|
|
#1 |
|
|
Ik had onlangs een leuke winst met voetbalweddenschappen en had van te voren geroepen dat 50e naar VBLforum zou gaan. Nu bedenk ik me net dat ik wilde gaan voorstellen aan Nico dat ik er 25 van maak en de andere 25 naar een goed doel doe. Vervolgens kwam de gedachte 'waarom niet vanuit VBLforum collectief ons inzetten voor een goed doel?'
Het lijkt me wel mooi als we een voetbal/sport gerelateerd doel kunnen steunen. Johan Cruijff foundation bijvoorbeeld, of sportverenigingen voor gehandicapte sporters.. zoiets. Als we een mooi bedag bij elkaar kunnen krijgen kunnen we eventueel ook zorgen dat het wat media-aandacht krijgt. Daarmee krijgt het doel waarvoor het is ook gratis meer naamsbekendheid en wijzelf als site ook. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dat is wel leuk inderdaad. Daarvoor wil ik ook wel een duit in het zakje doen
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
De 'Doneren' functie is er al. En mensen kunnen bij 'Doel' dan opgeven dat het bestemd is voor goede doel aktie. Dus met uitkiezen van een doel en vervolgens iedereen oproepen tot doneren ben je er al denk ik. Weet niet of er nog haken en ogen aan zitten, maar lijkt me niet. Weet alleen niet of Nico wel het totaalbedrag bij de belasting mag opgeven voor aftrek omdat het dan toevallig van zijn rekening afkomt
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Spieren voor spieren?
Misschien een idee om een donateur icoontje onder de username te plaatsen? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Dat is een goede ja. Misschien goed als meerdere mensen met een doel komen en we dan een poll houden welk doel we gaan steunen.
Verder kunnen we als het goed begint te lopen ms ook wel iets of iemand vinden die het bv wilt verdubbelen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
gaat mij in ieder geval niet lukken
![]() en belastingtechnisch interesseert me geen bal. Gewoon voor dat goede doel en promotie
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ook goede reclame voor het forum als je het goed aanpakt
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Was ook een geintje
![]() Een verdubbelaar geeft wel meerwaarde aan collectief inzamelen. Anders kan iedereen ook wel zelfstandig doneren. Als we ermee in een stadium geraken waar zoiets concreet gemaakt kan worden wil ik dat wel proberen te regelen. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Ik zie er dus idd ook een promotioneel voordeel in maar als je dan toch promotie wilt doen dan is het het mooist als je dat kan doen met iets wat tegelijkertijd ook anderen helpt. Misschien onnodig deze verdediging, maar wou 'm toch even maken ![]() Zit trouwens te kijken op website van Johan Cruijff foundation - ik had al wel gehoord van de Cruiff Courts maar blijkt dat het zich ook inzet op gebied van onderwijs en sport voor gehandicapte kinderen en niet alleen voetbal maar allerlei soorten sporten, zoals elektronisch rolstoelhockey
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik vind het echt een goed plan
Maar als we er ook aandacht en users mee willen verdienen moeten we denk ik niet kiezen voor een random goed doel als de Johan Cruijff foundation. Dat is veel te anoniem als we er zelf ook wat mee willen bereiken. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Had Den ook niet ooit iets te maken met een goed doel? Ivm zijn spierziekte ofzo?
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Wisten jullie dat ik die Cruijf Courts (Als bijbaan bij een hekwerk bedrijf) zet? Dan betaal ik dus mijn eigen loon
.![]() Nee maar goed idee. Ik stem voor. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Een goed doel steunen uit commercieel oogpunt.
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
|
VBLforum is natuurlijk beter af als we dat geld direct aan Nico zouden geven voor VBL... levert 100x meer op dan eventuele leden via eventuele (alleen bij groot bedrag) media-aandacht. Daarnaast hebben leden die doneren zelf natuurlijk geen inkomsten uit VBLforum dus zien er geen cent voor terug. Dus is het 99% voor het goede doel Maar goed waarom ga ik nog in op dat eeuwige gezeur van jou |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Nee niet op vreselijke zuurpruimen die overal alleen maar op kunnen zeiken, overal het negatieve van inzien en daarbij veelvuldig met ziektes schelden. Mensen zoals jou dus.
Maar ik had al gevoel dat zodra er 'eigenbelang' ter sprake kwam dat dit topic in verkeerd licht zou komen te staan. En dat er dan wel minstens één niveauloze prutser langs zou komen om moeilijk te gaan lopen doen.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
Er zijn al genoeg mensen die al genoeg aan goede doelen geven. Daarnaast is het voor velen een financieel lastige tijd. + Het feit dat er ook andere belangen mee gemoeid zijn is deze actie gewoon een slecht plan. __________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Wat zijn dat nou voor kromme redeneringen
![]() Omdat er al mensen zijn die aan goede doelen geven en het een financieel lastige tijd is mag er helemaal niets meer ondernomen worden voor goede doelen Als jij het niet wilt, prima, maar houd dan je negativiteit voor je, verzuurde gastEn je schold afgelopen uur nog met kanker, daarom heb ik het al ff helemaal niet op jou. |
|
|
|
|
|
#19 | |||
En dat gaat om eerder genoemde redenen en ook nog het feit dat hier voornamelijk jongeren (= minder te besteden (aan goede doelen)) zitten, niet lukken.
||||
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Iets is beter dan niets. En waarom jij het steeds wilt omkeren dat bij dit idee het eigen belang zwaarder weegt dan het goede doel is mij een raadsel. Want dat is pas onzin praten.
En ik zeg niet dat je je mening niet mag geven, ik vind je alleen een vreselijke zuurpruim, ook door al je andere gezeur in feedback de laatste tijd en het irriteert me vooral dat je in feite oproept om het maar niet te doen... wat heb jij daar aan in godesnaam? |
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Collecte voor goed doel
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|