Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > EK 2012 in Oekraïne en Polen > EK 2012
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 02-09-10, 10:11 Standaard   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Marwijk wijst Van Bommel aan als nieuwe leider

Mark van Bommel draagt de komende twee jaar de aanvoerdersband van het Nederlands elftal. De 33-jarige middenvelder van Bayern München werd deze week door bondscoach Bert van Marwijk verkozen tot de nieuwe captain.

Van Bommel neemt de band over van de gestopte Giovanni van Bronckhorst. "Ik hou het in de familie", grapte Van Marwijk woensdag tijdens de persbijeenkomst in hotel Huis ter Duin over de 'aanstelling' van zijn schoonzoon. "Voor mij was het heel duidelijk. Ik heb het de technische staf nog wel voorgelegd, maar langer dan een minuut hebben we er niet over gesproken. De keuze om Van Bommel aanvoerder te maken werd door iedereen breed gedragen. Mark is een leider in het veld, zorgt voor een goede organisatie, heeft de juiste positie en is op een prima leeftijd om een ploeg te leiden."

Toen Van Marwijk Van Bommel inlichtte, reageerde hij verrast. "Ik heb hem gevraagd wat hij ervan vond en hij reageerde geschokt. Maar al snel zei hij dat hij het als een hele eer beschouwde."

Van Bommel keerde twee jaar geleden terug in het Nederlands elftal en heeft intussen 63 interlands op zijn naam staan. Met zijn 33 jaar is hij - na de 34-jarige Ruud van Nistelrooy - de meest ervaren speler van het nationale team. Bij Bayern München draagt Van Bommel al de aanvoerdersband. Na het EK 2012 in Oekraïne en Polen zet hij een punt achter zijn interlandloopbaan.
Een nieuwe aanvoerder was er nodig bij Oranje na het afscheid van Giovani van Bronckhorst. Gezien de selectie is Van Bommel wellicht de meest logische keuze, maar is het daadwerkelijk de beste keuze?

Van Bommel is - ja ik ga het toch echt een keer toegeven - een waardevolle toevoeging aan Oranje en een speler met een natuurlijke voortrekkersrol en leidinggevende capaciteiten. Maar dat is hij ook zonder de fysieke band om zijn arm om het te benadrukken. Daarnaast heb je leeftijd technisch gezien een oudere speler en is het EK nog twee jaar weg, waarbij je geen idee hebt hoe zijn fysiek zich houdt en of andere spelers significant beter worden of zijn in 2012. Verder is er ook nog altijd de vader/zoon relatie tussen Van Marwijk en Van Bommel, hoe professioneel ze ook zijn, het kan toch ineens zomaar een issue zijn.

Was een andere speler die juist door een aanvoerdersband nog meer status heeft en een team kan samenhouden niet een betere keuze geweest? Voor Van Bommel maakt het weinig uit of hij de band wel of niet heeft, hij doet die rol toch wel een beetje. Maar misschien was, ook gelet op de continuiteit van de selectie, Sneijder, Van der Vaart of Van Persie wel een betere kandidaat geweest?

In de verdediging is er eigenlijk niemand die het kan, Stekelenburg zou je niet moeten willen, dan blijven die drie over in mijn mening. Waarbij het op Sneijder heel misschien wel een hele positieve invloed zou kunnen hebben.

Jullie mening?

Oud 02-09-10, 10:14 Standaard   #2
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het wel begrijpelijk dat von Boml der neue Captäin ist!

Sneijder zou zich NOG groter voelen als persoontje in het team...
VdV speelt er niet vaak genoeg voor in Oranje en een keeper als aanvoerder voegt ook niets toe in het veld!

Oud 02-09-10, 10:15 Standaard   #3
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Verder is er ook nog altijd de vader/zoon relatie tussen Van Marwijk en Van Bommel, hoe professioneel ze ook zijn, het kan toch ineens zomaar een issue zijn.
Vader/schoonzoon is het...

Oud 02-09-10, 10:32 Standaard   #4

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Nja, Van Der Vaart is natuurlijk lang niet zeker van z'n plek bij Gekke Bertje. Je wilt je aanvoerder sowieso bij de eerste 11 hebben. Van Bommel is iemand die qua mentaliteit in mijn ogen een streepje voor heeft op iemand als Sneijder, die zich op dat vlak nogal moet bewijzen. Een aardig WK veranderd daar niks aan denk ik. Van Stekelenburg als aanvoerder ben ik geen voorstander aangezien hij een keeper is, en minder centraal op het veld staat dan de spelers. Van Persie is op zijn beurt druk met zijn eigen vorm en spel en hoe hij van waarde kan zijn door toch op hoog niveau te spelen, die moet je daar nu niet mee belasten. Misschien als Van Bommel afzwaait, dat een Sneijder of Van Persie er klaar voor is.

Oud 02-09-10, 10:46 Standaard   #5
Hoi

De juiste keuze idd.
Goed dat Bert zich niet teveel aantrok van het schoonzoon gebeuren.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 10:58 smile   #6
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Nja, Van Der Vaart is natuurlijk lang niet zeker van z'n plek bij Gekke Bertje. Je wilt je aanvoerder sowieso bij de eerste 11 hebben. Van Bommel is iemand die qua mentaliteit in mijn ogen een streepje voor heeft op iemand als Sneijder, die zich op dat vlak nogal moet bewijzen. Een aardig WK veranderd daar niks aan denk ik. Van Stekelenburg als aanvoerder ben ik geen voorstander aangezien hij een keeper is, en minder centraal op het veld staat dan de spelers. Van Persie is op zijn beurt druk met zijn eigen vorm en spel en hoe hij van waarde kan zijn door toch op hoog niveau te spelen, die moet je daar nu niet mee belasten. Misschien als Van Bommel afzwaait, dat een Sneijder of Van Persie er klaar voor is.
Van Persie is natuurlijk ook de helft van de tijd geblesseerd, daar schiet je ook geen kut mee op.

Oud 02-09-10, 10:59 Standaard   #7
Dnarbys

Sybrand's Voetbal Forum schermafbeelding

Van der Vaart leek mij de beste keuze, maar als ie weer weinig speeltijd krijgt, dan heeft dat inderdaad weinig nut.

In de verdediging (als je Stekelenburg en een linksback niet meerekent) heb je normaal gesproken Van der Wiel, Heitinga en Mathijsen. Mathijsen lijkt me wel geschikt als aanvoerder. Treedt minder op de voorgrond dan iemand als Van Bommel of Sneijder, maar dat deed Van Bronckhorst ook niet. Is wat mij betreft ook niet een vereiste.

Basisspelers op het middenveld en voorin zijn Van Bommel, De Jong, Sneijder, Van Persie en Kuyt (en Robben als ie fit is). De Jong en Sneijder vind ik niet geschikt als aanvoerder. Van Persie moet eerst zorgen dat ie z'n ritme weer terugvindt, hij was niet echt gelukkig op het WK. Dirk Kuyt lijkt bij Van Marwijk onomstreden als basisspeler, maar staat voor een aanvoerder op een minder geschikte positie dan Mathijsen of Van Bommel. Van Bommel heeft, zoals BS al zegt, z'n leeftijd wat tegen. Kuyt en Mathijsen zijn beide 3 jaar jonger. Van Bommel is wel een leiderfiguur in het veld, maar dat kan hij ook zijn zonder aanvoerdersband (zoals het afgelopen WK).
Sybrand is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 11:02 Standaard   #8
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede beslissing, van Bommel is een gemaakte aanvoerder. Net als Keane en Gerrard
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 11:08 thumb down   #9
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Krijgen we dat schoonzoon-gejank weer. Je kent ze wel, hetzelfde soort mensen dat riep dat Van Bommel alleen werd geselecteerd omdat hij de schoonzoon van is

Tijdens het WK hoorde je ze opeens niet meer.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 11:08 Standaard   #10
Banned

Een beslissing die ik wel snap van Bertje
De Lamme is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 11:11 Standaard   #11

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Bommel was na zijn terugkeer bij het NL elftal geen aanvoerder omdat van Marwijk van Bonckhorst niet wilde passeren (zeker niet tijdens zijn afscheidstoernooi).
In alles was van Bommel echter al wel de aanvoerder van dit elftal. Wat mij betreft komt er niemand anders in aanmerking binnen de selectie op dit moment.

Oud 02-09-10, 11:13 emo   #12

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Krijgen we dat schoonzoon-gejank weer. Je kent ze wel, hetzelfde soort mensen dat riep dat Van Bommel alleen werd geselecteerd omdat hij de schoonzoon van is

Tijdens het WK hoorde je ze opeens niet meer.
Niemand jankt daar toch over? Bliksem haalt dit (samen met wat andere punten) in de OP aan om een discussie aan te zwengelen, verder heb ik er hier nog niemand over gelezen?

Oud 02-09-10, 12:13 Standaard   #13
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door Dreamer Bekijk bericht
[...]
Niemand jankt daar toch over? Bliksem haalt dit (samen met wat andere punten) in de OP aan om een discussie aan te zwengelen, verder heb ik er hier nog niemand over gelezen?
Idd
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 12:28 Standaard   #14
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Van der Vaart had captain moeten zijn.

Oud 02-09-10, 12:40 thumb up   #15
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede keuze van Bert.
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 12:44 Standaard   #16

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
Sowieso, maar dan moet ie wel spelen (belachelijk trouwens, maar dat geheel terzijde).

Oud 02-09-10, 12:44 Standaard   #17

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

QFT
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 12:54 Standaard   #18
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Sowieso, maar dan moet ie wel spelen (belachelijk trouwens, maar dat geheel terzijde).
nu hij weer bij een club zit waar hij de ster is zal het een stuk makkelijker worden voor hem, hoop ik.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 13:03 Standaard   #19

Mja zolang hij niet in Van Marwijk's tactische plaatje past, maakt zijn presteren bij een club niet uit denk ik...

Oud 02-09-10, 13:04 Standaard   #20
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Meest logische keuze dit.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 13:07 Standaard   #21
U2

bloodysunday's Voetbal Forum schermafbeelding

vdVaart zal toch wel vice-aanvoerder blijven.
bloodysunday is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 13:24 Standaard   #22

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

nu hij weer bij een club zit waar hij de ster is zal het een stuk makkelijker worden voor hem, hoop ik.
Moet 'ie wel nog even waarmaken, genoeg 'sterren' die het niet zo makkelijk hebben in het eerste jaar bij een nieuwe club.

Oud 02-09-10, 13:30 Standaard   #23
Orgulloso

Mja zolang hij niet in Van Marwijk's tactische plaatje past, maakt zijn presteren bij een club niet uit denk ik...
Sneijder bleef anders ook gewoon in de basis staan, en dat heeft echt niets te maken met het feit dat hij beter is dan Van der Vaart, maar puur omdat hij een beter seizoen draaide.

Oud 02-09-10, 13:32 Standaard   #24

[...]

Sneijder bleef anders ook gewoon in de basis staan, en dat heeft echt niets te maken met het feit dat hij beter is dan Van der Vaart, maar puur omdat hij een beter seizoen draaide.
Dat zeg ik ? Ofja, ik heb het niet over eventuele vorm. Al speelt VdV de pannen van het dak bij Spurs, hij komt er niet in bij Bertje denk ik...

Oud 02-09-10, 13:33 Standaard   #25
Orgulloso

[...]

Dat zeg ik ? Ofja, ik heb het niet over eventuele vorm. Al speelt VdV de pannen van het dak bij Spurs, hij komt er niet in bij Bertje denk ik...
Nee, jij zegt dat presteren niet uitmaakt bij Bert. Ik zeg van wel.

Oud 02-09-10, 13:37 Standaard   #26

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Bommel is wat mij betreft de beste aanvoerder die er op dit moment rondloopt in de wereld, dus is hij de ideale keuze voor mij. Van der Vaart is een goede tweede.
NumberNine is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 14:03 Standaard   #27
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Had liever VdV gezien als aanvoerder
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 14:41 Standaard   #28
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Probleem met Mark is wel dat wanneer het niet loopt hij voornamelijk om zich heen gaat schoppen. Dat is wel typical. Desniettemin zou ik niet iemand anders kunnen aanwijzen die van nature over leiderskwaliteiten beschikt, dus mijn stem zou ie ook krijgen.

Laatst gewijzigd door Cyberia; 02-09-10 om 14:46

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 14:55 Standaard   #29

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia Bekijk bericht
Probleem met Mark is wel dat wanneer het niet loopt hij voornamelijk om zich heen gaat schoppen. Dat is wel typical. Desniettemin zou ik niet iemand anders kunnen aanwijzen die van nature over leiderskwaliteiten beschikt, dus mijn stem zou ie ook krijgen.
Zolang hij ermee wegkomt zal me dat schoppen eerlijk gezegd een worst wezen.
NumberNine is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 15:01 Standaard   #30
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Prima keus!

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 15:11 thumb up   #31

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Veruit de beste keuze.
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 15:15 Standaard   #32
Fear the Beard!

Prima keuze alleen wel vreemd dat hij eerst aangaf geen aanvoerder te willen zijn. Toch had ik liever vd Vaart gezien aangezien Van Bommel toch een nare periode met Oranje heeft gehad (lag natuurlijk ook voor een deel aan Van Basten maar toch.)
Oud 02-09-10, 15:19 Standaard   #33
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoor hier vaak VdV als aanvoerder. Waarom ziet men hem liever als aanvoerder? Hij is op dit moment niet bepaald zeker van een basisplaats en dat lijkt me voor een aanvoerder toch wel handig.

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 15:21 Standaard   #34
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek Bekijk bericht
Ik hoor hier vaak VdV als aanvoerder. Waarom ziet men hem liever als aanvoerder? Hij is op dit moment niet bepaald zeker van een basisplaats en dat lijkt me voor een aanvoerder toch wel handig.
Hij hoort dan ook gewoon in de basis.

Oud 02-09-10, 15:23 Standaard   #35
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BigMAC Bekijk bericht
Veruit de beste keuze.

Oud 02-09-10, 15:36 Standaard   #36

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Zie niet zo 1,2,3 wie er nog meer in aanmerking voor zouden kunnen komen...
Van Bommel .

Oud 02-09-10, 15:39 Standaard   #37

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Zeker de juiste keuze om Van Bommel aanvoerder te maken! Is bij PSV aanvoerder geweest en nu bij Bayern waar hij het uitstekend doet als aanvoerder. Is dus ook de meest logische keuze om hem aanvoerder te maken, denk niet dat iemand in Oranje zoveel ervaring heeft met het aanvoerderschap.
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 15:53 Standaard   #38
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door appelflap Bekijk bericht
Zeker de juiste keuze om Van Bommel aanvoerder te maken! Is bij PSV aanvoerder geweest en nu bij Bayern waar hij het uitstekend doet als aanvoerder. Is dus ook de meest logische keuze om hem aanvoerder te maken, denk niet dat iemand in Oranje zoveel ervaring heeft met het aanvoerderschap.
Van der Vaart. Bij Ajax en Hsv aanvoerder geweest en bij Oranje vice-aanvoerder
Oud 02-09-10, 15:55 Standaard   #39

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Van der Vaart. Bij Ajax en Hsv aanvoerder geweest en bij Oranje vice-aanvoerder
Zou ook kunnen, alleen (helaas) is hij niet zeker van een basisplaats bij oranje
celuvki is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 16:02 Standaard   #40

[...]

Nee, jij zegt dat presteren niet uitmaakt bij Bert. Ik zeg van wel.
Ah, daarom stond Kuijt in de basis. Topjaartje bij Liverpool gehad.
Ik denk dat VdV meer van waarde is geweest voor Real, met name de 2e seizoenshelft, dan Kuijt voor Liverpool.

Oud 02-09-10, 16:12 Standaard   #41
Orgulloso

Ja alleen krijgt Bert een harde piemel van Kuijt, dus die stelt ie sowieso wel op.

Oud 02-09-10, 16:22 Standaard   #42

Al kun je wel stellen dat Sneijder een goed jaar had, en hij hem goed kon gebruiken om de tegenaanval in te leiden. Alleen is het dan niet gek dat je niet kunt domineren.

Oud 02-09-10, 16:26 Standaard   #43
Dnarbys

Sybrand's Voetbal Forum schermafbeelding

Daarom had ik Sneijder ook liever meer als 'gewone' of verdedigende middenvelder gezien en Van der Vaart op nummer 10. Dan moest alleen wel De Jong of Van Bommel plaats maken en dat doet Bert niet zo snel lijkt mij.

Maar goed, dat is een andere discussie die ook al vaak gevoerd is.
Sybrand is offline   Met citaat reageren
Oud 02-09-10, 17:08 thumb up   #44

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Bommel natuurlijk eerste aanvoerder . De enige echte leider van Oranje op het veld. VDV vice-aanvoerder en kan in 2012 de band overnemen. Mathijsen mag dan wel weer reserve zijn voor Van Der Vaart.

Oud 03-09-10, 00:08 thumb down   #45

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Wtf, hoezo ben ik gepasseerd?
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 03-09-10, 08:15 Standaard   #46
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Gewoon de beste keus op dit moment. Uitstekende mentaliteit en geen onvertogen woord. Het gebeuren tijdens van Basten hoeft geen invloed te hebben, nieuwe poppetjes voor de groep immers.
Van der Vaart mag best, maar pas als hij zeker is van een plek bij de eerste 11

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 03-09-10, 09:22 Standaard   #47
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus Bekijk bericht
Van Bommel natuurlijk eerste aanvoerder . De enige echte leider van Oranje op het veld. VDV vice-aanvoerder en kan in 2012 de band overnemen. Mathijsen mag dan wel weer reserve zijn voor Van Der Vaart.
Ik denk dat de eerste 3 wel vast staan ja, hebben hun waarde bewezen en zijn jongens die geen gekke dingen doen. Zou persoonlijk zelf nooit de band geven aan Sneijder of Van Persie.

Oud 03-09-10, 17:25 Standaard   #48

Tizitl's Voetbal Forum schermafbeelding

Terecht, ook omdat hij bij zijn club ook aanvoerder is en zich dus bewust zou moeten zijn van de verantwoordelijkheid die hij draagt. Hij is verder in alles al de aanvoerder dus waarom zou je hem de band niet geven?
Tizitl is offline   Met citaat reageren
Oud 03-09-10, 17:32 Standaard   #49
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Aanvoerder is daarnaast vooral ook een gezicht naar buiten, en Van Bommel kan altijd wel gearticuleerd zijn verhaal doen, in verschillende talen nog wel.

Moet je eens voorstellen als Edson Braafheid of Ryan Babel dat moet doen.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 05-09-10, 14:38 wink   #50
Goeie kop!

Dylan Dog's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
Wtf, hoezo ben ik gepasseerd?
Een fascistische Jood als aanvoerder, dat kán toch niet!
Dylan Dog is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > EK 2012 in Oekraïne en Polen > EK 2012

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:04.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site