![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Zoek je een huis, een woning, een kamer, een caravan, een appartement een doos, meld het hier en houd elkaar op de hoogte van je bevindingen.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ja, ik zoek iets in Utrecht, maar Zeist of Bunnik is ook goed. Ik wil niks delen.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Ik zoek een kamer in een leuke buurt in Amsterdam. Lastig te vinden, tenzij je de hoofdprijs (450+) betaald heb ik de afgelopen weken ondervonden. Als iemand wat weet hoor ik het graag.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Ik heb een appartement te koop in Meteren (Gelderland)... Of mag dat hier niet?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ik zoek ook een kamer in Utrecht. Liefst met leuke (vrouwelijke) huisgenoten
.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Wij wonen al 15 jaar in een ruim appartement in een groot historisch pand in de binnenstad van Utrecht. Het lijkt er echter op dat de boel ergens in 2012 grondig verbouwd gaat worden en dat de huurprijzen daarna dermate hoog zijn dat we het niet meer kunnen/willen betalen.
We gaan dus nu voorzichtig op zoek naar andere woonruimte. Het liefst een huis met een ruime tuin, waarschijnlijk ook huur. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hier in Nijmegen staan er 'n boel appartementen te huur zeg. In ons complex al 4!
aan de locatie kan het niet liggen (in het groen van de Goffert). Niemand durft geld uit te geven om te kopen, en niemand kan daardoor uit z'n eigen huis.... de boel staat stil in NL. denk dat de huizenprijs enorm zal zakken. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
En nu vind ik ons eigenlijk wat te oud om te kopen, ben net wat minder gaan werken en heb geen zin in dat hele circus. Maar wie weet. |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 | |
Kom nu ook prachtige panden van rond de 600.000 ton tegen die te huur staan. En Tomasso, kopen is in deze regio zo duur, een appartemten tegen over ons huis kost 960.000 - heb je geen eens een tuin. |
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 | |
![]() De duurdere huizen (5-ton+) dalen als een gek ja. Maar mensen met zo'n huis mogen niet zeuren toch? Als je daar een tophypotheek op hebt ben je niet goed bezig. |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 | |
En we hebben een ouwe lullen mazda
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
!
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
Mazda
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
|
Haal je de winst uit de verkoop of uit het afschaffen van de maandelijkse lasten. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik was gelukkig net op tijd met kopen. Nadat ik hier ben gaan wonen, is er maar één huis verkocht.......
ben ik misschien de oorzaak.
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Het complex waar ik nu woon was vroeger allemaal huur. Er zaten/zitten allemaal oudjes in, die langzaam naar andere woning gaan (of zelfs sterven). ipv van huur verkoopt de woningstichting deze huizen nu. Zo'n stichting hoeft een huis niet binnen een bepaalde tijd verkocht te hebben, dus die dalen niet in de prijs. 90% van de nieuwe kopers zijn jongeren. Jongeren blijven niet altijd heel lang op 1 plek wonen (zeker niet als het hun eerste koop is). Dus die doorstroom is best hoog. Particuliere verkoop gaat wel met een tijdsdruk, dus dan zie je dat ze regelmatig zwichten in de prijs (dus dalen). Wij hebben het appartement zeer gunstig kunnen kopen, ondanks een daling zijn er appartementen die duurder zijn dan onze aanschafprijs. Dus wat dat betreft zitten we gunstig. Ander voordeel is dat er onder ons eentje te koop staat die door de woningstichting wordt verkocht. Staat al 1.5 jaar te koop, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden tijdens feestjes en partijen
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik ga vanaf volgend jaar maar eens samenwonen. Huren en van daaruit maar eens kijken wat we gaan kopen. Buiten de stad, dat wel. Scheelt geld.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ik meld mij hier. Iedereen die iets leuks weet wat te huur / te koop is, en realistisch voor een starter, mag dat melden. Helemaal goed als dit in Breda is, of iets ten westen daarvan.
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
Maar om het on-topic te houden. Er zijn vast wel starters hier. Wat is nou een beetje realistisch wat je als hypotheek kunt krijgen, zonder jezelf in de problemen te duwen? |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 | |
|
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Dankzij NHG is er veel mogelijk voor een starter
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
ja die jah
|
||
|
|
|
|
|
#44 | |
![]() Oost Groningen uitgezonderd |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 | |
Maar ik weet ook niet echt wat ik het komende jaar moet gaan doen. Ik zit nu in een woning met 4 anderen voor 225 euro alles inclusief. Maar ja, het is toch niet ideaal als je geen eigen douche + keuken hebt. En ook mijn 9-17 ritme vergeleken met het studentenleven, is geen ideale combo. Maar dan heb je dus de volgende opties: - Kopen (maar dat kan ik eigenlijk al wegstrepen). - Huren, maar dan ben je dat geld wel elke maand gewoon kwijt natuurlijk. - Blijven zitten waar ik nu zit, en geld opzij zetten. Maar ook als ik geld ga sparen, dan moet ik nog 5 jaar sparen om uberhaupt een zinnig bedrag te krijgen wat ik extra kan inleggen. Allemaal erg lastig dus. |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ik denk dat je als starter het beste kunt beginnen met huren, zeker als je niet samen gaat (tweeverdiener). Nadeel is dat je het geld kwijt bent, voordeel is dat je makkelijker aan een fatsoenlijk plekje kan komen.
Ben zelf namelijk ook al aan het rondkijken, ben bijna klaar. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Gewoon een makelaar binnenstappen.... vrijblijvend laten uitzoeken. Je staat versteld wat er mogelijk is, zonder al te veel kosten te moeten maken. Bij ons in Nijmegen zijn ze bijvoorbeeld appartementen aan het verkopen onder de ton (waarde van appartement 150K). Zo geven ze starters een kans en wordt de buurt weer wat beter. Zulke dingen worden nooit openbaar gemaakt, en hoor je alleen via via of bij een makelaar. Met koopsubsidie etc is ook een hoop mogelijk. Zij kunnen ervoor zorgen dat je maandinkomen met 90 euro netto omhoog gaat. Scheelt een slok op een borrel....
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Bestaande huurappartementen worden ook heel veel verkocht op het moment. Mijn oude huurappartement is ook verkocht toen ik eruit ging. Dan betaal je maar 75% van de vraagprijs voor het appartement, maar evt. winst bij doorverkoop is dan ook maar voor 75% voor jou. Plus er is een terugkoopgarantie door de woningbouwvereniging, kan ook handig zijn.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Het grote Huizenjacht-topic!!!
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |