![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Over 2 weken start de Giro in Amsterdam. Op 8 mei. 9 mei finish in Middelburg
Van denthemen naar SCH naar Da sandman dus. http://www.giroditalia2010.nl/ En niet veel later de Tour. Op 3 juli de proloog in Rotterdam en op 4 juli de etappe naar Brussel. Bij Tomasso en Nico en Bliksem dus. http://www.tourdefrancerotterdam.nl/ Ik verheug me er op. Gaan jullie kijken en waar? Heb dit topic even in Algemeen gezet, het gaat hier niet over de sport maar over het feit dat het in Nederland begint. Hier bij mij in het park is morgen een Giro dag - morgeavond op een groot scherm de film Il Postino. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Waarom staat dit hier?
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kickje sport lijkt me
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Giro in Middelburg niet, tour misschien is er al bekend hoe die etape van Rotterdam naar Brussel er uit ziet?
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
De Giro rijdt hier (Leiden) praktisch langs mijn huis en ik ga ook wel kijken. Altijd leuk zoiets.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Wellicht dat ik wel ff ga kijken naar de Tour, komt niet zo heel ver van m'n huis vandaan.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
De tour ga ik zeker meepakken dit jaar.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tour zal ik zeker wel ff de stad in gaan. Wil wel eens meemaken hoe die tourgekte eruit ziet. Qua karavaan enzo.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik denk totale chaos 4 juli in Rotterdam qua drukte
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dat denk ik ook. Daarom pak ik dan ook gewoon de motor als ik de stad in ga. Dan heb ik nergens last van
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tour ga ik zeker kijken
.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
De Giro ga ik wel bekijken als ie over de Amerongse berg fietst, de Tour lijkt me ook wel leuk om te bezoeken.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
De proloog van de Giro in Amsterdam ga ik ook wel heen, de start is op het Museumplein, maar ik zie wel waar ik ergens ga staan.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Giro komt langs mijn huis
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Normaal zit ik met de Giro in Italie zelf, en dat is dit keer dus niet anders.
Vaak lukt het me in Italie wel om - afhankelijk van parcours - even te gaan kijken. Juist nu het zo dichtbij is in Nederland, zal ik het dus missen. Tour al diverse malen meegemaakt in Frankrijk zelf, maar nu de start in R'dam is ga ik zeker even kijken met de kleine en ook z'n Italiaanse Opa die echt meer van wielrennen af weet dan Mart Smeets en Jean Nelissen samen. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Jaren geleden ooit de Giro in Groningen gehad.. viel tegen. Sta je te wachten in fucking Veendam, geen karavaan vooraf, renners hadden er weinig zin aan dus enige wat we gezien hebben was 20/30 seconden een peleton en daarna nog een paar minuten de volgwagens.
jeuh.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik ga na beide toe denk ik
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
10 mei zeker langs t parcours, nog geen id waar. Of in Vlissingen bij mn ouders waar ze voor de deur langskomen, of bij t plaatselijke poolcafe in Middelburg waar ze ook voor de deur langs komen. Jammer dat het kudt weer wordt, want belooft leuke dag te worden
.
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Wel gaaf, maar ik ga er niet speciaal voor naar het westen
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ik ben er elke dag bij.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
iig naar de tourstart en de daarop volgende etappe. Giro moet ik nog ff bezien.
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nou, het leeft wel hier!
.Vanmiddag de proloog in Amsterdam bekeken, erg leuk. Veel toegankelijker dan de Vuelta in Assen. Had niet verwacht dat je zo dichtbij het inrijden kon zijn. Eerst naar de start geweest bij het Museumplein en bij de teams gekeken, toen langs het parcours gelopen en uiteindelijk naar het Olympisch Stadion gelopen. Wat foto's om een indruk te krijgen: De fiets van wereldkampioen Cadel Evans. Rabo-volgauto. Hier worden de bordjes op de auto gezet. Grappig om te zien hoe dat eigenlijk gaat. Let op uw snelheid! Rabo-renner. Geen idee wie .
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Leuke foto's Ray. Ik ga nu even naar een Italiaans bootjesevenement, morgen hier aan de maliebaan kijken.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ik ben er morgen ook weer bij. Eerst Amsterdam, dan Utrecht.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Toffe foto's Ray.
Heel misschien bij de tour in Rotterdam even kijken. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Was ik toch maar gegaan
morgen Utrecht dan maar. Is toch wel een stukkie dichterbij
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Heb iets van 100 foto's geschoten, maar wordt een beetje saai als ik alles ga uploaden
. Hier nog een paar.Omafiets !Rabo! Die rechter was chagrijnig, jezus. __________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ik was er ook, al redelijk vroeg. Ook veel rondgelopen, alles erg toegankelijk inderdaad. Kwam ik zomaar opeens Yolanthe tegen.
Ik stond op de hoek Hobbemastraat-Hobbemakade dus vlakbij de start. Daar waar die volgauto's het parcours oprijden. Foto's doe ik morgen ook wel een paar. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ah, hier zo. Misschien heb ik je wel op één van mijn foto's dan
.__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ja, alleen stond ik bij het punt waar ze aanremmen om die bocht in te gaan. Dus ik zie op jouw foto die renner z'n achterkant, zeg maar.
Ik wilde eerst ook nog naar het olympisch stadion gaan, maar uiteindelijk maar een beetje blijven hangen daar. Was daar nog wat te zien? |
|
|
|
|
|
|
#41 | |
Gaat wel razendsnel allemaal, zoef zoef en ze zijn voorbij .
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Was er veel volk. Volgens Bjoro viel het nogal tegen. Het is ook reteslecht weer, bijzo'n evenement mot de zon schijnen.
Hier een aanfluiting zonet. De Italiaanse gondelparade, 8 boten met wat balonnen erop en anderhalve paardekop publiek. Alleen de Dom is erg mooi roze uitgelicht. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Waar ga je in utrecht staan Ray? Bij de finisch? Eindelijk een meet
![]() Ze komen hier vlak langs mijn huis op de Maliebaan, ik wou daar maar gaan staan. Zzzzzzzzzzoef
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Weer was grauw, maar het heeft geen enkel moment geregend eigenlijk (gelukkig).
Morgen heb ik afgesproken bij het Beatrixtheater @ 15:30 om de finish te zien, maar denk dat ik daarvoor nog even met mijn fiets ga rondrijden .
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Je bent welkom, dat weet je.
Gelukkig regent het niet teveel maar het is wel gewoon veel te koud voor deze tijd van het jaar. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
En die zooi in de stad is ook wel ranzig, maar als het warmer was, stonk dat ook nog veel meer. |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 | |
Plus, je zag ze vandaag allemaal één voor één, morgen is het helemaal in een vloek en een zucht voorbij. |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Wiggins zei dat het vandaag vergelijkbaar was met de proloog in Londen (de Tour).
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Vette foto's Ray!
150.000 man aanwezig hoorde ik nog op het journaal
|
|