|
|
#1 |
|
Bijna iedereen heeft tegenwoordig wel een fototoestel. De een doet er iets meer mee dan de ander, maar foto's is tegenwoordig erg makkelijk. Geen geklooi meer met rolletjes, maar alles direct digitaal terugkijken.
In dit topic kunnen we gezellig kletsen over het onderwerp fotografie. - Wat is jouw mooiste foto? - Wat is de mooiste locatie om foto's te maken? - Welk toestel gebruik jij? Zomaar een greep in de onderwerpen die hier besproken kunnen worden. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
![]() Fotootje waar ik trots op ben. Genomen in Indonesië (Java). Zonsopkomst op de Bromo vulkaan. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Goed topic ik moet nog een goede camera hebben voor volgend jaar. Wil er best wat geld aan uit geven zodat je direct klaar bent voor de komende jaren. Panasonic TZ7 heeft mijn interesse maar nu ook de Powershot D10. Omdat ie onderwater kan.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Het is een beetje afhankelijk wat je precies allemaal wil fotograferen. Wil je wildlife fotograferen, dan kom je met de D10 zoom tekort bijvoorbeeld (3x optisch). Maar aan de andere kant hebben de meeste compact camera's niet meer dan 4x optische zoom.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik heb vorig jaar een mooi plaatje van de Sacre Coeur geschoten
![]() Staat op m'n externe harde schijf, ga hem straks maar eens zoeken. Verder ben ik niet zo'n goede fotograaf volgens mij
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
![]() Één van mijn betere ![]() Gemaakt met een simpele LG Viewty telefoon
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
!
|
|
|
|
|
|
#8 |
![]() ![]() Gemaakt in de woestijn in Egypte, camera is een canon digtal ixus 60. Redelijk standaard toestel. __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mooie foto's, heb je ze ook op groter formaat?
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
Zal eens even kijken of ik ze ergens kan uploaden. __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nog een foto uit het mooie Indonesië. De Borobudur op Java.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jammer dat die boom er bij de 2e foto zo op staat.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
![]() ![]() De grotere versie's zal straks is kijken wat ik nog meer heb aan mooie foto's. __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Vooral die tweede foto vind ik mooi!
Staat die man op de eerste foto er bewust op? Anders had ik 'm eraf geknipt. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
![]() ![]() ![]() Nog een paar uit Egypte. __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Waar is dit in Egypte?
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
ik heb een nikon D60 met een extra 200mm lens
![]() Erg fijn toestel! |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Deze twee vind ik zelf ook wel goed gelukt:
![]() ![]() Heb zelf liever een wat kleiner formaat die je wat makkelijker mee neemt. Ook maak ik veel foto's als het snel moet en dan is zo'n klein ding zo gepakt en je hoeft niks meer in te stellen eigenlijk. __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Vooral die laatste is mooi. Fraaie weerspiegeling.
Weer eentje van mij. Genomen in Burgers Zoo
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Een kennis van me werkt bij Kamera-express. Moet binnenkort echt eens langsgaan bij hem voor een snelcursus fotografie, en als ik geld heb (ooit
) een goede camera kopen ![]() Persoonlijk advies
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
![]() ![]() ![]() Niks bijzonders, met mijn telefoon genomen maar vind ze wel mooi
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
DE WERELD VALT OM! OH TEH NOES!1!!11!
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Die eerste heeft prachtige kleuren Fides!
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
![]() Een zonsopkomst |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Heb hier meerdere camera's liggen, gebruik hoofdzakelijk m'n Canon (EOS 20D) en schiet voor algemeen gebruik over het algemeen met m'n lens die tot 200mm gaat en lekker vlot scherpstelt.
Ben verder gewoon vanuit hobby matig oogpunt plaatjes aan het schieten en leer iedere keer wel weer iets bij, de non-spiegelreflex camera's hadden op een gegeven moment gewoon limieten waar ik me aan ergerde en zodoende uiteindelijk een stapje verder gegaan. |
|
|
|
|
|
#31 | |
Moet er zelf wat meer tijd voor vrij gaan maken. Vooral met de herfst is het heerlijk om de natuur in te gaan. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Die derde foto is mooi! Waar is die genomen?
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
ik bedoelde eigenlijk de 2e
(de derde is ook mooi hoor )
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ik heb geen dure camera, maar wel mooie foto's uit Australië.
![]() Dus even een tvp om die te plaatsen. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Nette foto's Marioow
!
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Mooie foto's Marioow!
Zo kwam ik afgelopen weekend een vreemde hond tegen in het Goffert park
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Zoals ik al zei; geen speciale camera ofzo, maar wel mooie foto's.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Erg mooi http://i53.photobucket.com/albums/g51/Rianne01/Picture090.jpg
Vooral in groot formaat |
|
|
|
|
|
|
#46 |
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
![]() Niet echt een hele mooie foto ofzo. Maar kwam dit huis een keer tegen, vond het wel apart. Is overigens een of andere pc winkel. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Wat een geinig en origineel idee!
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Begin met een foto van de laatste dag van mijn vakantie in Spanje, post later vandaag meer
![]()
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Fotografen corner
|
||