![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Vertel daarbij ook waarom.
Mijn stad is Rotterdam. Motivatie: Mooie Skyline prachtige architecturen en daarbij niet te vergeten het mooiste stadion van Nederland. http://www.youtube.com/watch?v=VXSZmc8HRo4&NR=1
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
TT-change naar lelijkste graag.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Maastricht is erg mooi in mijn ogen
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Enschede is ook een prima stad. Oude Markt in de lente/zomer 14.gif.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dit gaat vast een leuk wel/niet topic worden.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik denk dat ik toch uit kom bij Delft of Gouda. Prachtige kerken.
Of Zutphen misschien. De hanzesteden zijn ook allemaal vrij mooi. Maar er zijn er eigenlijk zoveel, Nederland is zo mooi. Ook Harlingen of Franeker bijvoorbeeld. Iedere provincie heeft prachtige steden. Ik heb met mijn autistje enorm veel bezoekjes aan steden afgelegd. We waren erg verzot op Haarlem maar ook op Maastricht en op Middelburg en Breda. En altijd weer blij om in Utrecht terug te zijn. Ik kan niet kiezen dus. Hangt er ook een beetje vanaf wat je er mee wilt. Of je er wilt wonen of gewoon een beetje rondkijken. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Rotterdam is niet echt mijn ding, ietwat killig. De architectuur is voor Nederlandse begrippen mooi, maar stelt ook weer niet enorm veel voor.
Amsterdam is wel een toffe stad. Leukere binnenstad en een relaxtere/ warmere sfeer in de binnenstad. Uitleg lijkt me overbodig. Hier in de buurt is zonder twijfel Enschede de mooiste stad. Oude markt in de zomer, leuke binnenstad en Tukkers. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Deventer niet?
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Okay, ik vind die binnenstad juist zo fanatastisch mooi, al is Zutphen nog mooier. Enschede vind ik eigenlijk niet zo, echt een industriestad.
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Delft vond ik mooi om doorheen te roeien, mooie gebouwen en een vriendelijke uitstraling
![]() Verder mijn eigen dorpje uiteraard ![]() ![]() ![]() ![]() En die laatste 2 zien er mooi uit, met zoveel man in zo'n klein dorpje
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Rotterdam. Omdat het een andere stad dan welke stad dan ook.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
[u]
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Doe mij maar Praag.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nijmegen
Laten we beginnen met de skyline van Nijmegen. Wanneer je via de waalbrug (trein is het mooiste) aan komt rijden, dan zie je de mooiste skyline van Nederland. ![]() Het geheel is natuurlijk nog mooier, vandaar dat je de panorama moet zien. klik hier voor panorama Enkele trefwoorden - Oudste stad van Nederland. - Studentenstad - Zomerfeesten - 4-daagse - Frank Boeijen - Sieneke - etc etc etc nec etc etc |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Gaat iedereen nou zijn eigen stad noemen?
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Rotterdam en Nijmegen zijn helaas zo enorm weggebombardeerd dat je het niet echt meer mooie steden kunt noemen. Rotterdam is wel weer terug natuurlijk, vooral qua architectuur en stadsvernieuwing maar de binnenstad blijft een winderig drama.
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
Middelburg is mijn absolute favoriet.
Harlingen en m'n parttime woonplaats Snits zijn ook mooie ministadjes. [size=xx-small]Als er geen water in de buurt is boeit het mij niks [/size] .
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Dit lijkt me logisch.
![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Spoiler
Zoetermeer? |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
![]() Overigens vind ik Leiden wel een dope stad, ook veel lekkere meiden
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Zoek een plaatsje in de zon.[size=x-large][/size]
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
In mijn provincie Deventer toch wel. Het heeft een groot aantal paupers en kutwijken
maar de binnenstad is dan wel weer mooi. Oude gebouwen, Brink, kleine straatjes. Maar zodra je de oude stad uitgaat is het een gedrocht ![]() Voor de mooiste stad van Nederland zegt deze post genoeg: |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nijmegen.
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
Maar Deventer kent gelukkig ook nog zeer veel unieke zaken, van winkeltjes tot restaurants en barretjes etc. Dat kan ik wel waarderen, want veel steden van ongeveer identieke omvang kennen kennen zo'n eenzijdig winkelbestand - uitwisselbaar met welke stad dan ook - dat het bijna geen zak uitmaakt waar je loopt. En de Brink is voor zo'n stad toch ook wel een uniek mooi en groot plein met veel horeca en evenementen. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Groningen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.ad.nl/ad/nl/1032/Internet/article/detail/443253/2009/11/10/Groningen-heeft-de-mooiste-studentes.dhtml 24/7 kroegen open. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Is dat jullie Burgemeesteres?
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
O, nee, studente
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Als Ajax supporter Amsterdam zeggen als mooiste stad is een beetje simpel. Neemt niet weg dat Amsterdam gewoon een toffe stad is.
Tijdje geleden ben ik op excursie naar Maastricht geweest, en die stad vond ik toch wel erg mooi en tof. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Den Haag. Het Binnenhof, de stranden, prachtige wijken als het Statenkwartier, door de grootte heb je er alles, maar toch is er niet de gejaagde sfeer van Amsterdam.
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Loves C, R en M
|
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Loves C, R en M
|
Ik kan hier niet neutraal over antwoorden. Amsterdam is voor mij het mooist omdat ik me er het gelukkigst voel. Zelf de zelfde stoeptegel als ze overal elders hebben vind ik im Amsterdam mooier omdat ik die plek ken.
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
|
vind ik oprecht een van de mooiste steden van Nederland. Ik woon er dan wel vlakbij maar dat moet niet uitmaken. De binnenstad is prachtig en vooral de IJssel maakt het een mooie stad. Als je in de zomer kan chillen aan de uiterwaarden met zicht op de stad of als je alleen met de trein vanuit Apeldoorn de stad binnenrolt: schitterend.Daarnaast vind ik Utrecht een mooie stad. Voor een student is het denk de beste plek om te wonen. Ik zou het niet willen wisselen voor een andere stad in ieder geval. Den Haag vind ik ook altijd een mooie stad. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
Eigenlijk zijn er niet echt lelijke steden in Nederland. Hooguit saaie. Voor echte lelijkheid moet je toch in België zijn.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Amsterdam vind ik toch echt de mooiste stad van het land. Helaas is met name het centrum tegenwoordig één grote bouwput, maar het gevoel dat ik krijg bij de Westertoren of op de grachten, krijg ik nergens.
Daarnaast vind ik ook Utrecht wel een mooie stad, en Den Haag ook wel. __________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
Prachtige stad inderdaad met enkele pareltjes.Maar Nijmegen heeft ook het lelijkste gebouw van Nederland denk ik. ![]() Bisschop Hamerhuis Dat lelijke ding bovenop doet me denken dat ik in Peking ben als ik er langs kom.
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Oh ja, Nijmegen.
Maar als ik ooit ergens zou mogen wonen, lekker centraal en met een leuke baan, dan werd het Berlijn. ![]() Maar ja, das geen Nederland.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Hoorn
![]() Het Markermeer ![]() De binnenstad ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maastricht is een goede 2e en Den Bosch is ook prachtig. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
kom jij uit Hoorn? Hoorn is idd prachtig
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
, maar ik heb er wel wat jaartjes gewoond ja.Hoorn is echt een heerlijke stad om in te wonen.
|
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ik woon in een dorp ernaast (Nibbixwoud) en kan je alleen maar gelijk geven
|
|