|
|
#1 |
|
Kan de tering krijgen.
Kon niet echt slapen en dan ga je nadenken over allerlei dingen, zo ook deze mongoleninstelling. De aanleiding is een opeenhoping van verschillende factoren. GIsteren was ik er dan zelf niet bij, maar een vriend vertrok va. 1700 van Bijlmer ArenA naar Arnhem, vlak na Utrecht valt er een boom op dat ding. Ter vervanging wordt er voor een overvolle trein met Ajacieden vervangend vervoer geregeld: twee bussen. Veel te weinig natuurlijk en uiteindelijk ging de trein maar terug, waarna er om 1953 voor het eerst weer een trein terugging naar Arnhem, uiteindelijk nog niet voor 2130 thuis. Zomaar een heel recent voorbeeld, waarbij de NS het continue weet te presteren incidenten (dat zijn het al lang niet meer) op een verkeerde manier aan te pakken. Zelf reis ik bijna wekelijks vanuit het oosten naar Schiphol, voor de reis staat 2.15u gepland. De afgelopen maanden heb ik er iedere keer weer 3u over gedaan. Ik probeer dit allemaal nog te pikken, maar op het moment dat ik een (terechte) boete krijg, deze denk te hebben betaald via acceptgiro maar de handtekening blijkt niet acceptabel en uiteindelijk via een miscommunicatie ik te laat betaal, zeggen ze maar dat het iets tussen mij en de bank is. Betaal ik uiteindelijk 70euro boete voor een boete van 40euro. Communicatie gaat alleen via brieven (wtf), bellen heeft geen zin ('nee meneer, het is uw eigen schuld'). Verhaal van m'n zus is ook een mooie. OV-kaart laten liggen in de trein, direct een formulier ingevulgd. Bleek dus dat ze van de NS-medewerker een verkeerd formulier heeft gekregen waardoor het proces een maand langer heeft geduurd en zij dus een maand langer kosten heeft gemaakt. Zij gaat uit van de deskundigheid van de NS-medewerker. Terecht. Misschien was dat formulier ook wel geldig voor haar OV-jaarkaart. Maar neen, de NS weet te melden dat het haar fout is dat ze het verkeerde formulier heeft ingevuld en wil de gemaakte kosten niet vergoeden. Ik ben dan ook van plan om een keer een lading schadeformulieren mee te nemen en voor iedere vertraging die ik oploop een vergoeding te vragen. Nu kunnen ze het krijgen ook hoor. Dit is de enige manier om voor mijzelf nog enig gevoel van rechtvaardigheid te krijgen, want verder sta je machteloos. Tot zover deze frustratie, ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, ook met het resultaat van het aankaarten van dergelijke klachten. "In 2003, the average delay per train on the Tokaido Shinkansen was 6 seconds" De NS
Laatst gewijzigd door EddyAlbena; 06-07-11 om 05:52 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik kan er over mee praten. Ben jarenlang met de trein naar school gegaan, regelmatig gehad dat ik de trein gewoon niet in kon omdat ze weer eens een veel te klein treinstel hadden ingezet. Meestal werdt er dan vanuit school gebeld en dan ging het weer een week goed.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Loves C, R en M
|
Gisteren was weer aardig feest idd ...
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Herfstblaadjes hè.
![]() In België is ook vaak mis trouwens. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Na 4 dagen zonder OV-studentenkaart heb ik een auto gekocht
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
NS :R
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ik had 20 minuten vertraging vanmiddag, gaat de trein niet verder dan Hengelo omdat ze zoveel vertraging hebben
!? Dus moet ik uitstappen in Hengelo 10 minuten wachten en dan de stoptrein naar Enschede.De honden
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
30 minuten vertraging vandaag vanwege een beschadigde bovenleiding bij Putten
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Die teringlutsers van Veolia kunnen er ook wat van
![]() Trein in richting van Nijmegen is vertraagd en duurt dus ook langer voordat ie weer richting zuiden des lands gaat. Logisch dat het al volle perron op Heijendaal helemaal stampvol raakt in de komende minuten. Maar wat presteren die ongelofelijke debielen. Ze komen aan met 3 coupés .Beuken met z'n allen om naar binnen te kunnen
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Dus..
|
NS
![]() EN dan maar zeggen dat iedereen met OV moet gaan reizen, dat word een grote chaos. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Ik heb elke, maar dan ook elke, keer dat ik met de trein reis gemiddeld zo'n 45min vertraging, het is altijd wat met die paupers.
Treinen die gewoon dood leuk 20min later komen en je zo dus al je aansluitingen mist, wat qua reistijd heel snel oploopt. Of dat een trein helemaal niet komt en toevallig kun je dan meteen een uur wachten (en er ook 'toevallig' drie keer zo veel volk staat bij de volgende trein, maar zij dat ook niet snappen ofzo ). Of 's avonds als je net van de andere kant van het perron uit een trein komt om de trein aan de andere kant te halen, je kijkt de conducteur aan, je hebt duidelijk oogcontact, maar 10meter voor de deur blaast ie met een lach op zijn fluitje en zo kan ik nog wel even doorgaan. De NS is de rat van het ov
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Weg met OV neem de auto
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Vorige week woensdag ging ik met de trein naar Zwolle... het zou zo'n 1:10 duren en het werd een uurtje meer
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ik ga nu sinds september toch wel bijna iedere doordeweekse dag met de trein en ik denk dat m'n vertraging misschien drie keer langer dan een kwartiertje is geweest, met als langste vertraging nog geen 25 minuten.
Is het traject Nijmegen-Utrecht trouwens. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Normaal ben ik niet zo'n NS-basher. Ik ga bijna elke week van Raalte naar Utrecht of andersom en zo midden op de dag heb ik dit collegejaar nog nooit vertraging gehad. Dit blok heb ik echter maandagochtend 9 uur college, heel fijn, en de twee keer dat ik op zondagavond reed was allebei dramatisch. Vorige zondag, kwart voor 11 op de trein stappen in Zwolle half 1 in Utrecht aankomen. Twee weken daarvoor, 1e trein in Raalte verviel volgende trein heeft een half uur vertraging = iets meer dan uur op het perron gestaan
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Dus..
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
2 Week terug wilde ik de laatste trein (5 voor 1) nemen naar het station in m'n woonwijk.... viel die trein uit, kregen we ter compensatie een taxi
![]() die ons uiteraard gewoon voor de deur afzette |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Volgens mij is het ook zo dat je alleen een vergoeding kan vangen wanneer de trein een vertraging heeft van over een half uur (edit: net even gecheckt, is dus niet zo, 30 minuten later dan gepland op je eindbestemming), dat heb ik dus niet heel vaak, maar door een kleine vertraging ben ik 's avonds (dan rijd mijn laatste trein om het uur) een uur later dan normaal thuis. Deze aansluiting mis ik al bij een vertraging van drie minuten, een vertraging die niet wordt aangegeven op de borden en die bij mijn laatste aansluiting vrijwel altijd voorkomt.
Ook snap ik niet dat de eerste trein op een dag zo vaak vertraging heeft. Bij mijn opstapplaats staat dat ding gewoon gerangeerd, enige wat er moet gebeuren is dat ding van stal halen en dan presteren ze het nog om tien nminuten vertraging te krijgen waardoor ik direct alweer bijna een uur vertraging heb. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
Flikkers. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ja vandaag weer raak
![]() Had om 9 uur een presentatie dus ik wilde een trein eerder dan normaal nemen. Om 8 uur komt de mededeling: de trein richting Nijmegen van 8.03 rijdt vandaag niet ![]() Was ik dus alsnog te laat stelletje eikels
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Vorige week zondag deed ik er 5 uur over om van Den Haag naar Groningen te komen.
Leve de NS
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Spoorknor
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Zal ik dan maar even voor een ander geluid zorgen. Ik reis echt heel veel kilometers per jaar met de trein, en ik ben in 10 jaar tijd nog geen 10 keer te laat op een afspraak aangekomen door treinvertragingen e.d.. Ik ben dus echt niet zo negatief over de NS, en ik weet dat het in veel landen echt veel minder goed is dan hier. Dat het soms kwetsbaar is komt, net als onze snelwegen, door de enorm intensieve belasting van ons spoor. Ik hoor ook opvallend vaak mensen over de NS zeiken die 1 keer per jaar in de trein zitten...
Enige punt dat ik wel vaak als negatief ervaar is de communicatie, en dan vooral ook de mate waarin de conducteurs op de trein en stations op de hoogte worden gehouden (en daarmee de reizigers kunnen informeren). Vaak weten ze essentiele dingen gewoon niet die ik als dagelijkse reiziger al lang zie aankomen. Denk dan vooral aan het omroepen logische alternatieven bij vertragingen. Ik heb echt meegemaakt dat ze een intercity lieten vertrekken om 1 minuut na vertrek aan te kondigen dat de stoptrein in dezelfde richting niet rijdt. Hadden ze dat eerder gezegd dan had 6-% van de reizigers via de intercity en een extra overstap een goed alternatief gehad. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
Op welk traject reis jij dan? Ik heb t vaak meegemaakt dat de trein 3 a 4 min vertraging had en dan mijn bus voor mijn neus wegging Dan kun je fijn een half uur wachten, en dat soms 2x op een dag.
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik reis voor mijn werk per OV, en werk bij een landelijke organisatie. Dus veel wisselende trjaecten door het hele land. Maar ik moet gelukking meestal op locaties bij het station zijn, zodat ik geen busoverstap problemen heb.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ik heb er ook geen problemen mee, reis pas sinds mei dit jaar iedere dag met de trein, ben 2x te laat gekomen. Maar ja, ik fiets naar het station en werk naast een ander station.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Mijn trein reed vanochtend gewoon helemaal niet
!
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik heb in het verleden ook niet vaak problemen gehad met de NS, maar toen reisde ik op 'studietijden', nu ik op werktijden reis heb ik continue problemen. Ook zijn er te vaak te volle treinen. Op een maandagochtend rond half7 vind ik het behoorlijk irritant dat ik ruim een uur moet staan in een kleine ruimte tegen andere reizigers aan.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ik deed er zondag 6 uur over om van Utrecht in Groningen te komen. Om 16.20 met veel haasten mn trein gehaald om vervolgens om 22.15 voet aan land te kunnen zetten. Iets met een bovenleiding, 2 uur wachten in de trein, langs het spoor lopen naar een klein kutstation zonder faciliteiten en om nog een tijd wachten eindelijk in een slome stoptrein naar Zwolle te zitten.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Natuurlijk zijn er dagen dat het mis loopt (gek genoeg gebeurd me dat zelden, en dan altijd op de terugweg), maar die heb ik in de auto nog vaker meegemaakt. Van die ritten dat je net gas geeft omdat je uit file 1 bent om vervolgens bij nummer 2 aan te sluiten. En dat dan een uur of 4 lang....
Eigenlijk is in de spits reizen in dit land hoe dan ook klote.... |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
positieve ervaring vandaag. Ik had officieel 5 minuten overstaptijd in amsterdam, om van spoor 4 naar 5 te komen. Geen probleem normaal gesproken. Maar ik had 5 minuutjes vertraging en op het moment dat onze deuren open gingen, zagen we de andere trein z'n deuren dicht doen. Hij zette zich in beweging en toen zag de machinist blijkbaar al die vloekende mensen en stopte weer om ons ook nog mee te nemen.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Komt internet in de trein
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Eerste klas dan.
__________________ Quote by Need2009: Tja, als je het zo gaat bekijken, dan hoefden Davids en Seedorf ook niet in Oranje, die zijn in Suriname geboren. Ééntje kan wel, kijk maar eens naar Duitsland of Portugal, daar lopen de meerdere. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 | |
Zal wel eerst in de randstad worden uitgevoerd.
|
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
En er komt een nieuw spoorboekje met treinen die 6x per uur gaan rijden
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Go Your Own Way
|
Dat is waarschijnlijk toch alleen maar voor de randstad. Ik snap heus wel dat daar de grootste knelpunten liggen, maar ik hoop dat de NS ook aan de rest van Nederland denkt.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
Ik reis regelmatig van Boxtel naar den Bosch en heb in drie jaar nog nooit problemen gehad.
|
|
|
|
|
|
#45 | |
Is denk ik puur voor de randstad. |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
NS blijft een top bedrijf
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ik had net op schiphol 10 minuten vertraging maar was 5 minuten voor schema in Almelo
NS
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
De NS,
!Laatst viel de laatste trein naar huis uit, waarop de NS medewerker voor mij een taxi heeft geregeld op hun kosten. De meter stond op 83 euro, .Tevens miste ik laatst op een haar na bijna de laatste trein, maar omdat ik naar de voorzijde van trein rende en ik daar op het raam klopte, deed de machinist speciaal voor mij de deur nog open. , NS, .
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Vandaag was me het dagje wel op Utrecht CS.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De NS.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |