![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Wat zijn jouw grootste blunders als het gaat om verpsrekingen, taalfouten, genante situaties.
De TT slaat op Rumille die deze lekkernijen gisteren bestelde in een Engelse pub in Utrecht waarop de serveerster in het Nederlands zei: 32 dus?" Nu jij. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Je was er nog geen eens bij.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Toen ik nog badkamers en keukens verkocht had ik een stel die graag een badkamer wilden hebben. Met of zonder bad was de vraag aan mijn. Mevrouw had een aardig buikje dus ik zeg vervolgens. Nou als jullie dadelijk kinderen hebben is een bad wel makkelijk. Nou was mevrouw niet zwanger en wilden deze mensen helemaal geen kinderen.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
![]() Kwam iemand verf halen in de winkel, moest allemaal fleurige kleuren hebben en had ook een pens. Vroeg ze of de kinderkamer al bijna af was
|
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hier moet ik natuurlijk gepost hebben
.Was wel een succes inderdaad. Mijn Engels was op een of andere manier ook verschrikkelijk slecht
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Als je het niet weet pleur je gewoon dt neer, werkt altijd.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Volgende meet wil ik er ook bij zijn, kan ik pimpen met mijn goede engels skills
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ik word op m'n werk wel eens gebeld door Engelssprekende mensen (ja, je kan veel met zo'n telefoon tegenwoordig) en op het eind vroegen ze natuurlijk ook altijd met wie ze ook alweer gesproken hadden. Dus ik 'My name is Thijs'..En die Engelsen altijd 'whut
', dus ging ik het spellen met mijn brakke kennis van de Engelse spelling. Even fonetisch:Tie eetsj ai djie es. Kreeg ik later altijd mailtjes met 'Dear Thigs'. En ik me maar afvragen waarom die Engelse mongolen m'n naam gewoon niet konden spellen. En m'n collega's altijd 'Hee Thijs, er is weer een mailtje voor Thigs binnen hoor!' Totdat ik me besefte dat je J niet spelt als djie maar als djee.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Dus..
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
![]() Guys ipv Gijs
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mijn moeder heeft al voornaam Fokje. Need i say more
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Je hebt ook zo'n leuk boekje met van die uitspraken. (Met onder andere: How do you do and how do you do your wife?"
.) Bij sommige zie je echt van die Nederlandse lompe boeren voor je die voor het eerst in het buitenland zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hehe dat boekje heb ik ook ja.
Ik was een keer met een jaarclubgenoot van me een weekendje naar Estland, vroegen wat meisjes hoe we elkaar kenden. Dus ik: We're in the same yearclub ( ), waarop zei meteen zei: OMG, do you have a club?En m'n maat: Yes, we own a club in Amsterdam. Soms kan zo'n spraakverwarring tot mooie situaties leiden, gnagna. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
De mooiste is van oud-premier Gerbrandy die bij Churchill op bezoek ging. Ze stonden op het balkon en Churchill zei: `Spring is in the air, mr. Gerbrandy!´. Waarop Gerbrandy antwoord met: ´Why should I, mr. Churchill?´
![]() Maar wat bedoelde Rumille dan eigenlijk met ´two times sixteen bitterballs´? |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Heul dit topic gemist, maar ik ging ook aardig af op de meet met zo'n serveerster.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
'Grmmmbl, bier, 11'
'Volgens mij klopt die zin grammaticaal niet eens...' |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ik zei trouwens:
"Kunnen we daar nog 11 bier..." En toen viel ik stil omdat ze mij stomverbaasd aankeek om mijn accent, ik wou natuurlijk nog zeggen :"..krijgen". Maarja 't zal we. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Dus..
|
.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Robin, volgens mij zei je meer iets van: "hmpf bier daar hmpf"
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Twents
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Trouwens kan je best wel eens gelijk hebben, ik word zenuwachtig als ik lang geen peuk heb gehad.
En op dat moment liep ik net weg om een sigaret te roken, en zeiden jullie : Robin bestel nog even paar bier.
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
|
oke is wel leuk ja. Ik heb ooit met een collega op het teras in a'dam gezeten. Vraagt ie aan de ober mag ik een cooooola zegt hij een wat, collega weer een coooola. Komt de ober na een ogenblik terug en zet de drankjes neer en zegt tegen me collega alstublief u coooola, zegt die gek o laat maar doe toch maar een sinas. ![]() dacht dat ik niet meer bij kwam en die ober ging ook echt terug wat hij wou niet betalen anders. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Tukkers zeggen echt heel raar cola. Wij hebben dat op een vakantie eens weken nagedaan.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ja dat hoor ik vaker, en toen ik meedeelde dat Keltie een logo van Feyenoord op zijn rug had, kwam direct breach: LOOOGOOO.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hetzelfde met Almelooo, Hengelooo, Enschedeee
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Oh god, een typo
.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Hup Holland!
|
Mwa, ik zat een keer op school met mn voet tegen de tafelpoot aan te wrijven. Dacht ik. Ineens ging dat meisje naast me heel vreemd kijken. Bleek dat ik tegen haar voet aan zat, en niet de tafelpoot.
Ik geloof dat dat mn grootste blunder wel is geweest. Geen verspreking ofzo dus, maar gewoon een ietwat genante situatie. |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Hup Holland!
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Het Grote Two Times Sixteen Bitterballs Topic
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|