![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#101 |
|
Eigenlijk vooral de bekende sites: Xinhua, China Daily en CCTV's site. Voor het voetbal ook nog Sina, maar die Chinese karaktertjes zijn nog altijd abracadabra en van vertalingen van het Chinees naar Nederland/ Engels word je ook niet altijd wijzer. Eerst maar het pinyin beter onder de knie proberen te krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Ok ga ik die sites ook maar eens volgen. Karakters heb ik ook nog geen kaas van gegeten, verder dan herkennen van wo en zhong guo kom ik niet echt. Maar vind dat ook van ondergeschikt belang eigenlijk. Eerst pinyin, dan die karakters ja.
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Rafael Coelho, 23 jaar en eerder op proef bij Utrecht (had Groningen ook niet ooit eens interesse?), gaat voor 3 jaar naar promovendus Guangzhou R&F. Jaarsalaris is redelijk bescheiden, $900.000,- per jaar.
Alle 4 de Zuid-Amerikanen van Guangzhou Evergrande zijn al zeker een week te laat teruggekomen van vakantie zonder iets van zich te laten horen. Cleo (vorig seizoen 10 wedstrijden - 10 goals en lang geblesseerd) heeft laten weten toch op weg naar China te zijn. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Ars waarschijnlijk naar Tianjin Teda.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Leuke stap voor die jongen, maar ook een teken dat TEDA niet de middelen lijkt te hebben om komend seizoen een serieuze rol te gaan spelen? De andere buitenlander die TEDA dit jaar haalde is Lucian Goian, ook niet bepaald een indrukwekkende naam.
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Andres D'Alessandro lijkt overigens de nieuwste aanwinst te gaan worden van Shanghai Shenhua. Tot nu toe zijn alle biedingen afgewimpeld door Internacional, maar de club lijkt wel bereid om te onderhandelen over een transfer. De speler zelf kan naar verluidt $10.000.000,- per jaar gaan verdienen, maar het zou me niet verbazen wanneer dit nog hoger uit gaat vallen.
Mocht er nog een buitenlandse speler bijkomen dan wordt dit waarschijnlijk een Afrikaan. De eigenaar heeft al eerder aangegeven een speler uit ieder continent aan de club toe te willen voegen om zo over de gehele wereld aandacht te trekken (voor z'n bedrijf). |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Wtf, Patrick KLuivert zou daar nog 15 miljoen per jaar kunnen krijgen of niet?
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Ziek, eigenlijk..
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
De volgende bekende naam in de CSL is Fabio Rochemback. Vorige week werd de deal al aangekondigd, deze week zal hij de medische keuring ondergaan bij Dalian Shide.
Ik ben zelf wel benieuwd welke buitenlanders er naar de club van Ten Cate gaan. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Rochemback niet naar Shide, maar naar de andere club in Dalian, Aerbin.
26-voudig Paraguayaans international Víctor Cáceres vertrekt wellicht naar Guangzhou R&F. Luciano Olguín keert naar verluidt ook weer terug naar China. De geruchten met betrekking tot een transfer van Ronaldinho naar China wakkeren ook weer aan. ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Fernando Meira > Shanghai?
Zijn de laatste geruchten. Guangzhou Evergrande zou ook dolgraag een aantal grote, buitenlandse, namen aan willen trekken. Dit is echter niet mogelijk omdat ze het maximum aantal buitenlanders al onder contract hebben staan en ze nog geen enkele speler hebben weten te lozen. Vandaar dat die club deze winter tot op heden enkel de selectie versterkt heeft met enkele van de betere Chinese spelers in de competitie. |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Gaat Guangzhou Evergrande een paar buitenlanders lozen? Het lijkt erop, want er worden een flink aantal namen in verband gebracht met de club. Zo zou de club 30 miljoen willen besteden om Bryan Ruiz (Fulham), Lucas Barrios (Dortmund) Gonzalo Castro of Stefan Kießling (beiden Leverkusen) te contracteren. 1 van hen zou de geblesseerde Cleo moeten vervangen.
Daarnaast wil dezelfde club Kaka of Di Maria naar China halen. Ook hiervoor hebben ze 30 miljoen Euro in gedachten, maar volgens de berichten willen beiden niet naar China verkassen. Matthew Upson leek naar Shanghai te verkassen, maar zijn club weigert mee te werken aan een transfer. Christopher Katongo, gedeeld topscorer en gekozen tot beste speler van de Afrika Cup 2012, lijkt de Chinese Super League te gaan verlaten. Hij staat onder contract bij het Henan Construction van Jan Versleijen, maar kan volgens een clausule in zijn contract voor slechts 3 miljoen Euro vertrekken. In 16 wedstrijden in China wist hij overigens slechts 2x te scoren. |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
En de Drogba-soap gaat maar door.
|
||
|
|
|
|
|
#114 |
|
Pics van lekkere wijven tijdens de wedstrijden?
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Shanghai Shenhua heeft zijn laatste twee buitenlandse aankopen binnen. Er werden veel bekende namen aan de club gelinkt, maar uiteindelijk zijn het twee toch redelijk onbekende spelers geworden, namelijk Mario Božić en Mathieu Manset. Laatstgenoemde wordt voor slechts 6 maanden gehuurd van Reading, dat doet vermoeden dat Drogba na het Europese seizoen alsnog naar China zal vertrekken.
Shikabala (25-jarige Egyptisch International) lijkt naar Shandong Luneng te verkassen. De club van Henk Ten Cate maakte eerder al de komst van de topscorer van Denemarken, Gilberto Macena, bekend. Ook Guizhou Renhe heeft een aantal buitenlandse spelers aangetrokken. Oud Argentijns jeugdinternational Gustavo Rodas, Nano (Levante) en Zlatan Muslimović zijn ook komend seizoen actief in de CSL. Tenslotte Dalian Aerbin. De promovendus zou op het punt staan om twee van de betere Chinese spelers te contracteren, nl. Yu Dabao and Chen Tao van Tianjin Teda. Vooral het aantrekken van Dabao zou een stuntje zijn, aangezien hij eerder naar Guangzhou Evergrande leek te verkassen. De echte grote namen lijken dus, vooralsnog, geen trek te hebben in China. Of misschien zijn de voorzitters toch niet zo welvarend/ hebben ze geen trek om teveel te investeren en roepen ze van alles om buitenlandse aandacht te trekken? |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Die hebben ze niet in China.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
- Het veld in het prachtige Yuexiushan Stadium is afgekeurd, Guangzhou R&F moet vol aan de bak om alles op tijd te prepareren.
- Het Tiantai Stadium van Qindao is afgekeurd. Nu ligt bij het Qingdao Sports Centre nog wel het Guoxin Stadium, maar dat is al 5 jaar niet meer gebruikt. Zware taak om daar een bespeelbaar veld neer te leggen op zo'n korte termijn. Daarnaast moeten ook de lokale autoriteiten nog toestemming geven, de vraag is of zij de club daar überhaupt willen laten spelen. - Nanchang Hengyuan maakte deze week bekend definitief over te stappen naar Shanghai, de club zal voortaan door het leven gaan Shanghai Shenxin. Toch opmerkelijk nieuws, zo'n 2.5 week voor de eerste speelronde. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Die competitie, dat gaat toch nergens meer over
Het zijn gewoon allemaal speeltjes van rijke eigenaren en bedrijven. Bezoekers, condities van het stadion, traditie in welke vorm dan ook, het boeit ze allemaal geen reet.
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Er moeten zo gigantisch veel stappen gezet worden, dat is echt een kwestie van vele jaren en misschien wel decennia. Er gaat nog zo verschrikkelijk veel mis en er is nog niks geen structuur te bekennen, maar zowel de overheid als enkele bedrijven hebben zich wel bereid verklaard om enkele diepte-investeringen te doen om daadwerkelijk ook aan de lange termijn te werken.
Ook is er sinds dit jaar eindelijk eens echt hard opgetreden tegen al die matchfixing, vorige week werden de straffen bekend die werden opgelegd aan betrokkenen.
|
||
|
|
|
|
|
#120 |
|
Guangzhou R&F stunt vooralsnog. Werd vorige week al Beijing Gouan, de nr. 2 van vorig seizoen verslagen, gisteren won de club verrassend met 2-0 de derby tegen Guangzhou Evergrande (regerend kampioen).
Guizhou Renhe verraste met een toeschouwersaantal van maar liefst 52.000 aanwezigen. Verwacht werd dat de move van Xi'an naar Guizhou de doodsteek zou zijn voor de toeschouwersaantallen, maar als de club zoveel toeschouwers blijft trekken dan is dat natuurlijk niet verkeerd. Shanghai Shenhua, de club van Anelka, staat vooralsnog op slechts 1 punt na 2 wedstrijden. De eerste wedstrijd, de derby tegen Jiangsu, eindigde (zonder Anelka) in 1-1. Gisteren verloor de club (met Anelka die zijn eerste doelpunt scoorde) met 3-2 van Beijing Gouan. Morgen, helaas al om 9.00, de derby tussen Dalian Shide en Aerbin. |
|
|
|
|
|
|
#121 | |
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#122 |
|
Guangzhou Evergrande haalt Barrios voor 8,5 miljoen op bij Dortmund
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Nicolas Anelka als trainer. Dat lijkt me best lachwekkend.
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Hij verloor zijn debuutwedstrijd overigens met 0-1 door een doelpunt van Sjoerd Ars.
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#126 |
|
|
Pranjic kan naar eigen zeggen (in Nogometni Magazin) €5,5m per jaar gaan verdienen bij een niet nader genoemde Chinese club. Ook mag hij een huis uitzoeken en heeft hij de beschikking over een privé-chauffeur 24 uur per dag. Na de Champions League finale wordt hij opgehaald door de Chinese eigenaar met een privé-vliegtuig.
Denk dat je je geld beter aan iemand anders kan besteden als je zo met geld smijt. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Ik vraag me inderdaad af hoe ze dan bij een speler als Pranjic terecht komen. Als je dat geld dan toch kwijt moet dan kan het wel beter besteed zou je zeggen. En hoe komen ze bij dat salaris? Zou Pranjic het dan echt niet voor minder doen?
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Pranjic
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Benieuwd om welke club het gaat, de meeste clubs hebben volgens mij al het maximaal aantal buitenlanders onder contract staan. Althans, de big spenders. Kijken naar de koopdrift dan lijkt het me dat het gaat om Guangzhou Evergrande, Shanghai Shenhua (mocht Drogba niet doorgaan. In juli komt daar weer een plekje vrij) of Dalian Aerbin.
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Klopt het dat er maar één profclub is in Beijing? Ik ga er deze zomer heen en kon behalve Beijing Guoan geen andere club vinden.
__________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Er zijn wel 9 miljoen fietsen.
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Arie Arrivederci Haan is vorige week ontslagen bij Shenyang Shenbei.
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Conca, de man van 10 miljoen per jaar, voor 9 wedstrijden (5x 1e elftal & 4x beloften) geschorst door zijn club vanwege onprofessioneel gedrag.
Wordt tijd dat er een keer echt iets leuks gaat gebeuren, bijvoorbeeld dat de voorzitter van Shanghai Shenhua zichzelf op de spelerslijst zet en de coach dwingt hem op te stellen (zoals in Rotterdam in paar jaar terug tijdens het Port of Rotterdam Tournament )
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Dat is echt geniaal.
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Sjoerd Ars heeft er na 10 wedstrijden alweer 6 inliggen en staat hiermee tweede op de topscorerslijst.
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Shanghai Shenhua, met Anelka, heeft al meer dan 6 uur niet meer weten te scoren in een thuiswedstrijd.
Volgens de media zouden er ruim 20.000 toeschouwes zijn tijdens de Shanghai-derby, in de praktijk waren er echter maar 11.000. Het publiek was not-amused toen Anelka direct de kleedkamers opzicht, terwijl de rest van het team de trouwe aanhang bedankte na de wedstrijd. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Wat een pretvedet is het toch ook.
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Lippi naar Guangzhou voor 10 miljoen per jaar.
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
China
![]() Als ik een aanbod zou krijgen zou ik er zo heen gaan
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Gaat niet zo lekker met Ten Cate's ploegje. Eénnalaatste.
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
m.guardian.co.uk
Dan toch? Ook Seedorf wordt in verband gebracht enkele clubs uit de CSL, maar dat zie ik niet gebeuren. Geen idee waarom, maar Seedorf lijkt me daar het type niet voor. |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Kan hem het schelen.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Chinese Super League: Competitie in opkomst?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|