![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Aangezien er in het topic over de mooiste steden van Nederland al uitgebreid werd gesproken over oa. Rome en Berlijn, maken we er maar een apart internationaal topic over.
Ik begin zelf met (naar mijn idee) de mooiste stad waar ik ooit ben geweest, de Portugese hoofdstad Lissabon. Prachtige architectuur, mooie stranden, gezellige straatjes en veel meer ontspannen dan veel grote steden (als Parijs en Madrid bijvoorbeeld). ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Valencia.
Niet alleen vanwege de voetbalclub, maar het is gewoon de mooiste stad van Spanje. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ben in 3 grote steden geweest: Parijs, Rome en Berlijn.
Rome was fantastisch, maar dat kan ook komen vanwege mijn interesse voor de klassieke oudheid, Parijs geniet je echt van alles en Berlijn is vanwege zijn moderne historie ook heel interessant. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
.
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Budapest
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vrijwel iedere hoofdstad is eigenlijk wel prachtig. Kopenhagen vind ik mooi, Londen, Rome, Parijs...
alleen Madrid vind ik eigenlijk drie keer niks. __________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Altijd weer die verkapte kom we trappen Madrid in de grond topics
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
. Maar ik vond het echt geen mooie stad als ik heel eerlijk ben.
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Afgelopen week een aantal dagen in Krakau geweest. Mooie stad die steeds meer aan het verwesteren is.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Rome en Carcassonne
![]() Ik ben echt een geschiedenis freak dus kan hier mijn hart ophalen.Rome is wel bekend maar Carcassonne is minstens zo mooi met de oude stad. ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Oh en Praag natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik ben inmiddels in New York, Jakarta, Chicago, Brussel, Londen, Berlijn, Parijs, Rome, Barcelona, Florence, Amsterdam (omdat het internationaal bekend is), Lyon, Marseille en nog wel wat steden geweest, maar een aantal springen er wat mij betreft toch uit.
Amsterdam vanwege dat centrum & de grachten, dat behoeft verder vrij weinig uitleg, magnifiek gewoon ![]() Rome: Die historie, het Colosseum, ongeëvenaard mooi Hier kun je makkelijk 2 weken ronddwalen zonder ooit twee keer hetzelfde te zienParijs: Het nadeel van Parijs is dat je echt ver moet reizen om attracties van de stad te zien. Gelukkig hadden wij een week en zijn we te voet gegaan, zo zag ik veel lokale bevolking (van paupers tot studenten, en ja, paupers zijn daar echt paupers ) dat toch wel leuk was om te zien NY: Ik ga hier niet eens iets over uitleggen Misschien schrijf ik nog wel even wat meer over een aantal steden. Het hangt ervanaf waar ik volgend jaar kom, maar ik ga in ieder geval wat steden in de VS aandoen omdat ik er ga studeren |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
C.A. RIVER PLATE
|
Caracas
|
|
|
|
|
|
#15 |
![]() Ljubljana. Moet er binnenkort écht eens heen. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kan hier alleen maar Rome op antwoorden
![]() Wat een stad |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Voor mij is dat absoluut Kaapstad.
![]() Geweldig relaxte stad met een prachtige ligging. Daarnaast heeft het hele mooie stranden, zowel natuur als cultuur en natuurlijk een goed klimaat. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Rome, Parijs, Florence, Hongkong, Berlijn, Barcelona en Londen zijn allemaal hartstikke mooie steden waar ik graag naar toe ging omdat het prachtige steden zijn waar veel dingen te zien zijn.
![]() Gent en Madrid vind ik qua bezienswaardigheden iets minder, maar de sfeer in deze steden is geweldig .
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Rome is niet voor niets 'de hoofdstad van de wereld', wat een stad! je loopt er als het ware door de geschiedenis vanaf de klassieke oudheid tot het christendom en het fascisme heen. Los van alle musea en kerken is ook het winkelaanbod (vooral de grote hoeveelheid aan herenmodezaken!) fantastisch. Zoals ik in het nationale topic al zei zou ik best een deel van het jaar in Rome willen wonen.
Londen vind ik ook altijd leuk. Het is geen Rome, maar ik vermaak me er altijd prima. Evenals in Rome zijn er heel veel verschillende dingen te doen en kan ik er tig keer heengaan zonder me te vervelen. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
Jammer dat er zo'n foute voetbalclub speelt .
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
![]() ![]() Venetië is een stad van mijn dromen.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Over Spanje gesproken, Barcelona is natuurlijk een fantastische stad, maar daarnaast vond ik ook Málaga erg gezellig
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Barcelona, without a doubt. Ben er nu een keer of vier geweest en wil altijd als ik er ben nooit meer weg.
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
.
||
|
|
|
|
|
#27 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
.Niet dat het een onaardige stad is, maar het is zeker geen wereldstad van het kaliber Rome/Londen/New York. |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 | |
![]() Zoiets heeft een Athene bijvoorbeeld niet. |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Londen en Berlijn zijn mooie steden. Maar Berlijn ben ik in een opslag verliefd op geworden, inmiddels ga ik er elke 2 a 3 jaar een paar dagen heen. Heerlijk om te kuieren over Unter den Linden of even in de buitenwijken te kijken. Er is zoveel te zien en zoveel te ontdekken. De stad ademt geschiedenis, is geschiedenis en toekomst, is -subjectief gezien-het middelpunt van de geschiedenis geweest in de 20e eeuw. Bijzonder om gedurende mijn reisjes in de jaren 90 die stad zich te zien ontwikkelen tot een nieuwe/grotere wereldstad.
Mijn meest recente reisje van 10 dagen ontdekte en bezocht ik weer veel nieuwe dingen, het joods gedenkteken was ik nog niet geweest, de Hitlerbunker was ineens een aangewezen toeristische plek (eerder werd niet echt vermeld waar die lag) en ik liep per ongeluk tegen de laatste nog op een gebouw aanwezige Nazi adelaar aan. Het hakenkruis verstopt achter het huisnummer. ![]() Een rondvaart is echt briljant trouwens. En eten op Unter Den Linden is nog steeds niet toeristisch duur. Colaatje 1,80 en soepje met brood voor 4 euro. ![]() Aaah, Berlijn.
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Siena.
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 | |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Berlijn
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
Ikzelf vond Moskou heel bijzonder, je weet dat er op dat rode plein veel historie ligt, de moeite die ze nemen om het terrein van het Kremlin schoon te houden, terwijl iets verderop totaal verwaarloosde wijken staan. Porto vond ik trouwens een iets leukere stad dan Lissabon, ook een aanrader. Mijn favoriet is ook Kaapstad, helaas ga je daar niet zomaar even voor een weekendje heen. |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Odense, Middelfart (Denemarken) en Barcelona
![]() Daarnaast zijn York en Parijs ook mooi. York: ![]() ![]() Barcelona: ![]() ![]() ![]() (Park Guell )![]() Daarnaast wil ik behalve de wereldsteden ook nog eens naar veel gebieden Scandinavië, onder andere het stadje Bergen: ![]() Er is zoveel moois. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Een stad waar je echt eens een keer geweest moet zijn is toch Istanbul.
De moderne verwestelijking, en de oude Ottomaanse invloeden. ![]() De Blauwe moskee ![]() De brug over de Bosphorus ![]() De aya Sofia |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Voor mij staat op 1 natuurlijk Thessaloniki, maar omdat ik niet meteen m'n "home"town op 1 wil zetten ga ik voor.....
SAN FRANCISCO. .Wat een te gekke stad is dat zeg. Die huisjes . Elk huisje is uniek.Prachtige parken, prachtige kustlijn (eerste keer in mijn leven dat ik de Pacific zag) en een prachtige mix van mensen. Vooral het centrum was echt briljant. Persoonlijk vond ik San Francisco stukken leuker dan New York. Absoluut een aanrader. .
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 | |
.Het uitgaansleven, de kustlijn, de parken, de opgravingen, de winkelstraten, de mensen ( . ), heel veel bezienswaardigheden, musea, de restaurantjes ( . ), het vis gebied (alleen visrestaurantjes . )Het is op elke denkbare manier een relaxtere stad dan Athene. .
|
||
|
|
|
|
|
#48 | |
Meer dicht bij huis vind ik Brugge toch wel een erg leuke en gezellige stad. Het genoemde Valencia vond ik wel aardig, maar niet dermate bijzonder. Madrid vond ik ook nie tonaardig, maar meest bijgebleven daar is toch wel de continue sirenes en het feit dat voor een opstootje in een winkeltje binnen 2 minuten echt 9 politiewagens, politie te paard, op de fiets etc. aanwezig was. Ben natuurlijk lang niet in elke mooie stad geweest, maar 1 die nog altijd moet (en waar ik al tig keer langs gereden ben, ken de rondweg en afslagen op m'n duimpje) is Firenze. |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Berlijn, en Istanbul zoals hier ook al eerder genoemd zijn toch wel mijn favorieten van de plaatsen waar ik ben geweest. In Berlijn een tijdje in een gastgezin gezeten waardoor je dat stad ook goed leert kennen. Verder niet echt in veel echt grote steden geweest. Brussel was aardig maar niet echt speciaal, dan vind ik Antwerpen leuker.
Barcelona is ook niet heel speciaal, maar voel me er altijd wel op mijn gemak. Heeft dus toch wel weer iets. Verder in Turkije, Bodrum en Izmir. Waarbij Bodrum ongeveer een tweede huis is geworden na al die jaren dat ik daar ben geweest. Qua bewoners stelt het niet eens heel veel voor ik geloof maar iets van 30.000 inwoners. Maar een geweldig uitgaansleven, vriendelijke mensen (relaxter ook als in de rest van de plaatsen in Turkije waar ik ben geweest). |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
||
|
|
|