![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Iedereen heeft wel dat als hij aan een bepaald ding denkt een zeker archetypisch plaatje voor zich heeft. Als ik denk aan een cassetterecorder dan zie ik altijd die rode 'my first sony' dingen voor me. Welnu, wat zijn voor jullie 'iconen' van een bepaald voorwerp/ding (in een bepaalde tijd).
Om een voorbeeld te geven: Bus Als ik aan een bus denk, dan denk ik iig aan de klassieke geelgekleurde bussen. Dan vooral in de klassieke vormen (dus niet persé met die doorlopende plastiken voorruiten), zoals een Leyland-Verheul: ![]() Toen ik jong was reden deze kanjers uit de jaren '60 en '70 nog. Mooi ronkend geluid en die deuren Ook tamelijk iconisch waren deze: ![]() Vooral opvallend vanwege de minimalistische, zakelijke vormen. Laatst gewijzigd door Koekebakker; 26-02-11 om 14:17 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leuk idee, maar ik moet er nog even over nadenken. Als ik wat weet, dan post ik 'm
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Loves C, R en M
|
![]() Omdat de laatste jaren -als ik in en bus zat - het een dergelijke was.
Laatst gewijzigd door Doc; 26-02-11 om 15:38 __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Haha ja die bovenste bus
![]() Zo'n enorm stuur hadden die ook, vond ik altijd machtig mooi toen ik nog klein was
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#6 |
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#7 |
![]() Een ander soort bussen dan deze rode zie je hier namelijk niet.
__________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Als ik gravel zie
![]() Moet ik denken aan Raemon Sluiter
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Loves C, R en M
|
Ik herken ' m nu pas: deze bus heb ik vanaf deze plek (busstation Marnixstraat) meer dan eens genomen. __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Standaard streekbus - Wikipedia
Jammer dat je nu van dat modernistische spul hebt rondrijden.... ik wil de gele bussen terug
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Die dikke leren stoelen waren wel altijd comfortabel
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Die gele bussen inderdaad
.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sowieso waren buschauffeurs vroeger ook veel cooler, met tatoeages op hun behaarde armen en grote grijze snorren en baarden en witte overhemden met blauwe en groene verticale strepen. Tegenwoordig heb je van die nette jonge broekjes, met hun stropdasje.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Idd... het is allemaal zo klinisch tegenwoordig... En precies, die leren stoelen zaten heerrrrlijk... Veel beter dan die stoelen in zo'n Berkof Amcrapador
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tegenwoordig wordt de werkloze jeugd toch gezegd dat ze maar op de bus moeten gaan rijden?
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ook zoiets:
De breedbeeld TV Nog niet zo gek lang geleden was er de rage dat iedereen persé een 100hz TV wilde hebben. Uiteraard in het zilver, dat was mode ![]() |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
![]() Om nog terug te komen op die andere bus uit de openingspost: dat is een Den Oudsten B88. Geen wonder dat ook deze me is bijgebleven; het was de opvolger van de Leyland standaard streekbussen en kwamen eind jaren 80 in dienst. Den Oudsten is inmiddels falliet omdat de busmaatschappijen tegenwoordig liever kopen bij bu'tnlanders
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jeetje, dus er zijn gewoon mensen die de goedkoopste dingen kopen?
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
#23 |
|
hehe, kwaliteit zie je ook terug in lagere kosten
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ik geloof niet dat de kleine marges in het OV ruimte laten voor veel irrationele beslissingen.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
.Speel ik mijn NES, SNES etc games op. __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bussen? wie zegt dat die duurder zijn dan andere?
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Als je aan... denkt dan denk je aan...
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |