Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Hobby & Vrije Tijd
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 11-10-09, 17:05 no smile   #1
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Zoek je een huis, een woning, een kamer, een caravan, een appartement een doos, meld het hier en houd elkaar op de hoogte van je bevindingen.
SCH is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 11-10-09, 17:19 angry   #2
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, ik zoek iets in Utrecht, maar Zeist of Bunnik is ook goed. Ik wil niks delen.

Oud 11-10-09, 19:00 duh   #3
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania
Ik wil niks delen.
Dat lijkt me voor de anderen ook beter
Oud 12-10-09, 10:37 angry   #4

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania
Ja, ik zoek iets in Utrecht, maar Zeist of Bunnik is ook goed. Ik wil niks delen.
Nieuwegein? Vleuten? Er zijn toch wel meer plaatsen rond Utrecht waar wel iets te vinden is?
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 10:44 angry   #5

Ik zoek een kamer in een leuke buurt in Amsterdam. Lastig te vinden, tenzij je de hoofdprijs (450+) betaald heb ik de afgelopen weken ondervonden. Als iemand wat weet hoor ik het graag.
Fides is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 10:49 angry   #6

Ik heb een appartement te koop in Meteren (Gelderland)... Of mag dat hier niet?
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 10:53 wink   #7

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zoek ook een kamer in Utrecht. Liefst met leuke (vrouwelijke) huisgenoten .
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 11:09 angry   #8
SCH

Wij wonen al 15 jaar in een ruim appartement in een groot historisch pand in de binnenstad van Utrecht. Het lijkt er echter op dat de boel ergens in 2012 grondig verbouwd gaat worden en dat de huurprijzen daarna dermate hoog zijn dat we het niet meer kunnen/willen betalen.

We gaan dus nu voorzichtig op zoek naar andere woonruimte. Het liefst een huis met een ruime tuin, waarschijnlijk ook huur.
Oud 12-10-09, 11:12 standard ball   #9
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCH
Wij wonen al 15 jaar in een ruim appartement in een groot historisch pand in de binnenstad van Utrecht. Het lijkt er echter op dat de boel ergens in 2012 grondig verbouwd gaat worden en dat de huurprijzen daarna dermate hoog zijn dat we het niet meer kunnen/willen betalen.

We gaan dus nu voorzichtig op zoek naar andere woonruimte. Het liefst een huis met een ruime tuin, waarschijnlijk ook huur.
Waarom steeds huur?
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 11:15 angry   #10
NegemjinSab

BasNijmegen's Voetbal Forum schermafbeelding

Hier in Nijmegen staan er 'n boel appartementen te huur zeg. In ons complex al 4!
aan de locatie kan het niet liggen (in het groen van de Goffert). Niemand durft geld uit te geven om te kopen, en niemand kan daardoor uit z'n eigen huis.... de boel staat stil in NL. denk dat de huizenprijs enorm zal zakken.
BasNijmegen is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 11:19 angry   #11
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Waarom steeds huur?
Toen we gingen samenwonen 15 jaar geleden was dit een buitenkansje. Rustige plek in de binnenstad, op goeie afstand van alles en prachtige klaslokaal achtige ruimtes. We hebben het kunnen huren van het monumentenfonds en het is zo mooi dat er nooit een reden was om weg te gaan.

En nu vind ik ons eigenlijk wat te oud om te kopen, ben net wat minder gaan werken en heb geen zin in dat hele circus. Maar wie weet.
Oud 12-10-09, 11:20 angry   #12

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BasNijmegen
Hier in Nijmegen staan er 'n boel appartementen te huur zeg. In ons complex al 4!
aan de locatie kan het niet liggen (in het groen van de Goffert). Niemand durft geld uit te geven om te kopen, en niemand kan daardoor uit z'n eigen huis.... de boel staat stil in NL. denk dat de huizenprijs enorm zal zakken.
Zolang er woningnood is zal dat niet schokkend zijn. Ben het met je eens dat het nu wat vast zit, maar niemand zakt echt fors met zijn vraagprijs. Ben zelf ook aan het rondkijken maar moet wel eerst van mijn eigen appartement in Groningen af.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 11:20 emo   #13
Woordvoerder Havana Club

Toen we gingen samenwonen 15 jaar geleden was dit een buitenkansje. Rustige plek in de binnenstad, op goeie afstand van alles en prachtige klaslokaal achtige ruimtes. We hebben het kunnen huren van het monumentenfonds en het is zo mooi dat er nooit een reden was om weg te gaan.

En nu vind ik ons eigenlijk wat te oud om te kopen, ben net wat minder gaan werken en heb geen zin in dat hele circus. Maar wie weet.
Ah, ok. Op die fiets.
Oud 12-10-09, 11:23 angry   #14
SCH

Ah, ok. Op die fiets.
Nee, we hebben een auto. En een parkeervergunning
Oud 12-10-09, 11:24 angry   #15
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower

Zolang er woningnood is zal dat niet schokkend zijn. Ben het met je eens dat het nu wat vast zit, maar niemand zakt echt fors met zijn vraagprijs. Ben zelf ook aan het rondkijken maar moet wel eerst van mijn eigen appartement in Groningen af.
Ik ken toch wel een aantal gevallen al van een behoorlijke daling in de vraagprijs, maar of je dat fors wilt noemen. Ttot 30.000-50.0000, vind ik behoorlijk.

Kom nu ook prachtige panden van rond de 600.000 ton tegen die te huur staan.

En Tomasso, kopen is in deze regio zo duur, een appartemten tegen over ons huis kost 960.000 - heb je geen eens een tuin.
Oud 12-10-09, 11:26 puh   #16
Woordvoerder Havana Club

Nee, we hebben een auto. En een parkeervergunning
Zo'n kleintje? Omdat "die zo goed zijn voor in de stad"?
Oud 12-10-09, 11:27 big smile   #17
Woordvoerder Havana Club

Ik ken toch wel een aantal gevallen al van een behoorlijke daling in de vraagprijs, maar of je dat fors wilt noemen. Ttot 30.000-50.0000, vind ik behoorlijk.

En Tomasso, kopen is in deze regio zo duur, een appartemten tegen over ons huis kost 960.000 - heb je geen eens een tuin.
Ja, wat wil je. Je zit midden in de friggin stad met veel oppervlakte. Ik denk dat jullie huur ook nog geen eens zo goedkoop is?
Oud 12-10-09, 11:28 angry   #18

In die prijsklasse zoek ik niet.

De duurdere huizen (5-ton+) dalen als een gek ja. Maar mensen met zo'n huis mogen niet zeuren toch? Als je daar een tophypotheek op hebt ben je niet goed bezig.
Oud 12-10-09, 11:30 duh   #19

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

600.000 ton
Duur appartementje.
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 11:33 angry   #20
SCH

Ja, wat wil je. Je zit midden in de friggin stad met veel oppervlakte. Ik denk dat jullie huur ook nog geen eens zo goedkoop is?
Jan we betalen 800-, veel ruimte maar niet superluxe.

En we hebben een ouwe lullen mazda
Oud 12-10-09, 11:34 angry   #21

Maar mag je dan als verhuurder de huur opeens zoveel verhogen?
Oud 12-10-09, 11:34 angry   #22
SCH

De duurdere huizen (5-ton+) dalen als een gek ja. Maar mensen met zo'n huis mogen niet zeuren toch? Als je daar een tophypotheek op hebt ben je niet goed bezig.
En dan ook nog eens bij ome Dirk wellicht
Oud 12-10-09, 11:35 wink   #23
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Geaudenzeaun

Duur appartementje.
!
Oud 12-10-09, 11:36 big smile   #24
Woordvoerder Havana Club

Valt nog mee dan.

Mazda
Oud 12-10-09, 11:37 angry   #25

Oorspronkelijk geplaatst door Suijk
Na grondige renovatie wel ja.
Oud 12-10-09, 11:39 angry   #26
NegemjinSab

Ik vind 15K op 200K een flinke daling... En dat zal alleen maar sterker worden. En mensen die hun huis nu wel verkocht krijgen, hebben vaak de prijs naar beneden gehaald.
Oud 12-10-09, 11:39 angry   #27
SCH

Ja, volgens mij zijn er wel regels, we moeten iets tijdelijks krijgen en we hebben het eerste recht en zo. Maar ik denk niet dat we dat gaan afwachten. Het is misschien ook wel eens tijd voor iets anders want anders gaan we hier nooit meer weg.
Oud 12-10-09, 11:41 angry   #28
NegemjinSab

Volgens mij is er een bepaald percentage als max. Ik weet dat bij studentenkamers deze max op 3 procent per jaar ligt. Ik weet niet wat het bij 'normale' huur is.
Oud 12-10-09, 12:01 angry   #29

Ik vind 15K op 200K een flinke daling... En dat zal alleen maar sterker worden. En mensen die hun huis nu wel verkocht krijgen, hebben vaak de prijs naar beneden gehaald.
Kan ook een bewussie van de verkoper zijn ey?
Haal je de winst uit de verkoop of uit het afschaffen van de maandelijkse lasten.
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 12:04 angry   #30
NegemjinSab

Ik was gelukkig net op tijd met kopen. Nadat ik hier ben gaan wonen, is er maar één huis verkocht....... ben ik misschien de oorzaak.
Oud 12-10-09, 12:05 angry   #31

Ik was gelukkig net op tijd met kopen. Nadat ik hier ben gaan wonen, is er maar één huis verkocht....... ben ik misschien de oorzaak.
Staat er wel een hoop te koop dan? Want anders ben jij natuurlijk niet net op tijd daar gaan wonen, maar dan had je nu wellicht een betere deal kunnen maken.
Oud 12-10-09, 12:10 angry   #32
NegemjinSab

Het complex waar ik nu woon was vroeger allemaal huur. Er zaten/zitten allemaal oudjes in, die langzaam naar andere woning gaan (of zelfs sterven). ipv van huur verkoopt de woningstichting deze huizen nu. Zo'n stichting hoeft een huis niet binnen een bepaalde tijd verkocht te hebben, dus die dalen niet in de prijs. 90% van de nieuwe kopers zijn jongeren. Jongeren blijven niet altijd heel lang op 1 plek wonen (zeker niet als het hun eerste koop is). Dus die doorstroom is best hoog. Particuliere verkoop gaat wel met een tijdsdruk, dus dan zie je dat ze regelmatig zwichten in de prijs (dus dalen). Wij hebben het appartement zeer gunstig kunnen kopen, ondanks een daling zijn er appartementen die duurder zijn dan onze aanschafprijs. Dus wat dat betreft zitten we gunstig. Ander voordeel is dat er onder ons eentje te koop staat die door de woningstichting wordt verkocht. Staat al 1.5 jaar te koop, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden tijdens feestjes en partijen
Oud 12-10-09, 12:25 angry   #33
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ga vanaf volgend jaar maar eens samenwonen. Huren en van daaruit maar eens kijken wat we gaan kopen. Buiten de stad, dat wel. Scheelt geld.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 12:29 angry   #34

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik meld mij hier. Iedereen die iets leuks weet wat te huur / te koop is, en realistisch voor een starter, mag dat melden. Helemaal goed als dit in Breda is, of iets ten westen daarvan.
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 12:30 duh   #35
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Ik ga vanaf volgend jaar maar eens samenwonen. Huren en van daaruit maar eens kijken wat we gaan kopen. Buiten de stad, dat wel. Scheelt geld.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 12:31 angry   #36

In Groningen kost het sowieso geen drol toch?
Oud 12-10-09, 12:32 angry   #37
Ich bin Mario

Vergeleken met het westen zeker inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat ik niet 2 ton voor een appartement wil uitgeven waar ik vrijstaand buiten de stad voor kan krijgen.
Oud 12-10-09, 12:32 puh   #38

Klopt. Het ruikt er wel naar.

Maar om het on-topic te houden. Er zijn vast wel starters hier. Wat is nou een beetje realistisch wat je als hypotheek kunt krijgen, zonder jezelf in de problemen te duwen?
Oud 12-10-09, 12:45 angry   #39

Wat heb je op het oog, dan ga ik daar in ieder geval niet heen.
Oud 12-10-09, 12:46 angry   #40

Oorspronkelijk geplaatst door Breach

Klopt. Het ruikt er wel naar.

Maar om het on-topic te houden. Er zijn vast wel starters hier. Wat is nou een beetje realistisch wat je als hypotheek kunt krijgen, zonder jezelf in de problemen te duwen?
Wat verdien je?
Oud 12-10-09, 12:48 angry   #41
NegemjinSab

Dankzij NHG is er veel mogelijk voor een starter
Oud 12-10-09, 12:49 angry   #42

Dankzij NHG is er veel mogelijk voor een starter
Koopsubsidie bedoel je. NHG is er voor iedereen die een betaalbare hypotheek afsluit.
Oud 12-10-09, 12:50 angry   #43
NegemjinSab

Koopsubsidie bedoel je. NHG is er voor iedereen die een betaalbare hypotheek afsluit.
ja die jah
Oud 12-10-09, 12:50 angry   #44
Ich bin Mario

Wat heb je op het oog, dan ga ik daar in ieder geval niet heen.
Alles in een straal van 20 kilometer rondom de stad
Oost Groningen uitgezonderd
Oud 12-10-09, 13:05 angry   #45

Wat verdien je?
Om en nabij 2300 bruto.
Oud 12-10-09, 13:08 angry   #46

Oorspronkelijk geplaatst door Breach

Om en nabij 2300 bruto.
130.000 lijkt me als je alleenwonend bent een redelijk gezonde start. Veel hoger zou ik geloof ik niet gaan als je nog op vakantie wil enzo. Op www.nibud.nl kan je je gegevens invullen voor een aardige schatting.
Oud 12-10-09, 13:14 angry   #47

130.000 lijkt me als je alleenwonend bent een redelijk gezonde start. Veel hoger zou ik geloof ik niet gaan als je nog op vakantie wil enzo.
Hmm. Dat wordt niks dus. Daar kun je hier in de buurt net een verkapte garagebox voor kopen.

Maar ik weet ook niet echt wat ik het komende jaar moet gaan doen. Ik zit nu in een woning met 4 anderen voor 225 euro alles inclusief. Maar ja, het is toch niet ideaal als je geen eigen douche + keuken hebt. En ook mijn 9-17 ritme vergeleken met het studentenleven, is geen ideale combo.

Maar dan heb je dus de volgende opties:
- Kopen (maar dat kan ik eigenlijk al wegstrepen).
- Huren, maar dan ben je dat geld wel elke maand gewoon kwijt natuurlijk.
- Blijven zitten waar ik nu zit, en geld opzij zetten.

Maar ook als ik geld ga sparen, dan moet ik nog 5 jaar sparen om uberhaupt een zinnig bedrag te krijgen wat ik extra kan inleggen. Allemaal erg lastig dus.
Oud 12-10-09, 13:17 wink   #48
Woordvoerder Havana Club

Ik denk dat je als starter het beste kunt beginnen met huren, zeker als je niet samen gaat (tweeverdiener). Nadeel is dat je het geld kwijt bent, voordeel is dat je makkelijker aan een fatsoenlijk plekje kan komen.

Ben zelf namelijk ook al aan het rondkijken, ben bijna klaar.
Oud 12-10-09, 13:18 angry   #49
NegemjinSab

Gewoon een makelaar binnenstappen.... vrijblijvend laten uitzoeken. Je staat versteld wat er mogelijk is, zonder al te veel kosten te moeten maken. Bij ons in Nijmegen zijn ze bijvoorbeeld appartementen aan het verkopen onder de ton (waarde van appartement 150K). Zo geven ze starters een kans en wordt de buurt weer wat beter. Zulke dingen worden nooit openbaar gemaakt, en hoor je alleen via via of bij een makelaar. Met koopsubsidie etc is ook een hoop mogelijk. Zij kunnen ervoor zorgen dat je maandinkomen met 90 euro netto omhoog gaat. Scheelt een slok op een borrel....
Oud 12-10-09, 13:20 angry   #50

Bestaande huurappartementen worden ook heel veel verkocht op het moment. Mijn oude huurappartement is ook verkocht toen ik eruit ging. Dan betaal je maar 75% van de vraagprijs voor het appartement, maar evt. winst bij doorverkoop is dan ook maar voor 75% voor jou. Plus er is een terugkoopgarantie door de woningbouwvereniging, kan ook handig zijn.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Hobby & Vrije Tijd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:52.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site