|
|
#1 |
|
De Goedheiligman is het land weer uit en maakt plaats voor z'n Amerikaanse verzinsel, de Kerstman. Het is weer legaal om naar:
http://www.youtube.com/watch?v=dS1Yysc9qHo te luisteren . Wat gaat iedereen doen met z'n 2 vrije dagen? Ga je tot die tijd volop kerstmuziek luisteren? Heb je een schijthekel aan het feest?
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Wie heeft er ook zo'n kraskalender?
5 vd 7 vakjes tot nu toe bij mij zijn sterren, ik ga die 100.000 winnen ik voel het
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik heb een hekel aan de kerstliedjes die al wéken van tevoren worden gedraaid op de radio en winkels die helemaal vol liggen met rotzooi, maar de lichtjes in de stad enzo vind ik wel erg gezellig.
![]() Eerste kerstdag ga ik waarschijnlijk eerst naar familie en daarna met een groep van Ajax wat eten. Tweede kerstdag heb ik nog niets gepland. Waarschijnlijk ff de kroeg in.
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Je komt er toch altijd eentje of 2 tekort
![]() Maar ik heb wel al 3 euro in zo'n extra spel
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Dus..
|
, en ik kan het weten, want ik ken hem persoonlijk!maar ik ga 1e kerstdag met familie dineren, 2e kerstdag bij onze oma dineren, 3e kerstdag met vrienden gourmetten. En dan komt nieuwjaar er alweer aan ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nederland is trouwens 1 van de weinige landen waar er een 2e kerstdag is
In bijvoorbeeld Afrika kennen ze dat niet
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Dus..
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tjah Kerst. Een geloofsbetekenis heeft het voor mij niet. Maar de gezelligheid in die dagen eromheen kan ik zeker waarderen. Eerste Kerstdag is het gebruikelijke familiegeneuzel, al sinds ik mij kan heugen eten we hetzelfde
![]() Tweede Kerstdag was normaal altijd familie bezoeken die je één keer per jaar ziet, met Kerst ja. Daar ben ik sinds 2 jaar vanaf gestapt. Nu lekker overdag met wat vrienden wat eten en 's avonds gewoon stappen alsof er niks aan de hand is. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hoop dat wij dit jaar een witte kerst krijgen.
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Leuke Topic Tomasso.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ik heb weinig met Kerst eerlijk gezegd. Het heeft vaak zo'n verplicht karakter en dat belachelijke consumeren is al helemaal niet aan mij besteed, laat staan de Kerstmuziek. Hoewel katholiek opgevoed, ben ik al jaren niet meer in de kerk te vinden, ook niet schijnheilig 1x per jaar met Kerst.
Dit jaar zit ik in Frankrijk bij m'n schoonfamilie voor wie Kerst helemaal het einde is. Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden... |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
1e Kerstdag: Geneuzel met familie
2e Kerstdag: gewoon stappen en bieren met vrienden waarschijnlijk. Geef mij dan maar de Sint. __________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Vind het wel gezellig, maar heb er verder niet zoveel mee!
Lekker langs de familie(s), vreten, drinken en 's avonds uit gaan! http://www.youtube.com/watch?v=qK1odqo_Dws |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Alweer een ster
![]() Sta op 6/11 voor de 100.000
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
De kerstboom staat hier al weer.
![]() Begin er langzaam wel zin in te krijgen.
__________________ Tukker uit 010, maar dat had je misschien al gezien. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
![]() Alleen geen geluid hier
|
||
|
|
|
|
|
#20 | |
![]() (En dat je pa/ma dan altijd zegt: 'Eet nou niet al dat stokbrood op, straks hoef je niks meer! ....Ehhh, wat denk je zelf, ik val hier bijna flauw van de honger.. )
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Dus..
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ik begrijp dat dus écht niet, dat gruwelijk moeten vreten met Kerst. Waarom? WAAROM?!
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
![]() Wat zou je ook in godsnaam moeten doen op kerstochtend, ik word al suicidaal als ik eraan denk hoe ik de mÃÂ*ddag door moet komen op eerste kerstdag. Vaak komt het erop neer dat ik monopoly ga spelen met m'n zus, en dan voel ik me altijd ultiem suf. ![]() @rompompom: Omdat je fucking veel honger hebt natuurlijk. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Kerst... Vind het maar kut.
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Dus..
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
) voor heb betaald niet opkrijg! Zonde, wordt weggegooid enzo, kan ik niet tegen.
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Dus..
|
. Elke keer wel weer het gevoel van: oh, deze keer kan het wel.Dat probleem heb ik vaak ook alsk op vakantie ga met vrienden. Door brakheid en luiheid geen zin in ontbijt, en je dan savonds flink ziek voelen. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
|||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
||
|
|
|
|
|
#34 | |
Tsja, iedereen vreet maar zoveel 'omdat het erbij hoort he'. Net zoals een kerstboom erbij hoort. En Home Alone 2 op SBS6. |
||
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
|||
|
|
|
|
|
#36 | ||
![]() Let er wel op dat je dat ding niet te lang laat staan, wij hebben 'm hier twee jaar geleden pas in mei opgeruimd. Was niets meer dan een meurende tak met ballen en piek geworden, terwijl er overal naalden op de grond lagen. |
|||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Dus..
|
rompompom je gaat je verjaardag toch ook niet een half jaar later vieren omdat het dan ook kan?
Kerst staat voor lekker eten, dus dat doe je dan ook maar. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ik begin nu het idee te krijgen dat jij zo een type bent dat in het restaurant geen biefstuk bestelt maar een salade van eikebladsla met pecanoten dressing, omdat iedereen altijd maar vlees bestelt.
Sommige tradities moet je in ere houden, en vreten met Kerst is er nou eenmaal eentje. |
|
|
|
|
|
|
#39 | ||||
.
Ik vind het een hele kromme vergelijking.
! Het is pecannoten!Maar nee, ik eet wat ik wil, zonder dat ik me door anderen gedwongen voel me voller te proppen dan ik eigenlijk prettig vind. |
|||||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Zelfde met oud en nieuw trouwens. Ik vind zowel oliebollen als champagne smerig. Maar elk jaar heb ik 7 dagen lang zuuroprispingen van het overschot aan oliebollen en de fles champagne van de categorie bocht die je om middernacht aan je lippen hebt gezet en die je dag ervoor voor 2,99 bij de lokale supermarkt haalde. Het zijn tradities Hansie, het zijn tradities.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Tsja, als ik geen trek heb in een oliebol, eet ik die niet met O&N. Ik doe gewoon heel weinig dingen tegen m'n zin in, zeker met betrekking tot eten.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Oliebollen.
![]() Champagne.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Mijn zoon kwam vanavond thuis met zijn kerstpakket.
Wat een feest. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Kerstavond eigenlijk standaard uitgaan en eerste en tweede kerstdag is altijd met de familie.
En Home Alone kijken natuurlijk
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
En ster 7/11
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
Heb overigens met die kalenders nog nooit wat gewonnen, terwijl je met normale krasloten voor € 5 je normaal altijd wel een klein prijsje hebt. |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|