|
|
#1 |
|
OK! Hier maar verder, dan hoef ik helemaal niet meer op Fok! te komen...
![]() Mijn wonderschone vriendin en ik hebben besloten om in 2010 samen een reis door Europa te gaan maken in een bussie (bangbus ), het onbetaald verlof is reeds aangevraagd (nog niet goedgekeurd), en we zijn al bezig om een route in elkaar te flansen.Totale route is nu circa 27.000 km en ziet er als volgt uit, let wel niet alle plaatsen die er nu bij staan gaan we ook echt aandoen (hebben nog 6 maanden om alles verder uit te zoeken), is een eerste schot voor de boeg dus extra do's en don't zijn welkom... Weert - Calais - Dover - Newcastle - Edinburgh - Aberdeen - Iverness - Glasgow - Belfast - Limerick - Cork - Kilkenny - Dublin - Liverpool - Cardiff - Londen - Dover - Calais - Berlijn -Kopenhagen - Goteborg - Oslo - Bergen - Trondheim - Jokkmokk - Noordkaap - Rovaniemi - Helsinki -Tallinn - Riga - Vilnius - Gdansk - Warschau - Krakow - Brno - Praag - Pilsen - Wenen - Bratislava - Boedapest - Zagreb - Ljubljana - Trieste - Venetië - Lecce - (Athene - Istanbul - Thessaloniki) - Lecce - Messina - Palermo - Corleone - Agrigento - Catania - Messina - Napoli - Rome - Pisa - Bologna - Parma - Milaan - Genova - Nice - Barcelona - Madrid - Alicante - Malaga - Gibraltar - Sevilla - Faro - Lissabon - Porto - Pamplona - Toulouse - Bordeaux - Parijs - Weert Hoewel ik heel graag naar de UK wil, lijkt het erop dat het (uit tijdsoverweging) een logische keuze om meteen naar Kopenhagen te rijden vanuit Weert, en dan te zien hoe ver we komen... ![]() Tips, alternatieven en andere goeie bijdragen zijn van harte welkom hier. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Rij via Valencia van Barcelona naar Madrid.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ow ja, ik vergeet even te vermelden dat we dus 6 maanden willen gaan..
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Loves C, R en M
|
Dat klinkt als een prima trip. Wel erg ambiteus. De grootste trip die ik gemaakt heb was via Wenen - Belgrado - Thessaloniki - Athene - Rhodos - Brindisi - Rome - Nice - Parijs - Dublin - Liverpool - Londen - Antwerpen in een maand, en eerlijk gezegd was dat voornamelijk heel veel reizen (en weinig slapen): in die zin was ik blij toen ik thuis kwam
. Jullie trip is dan wel zes keer zo lang, maar ook behoorlijk wat uitgebreider. Volgens mij is dat behoorlijk hard " werken". Mijn tip zou zijn kort het iets in zodat je ook ergens wat meer kan zien. En vooral niet Liverpool van het lijstje halen
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Ik zou in Italie ook Florence (en wellicht ook Siena) bezoeken. In Frankrijk is Carcasonne misschien ook wel wat.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Messina staat er 2x op.
![]() Maar wel een gave trip zeg. Om het af te maken zou je Brussel ook nog moeten doen
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Als je nog tips voor Griekenland nodig hebt, je weet me te vinden FMcG.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
TVTrip
![]() Geniet ervan Franky
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Klinkt als een toffe trip
!
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Vet man!
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ik vind dit echt te geniaal gewoon, ik zou ooit nog een keer vanaf Nederland zoveel mogelijk over land naar Sydney willen reizen. Heb er een boek over gelezen van iemand die dat had gedaan, the wrong way home. Echt te geniaal gewoon.
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
|
Verder erg tof man. Dit ga ik zeker volgen. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
|
) uit een of andere club met overal spiegels aan de wand en plafond gestuurd...
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Is het een optie om te beginnen in Kopenhagen en vanaf Parijs naar het Eiland te gaan?
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ik wil je alvast enorm veel plezier toewensen
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Doe niet teveel en geniet ook. Weet je wel zeker dat je deze vriendin over een half jaar nog hebt?
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Zie dit nu pas, maar het wordt een knettergave trip Franky! Derhalve TVP voor de updates.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
tvp voor de website FrankiesBangBus.nl
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Hier kan voor het moment even een slotje op...
![]() Tweede redenen: 1. Nog geen akkoord vanuit het werk, en het risico om gewoon ontslag te nemen ga ik niet aan. Bovendien zit er dit jaar wellicht nog iets van een mooie promotie in het verschiedt... ![]() 2. Ook niet geheel onbelangrijk, het financiele aspect. Voor mij is het (als kapitalist) niet zo een probleem om mezelf financieel te bedruipen. Mijn meissie is echter kunstenaar en moet het met een stuk minder doen. Dus 2010 is niet reeel voor een 6 maanden trip. Maarrrr, we hebben al een alternief bedacht. We knippen de sabbatical gewoon op in meerdere delen, pakken we bijv. dit jaar 4-5 weken Italie, volgend jaar Scandinavie etc.. To be continued, maar minder spannend als geplandt helaasch!
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Idd, tripjes van 4 weken tellen niet
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Jammer, daar gaan al je bangbus-fantasieën
|
|
|