![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
|
Hoi!
Allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe forum. Ik hoop dat dit forum een lange tijd mag blijven bestaan en dat het een thuishonk is voor elke voetballiefhebber. Toch wil ik jullie een tip meegeven. Weten jullie waarom Fok! zo groot is geworden en waar Woest, FUK!, Sgop, forumhoeren en vele andere zijn gefaald? Simpel, te veel fora voor te weinig gebruikers. Als jullie de fora beperkt houden tot voetbal en dan langzaam groeien, zal er vanzelf de vraag komen voor een extra forum. Houdt het zoals het nu is en ga niet te snel R&P, Klaagbaak en dat soort forums openen want dat is de doodsteek geweest voor de andere hier boven genoemde forums. Alle succes mensen en ik hoop dat jullie hier je plekje hebben gevonden! Oh en crew, weet waar je vandaan komt en voorkom de botte bijl, blijf de discussie aangaan en kap die niet af, dat is ook de doodsteek. Groet, Havoc. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
+ Welkom |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Loves C, R en M
|
Als VBLforum gemod wordt als VBL dan is de kans op een succes redelijk. Wat ook zal helpen is als er ergens reclame gemaakt wordt. Fok is groot geworden door BigBrother.
Het zou voor VBL best kunnen helpen als bijvoorbeeld via VI mensen hier terecht komen
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedankt voor je tips!
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Helemaal mee eens.
Was het ook absoluut niet eens met andere subfora (3e helft) dan VBL & Feedback. Laten we het eerst vooral bij voetbal houden met 2 slowchat topics. De kuttopics lopen nu al achter elkaar vol, zo erg zonde
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Misschien helpt het als iemand een mailtje stuurt aan Beste Johan met het verzoek het webadres van het forum even te noemen?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hoe staan "wij" eigenlijk tegenover geenstijl?
Ik kan me voorstellen dat je via hun best wat nieuwe leden kan krijgen, maar het is de vraag of je daar op zit te wachten. Maar gezien hun vijandigheid jegens fok is dit forum voor hun wellicht een mooie manier om fok een oog uit te steken. __________________ The only thing I fear is my MoM |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
Vind het maar een beetje sensatiezoekers... |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik denk dat het forum dan eerst redelijk klaar moet zijn. Er is op dit moment nog zo veel te doen en er is eigelijk weinig te bieden behalve veel lege topics.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Loves C, R en M
|
Dat klopt, maar als het een beetje gaat lopen dan is het de moeite __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Hier moet je dus voor oppassen voor een gigantische toestroom van users die even komen kijken en binnen 2 weken weer weg zijn. Dan stort het ook in elkaar want je past snel je forum aan om de user toestroom te accomoderen en dan heb je ineens geen users meer. Gewoon hier lekker met zijn allen over voetbal gaan praten en langzaam groeien. Hier een interview in de veronica gids, daar een spandoekje van vblforum.nl tijdens een voetbal wedstrijd. Laat de vegan streaker een keer door een sport programma rennen met vblforum.nl is tegen vlees oid.
Nee laatste is natuurlijk onzin, maar pak het rustig aan en neem de tijd. Neem bijvoorbeeld Baan Software. In 2 jaar van 5 werknemers naar een paar duizend en ineens gaat het wat slechter en weg bedrijf. Zorg eerst voor een stabiele basis van users en ga dan rustig naar wat kleinschalige opties kijken. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Loves C, R en M
|
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
__________________ The only thing I fear is my MoM |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Loves C, R en M
|
Die eerste twee tips zijn prima. Die laatste opmerking ook overigens
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Oh en maak ook gebruik van de kennis van DOC en Digger, heb je 2 fucking goede oldbie mods van Fok! in je midden die de klappen van de zweep kennen en ook weten hoe je bepaalde vervelende situaties kunt voorkomen.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yep, in eerste instantie een VBL forum met ruimte voor wat slowchat is prima, meer dan voldoende ook.
En zorg verder gewoon voor heldere regels die voor iedereen gelden en ga discussie niet uit de weg. Verder is het verstandig om veel input te hebben, dus dat ook te vragen/mogelijk maken. En ik denk dat je, zeg na dit weekend, langzaam moet stoppen met gedoe over Fok, Danny etc. en gewoon lekker aan je eigen benen moet gaan werken. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Loves C, R en M
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Volkomen mee eens. Gewoon bouwen aan een voetbal forum, niet de hele handel overnemen van Fok! is nergens goed voor.
Goede tips! |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Hoe staan jullie tegenover het nu lopende subforum De 3e helft?
Persoonlijk ben ik bang dat dit veel baggertopics & bijbehorende users op gaat leveren. Je ziet dit nu al ontstaan
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Oh en sluit alle Fok! topics. Gewoon 1 topic over Fok! en de rest dicht. Daar kan men ventileren over de onvrede die ze voelen over Fok! en hou dat goed in de gaten. Afgeven op de familie van Danny is weinig constructief en levert geen niveau op. Ijsmeis.rar en dat soort dingen meteen weghalen. Goatse en tubgirl verwijderen.
Je mag best afkijken hoe ze dat op fok doen, maar stel je eigen regels samen en zorg voor het niveau wat jullie zelf voor ogen hebben. |
|
|
|
|
|
#24 | |
Maar de basis waar havoc het over had is in principe al aanwezig. Een te grote groei is wellicht niet wenselijk, maar een beetje naamsbekendheid kan geen kwaad lijkt me. |
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Dat zou ik zeker niet via Geenstijl doen en wat zou Geenstijl nou in godsnaam met dit forum? Dat zal hun hun reet roesten |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Maar het FOK (vbl) volkje is een volk apart, dus als we reclame gaan maken op voetbalzone oid krijg je alleen 12 jarige jongetje wat niet matched met het volk wat er nu zit zeg maar.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ik zou die KLB achtige dingen in ieder geval binnekort weghalen in de Derde Helft.
Levert toch veel gebagger op en zoals je net al zag een eerste ban... |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
Maar ik heb ondertussen gezien dat 1 van die gasten van gs al heeft getwitterd dat hij "de 100ste linktip heeft genegeerd" dus ze hebben inderdaad weinig interesse.
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik zou ook gewoon schoon schip maken, en alles wat nu nog met FOK te maken heeft en loopt lekker sluiten. Lekker boeiend allemaal
Langzaam, gestaag groeien met een goede basis groep van 60 a 70 man een maand lang, en daarna komt het vanzelf wel. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bedankt voor de bijdrage Havoc. Kan ik mij in vinden.
Deel van de fok! topics zijn al gesloten, na 24 uur is het meeste ook al wel weer bekoeld. Nog een weekje ofzo en de banden met fok! vbl zullen hopelijk grotendeels wel doorgesneden zijn. Hoe we daarna precies verder gaan, dat is allemaal nog onduidelijk, maar daar hebben we gelukkig zo te zien een aantal enthousiaste users voor. ![]() En de 3e helft.. tja, we zien nog wel eventjes. Sommige mensen hebben de behoefte buiten VBL dingetjes te doen. Maar we proberen daar al wat strakker op te zitten. Bijvoorbeeld de twee klaagbaaktopics al even doorverwezen naar het zeiktopic. Als we ongeveer hetzelfde niveau qua userbase kunnen halen en handhaven zoals op VBL, dan gaat het vanzelf, met sturing, de goede kant op.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Goede opbouwende kritiek. Kan het er dan ook alleen maar mee eens zijn. Denk dat de verantwoordelijke mensen dit ook wel weten.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
De 3e helft hoort erbij, maar er kan ook teveel wildgroei zijn. Mensen die darttopics gaan openen en dergelijke. Het kan een keer voorkomen, maar nu gaat het wel ver.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Netjes Havoc
Toch ben ik van mening dat een kleine zooi aan andere subfora ook belangrijk kan zijn. Het voetbalforum is en blijft de motor van het forum. Da's gewoon duidelijk en daar draait het om. Er zijn mensen die puur voor voetbal hier zijn, maar ook een groepje die DAARNAAST ook de echte gezelligheid willen opzoeken (ieder z'n mening, maar daar horen VBL SC en Hools gewoon bij). De 3e helft maakt het knusser naar mijn idee. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
__________________ Quote by Need2009: Tja, als je het zo gaat bekijken, dan hoefden Davids en Seedorf ook niet in Oranje, die zijn in Suriname geboren. Ééntje kan wel, kijk maar eens naar Duitsland of Portugal, daar lopen de meerdere. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
Dit VBL is op FOK ontstaan tot een hechte groep, als daar allerlei mensen bijkomen drijf je de echte groep uit elkaar. Zou ik echt zonde vinden. |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
Dan maakt VBL de inhaalslag denk ik wel |
||
|
|
|
|
|
#40 | |
|
||
|
|
|
|
|
#41 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Mijn tip:
Over een weekje alle niet-voetbalgerelateerde onderdelen sluiten. Ook geen topics over Fok meer toelaten. Dat is nu best even interessant, omdat we op die manier ook kunnen zien hoe de verhoudingen liggen. Maar straks moeten we Fok gewoon links laten liggen, vind ik. En die derde helft hoeft van mij dus ook niet zo. Richt je op voetbal en verder niet. Dan verzeker je jezelf van uitsluitend voetballiefhebbers als users. En wat betreft adverteren en samenwerkingen: ik zou eerst alles maar eens op orde brengen, voordat je je naam de publiciteit in stuurt. Neem de tijd om er een goed product van te maken. Als Sanoma, VI, of weet ik veel wie allemaal het forum nu links laten liggen, zullen ze er ook nooit meer naar kijken. We zijn net drie dagen onderweg, dus neem de tijd, zodat je straks echt kwaliteit kan laten zien. Verder dikke respect voor de makers van het forum! |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Maar een 3e helft is zeker wel belangrijk, i.m.o.
Vele VBL-users kijken straks ook weer naar het WK wielrennen bijv. en willen daar dan ook hun zegje over doen. Verder lijkt het mij als bij het opvoeden van kinderen, des te meer je in het begin de teugels aantrekt, des te meer je later (als iedereen z'n plek weet en jullie een beetje weten wat voor vlees je in de kuip hebt) de teugels weer kunt laten vieren ! Succes iig ! |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Je kan inderdaad beter in het begin te strak zijn en dan losser worden dan andersom.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Helemaal mee eens.
Gewoon beperken tot FB, VBL en de 3de helft (met SC + SPT) en klaar is kees. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
__________________ PSV | THFC |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ben het ook met BS eens, misschien wel een leuke manier voor reclame is met die gifjes in t weekend van de goals met username rechts en dan vblforum.nl links ofzo een paar weekendjes. Gaan binnen no time de sites over en dus "gratis reclame". Als je er gezeik mee krijgt niet te lang doen, geen idee hoe het verder moet maar heb wel EL
.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Venom is daar heel goed in.
|