![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Zoals jullie weten zijn er een aantal posts verdwenen een tijdje terug. Omdat ik het superdruk heb en stiekem bang ben om de boel te verzieken, hoopte ik dat er misschien hier iemand is met veel verstand van databases en/of vBulletin. We moeten namelijk een gedeelte van de oude database van VBL hier gaan importeren.
Jullie weten allemaal hoe dat verlopen is toen we naar dit forum gingen, dus vandaar dat ik ven om wat hulp vraag
Laatst gewijzigd door Superheld; 17-11-10 om 11:25 Reden: Typo uit TT gehaald __________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Is het geen idee om de queries eerst ergens anders te testen met kleine sets van records van de vorige en van de huidige database?
__________________ Enschede! Onze stad! Ons domein! |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
We hebben voetbalunited nog staan, dus dat is op zich wel een idee.
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik heb overigens geen verstand van vBulletin. Maar als er voor gezorgd wordt dat de kolomnamen overeenkomen, de id's allemaal uniek blijven. Is het toch een kwestie van een enorme insert op de huidige database.
(ps. typo in tt) __________________ Enschede! Onze stad! Ons domein! |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Waarom lukt het importeren niet? Welke foutmelding krijg je? Misschien handig om in de OP te zetten.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Het is niet direct dat het importeren niet lukt. Het is meer dat ik geen fouten durf te maken en vooral omdat ik zo met tijdgebrek zit, is die kans wel aanwezig. Dus daarom hoopte ik misschien op iemand die er wat vanaf weet, dat het dan makkelijker te doorlopen is.
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Niemand
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nico is de oude database anders dan de nieuwe database qua tabellen? Anders lijkt het me gewoon een kwestie van importeren d.m.v. Bigdump of andere programma's.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Er zit een verschil in. Dmv een programma moet je post van de oude forumsoftware importeren. Dus ik hoopte dat er iemand hier ervaring mee had. Ik heb het 1 keer gebruikt toen alles hier nog leeg was, dus ik weet niet of ik de boel verziek als ik nu maar 1 subforum moet importeren.
Maar ik zal het deze week eens proberen op de oude site. Hopelijk laat die licentie dat toe. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
En, is het gelukt?
__________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ik ben goed met vBulletin, laat ff weten als het nog steeds nodig is.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hulp is altijd welkom! Als je ons zou willen helpen, zal dit zeker op prijs gesteld worden!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nou
![]() Het grootste probleem is dat er een groot deel van de posts zijn verdwenen. Maar de backup die we daarvan hebben, staat op een andere server en dat komt van andere forumsoftware, dus dat is een hele lastige. En verder staat er nog een lijstje met dingen die nog moeten gebeuren: http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/f...uggesties.html ![]() Misschien dat je er eens naar wil kijken. Als je een paar puntjes hebt waar je iets aan zou willen doen of waar je zin hebt om eens een keertje iets aan te doen, dan moet je het maar laten weten
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
To Do
-X Tijd en datum in quotes --- Lastig, omdat de tijd van posten niet meegenomen wordt bij quotes, dit zal dmv een hack moeten gebeuren in de php -X 2 quoteknopjes onderzoeken. Werking is niet altijd perfect -X Filters werken niet naar behoren. Toont niet alle onderdelen, extra filter kan niet uitgevinkt en in adminpanel kunnen geen filters meer gemaakt worden. -X Om geselecteerde tekst [img] tags zetten -X Vage probleem dat sommige browser de abonneer-knop niet toont -X Topics toevoegen aan MyAT minder stappen (direct abonneren, zonder vragen) -X Archief doet raar bij het klikken op lastpost, kom je soms in compleet ander topic terecht (werk in archief algemeen wel goed!) -X PI's compacter indelen -X Sigs beter limiteren -X Ruimte onderin de pagina's beter indelen -X quoten van een bericht waarin meerdere berichten worden gequote. -X abonneren op topics in de mobiele versie. -X uitlijning MyAT scheelt een paar pixels (Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket) Overig - Topictitels met accenten aanpassen (René vd Gijp bijv) Voor de modjes als men er 1 tegenkomt. - Nieuwe (extra) layouts - Andere opmaak posts - Frontpage Ik zie al een paar dingen die eigenlijk best eenvoudig zijn alleen wat bedoel je precies met frontpage?
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Frontpage moet een pagina worden met nieuwsberichten. Maar daar is Gitaarsnaar al mee bezig om te realiseren.
Misschien even via PM bespreken hoe je kan helpen? Ik moet wel even met Gitaarsnaar afstemmen hoe je het beste te werk kan gaan, want ik merkte soms dat als er bepaalde wijzigingen gemaakt werden, dat er op mysterieuze wijze terug werd gegaan naar een oudere 'instelling' __________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tof, AjaX dat je wilt helpen.
Nog 1tje. -tijd staat een uur vooruit bij gasten. Laatst gewijzigd door Palmboom; 15-12-10 om 20:06 __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tof dat we iemand hebben die wil en kan helpen!
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Volgens mij is dat gewoon een simpele instelling. Ga ik nu ff naar kijken.
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Inderdaad.
__________________ Work hard, earn less. |
|
|