|
|
#1 |
|
Mobiel internet en dit forum gaan niet samen.
Het laden duurt te lang.... zijn er tips ? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nee. Dan zal er simpelweg gewoon een mobiele versie van dit forum moeten komen, en denk dat dat nog wel even duurt.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ja, die komt er.
. Is men *nu* mee bezig om de benodigde software te installeren.
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
werkt het al?
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Joah dat wel. Maar het is read-only. Alleen tekst, en zelf inloggen kan niet.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
read only? Daar hebben we dus ook de ballen aan.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
![]() goed werk ! |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik vind de mobiele versie van deze site handiger dan die van fok (topics staan bij deze site ook niet zo kort onder elkaar), heb niet geprobeerd te posten via mijn mobiel hier, maar aangezien dat blijkbaar niet werkt zou het wel mooi zijn als dat gefixt wordt. Post nu dus gewoon via mijn pc.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Als ik via m'n telefoon ga zie k gewoon de normale layout..
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Werkt op mijn iPhone ook prima, geen idee hoe het op andere smartphones is.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Het werkt wel maar het is readonly inderdaad, als je tenminste de mobiele versie gebruikt op je mobiel. Op één of andere manier kreeg ik net in de trein ook weer de normale versie tevoorschijn. Het quoten is volgens mij ook bugged in de mobiele versie.
Edit; Ik heb een nokia E75 |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ik heb een Nokia N95 8-GB. Daar zie ik alleen platte tekst (geen icons), tis retetraag en readonly. Er valt dus nog wat te tunen
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
die mobile versie is inderdaad bagger. Ik zie wel dat er wordt gewerkt aan een andere versie, maar die is nog niet af.
Voorlopig kan ik er weinig mee doen ben ik bang
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nieuwe bookmark in me phone
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
het zou in principe al niet meer moeten werken
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Imo erg jammer. Is er geen mogelijkheid om beide te hebben? Ik kan de normale versie niet goed lezen op mijn phone.
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ik zou het graag goed zien, maar die mogelijkheid is er helaas (nog) niet. Ik ga me er in ieder geval hard voor maken, want ik vbl zelf ook vaak mobiel!
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
What the Duece!! Sowieso props voor wat er al staat en het harde werken. Maar ik dacht meer aan een vblforum.nl/m of mmm.vblforum.nl. Daarmee kan je voorlopig beide draaien, totdat je de definitieve oplossing hebt. Is maar een suggestie.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
mja.. wat zet ik dan op die pagina's?
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ik neem aan dat het alleen om de shell gaat en beide de zelfde database leegtrekken. dus hoef je met een mobiele variant alleen de teksten en usernames op te halen. Bij fok (ookal is het lelijk) werkt dat ook. Het probleem is daar dat je niet kan kiezen welke versie omdat hij het automatisch herkent, volgens mij. Dus als je de andere shell in een ander proces start kan je het naast mekaar draaien. Misschien wel wat zwaarder voor de database. Er zijn ongetwijfeld echte technici die een beter oplossing hebben, maar ik dacht dat jullie al twee hadden draaien, dus vandaar. Maar ik wacht rustig af.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Je kan blijkbaar niet EN op de pc EN op je mobiel ingelogd zijn, erg jammer
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Er is nu nog geen verschil tussen mobiel en pc. Dat is de hele dillio
|
|
|
|
|
|
#31 | |
Alleen het laden door al die smilies en lay-out duurt een uur om onderhand te posten. Bij Fok bijvoorbeeld staat alles in text onder elkaar. Snel en makkelijk
|
||
|
|
|
|
|
#32 | |
Met Opera Mobile heb je een functie die Opera Turbo heet, dan gaat alles via een compressieserver. Bij mij laadt het gewoon snel op deze manier
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bij mij werkt ie wel enigszins rap hoor.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Al zou een mobiele/text-only versie wel relaxter werken, laatste tijd trekt ie (nokia) het soms slecht.
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Op mijn iPhone werkt zelfs dit forum best wel goed.
Alleen af en toe lang laden omdat de lay-out niet helemaal klopt. Maar amuseer me er goed mee. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Wat is de link van de mobiele versie? of zie ik iets over het hoofd?
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Voor de iPhone bestaat er trouwens de mogelijkheid om de applicatie Tapatalk te gebruiken. Admins installeren een phpBB-plugin en de gebruikers de iPhone app. Kost 2,39 euro in AppStore, is gratis voor jailbreakers.
Edit: ik dacht dat er gebruik werd gemaakt van phpBB. Vergeet wat ik hierboven heb gezegd, .
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Desnoods http://www.vblforum.nl/archive/index.php gebruiken
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Is live, probeer het maar is
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Mobiel meeposten is er echt niet bij. Mn touch diamond vind het allemaal niet leuk. jammer, want live posten is net zo leuk
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
Wat zijn jullie wensen trouwens voor een mobiele versie?
Snel te laden, geen afbeeldingen, enkel actieve topics, postrechten en that's it of echt alles wat je nu ook al kunt? |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Snel laden en snel posten natuurlijk. Een beetje zoals FOK, zeg maar
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Suggesties voor mobiele versie:
- Weinig opmaak zoals op F. (wat er is, zonder spaties en marges) - discussies opdelen in kleinere secties, anders duurt laden te lang - Smaller - quotes op aantal karakter afkappen (misschien ook wel wat voor de reguliere versie) - geen icons, maar alles met tekst (quote, driehoek, reply) - plaatjes comprimeren voor mobiel gebruik - grotere font paginanummering voor de touchscreens (fok is wel klein) - bij quote en reply aparte pagina openen om laadtijden te verminderen __________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Bedankt, daar kan ik wat mee.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Maar het mag wel iets mooier dan op FOK!
En meer ruimte tussen de topictitels.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ik weet niet of ik de enige ben met dit "probleem", maar als ik via mijn mobiel (N95) topics bekijk is het textvlak voor mobiel geschaalt behalve de eerste zin. Die moet je wel compleet doorscrollen, hetgeen best irritant is. Kan daar nog iets aan worden gedaan?
Verder alle props aan iedereen die zich inzet om hier een topforum van te maken!
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
mobiel internet
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |