|
|
#1 |
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
Tis morgen pas pasen, toch? __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eerristeren Witte Donderdag, Gisteren Goede Vrijdag, Vandaag stille Zaterdag, zondag Paaszondag, maandag Meubelboulevarddag
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sssssssssssst dan vandaag
__________________ If you're not a Manc, you're a wank! |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kutpasen, alle winkels dicht.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Eindelijk eens vrij van werk, alle winkels dicht
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Laatste dan. Ik moest hardop lachen.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
fuck pasen
i celebrate my birthday @ the park (Kronenburgpark) BasNijmegen gefeliciteerd met je verjaardag. __________________ Vloet Zweet en Tranen |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Blijf het raar vinden dat pasen, wat voor de meeste Nederlanders niet echt een grote betekenis heeft, een verplichte vrije dag is en op 5 mei, iets wat eigenlijk een veel grotere waarde heeft, half Nederland verplicht moet werken.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Maar goed, toch een vrolijk pasen.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ik ben op 5 mei ook vrij, en ik vind het idioot als iemand niet zou weten waar Pasen voor staat. Voor mij een betekenisvoller feest dan kerst.
|
|
|
|
|
|
#15 |
Maandag de eerste vrije dag van het jaar! ![]() En dat 5 mei (naast Pasen uiteraard) geen vrije dag is vind ik ook belachelijk. Aan de andere kant hebben we met Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Koninginnedag genoeg feestdagen in het voorjaar, beter hebben we een nationale feestdag in het najaar... |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Als atheist boeien al die religieuze feestdagen mij totaal niet.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
ik kan hier mijn ei wel kwijt
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mijn naam is haas.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nee sorry die van Hendril was leuker.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Pasen
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Dat we de dodenherdenking doen en het bevrijdingsfestival vieren heeft een duidelijk aanwijsbare feitelijke reden. Als Jesus al uit de dood opgestaan is, dan is het nog niet eens voor 100 % zeker of dat met op de dag is gebeurd dat wij pasen vieren. Net als dat lang niet zeker is dat ie met kerst is geboren. En dan heb ik het nog niet eens over de 2e paasdag en de 2e kerstdag die we eraan geplakt hebben en al helemaal niets betekeken. |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
In het Oostblok vieren de meeste landen ook Pasen volgens de Orthodoxe kalender wat inhoud dat ze soms 1 of 5 weken later dan ons Pasen vieren.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Idd, gaat nergens meer over. Kerst vind ik dan wel weer wat hebben; niet om jesus maar gewoon omdat het een mooie traditie is om het jaar af te sluiten en richting oud en nieuw te gaan. December zou dodelijk saai zijn zonder kerst.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
In Nederland zijn alle feestdagen veel te dicht op elkaar. Alles in december of rond eind april-eind mei. Dat vind ik wel een beetje jammer. Maar idd, Kerst is gewoon een mooie voorbereiding voor het einde van het jaar. Kerst met de familie, O&N met vrienden.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ik vind het wel prima dat koninginnedag, bevrijdingsdag en pinksteren (dan zijn er meestal de eerste festivals/feesten van het seizoen) lekker bij elkaar zitten. Rond die periode is het vaak heerlijk weer. 2 maandjes daarna de zomervakantie (ook een soort feestdag
) maar je hebt gelijk dat er dan een heel groot gat zit van september tot december.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
pasen valt dit jaar alleen laat... kerst is vaste datum en O&N is dan altijd 5 dagen later ![]() koninginnedag kan eventueel wel verplaatst worden... __________________ Boem! Koekoek! |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dan is de kans redelijk groot dat we dus straks koningsdag krijgen op 27 april. Of dat 30 april tot Oranje-dag uitgeroepen wordt.
Nu moet je buitenlanders uitleggen dat we koninginnedag vieren omdat de moeder van onze koningin jarig was op die dag, wat al raar is. Maar straks zou het helemaal niet meer uit te leggen zijn. "Op 30 april vieren we koninginnedag in Nederland!" "maar jullie hebben een koning in Nederland toch?" "ja, maar hiervoor hadden we een koningin." "Ow dus dan is jullie vorige koningin jarig?" "nee, haar moeder" "ok... maar wanneer is de koning z'n verjaardag dan?" "3 dagen eerder, op 27 april". Als Maxima dan ook nog eens de titel van Koningin krijgt dan wordt het helemaal idioot.
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
!
__________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Je bedoelt de gebakken lucht?
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Loves C, R en M
|
Maar het paaslied van vandaag is toch echt __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#36 |
|
GEZEGEND PASEN
__________________ Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Mijn oma wenste me nog een Zalig Pasen.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#38 |
![]() Happy Zombie Jesus Day!
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Mooi Doc!
Ik ben alleen vandaag en heb voor het Paasgevoel toch maar 2 gekookte eieren voor mezelf gemaakt bij het ontbijt. Dat jullie het weten. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Dikke eieren iedereen.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
niet
Puntverlies van PSV was toch het beste paasgeschenk
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Het is nog steeds zomer
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Loves C, R en M
|
En het is weer voorbij ...
... op naar koninginnedag! __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#47 |
|
kermis
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
bij ons ging het gisteren flink fout met het pasen in de wedstrijd
|
|