. Wijn is ook lekker , ook de ballen verstand van wat Suijk zegt. Verder hou ik van jenever . Voor de rest ben ik niet echt thuis in de sterke dranken.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
Hier moet ik gepost hebben
![]() Hier haal er standaard 2 kratten van per week: ![]() 1x per maand 6 stuks van deze rakkers: ![]() En in de zomer:
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Sjesus, Baileys? Ik dacht dat jij een pik had!
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Gewoon bier drinken. Bij voorkeur Dommelsch of Jupiler. Als er geen Bavaria of Holger op het etiket staat, dan krijg ik het allemaal wel weg. Verder drink ik eigenlijk alles wel, waar alcohol in zit. Behalve Rosé en lauwe sherry.
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
|
![]() Bailey's on the rock
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Zomers een lekker rosé-tje. En anders gewoon een fruitige rode wijn. Kruidig mag ook.
Bier heb ik alleen in huis als er vrienden komen pokeren/voetbal kijken. Jupiler is dan standaard. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Op dit moment heb ik trouwens aardig wat whisk(e)y's in huis.
Ben nu begonnen aan een 15 jarige Ben Riach die op Rum Casks heeft gelegen.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Alleen bier voor mij, maar als ik uit ga dan wil ik mij nog wel eens wagen aan sterker spul (tequila). En ik vind Leffe Blond wel lekker
.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ik drink wijn en ik pretendeer er verstand van te hebben
.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Wijn is echt zo goor. Wat is er nou lekker aan?
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Goede tip, mijn rekje is alweer bijna leeg
.
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
![]() Ik drink ook voornamelijk bier, liefst Hertog Jan of een beugeltje Grolsch. Op een terras af en toe een westmalle triple of Erdinger witbier...vaak sluit ik de avond af met wat baco. Maar ik word altijd een beetje vervelend dronken van sterke drank. Wijn vind ik echt zum kotsen
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Als je ooit een lekkere desertwijn wil hebben, is er maar 1 keuze:
![]() !!!
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Jij werkt toch in een drankwinkel Sjimz? Krijg je dan ook personeelskorting enzo?
-edit- slijterij, dat woord zocht ik
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sterke drank neem ik altijd uit Duitsland mee, net als vodka heb je daar gewoon goeie kwaliteit voor 4,99 een fles
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Wat ik me nou altijd afvraag, proef je nou echt het verschil tussen een flesje wijn van 800 of 200 euro? Of is het gewoon een hoop gebakken lucht omdat men toch wel zo gek is om het ervoor te geven...
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 | |
Nu maar aan het bier en Holland Sport kijken. |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Hertog Jan, Amstel of Heineken qua bieries.
Verder kantel ik nog wel wat vieux-cola en rumcola weg als het even kan. Moet ik alleen niet de hele dag/avond drinken, want daar word ik altijd zo wazig dronken van Ga ik gekke dingen doen ![]() Rose drink ik in de zomer wel veel, gewoon omdat het kan. Verder geen enkel verstand van wijnen of andere dranken. Whiskey kan ik echt niet aan wennen. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Gaan we dan.
Bier Jupiler, Hertog Jan, Dommelsch Wijn Chardonnay, Pinot Blanc, Sauvignon Blanc Shiraz, Merlot, Cabernet Sauvignon, Pinot Noir Rose Oftewel gewoon droge witte, rode en rose. Er mag een krachtige smaak aan de wijn zitten, niet zo'n slap aftreksel. Sterke dranken Havana Club rum, hele serie. Vooral de 15 year is echt . Ik zag pas bij een Gall&Gall een nieuwe rum in het schap, binnenkort ff proberen. Goede rum ga je ook niet verpesten met cola, hooguit met 7up.(Stolychnaya) Wodka op z'n tijd. Ben nog niet zo'n wodka drinken alleen, dus moet daar ook nog maar eens rond in gaan kijken. Whiskey is ook wel te doen, maar daar moet ik nog wel inkomen. Trek het nog niet altijd ![]() Cocktails Als ex-cocktailshaker moet ik wel een cocktail houden ![]() Cuba Libre, al vinden veel mensen het geen cocktail. Mojito, de strawberry versie is ook lekker . Alleen dan wel op een goede manier mixen, en niet zoals in de Bacardi Mojito reclame, want dat is gewoon hardstikke fout !! Sukkels met hun chemische teringzooi dat ze rum durven te noemen.Long Island Iced Tea ![]() Lynchburg Lemonade op z'n tijd ![]() En ik lus er nog wel wat
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Het Drank Topic
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |