|
|
#1 |
|
Dezer dagen valt ie voor de huiseigenaren weer op de mat: De envelop van de gemeente met de nieuwe WOZ waarde (en hieraan gerelateerd je OZB belasting, woningwaarde forfait, rente opslag hypotheek etc.)
Ik kreeg de brief gisteren en volgens de gemeente qua woningwaarde geen crisis hoor, nooit geweest. Zit inmiddels als op 466.000 (peildaten 01-01-2010) terwijl dat 2 jaar terug, vlak voor het uitbreken van de kredietkrisis (peildatum 01-01-2008) nog "slechts" 445.000 was. Voor het gemak, een dakkapel afgelopen zomer gezet, maar ook al even meegerekend in de waarde op peildatum 01-01-2010. Alsof die kleine standaard dakkapel het hem doet, bijna 5% woningwaarde toename in 2 crisisjaren. Kun je weer bezwaar gaan maken, tig argumenten aanvoeren en dan krijg je weer een standaard brief met het ene argument dat ze kunnen vinden om je aan op te hangen, de rest totaal negerend en dan is de kous weer af. (m'n laatste bezwaar werd op alle punten gegrond gevonden, behalve dan dat volgens hen de waarde net binnen de marge viel waarop ze niks hoefden aan te passen )Hoerige kut gemeente ![]() Hoerige kut ambtenaren ![]() Meer mensen bij wie de wonigwaarde stug "doorgroeit" in de crisis? __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
ik wil een huis gaan kopen
__________________ Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ben ook benieuwd, ik heb dit huis anderhalf jaar geleden gekocht onder de WOZ waarde die toen bij het huis hoorde, dus op zich heb ik volgens mij een goede grond om bezwaar te maken als 'ie toch omhoog is gegaan.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik had m ook weer binnen. Niet omhoog gegaan, maar ik heb mijn huis al een tijd te koop staan, dus hoopte m gewoon niet meer te krijgen
![]() GS, huis kopen in Capelle?
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
__________________ Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
hehe, ligt wel in m'n budget
. Alleen vindt de VVE altijd kut .
|
|
|
|
|
|
#8 | |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Bezwaar werd toen afgewezen met als argumentate: - U heeft het koopcontract op 28-12-2006 getekend, dus was toen al bereid om het aankoopbedrag neer te leggen - De WOZ waarde is inderdaad aan de hoge kant maar valt nog net (lekker puh) binnen de marge zodat we niet hoeven te corrigeren. WOZ waarde van m'n schoonouders, andere wijk, totaal ander soort woning, ook gezien. Ook louter een stijgende lijn. Ze weten het lekker te brengen, door met een enkel incidenteel goed verkocht huis de woningwaarde flink op te schroeven
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
![]() Die van mij is voor het eerst gezakt in 6 jaar tijd .... met wel 1000.-
__________________ Oh for crying out loud! |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
volgende week zaterdag aanvraag hypotheek ondertekenen
![]() spannend
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
5000 omlaag gegaan, valt me mee.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
WOZ
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|