Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Derde Helft
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 31 augustus 2010, 18:52 attention   #1

De Brandweer's Voetbal Forum schermafbeelding

Oke jongens ik heb even jullie hulp nodig, weet niet precies wat m'n rechten zijn in deze situatie en ik hoop dat een van jullie me hier bij kan helpen.

Ik heb een half jaar gewoond samen met zo'n gozer (die hoofdhuurder was), was wel een rare maar we hadden nooit problemen. Maar nu ik weg ben wil hij opeens m'n borg niet meer terug betalen, en het is een flink bedrag (1500 euro). Hij stuurde mij een specificatie voor de verrekening van de borg, en daar komt hij met kosten die grotendeels nergens op slaan (naar mijn mening)

375 euro huur die ik niet betaald zou hebben. Hij zei dat ik er per 1 juli uit moest, en toen vond ik voor die tijd iets nieuws en heb ik hem (op tijd) verteld 16 juni al te vertrekken. Beide hebben we dit gedaan binnen de, in het contract, afgesproken termijn aan elkaar gemeld, en beide niet per brief zoals wel in het contract stond. Ik denk dat hij wil dat ik ook betaal voor de laatste halve maand dat ik er niet gewoond heb. Hij was trouwens gewoon tegelijk met mij weggegaan, dus neem aan dat hij bij de huisbaas ook gewoon per 16 juni heeft opgezegd.

En 900 euro voor de reiniging van het tapijt. Dit is natuurlijk een belachelijk bedrag, het tapijt was helemaal niet zo vies, ik heb het nog laten schoonmaken voor ik eruit ging. Maar dat is moeilijk te bewijzen natuurlijk. Wel staat er in het contract dat ik per maand 50 euro betaalde voor gas, water, licht en gebruik van een aantal dingen, onder andere de vloerbedekking ter waarde van 500 euro (bijna de helft van de kosten van het reinigen dus). Het lijkt mij dat ik met die 50 euro per maand ingedekt ben voor reinigingskosten, maar ik weet het niet dus daarom heb ik jullie expertise nodig.

Oh en verder rekent hij nog +-200 euro voor schade veroorzaakt tijdens een Oud & Nieuw afterparty, dat is misschien gebeurd. Maar hij heeft me hier nooit iets over laten weten, en komt er nu (bijna 9 maanden later) pas mee. Dit vind ik erg vreemd, maar weet niet wat ik hier aan kan doen. Hij rekent ook 50 euro voor verdwene/kapotte keukenspullen en 20 euro voor overig (ja echt)..

Ik hoop dat iemand verstand heeft van zulke dingen en mij kan helpen, alvast bedankt!
De Brandweer is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 31 augustus 2010, 18:55 Standaard   #2

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom bestaat er geen WZV-knokploeg voor zulke dingen, en voor irritante users ?
Nee sorry, ik vind het heel vervelend voor je, maar kun je niet iets van rechtsbijstand inschakelen ?
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2010, 18:59 thumb up   #3
*kiest voor Cruijff*

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Klink als dat ie je borg opgemaakt heeft en het nu niet terug kan betalen.
900 euro voor het schoonmaken van een tapijt? Yeah right.... Neem aan dat ie de bon nog heeft hiervan? Of de naam van het bedrijf?
Sowieso had hij je, in het geval het tapijt 500e waard was, nooit meer dan 500e op je kunnen verhalen hiervoor. Als schoonmaken 900 was, waarom dan niet een nieuw tapijt?
Je wordt iig keihard genaaid.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2010, 19:01 Standaard   #4

Klaphark's Voetbal Forum schermafbeelding

900 euro

Oud 31 augustus 2010, 19:03 Standaard   #5

Ja die gast wil gewoon snel 1500 euro verdienen.. Leuk detail, voor ik weg ging vroeg ik nog hoe het zou gaan met de borg, en toen vertelde hij me dat ie het gewoon zou overmaken als hij het van de huisbaas kreeg. Geen woord over die 200 schade die ik een half jaar daarvoor al had aangericht volgens hem.
Oud 31 augustus 2010, 19:03 Standaard   #6

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

volgens mij kun je ook gewoon aangifte doen tegen zulke zaken.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2010, 19:12 thumb up   #7

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat dacht je van rechtsbijstand?

Oud 31 augustus 2010, 19:13 Standaard   #8
Die 375 euro ben je wel gewoon kwijt. Had gewoon even een brief gemaakt.

Oud 31 augustus 2010, 19:21 Standaard   #9

Oke bedankt voor de tips, rechtsbijstand ga ik even naar kijken.
Oud 31 augustus 2010, 20:06 Standaard   #10
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Bel de Brandweer.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2010, 20:10 arrow   #11

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Willibrord Frequin bellen.

Hè klootzak! Vind je dat normaal ofzo? Hè, een beetje een arme student belazen hè, schurk! Blijf van mijn cameraman af!

Oud 31 augustus 2010, 21:17 sad   #12
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Misschien wil Alberto wel helpen, ''Red de student!''

Oud 31 augustus 2010, 21:28 Standaard   #13
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De Brandweer Bekijk bericht
Oke bedankt voor de tips, rechtsbijstand ga ik even naar kijken.
Moet je wel verzekerd voor zijn?
Ga anders even naar de rechtswinkel, ik weet niet waar je woont, maar die geven vaak zinvol en gratis advies.

Oud 31 augustus 2010, 23:02 Standaard   #14
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
[...]

Moet je wel verzekerd voor zijn?
Ga anders even naar de rechtswinkel, ik weet niet waar je woont, maar die geven vaak zinvol en gratis advies.
Dit is volgens mij de enige en juiste advies : Ik heb zelf een rechtszaak gehad tegen mijn baas en heb gewonnen en ik denk dat jij een hele goeie kans maakt om te winnen , maar dat zal je adviseur je wel vertellen .

1500 euro aan borg en niet terugkrijgen ? Ik was 100 % zeker naar de rechter gestapt .

100 %.

Oud 31 augustus 2010, 23:06 Standaard   #15
Tukker .

Trouwens : Ik ken iemand die jarenlang tapijten heeft schoongemaakt en zal hem eens even vragen of die 900 euro enigzins klopt , maar ik betwijfel ten zeerste of hij je zulke kosten in rekening mag brengen .

Maar zal hem eens vragen .

Oud 31 augustus 2010, 23:30 Standaard   #16
rasgroninger

Grulez's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie Bekijk bericht
Trouwens : Ik ken iemand die jarenlang tapijten heeft schoongemaakt en zal hem eens even vragen of die 900 euro enigzins klopt , maar ik betwijfel ten zeerste of hij je zulke kosten in rekening mag brengen .

Maar zal hem eens vragen .
Je kan zelf toch ook zo'n tapijtreiniger huren bij de Gamma voor 50E.?

Oud 31 augustus 2010, 23:32 Standaard   #17

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor 900 euro leg je toch een heel nieuw tapijt? Behangen lukt dan ook nog wel.

Oud 1 september 2010, 00:09 big smile   #18
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Suijk Bekijk bericht
Voor 900 euro leg je toch een heel nieuw tapijt? Behangen lukt dan ook nog wel.
Sommige mensen willen wel iets moois op de vloer

Oud 1 september 2010, 00:42 Standaard   #19

"It really tied the room together."

Oud 1 september 2010, 00:44 Standaard   #20
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 1 september 2010, 10:53 Standaard   #21

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
[...]

Sommige mensen willen wel iets moois op de vloer
Ik heb nooit tapijt gehad, maar je gaat toch geen authentiek Perzisch tapijt in een studentenkamer leggen?

Oud 1 september 2010, 11:03 Standaard   #22
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

375 euro huur die ik niet betaald zou hebben. Hij zei dat ik er per 1 juli uit moest, en toen vond ik voor die tijd iets nieuws en heb ik hem (op tijd) verteld 16 juni al te vertrekken. Beide hebben we dit gedaan binnen de, in het contract, afgesproken termijn aan elkaar gemeld, en beide niet per brief zoals wel in het contract stond. Ik denk dat hij wil dat ik ook betaal voor de laatste halve maand dat ik er niet gewoond heb. Hij was trouwens gewoon tegelijk met mij weggegaan, dus neem aan dat hij bij de huisbaas ook gewoon per 16 juni heeft opgezegd.
Tja, kansloos natuurlijk. Als er in de overeenkomst staat dat je het op papier moet zetten en je hebt dat niet gedaan, is dat jammer voor jou. Is dit precies het halve bedrag van je huur?

En 900 euro voor de reiniging van het tapijt. Dit is natuurlijk een belachelijk bedrag, het tapijt was helemaal niet zo vies, ik heb het nog laten schoonmaken voor ik eruit ging. Maar dat is moeilijk te bewijzen natuurlijk.
Als je het hebt laten schoonmaken heb je daar toch bewijs van? En wat is "niet zo vies"?

Wel staat er in het contract dat ik per maand 50 euro betaalde voor gas, water, licht en gebruik van een aantal dingen, onder andere de vloerbedekking ter waarde van 500 euro (bijna de helft van de kosten van het reinigen dus). Het lijkt mij dat ik met die 50 euro per maand ingedekt ben voor reinigingskosten, maar ik weet het niet dus daarom heb ik jullie expertise nodig.
Zo ver ik weet betaal je om gebruik te maken van dat tapijt, niet om het schoon te laten maken.

Oh en verder rekent hij nog +-200 euro voor schade veroorzaakt tijdens een Oud & Nieuw afterparty, dat is misschien gebeurd. Maar hij heeft me hier nooit iets over laten weten, en komt er nu (bijna 9 maanden later) pas mee. Dit vind ik erg vreemd, maar weet niet wat ik hier aan kan doen.
Dat is "misschien" gebeurd. Tja... Als hij jou daar voor verantwoordelijk wil stellen, dan kan dat.

Hij rekent ook 50 euro voor verdwene/kapotte keukenspullen en 20 euro voor overig (ja echt)..
Nooit een inventarislijst gehad? Ik denk niet dat hij dit jou kan verwijten. Laat hem maar bewijzen dat jij ze hebt laten verdwijnen/hebt kapot gemaakt.

Wat je kunt doen is gewoon alles ontkennen. Ik denk dat je die 375 eu kwijt bent. De rest zou ik gewoon niet betalen.

Oud 1 september 2010, 11:24 big smile   #23
Mênnus Brabander

Betalen voor het gebruik van een tapijt?

Oud 1 september 2010, 11:25 Standaard   #24
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Betalen voor het gebruik van een tapijt?
Als dat in je overeenkomst staat, tja...

Oud 1 september 2010, 11:37 big smile   #25
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

Als dat in je overeenkomst staat, tja...
Lijkt me niet toch? Kan ik me tenminste niet voorstellen

Overigens die 900 euro voro dat tapijt, hij moet er de helft van betalen lijkt me? Of wordt het dan 1800 euro?

Oud 1 september 2010, 14:11 Standaard   #26

[...]
Tja, kansloos natuurlijk. Als er in de overeenkomst staat dat je het op papier moet zetten en je hebt dat niet gedaan, is dat jammer voor jou. Is dit precies het halve bedrag van je huur?
Jep, maar hij is tegelijk met mij weggegaan en ik heb het nummer van de huisbaas. Dus als ik kan navragen dat hij ook tegelijk met mij z'n contract heeft opgezegd heeft hij geen poot om op te staan, denk ik dan.

Als je het hebt laten schoonmaken heb je daar toch bewijs van? En wat is "niet zo vies"?
Door m'n mams, dus ja ik heb geen bonnetje ofzo.

Zo ver ik weet betaal je om gebruik te maken van dat tapijt, niet om het schoon te laten maken.

Dat is "misschien" gebeurd. Tja... Als hij jou daar voor verantwoordelijk wil stellen, dan kan dat.
Maar kan dat ook als hij er nooit iets over zegt, en zelfs zegt dat ik gewoon de volle 1500 terug krijgt ( dit zei hij een half jaar nadat die schade was geleden volgens hem)

Nooit een inventarislijst gehad? Ik denk niet dat hij dit jou kan verwijten. Laat hem maar bewijzen dat jij ze hebt laten verdwijnen/hebt kapot gemaakt.

Wat je kunt doen is gewoon alles ontkennen. Ik denk dat je die 375 eu kwijt bent. De rest zou ik gewoon niet betalen.
Ja niet betalen zit er niet in als hij m'n geld heeft.

Maar hardstikke bedankt jongens, heb het even opgezocht en ik heb een rechtsbijstandsverzekering. Straks even kopietjes maken van alle documenten en naar de advocaat sturen. Ik heb hier echt zin in, bestaat er ook de kans dat hij proceskosten of iig meer moet betalen dan die 1500? Lijkt me wel lachen iig. Ik hou jullie sowieso op de hoogte van hoe dit afloopt.
Oud 1 september 2010, 15:28 thumb up   #27
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Even een abonnementje op dit topic nemen..
TR is nu online   Met citaat reageren
Oud 1 september 2010, 15:36 big smile   #28

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Als er nog een nulletje of twee had gestaan had je een Joegoslaaf kunnen overwegen. Nu zit je meer in de categorie prutsende marocs.
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 1 september 2010, 17:11 Standaard   #29
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Vraag om een factuur van dat reinigingsbedrijf betreft het tapijt. Verder een specificatie vragen van alle zaken die kapot zijn gegaan.

Kan hij die niet overleggen, bedreigen die hap en je geld terugeisen.
Ben alleen bang dat ie je geld er allang heeft doorgejaagd
Elwood1988 is nu online   Met citaat reageren
Oud 1 september 2010, 17:19 Standaard   #30
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Klinkt bekend in de oren.. Huisgenoten/huisbazen die de borg hebben opgemaakt.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2010, 17:21 thumb up   #31
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood1988 Bekijk bericht
Vraag om een factuur van dat reinigingsbedrijf betreft het tapijt. Verder een specificatie vragen van alle zaken die kapot zijn gegaan.

Kan hij die niet overleggen, bedreigen die hap en je geld terugeisen.
Ben alleen bang dat ie je geld er allang heeft doorgejaagd
Prima, dan gaat-ie maar krantenlopen komende drie maanden. Vies vuil tuig zulke lui.
rompompom is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2010, 17:22 question   #32
AFCA

1500 euro borg vindt ik overigens voor een maandhuur van 750 vrij veel, of is twee maanden normaal?

Oud 1 september 2010, 17:23 thumb up   #33
*kiest voor Cruijff*

Sowieso hem even smsen dat je juridische stappen tegen hem gaat ondernemen, dat helpt meestal wel.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 1 september 2010, 17:23 Standaard   #34
AFCA

En btw, is de hoofdhuurder wettelijk aansprakelijk voor de borg of is de huisbaas dat?

Oud 1 september 2010, 17:23 Standaard   #35
AFCA

1500 euro borg vindt ik overigens voor een maandhuur van 750 vrij veel, of is twee maanden normaal?
Deed ik dit echt ?

Oud 1 september 2010, 17:25 smile   #36
*kiest voor Cruijff*

Overigens is het wel normaal dat je een hele maand huur betaalt als je er halverwege de maand uitgaat.

Oud 1 september 2010, 17:26 Standaard   #37
Ich bin Mario

[...]

Deed ik dit echt ?

Oud 1 september 2010, 17:26 Standaard   #38
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
Overigens is het wel normaal dat je een hele maand huur betaalt als je er halverwege de maand uitgaat.
Daar is niks vreemds aan inderdaad. Al hoefde ik bij vertrek uit mijn kamer gewoon slechts te betalen tot de einddatum.

Oud 1 september 2010, 17:27 Standaard   #39
AFCA

Maar er was ruimte voor opzegging per halve maand blijkbaar. Mits schriftelijk gedaan, en daar zit TS dus fout.

Oud 2 september 2010, 16:53 Standaard   #40

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Sowieso hem even smsen dat je juridische stappen tegen hem gaat ondernemen, dat helpt meestal wel.

Oud 3 september 2010, 17:21 Standaard   #41

[...]

Maar er was ruimte voor opzegging per halve maand blijkbaar. Mits schriftelijk gedaan, en daar zit TS dus fout.
De huisgenoot had zijn huur bij de huisbaas ook opgezegd, en we moesten er toen beide uit per 1 juli. Hierna heb ik mijn huur opgezegd per 16 juni. Beide niet schriftelijk, en hij is later ook de 16e zelf weggegaan. Dus er staat ook nergens dat ik nog tot 1 juli zou moeten blijven. Maarja ik heb alles naar de advocaat gestuurd, en hem even uitgelegd dat die kosten nergens op slaan en ik alles doorstuur naar de advocaat. Ben benieuwd naar zijn reactie.
Oud 5 september 2010, 14:18 Standaard   #42
Tukker .

Heb ff mijn collega gevraagd wat nu een tapijt reinigen kost en hij zei tegen mij : Nou , 30 euro per vierkante meter .

Maar nogmaals : Ik weet niet eens of hij je dit in rekening mag brengen , want jij had idd. misschien wel de kans moeten krijgen om het zelf schoon te maken .

Ik vind het raar dat dit zomaar allemaal kan en ik had zeker advies gevraagd en dat kun je zelfs gratis doen .

Het is ook voor jezelf een afweging maken : Wil ik al dat shit wel gaan doen voor 1500 euro ?

Voor mij is het echt veel geld en ik had het gedaan , maar wel eerst na consultatie van iemand die er verstand van heeft .

In ieder geval : Succes met wat je beslist .

Je kan zelf toch ook zo'n tapijtreiniger huren bij de Gamma voor 50E.?
Een quote van Grulez ...

Oud 16 september 2010, 12:24 Standaard   #43

Oke ik krijg maar geen bericht terug. Nu wil ik hem een aangetekende brief sturen, maarja ik heb geen adres. Weet iemand hoe ik zoiets kan achterhalen?
Oud 16 september 2010, 12:29 Standaard   #44
TR

Wat weet je wel van hem?
Oud 16 september 2010, 12:34 thumb up   #45
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Privé detective.
rompompom is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2010, 12:55 Standaard   #46
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Oke ik krijg maar geen bericht terug. Nu wil ik hem een aangetekende brief sturen, maarja ik heb geen adres. Weet iemand hoe ik zoiets kan achterhalen?
Ik heb een half jaar gewoond samen met zo'n gozer (die hoofdhuurder was)
Probeer je oude adres eens.....

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2010, 13:34 Standaard   #47

Oorspronkelijk geplaatst door TerroRobbie Bekijk bericht
Wat weet je wel van hem?
Heb zn mobiele nummer, en via internet vind ik zn twitter, linkedin (waar staat waar hij werkt etc) maar meer niet

Oorspronkelijk geplaatst door fuckbuddy Bekijk bericht
[...]

Probeer je oude adres eens.....
Hij is daar ook weg
Oud 16 september 2010, 14:57 Standaard   #48
AFCA

Dan ga je toch gewoon naar z'n werk toe? Zou daar best makkelijk in zijn geloof ik .

Oud 16 september 2010, 15:57 Standaard   #49
Dan " The Outlaw"Hardy!

LitmanenAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Dan ga je toch gewoon naar z'n werk toe? Zou daar best makkelijk in zijn geloof ik .
Ik zou Alberto bellen.

Oud 16 september 2010, 16:17 Standaard   #50
TR

Ja of stuur die aangetekende brief naar zijn werk.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Derde Helft

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:15.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site